Το νέο φιλμ του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ είναι απογοητευτικό...

Το νέο φιλμ του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ είναι απογοητευτικό... Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του φιλμ: Η Mia Wasikowska και ο Robert Pattinson
0

 

 

Αντίθετα με το φιλμ Foxcatcher (για το οποίο έγραψα νωρίτερα), το εξίσου ψυχρό, τουλάχιστον φαινομενικά, και όπως πάντα κλινικό πόνημα του Καναδού Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ, Maps to the Stars, απογοητεύει, ακριβώς γιατί κρατάει μια πονηρή απόσταση από το αντικείμενο, σαν φάρσα σε κενό αέρος. Σατιρίζει ανελέητα το Χόλιγουντ και το αιμομικτικό, σχεδόν κανιβαλιστικό του modus operandi, με την ιστορία μιας οικογένειας με έναν πατέρα γκουρού του self-help, μια μάνα νευρωτική μάνατζερ του κακομαθημένου 13χρονου γιού ηθοποιού, και την κόρη να έχει μόλις βγει από το άσυλο, όπου είχε εκτίσει ποινή για την πυρκαγιά που είχε βάλει στο παλιό τους σπίτι.

 

Λίγο παραδίπλα, η αγχώδης, ανισόρροπη ξεχασμένη ηθοποιός Τζουλιάν Μουρ παλεύει με νύχια και με δόντια να παίξει σε μια επερχόμενη ταινία που θα την επαναφέρει στο προσκήνιο, αναλαμβάνοντας το ρόλο της... μάνας της, η οποία είχε καεί σε πυρκαγιά! Η Μουρ τα δίνει όλα, αλλά το φιλμ, που φαίνεται πως δεν θα δώσει τον Χρυσό Φοίνικα στον Κρόνεμπεργκ ούτε και φέτος, αναλώνεται σε πνευματώδη ως και καθόλου επιτυχημένα εσωτερικά αστεία περί Χόλιγουντ, και πελαγοδρομεί με μια θεωρητική δράση, εκεί που το παλιότερο αντίστοιχο The Player του Ρόμπερτ Άλτμαν εξελισσόταν με μια απτή παράνοια που άρμοζε στην υπόσχεση που έδινε από την αρχή.

 

Κι ενώ, όπως έγραψα νωρίτερα, ο σκηνοθέτης του Foxcatcher Μπένετ Μίλερ αφήνει την ταινία του, τα γεγονότα και τους χαρακτήρες να μιλήσουν (και το κάνει με πολλές σιωπές, καίρια βλέμματα, εξαιρετική χρήση του ηχητικού σχεδιασμού, εκτός από τους διαλόγους φυσικά), ο Κρόνεμπεργκ καταφεύγει σε ένα ποίημα του Πολ Ελυάρ, για να δικαιολογήσει την αδυσώπητη πραγματικότητα, την ανεπίτρεπτη βιαιότητα, αλλά και εξηγήσει το σκοτεινό βάθος του λαμπερά αβαθούς Χόλιγουντ, χωρίς να κολλάνε οι προθέσεις της επαναλαμβανόμενης "απαγγελίας" με την στεγνή εφαρμογή της σκηνοθεσίας.

 

Όπως και στο Κοσμόπολις (που τολμώ να πω πως μου άρεσε πολύ περισσότερο, γνωρίζοντας πως απογοήτευσε τους φαν του σκηνοθέτη), ο Ρόμπερτ Πάτινσον, στο ρόλο του περιστασιακού οδηγού μέχρι να γίνει ηθοποιός και σεναριογράφος όπως η πλειοψηφία των όμορφων αγοριών και κοριτσιών στο Λος Άντζελες, περιορίζεται κυρίως μέσα σε μια λιμουζίνα, κινδυνεύοντας να γίνει πλέον αυτοαναφορά στην πρόσφατη φιλμογραφία του Κρόνεμπεργκ.

 


Το τρέιλερ

 

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος βρίσκεται στις Κάννες με την AirFastTickets και μεταδίδει καθημερινά τις εξελίξεις.

 

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ