Η Ρενάτε Τζετ ήρθε για να μείνει. Μετά τη σκηνοθεσία τουΚουαρτέτου στην Επίδαυρο, δέχτηκε την πρόσκληση του Δημήτρη Τάρλοου και σκηνοθετεί τις Βάκχες του Ευριπίδη στο θέατρο Πορεία, με τον Blaine Reiningen στο ρόλο του Διονύσου. Η τελευταία τραγωδία όχι μόνο του Ευριπίδη αλλά και του Χρυσού Αιώνα, «ο πρόδρομος του σύγχρονου θεάτρου» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Δημήτρης Τάρλοου που θα υποδυθεί τον Πενθέα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μερικούς από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες και συγγραφείς του σύγχρονου θέατρου: από τον Joe Orton (έγραψε το The Erpingham Camp που ανέβηκε μάλιστα σε σκηνοθεσία Ian Mc Kellen) και τον Mπράιαν ντε Πάλμα (με το Dionysus in '69) μέχρι τη θεατρική συγγραφέα Caryl Churchill και τον David Lan, ενώ έχει γίνει όπερα αλλά και μιούζικαλ (με τον μάλλον άχαρο τίτλο The Rockae). Στην Ελλάδα έχει μείνει αξέχαστο το ανέβασμα του Ματίας Λάνγκχοφ στην Επίδαυρο, όπου ο Μηνάς Χατζησάββας ως Διόνυσος περιφερόταν γυμνός ανάμεσα στα σφαχτάρια.
Γιατί επέλεξε τη Ρενάτε Τζετ ως σκηνοθέτη γι' αυτή την παράσταση; «Θεώρησα πως το συγκεκριμένο έργο, με όλες τις αποκρυφιστικές του και θεολογικές του πτυχώσεις, ταίριαζε στην ιδιοσυγκρασία της. Είναι θέμα έμπνευσης» υποστηρίζει ο Τάρλοου. Η Τζετ αντιμετωπίζει τιςΒάκχες σαν ένα οικογενειακό δράμα. «Αν το σκεφτείς, ο Διόνυσος και ο Πενθέας είναι πρώτα ξαδέρφια. Μήπως έχει δίκιο ο Πενθέας που αμφισβητεί τον Διόνυσο;». Όπως σημειώνει και η ίδια η Τζετ, «θα μπορούσαμε να δεχτούμε ένα μέλος της οικογένειας που επιστρέφει ξαφνικά, ισχυριζόμενο ότι είναι ο Θεός;».
Η παράσταση θα είναι φυσική: από το σκηνικό χώρο μέχρι τις μεταμορφώσεις που παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στο έργο. «Ακόμα και οι Βάκχες δεν θα είναι μαινάδες, απλώς γυναίκες με ένα υψηλότερο επίπεδο συνείδησης, η παρενδυσία του έργου δεν θα έχει τίποτα γκροτέσκο» λέει ο Τάρλοου.
σχόλια