«Ήμουνα χάλια, ήμουν ηλίθια, ήμουν ανόητη»: Οι σκοτεινές μέρες της Ντόνα Σάμερ

«Ήμουνα χάλια, ήμουν ηλίθια, ήμουν ανόητη»: Οι σκοτεινές μέρες της Ντόνα Σάμερ Facebook Twitter
Τραγουδούσε με αυτόν τον απίστευτα διαισθητικό τρόπο. Κατακτούσε το τραγούδι αμέσως. Αρκούσε πάντα μία και μόνο λήψη – ποτέ της δεν χρειαζόταν να αγωνιστεί...
0



ΣΕ ΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΟ
ξενοδοχείου της Νέας Υόρκης το 1976, η Ντόνα Σάμερ στεκόταν στο περβάζι του παραθύρου. Είχε γίνει διάσημη την προηγούμενη χρονιά για τα οργασμικά φωνητικά της στο single Love to Love You Baby, το οποίο είχε φτάσει στο Νο 2 στις ΗΠΑ και στο Top 10 στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης. Όμως η ίδια ένιωθε βαθιά αμηχανία για την υπερ-σεξουαλική της ερμηνεία, ενώ επίσης βρισκόταν παγιδευμένη στη μέγγενη μιας βίαιης και κακοποιητικής σχέσης. Άρχισε να ανεβαίνει προς τα πάνω.

«Ακόμα 10 δευτερόλεπτα και θα είχα πηδήξει», είπε αργότερα – αλλά το πόδι της μπλέχτηκε στην κουρτίνα και εκείνη τη στιγμή μπήκε στο δωμάτιο μια καμαριέρα. «Ένιωσα ότι ο Θεός δεν θα μπορούσε ποτέ να με συγχωρέσει γιατί τον είχα απογοητεύσει. Ήμουν χάλια, ήμουν ηλίθια, ήμουν ανόητη. Αποφάσισα ότι η ζωή μου δεν είχε κανένα νόημα».

Σε μια συναυλία του 1983, φέρεται να είπε: «Ο Θεός έφτιαξε τον Αδάμ και την Εύα [Adam and Eve], όχι τον Αδάμ και τον Στιβ [Adam and Steve]», γεγονός που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στους LGBTQ+ θαυμαστές της

Αυτά της τα συναισθήματα ήταν άγνωστα σε ένα κοινό που τη γνώριζε ως μια από τις πιο γοητευτικές και ταλαντούχες μορφές της αμερικανικής ποπ, τη γυναίκα που αργότερα θα τραγουδούσε το εκπληκτικό I Feel Love, τα περήφανα Hot Stuff και Bad Girls, το She Works Hard for the Money και τόσες άλλες λαμπερές επιτυχίες. Ακόμα και τώρα, 11 χρόνια μετά τον θάνατό της από καρκίνο, ο παραγωγός και συνεργάτης της Πίτερ Μπελότε εξακολουθεί να τη θεωρεί «την καλύτερη φωνή που έχω ηχογραφήσει ποτέ. Τραγουδούσε με αυτόν τον απίστευτα διαισθητικό τρόπο. Κατακτούσε το τραγούδι αμέσως. Αρκούσε πάντα μία και μόνο λήψη – ποτέ της δεν χρειαζόταν να αγωνιστεί».

Όπως όμως αποκαλύπτεται στο νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο “Love to Love You, Donna Summer”, πίσω από τη λαμπερή προσωπικότητα της βασίλισσας της ντίσκο κρυβόταν ένας διαρκής αγώνας.

Όταν η Σάμερ τραγουδούσε μικρή στην εκκλησία, μερικές φορές δυσκολευόταν να πετύχει τις ψηλές νότες. Απογοητευμένη, μια μέρα προσευχήθηκε: «Θεέ μου, σε παρακαλώ, δίδαξέ με πώς να τραγουδάω καλύτερα». Η εκκλησία ήταν πηγή πίστης και ελπίδας για τη νεαρή Σάμερ. Μεγάλωσε σε ένα βαθιά θρησκευόμενο σπίτι, αλλά ως έφηβη κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τον πάστορα.

Αυτό το συμβάν, το οποίο δεν αποκάλυψε ποτέ δημόσια πριν δημοσιευτούν τα απομνημονεύματά της το 2003, λειτουργεί ως το νήμα που διατρέχει ολόκληρο το ντοκιμαντέρ. «Με κοιτάτε, αλλά αυτό που βλέπετε δεν είναι αυτό που είμαι», την ακούμε τη Σάμερ να λέει στην αρχή της ταινίας. «Πόσους ρόλους παίζω στη ζωή μου;»

Μεγαλώνοντας στη Βοστώνη, η Σάμερ υπέστη ρατσισμό από μικρή ηλικία και είχε ξυλοκοπηθεί από συμμορίες λευκών νέων – μια ουλή στο πρόσωπο την έκανε να αισθάνεται «άσχημη» και «ανεπαρκής». Παραλίγο επίσης να πεθάνει από πνιγμό όταν ήταν οκτώ ετών. Το άτομο στο οποίο εξελίχθηκε ήταν αστείο και εξαιρετικά ταλαντούχο, αλλά επίσης επιφυλακτικό και κλειστό. Όταν έγινε μητέρα, κρατούσε την κρεβατοκάμαρά της κλειδωμένη, εκτός ορίων ακόμη και για τα ίδια της τα παιδιά – όταν διαγνώστηκε με καρκίνο του πνεύμονα στα τελευταία χρόνια της ζωής της, δεν το είπε σε κανέναν εκτός του στενού οικογενειακού της περιβάλλοντος.

Αφού μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να συμμετάσχει στο psych-rock συγκρότημα Crow, η Σάμερ απέκτησε ρόλο στο μιούζικαλ Hair με το οποίο ξεκίνησε περιοδεία που την οδήγησε στη Γερμανία το 1968, όπου πέντε χρόνια αργότερα κατέληξε να παντρευτεί τον Αυστριακό ηθοποιό Χέλμουτ Σόμερ και να αποκτήσουν την κόρη τους Μίμι. Δουλεύοντας ως τραγουδίστρια στο Μόναχο, γνώρισε εκτός από τον Μπελότε και τον σπουδαίο παραγωγό Τζόρτζιο Μορόντερ.

Κατάθλιψη, κακοποίηση, τάσεις αυτοκτονίας: Οι σκοτεινές μέρες της Ντόνα Σάμερ Facebook Twitter
Με τον διάσημο παραγωγό Τζόρτζιο Μόροντερ

Το 1975, οι τρεις τους είχαν γράψει το Love to Love You Baby, η ερμηνεία της όμως ήταν τόσο κυριολεκτική στην απόδοση των σεξουαλικών βογγητών και στεναγμών που το BBC το απαγόρευσε. Δεν ήταν κάτι που η ίδια ήθελε να την καθορίσει. «Έχω τόσα πολλά περισσότερα να προσφέρω», θα δήλωνε την επόμενη χρονιά στο Rolling Stone.

Αυτό δημιούργησε μια βαθιά εσωτερική σύγκρουση - και η ραγδαία άνοδος της Σάμερ συνδυάστηκε με την ψυχική της παρακμή. «Οι πιο θλιβερές μέρες της ύπαρξής μου ήταν στο απόγειο της καριέρας μου», θα έλεγε αργότερα. Καθώς πάλευε, η Μίμι στάλθηκε να ζήσει με τους παππούδες της και η ίδια, σε διάσταση πλέον με τον σύζυγό της, υπέμεινε μια καταχρηστική σχέση με τον καλλιτέχνη Peter Mühldorfer. Ένας ξυλοδαρμός την άφησε αναίσθητη, με μαυρισμένο μάτι και σπασμένα πλευρά. Στα τέλη του 1976, η Σάμερ σκεφτόταν να αυτοκτονήσει σε εκείνο το δωμάτιο ξενοδοχείου.

Η εμπορική επιτυχία της Summer κορυφώθηκε το 1979 με το πολυ-πλατινένιο Bad Girls. Το 1980, παντρεύτηκε τον Μπρους Σουντάνο και το 1982 απέκτησε άλλες δύο κόρες, την Μπρούκλιν και την Αμάντα. Κυκλοφόρησε ένα ακόμη επιτυχημένο άλμπουμ το 1983, το She Works Hard for the Money, ήδη όμως είχε θέσει την οικογενειακή ζωή στο επίκεντρο της ζωής της. Το ίδιο και την χριστιανική πίστη, με τη Σάμερ να δηλώνει πλέον βαθιά θρησκευόμενη.

Σε μια συναυλία του 1983, φέρεται να είπε: «Ο Θεός έφτιαξε τον Αδάμ και την Εύα [Adam and Eve], όχι τον Αδάμ και τον Στιβ [Adam and Steve]», γεγονός που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στους LGBTQ+ θαυμαστές της –  μια κοινότητα που είχε παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της. Φέρεται επίσης να είχε πει – διαψεύστηκε όμως έντονα και με δάκρυα από την ίδια αργότερα – ότι το AIDS ήταν η τιμωρία του Θεού για την ομοφυλοφιλία.

Παρόλο που εξακολουθεί να διατηρεί την ιδιότητα του ειδώλου για πολλά LGBTQ+ άτομα, η Σάμερ ένιωσε ότι η σχέση της με τους γκέι θαυμαστές της είχε αμαυρωθεί. «Το να έχεις αυτόν τον αστερίσκο στην κληρονομιά σου ήταν καταστροφικό», λέει σήμερα η κόρη της και συν-δημιουργός του ντοκιμαντέρ Μπρούκλιν Σουντάνο. «Ήταν πολύ δύσκολο για εκείνη να το ξεπεράσει, επειδή αγαπούσε τους ανθρώπους και ιδιαίτερα αυτή την κοινότητα».

Με στοιχεία από την The Guardian

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι συμβαίνει με την εξαγορά ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από διεθνή επενδυτικά funds;

Radio Lifo / Τι συμβαίνει με την εξαγορά ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από διεθνή επενδυτικά funds;

Τι αλλάζει στο τοπίο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών; Και γιατί οι ίδιοι εκφράζουν φόβους ότι δημιουργείται ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα που θα αντικαταστήσει το δημόσιο; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Γιώργο Χριστόπουλο, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, για τις σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της παιδείας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Είναι, τελικά, η woke αντζέντα απειλή για το «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»;

Radio Lifo / Είναι τελικά η woke ατζέντα απειλή για το τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια»;

Τι είναι το «woke» και τι δεν είναι; Γιατί εξακολουθεί να διχάζει; Βρισκόμαστε σε πόλεμο ταυτοτήτων και πολιτισμών; Και αν είσαι woke, είσαι αριστερός; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τη Λασκαρίνα Λιακάκου και τον Θοδωρή Αντωνόπουλο για τις διαστρεβλώσεις που ακολουθούν την κουλτούρα της αφύπνισης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Μονσελά: Δολοφόνος από οίκτο;

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Μονσελά: Δολοφόνος από οίκτο;

Γιατί φορούσε ωτοασπίδες η 40χρονη οδοντίατρος Γιόλα Βαγενά όταν βρέθηκε νεκρή στην άσφαλτο, σε ένα σημείο κοντά στη Βραυρώνα τον Ιανουάριο του 1994; Την υπόθεση ερευνά και αφηγείται ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος.
THE LIFO TEAM
«Έκανα μαστεκτομή και υστερεκτομή πριν κλείσω τα 30»

Lifo Videos / «Έκανα μαστεκτομή και υστερεκτομή πριν κλείσω τα 30»

Η ηθοποιός και ζαχαροπλάστρια Ελένη Θεοδοσοπούλου αφηγείται στη LiFO την προσωπική της διαδρομή με το γονίδιο BRCA και τις προληπτικές επεμβάσεις για τον καρκίνο του μαστού που άλλαξαν τη ζωή της.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα;

Newsroom / Είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα;

Τι έχει συζητηθεί στις επαφές για την επιστροφή των Γλυπτών; Ποια νομική φόρμουλα αναζητείται; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με την ανταποκρίτρια των «Financial Times» Ελένη Βαρβιτσιώτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υφίστανται έμφυλη βία οι γυναίκες με αναπηρία στην Ελλάδα;

Ζούμε, ρε! / Υφίστανται έμφυλη βία οι γυναίκες με αναπηρία στην Ελλάδα;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία, ο Θοδωρής Τσάτσος και η Λασκαρίνα Λιακάκου σχολιάζουν τα αποτελέσματα της πολύ ενδιαφέρουσας έρευνας που διεξήγαγε πρόσφατα η ΔΕΗ, σε συνεργασία με τη ΔΙΟΤΙΜΑ, η οποία ρίχνει φως στην αθέατη πραγματικότητα που βιώνουν οι γυναίκες με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία στη χώρα μας.
THE LIFO TEAM
Το θρίλερ της λεωφορειοπειρατίας με τους Ιάπωνες τουρίστες

Αληθινά εγκλήματα / Το θρίλερ της λεωφορειοπειρατίας με τους Ιάπωνες τουρίστες

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ολοήμερη φρίκη που έζησαν 35 άνθρωποι, αντιμέτωποι με έναν άνδρα που ήθελε να πει τον πόνο του στην τηλεόραση και απήγαγε ένα λεωφορείο κοντά στη Νέα Επίδαυρο. Ένα θρίλερ που είχε ξεκινήσει λίγες ώρες νωρίτερα, με δύο δολοφονίες στην Τροιζηνία.
THE LIFO TEAM
«Εταιρεία δολοφόνων»: Μια συμμορία με άτομα υπεράνω υποψίας που σκόρπιζαν τη φρίκη

Αληθινά εγκλήματα / «Εταιρεία δολοφόνων»: Μια συμμορία με άτομα υπεράνω υποψίας που σκόρπιζαν τη φρίκη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση του Χρήστου Παπαδόπουλου, ενός ευυπόληπτου πολίτη, δικηγόρου και πρώην δημάρχου της Νέας Χαλκηδόνας, που άφησε άφωνη την Ελλάδα το Πάσχα του 1987.
THE LIFO TEAM
Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

Newsroom / Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

O Γιάννης Πανταζόπουλος σχολιάζει με τον Μάκη Πολλάτο και τη Βάνα Κράβαρη την υπόθεση με τα πέντε νεκρά μωρά αλλά και τον λόγο που η Ειρήνη Μουρτζούκου έχει γίνει για τα media «η νέα Πισπιρίγκου».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Άκου την επιστήμη / Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ποια είναι η αθέατη πλευρά των σκέψεων και τι επιρροή έχει ο νους στη ζωή μας; Ποια η σχέση του ανθρώπινου νου με το υπόλοιπο σύμπαν; Είναι η ηδονή απόρροια διεργασιών του ανθρώπινου εγκεφάλου; Ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολή τους Πανεπιστημίου Πατρών, Ηλίας Κούβελας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1;

Radio Lifo / Τι να κάνετε αν το παιδί σας νοσήσει από σακχαρώδη διαβήτη

Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, που εμφανίζεται κυρίως στην παιδική και εφηβική ηλικία; H Τζούλη Αγοράκη συζητά με την Ελένη Φάκου, που ζει εδώ και τριάντα χρόνια με τη νόσο, και τον ψυχοθεραπευτή Μιχάλη Καλλιφρονά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στην Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

Αληθινά εγκλήματα / To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στη Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση της εξαφάνισης τριών κυνηγών από τα χωριά της Λοκρίδας και τα ανώνυμα τηλεφωνήματα με άρωμα τρομοκρατίας που συνέθεσαν το θρίλερ που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2002 στις απόκρημνες πλαγιές της Οίτης στη Φθιώτιδα.
THE LIFO TEAM
Ευάγγελος Γκουντούφας: «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Άκου την επιστήμη / «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Γιατί αφού μάθαμε να ζούμε με τους σεισμούς, δεν έχουμε μάθει να ζούμε με τις φωτιές και τα ακραία φαινόμενα; Τελικά, καταστρέφουν ή όχι τα δάση οι αναδασώσεις; Ο γενικός διευθυντής Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Ευάγγελος Γκουντούφας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ