ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μικρομηκάδες πολυτελείας. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Μικρομηκάδες πολυτελείας. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
3

Μια καινούρια φάμπρικα έχει στηθεί γύρω από τους γνωστούς οίκους πολυτελών προϊόντων. Με την είσοδο της ψηφιακής τεχνολογίας, κοσμήματα και είδη ένδυσης πασίγνωστων σχεδιαστών απολαμβάνουν ξεχωριστής προώθησης μέσω ταινιών μικρού μήκους, που αποθεώνουν την αισθητική και την ατμόσφαιρα, και φαίνονται να μην υπολογίζουν το κόστος. Έχουμε δει στο παρελθόν γνωστούς σκηνοθέτες, όπως ο Ντέϊβιντ Λιντς, να βγάζουν χαρτζηλίκι στη διαφήμιση, όταν οι πραγματικές δουλειές μπλοκάρουν, και άλλους όπως ο Ολιβιέ Νταάν, να προβιβάζονται στη μυθοπλασία με θετικά αποτελέσματα- μετά τη Ζωή σαν Τριαντάφυλλο, ο Γάλλος ανοίγει το φεστιβάλ Καννών με το Grace of Monaco με τη Νικόλ Κίντμαν.

 

Τώρα, ωστόσο, οι ορίζοντες πλάτυναν, όπως κάποτε είχε ανοίξει (επικίνδυνα και καταχρηστικά, όπως αποδείχθηκε από την μετέπειτα υπερβολή) το κομμάτι του βιντεοκλίπ.

 

Το πρόσφατο παράδειγμα είναι το Venice από τη Louis Vuitton, που εκτυλίσσεται στη Βενετία, και στο ζηλευτό μπαλ μασκέ τραγουδάει ο Ντέϊβιντ Μπόουι και πρωταγωνιστεί η ομορφιά της Αριζόνα Μιούζ.

 


 

Τον πήχυ ανέβασε πέρυσι η Οδύσσεια του Καρτιέ, μια εντυπωσιακή αναπαράσταση εποχής, όπου ο πάνθηρας, σήμα κατατεθέν της εταιρείας, διέσχιζε παγωμένα τοπία και πόλεις, για να αιχμαλωτισθεί μαζί με μια γυναίκα σε ένα κουτάκι, σαν πολύτιμο κόσμημα.

 


 

Πρόσφατα είδα στο φεστιβάλ Βενετίας, εκτός διαγωνιστικού, τρεις από τις 5 ιστορίες που παρήγγειλε η Μιούτσια Πράντα σε γυναίκες σκηνοθέτες, όπως η Χιάμ Αμπάς:

 


 

και η Ζόϊ Κασαβέτις:

 


 

Εξαιρετικό διαφημιστικό εργαλείο, ένα φιλμάκι μπορεί να δώσει πνοή σε έναν Οίκο Μόδας, γι' αυτό και ο Πιέρ Μπερζέ, συνοδοιπόρος του Ιβ Σεν Λοράν, συνεργάζεται με τον Ζαλίλ Λεσπέρ για μια βιογραφία του μεγάλου σχεδιαστή, την ίδια στιγμή που η Europacorps ετοιμάζει μια μη εγκεκριμένη εκδοχή του βίου και τις πολιτείας του Σεν Λοράν.

 

Ειδικευμένοι σκηνοθέτες έχουν γίνει περιζήτητοι. Ο γιός του Κώστα Γαβρά, ο Ρομέν, είναι ένας από αυτούς, ενώ ο Μπρούνο Αβεϊλάν, υπεύθυνος για το Cartier Odyssey, δεν είχε θετική ανταπόκριση από το 6λεπτο The Legend of Shalimar που σκηνοθέτησε για λογαριασμό της Guerlain, με πρωταγωνίστρια τη Ματάλια Βοντιάνοβα, ίσως λόγω διάρκειας.

 


 

Ο πιό προσηλωμένος απ' όλους φαίνεται να είναι ο Λούκα Γκουαντανίνο, γνωστός από το Είμαι ο Έρωτας με την Τίλντα Σουίντον. Έχει γυρίσει "διαφημιστικά" για τον Καρτιέ, τον Αρμάνι και τον Σέρτζιο Ρόσι, ισχυρίζεται, σε μια συνέντευξη του στο Women's Wear Daily, πως δεν το κάνει αποκλειστικά για τα χρήματα αλλά γιατί του αρέσει, και πιστεύει πως το μυστικό είναι να προσεγγίσεις κάθε οίκο σα να μπαίνεις στην οικογένεια κάποιου, για να ξεκλειδώσεις το DNA της, να κατανοήσεις την κληρονομιά και να νιώσεις την ιδιαιτερότητα της, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι δικές σου ιδέες.

 

Ο Ντέϊβιντ Λιντς, μιας που τον αναφέραμε, έσωσε κι αυτός πρόσφατα μια συνέντευξη, στο  Style.Com, για να προωθήσει, τι άλλο, το δικό του Κέντρο Υπερβατικού Διαλογισμού. Συνοδοιπόρος διαλογιστής, φίλος από τα παλιά, και συνεργάτης επί σειρά ετών, ο εδώ και μια δεκαετία καλλιτεχνικός διευθυντής για την ανδρική σειρά του Calvin Klein, Ίταλο Τσουκέλι. Ο Λιντς, που αγαπάει ιδιαίτερα τη μόδα, λέει πως ανέκαθεν ένιωθε ελεύθερα με τα διαφημιστικά ρούχων και αρωμάτων, και πως επειδή ο στόχος είναι τελικά να πουληθεί ένα προϊόν, κανείς δεν τρελαίνεται στη διαδικασία. Με τα διαφημιστικά ταυτίζεται λόγω της ονειρικής τους υφής, ή τουλάχιστον, με την ανεξαρτησία να αποδώσει ονειρικά το προϊόν που καλείται να "καλύψει". "Και εκεί αφηγείσαι μια μικρή ιστορία. Η ατμόσφαιρα είναι το παν για μένα", καταλήγει. 

 

 

==

 

 

Δύο από τις διαφημίσεις που έκανε ο Λιντς για το Obsession του Calvin Klein:

 


 


 

 

Αυτή, του 1992, για το άρωμα Opium του Yves Saint Laurent.

 


 

 

H διαφήμισή του για το Gucci by Gucci (2007)

 


 

 

+ Dior presents Lady Blue Shanghai by David Lynch

 


 

Διάφορα
3

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Μα πολλοί σκηνοθέτες βγάζουν το ψωμί τους από τη διαφήμιση. Τώρα το ανακαλύψατε; Οι διαφημίσεις του Γιώργου Λάνθιμου και του μακαρίτη Νίκου Νικολαΐδη είναι όλες ανεβασμένες στους ιστότοπούς τους:[Λάνθιμος](http://www.lanthimos.com/tv/)[Νικολαΐδης](http://bit.ly/1eRQ5nm)
Όχι, αλλά το θέμα είναι πως η αγορά των ειδών πραγματικής πολυτέλειας επιδίδεται σε πολύ ακριβές παραγωγές με το σινεμά ως βασικό εργαλείο καλλιτεχνικού άλλοθι, είτε ως όπλο ανταγωνισμού και εντυπώσεων. Δεν μιλούσα για οποιεδήποτε διαφημίσεις που έχουν σκηνοθετήσει πάμπολλοι γνωστοί, εδώ κι αλλού