Οι χορευτές πέφτουν και αμέσως σηκώνονται, συστέλλονται και μετά εκτινάσσονται προς τα εμπρός, πάλι πέφτουν και πάλι σηκώνονται, ξανά και ξανά. Η αδιαπραγμάτευτη επιμονή και βεβαιότητα, το θριαμβευτικό άλμα και η εκκωφαντική σιωπή της Οδύσσειας, όπως τη συνέλαβε και την ερμήνευσε αποσπασματικά, αλλά μέσα από μια προσωπική της οπτική η Πορτογαλίδα χορογράφος και εικαστικός Τάνια Καρβάλιο μετά από ανάθεση της Μπιενάλε Χορού της Λυών, δημιουργώντας τη χορογραφία Weaving Chaos. Η επιμονή του Οδυσσέα, αλλά και της Πηνελόπης, το γεγονός ότι δεν αποθαρρύνονται και δεν παύουν να κυνηγούν τον στόχο τους, που για τον Οδυσσέα δεν είναι άλλος από την επιστροφή στην Ιθάκη – μια ατέρμονη περιπλάνηση κατά την οποία αναλαμβάνει, με τέλεια συμμετρία, κάθε επόμενο βήμα του, ξεμπερδεύοντας με το κάθε εμπόδιο και κακοτυχία, όπως παράλληλα η Πηνελόπη κάθε πρωί υφαίνει το σάβανο του Λαέρτη και τη νύχτα το ξηλώνει, αναβάλλοντας συνεχώς τη δέσμευσή της να παντρευτεί έναν από τους μνηστήρες. Εν τέλει και οι δύο εξυφαίνουν κάτι. Το Weaving Chaos είναι μια ιστορία ανθρώπινων συναισθημάτων, όπου η Οδύσσεια παραλληλίζεται με χορευτές του μπαλέτου και την εμμονή τους για τελειότητα, επαναλαμβάνοντας συνεχώς τις ίδιες κινήσεις χωρίς να το βάζουν ποτέ κάτω, όπως και ο Οδυσσέας, που στην προσπάθειά του να επιστρέψει, δεν παραιτείται ποτέ.
Μια εξπρεσιονιστική χορογραφία που θυμίζει ζωντανή τοιχογραφία με αναφορές στο σκοτεινό σύμπαν του Δάντη ή στα αναγεννησιακά φρέσκο και οπτικοποιημένους ρυθμούς, όπου ένας Χορός που αποτελείται από 12 περφόρμερ ενσαρκώνουν μια σειρά χαρακτήρων από την Οδύσσεια. Η χορογράφος εξηγεί: «Μου αρέσει να συνθέτω τα πράγματα, να επινοώ καταστάσεις που δεν υπήρξαν ποτέ και να τις κάνω να συμβούν – αυτό είναι που με έλκει στον χορό. Έτσι, η μεγαλύτερη αγωνία μου την ώρα που δημιουργώ είναι να καταφέρω να φτιάξω κάτι που θα ταξιδέψει το κοινό μου συναισθηματικά, ώστε να μπορέσει να εισπράξει την ιδέα χωρίς την ανάγκη λέξεων. Να τους πάρει μαζί του εξ ολοκλήρου την ώρα που το παρακολουθούν και να ξεχάσουν πού βρίσκονται. Αν και μοιάζει ακατόρθωτο, αυτό είναι που πάντα προσπαθώ. Έτσι, αντιμετωπίζω την τέχνη ως μια δυνατότητα που διευρύνει τον νου και τα αισθήματα σε μεγέθη που η καθημερινότητα δεν μας πηγαίνει. Αυτό με αφορά περισσότερο από το να πει ένας θεατής ότι κάτι του άρεσε ή όχι. Νιώθω ευτυχής όταν αυτό φτάνει στο κοινό».
27-28 Ιουνίου
Πειραιώς 260 Χώρος Η
21:00
Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.
Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.
Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr
σχόλια