παιδική ηλικία *

Facebook Twitter
2

 

{All the world does not exist for me
And if I'm starving, you can feed me lollipops
Your diet will crush me}

 

 


 

 

 

Η  Εύα  απαίτησε από το δικαστήριο διακόσιες χιλιάδες ευρώ. Η Ιρίνα και οι δικηγόροι της το πάλεψαν σκληρά. Η συμφωνία έκλεισε προς τα κάτω- δέκα χιλιάδες ευρώ αποζημίωση για κάτι που θα μπορούσε ν' ακούει στο ασαφές όνομα κλοπή παιδικής ηλικίας ή στο πιο συγκεκριμένο η μαμά μου με φωτογράφιζε γυμνή από τα πέντε μου και τώρα πρέπει να τα στάξει. Η Γαλλική Δικαιοσύνη έκανε ό,τι μπορούσε. Δε μπορούσε και πολλά.

 

 

(Ω, τέχνη-έρημη κι άτιμη τέχνη, ω..) 

 

 

Η Ιρίνα Ιονέσκο αγαπούσε την τέχνη. Η Εύα Ιονέσκο δεν ήξερε τι σημαίνει τέχνη. Αυτή η έρημη η τέχνη και τα όριά της έκανε τις ζωές τους κουβάρι. Ιρίνα και Εύα – ογδόντα και πενήντα σήμερα. Μαμά και κόρη. Φωτογράφος και μοντέλο. Ενήλικας και παιδί. Θύτης και θύμα. Αυτά με την πρώτη ματιά. Με μια δεύτερη μπορεί ν' αλλάξουν λίγο: Παιδί και παιδί. Κόρη και κόρη. Θύμα και θύμα. Είναι πολύ δύσκολο να πεις ποια ήταν ποια.

 

 

 

(Ω,τέχνη-έρημη κι άτιμη τέχνη,ω..) 

 

 

Η μαμά Ιρίνα, με τα ρουμανικά γονίδια, τα παιδικά χρόνια στο τσίρκο, την εγκατάλειψη από τους βιολογικούς της γονείς θεώρησε πολύ απλό, πολύ φυσικό, πολύ δικαιωματικό να χρησιμοποιήσει σαν μοντέλο την Εύα της. Η ξανθιά μικρούλα πόζαρε στη Nikon της μανούλας με δαντελένια νεγκλιζέ, ημίγυμνη, βαμμένη σαν βαμπ της μπελ επόκ.

Υπέροχες νεορομαντικές, παρακμιακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Φετιχιστικά σύμβολα, γκόθικ μαξιμαλιστικά σκηνικά κι αυτή στο κέντρο μελαγχολική και υποσχετική.

Τι μπορεί να υπόσχεται ένα δεκάχρονο παιδί με ζαρτιέρες;

 

Τη χαμένη Εδέμ, την Αιωνιότητα, το βαφτιστικό όνομα της Ομορφιάς, θα απαντούσαν κάποιοι.

 

 

 

 

 


Στα έντεκά της η Εύα έγινε το μικρότερο μοντέλο του Πλειμπόι (1976, Ιταλική έκδοση), την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στο Spermula, ένα ιταλικό σοφτ πορνό (Σπέρμα και πρώιμη εφηβεία ο ελληνικός τίτλος...) αλλά έκανε κι ένα ντυμένο πέρασμα από τον Ένοικο του Πολάνσκι.

Στα δεκατρία της ήταν εξώφυλλο στο ισπανικό Πεντχάουζ, και στο γερμανικό Ντερ Σπίγκελ. Ο Λουί Μαλ θα γυρίσει την Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης (1978), γοητευμένος από την ιστορία της. Η μαμά Ιρίνα ήταν πλούσια, καθιερωμένη, περιζήτητη, αλλά πλέον όχι κηδεμόνας της κόρης της. Μετά από εισαγγελική εντολή η Εύα Ιονέσκο θα ενηλικιωθεί υπό την προστασία της οικογένειας του Κριστιάν Λουμπουτέν.

  

 

Εύα & Ιρίνα 

 

 

 

Η μόνη μας επαφή ήταν οι φωτογραφίες. 'Ήταν σαν να με έκλεινε σε ένα κουτί και να μού έλεγε: γίνε όμορφη και σκάσε / Εύα  

 

 

Ιρίνα & Εύα

 

 

Η Εύα θα γίνει μια μέτρια ηθοποιός, δε θα ξαναμιλήσει με την Ιρίνα, θ' αρχίσει μια σειρά από δίκες δικαίωσης, θα γυρίσει την ταινία My little princess (2011) για να αφηγηθεί τη ζωή της. Η μικρή μου πριγκίπισσα δε θα καταφέρει και πολλά- ούτε καν η Ιζαμπέλ Ιπέρ δε θα τη σώσει.

 

 

 


 

 

 

Η Εύα δεν είχε την καλύτερη μαμά του κόσμου. Η Ιρίνα της έκλεψε την παιδική ηλικία, την χρησιμοποίησε υπολογιστικά και ψυχρά. Οι φωτογραφίες της ίσως να μην δημοσιευόταν σήμερα,έτσι όπως ακροβατούσαν ανάμεσα στον ρομαντισμό και την πορνογραφία. Ήταν όμως ταλαντούχα, εξαιρετικά ταλαντούχα- κάτι που δεν ήταν ποτέ η Εύα έξω από τον μαγευτικό φακό της μαμάς της.

 

(Ω,τέχνη- έρημη κι άτιμη τέχνη, ω..)

 

 

 

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Το βέβαιο είναι ότι ταλαντούχα φωτογράφος η μητέρα δεν ήταν, μια και έγινε γνωστή μόνο από τις γυμνές φωτογραφίες της ανήλικης κόρης της. Πριν από αυτή την εκμετάλλευση του παιδιού της ήταν εντελώς άγνωστη.Ταλαντούχος προαγωγός ίσως ήταν αλλά το κόστος μιας τέτοιας "επιτυχίας" για κόρη και μάνα ήταν πολύ μεγάλο.