«Άδειασαν» οι δρόμοι λόγω της κρίσης

Facebook Twitter
0

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη, από το skai.gr

 

 

Ο χρόνος που απαιτείται για να διανύσει κανείς διαδρομές οι οποίες στο παρελθόν «συνοδεύονταν» από έντονο μποτιλιάρισμα έχει περιοριστεί σημαντικά. Η ανεργία, η μείωση των εξόδων για ψυχαγωγία και το υψηλό κόστος χρήσης και συντήρησης των Ι.Χ. έχουν μειώσει τη συνολική κινητικότητα, περιορίζοντας την εκτεταμένη χρήση Ι.Χ. που παρατηρούνταν μέχρι πρότινος. 

Αποτέλεσμα είναι οι συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, που ήταν από τα κύρια χαρακτηριστικά της πρωτεύουσας, να μην αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ροής της πόλης. Ωστόσο, οι συχνές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που έχουν ως συνέπεια το κλείσιμο δρόμων και τα συνεχόμενα κύματα απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς υπενθυμίζουν στους Αθηναίους τον παλιό εαυτό της πόλης.

Αύξηση ταχύτητας

Ο μέσος χρόνος διαδρομής μειώθηκε κατά 20% το 2012 σε σύγκριση με το 2009, ενώ κατά τις ώρες αιχμής η πτώση αγγίζει το 60%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής. Στο κέντρο της πόλης παρατηρήθηκε η μικρότερη αύξηση της μέσης ταχύτητας κίνησης κατά τις ώρες αιχμής, που διαμορφώθηκε στο 6,5%, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση της ταχύτητας παρατηρήθηκε στη λεωφόρου Κηφισού προς τον Πειραιά που ξεπέρασε το 20%, μεταξύ 2009 και 2012. 

Στο 17% ενισχύθηκε η ταχύτητα στις διαδρομές από τη λεωφόρο Αθηνών προς το κέντρο και στη λεωφόρο Αλεξάνδρας προς τη λεωφόρο Κηφισίας. Η κίνηση προς Νότο φαίνεται ότι έχει περιοριστεί σημαντικά, καθώς η μέση ταχύτητα κίνησης αυξήθηκε από τη λεωφόρο Ποσειδώνος προς τη Γλυφάδα κατά 17%. 

Ανεπαίσθητη αύξηση της ταχύτητας παρατηρείται στη λεωφόρο Συγγρού προς το κέντρο και προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Με ταχύτητες αυξημένες κατά μόλις 6% κινήθηκαν, το 2012 σε σχέση με το 2009, τα οχήματα από τη λεωφόρο Κατεχάκη προς τη λεωφόρο Μεσογείων, τον Καρέα και τον Σταυρό.

Η ανάλυση των στοιχείων μεταβολής των μέσων χρόνων διαδρομής ανά έτος που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) καταδεικνύει ότι η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε μεταξύ 2011 και 2012, οπότε ανήλθε στο 10%. Μεταξύ 2010 και 2011 η μείωση των χρόνων διαδρομής διαμορφώθηκε στο 5% έναντι 9% μεταξύ 2009 και 2010.

Οι συγκοινωνιολόγοι επιμένουν ότι η γενεσιουργός αιτία βελτίωσης της κυκλοφοριακής εικόνας της πόλης δεν μπορεί να εκληφθεί ως θετική εξέλιξη. Σηματοδοτεί ωστόσο μια διαφοροποίηση στις συνήθειες των Αθηναίων, οι οποίοι φαίνεται ότι στρέφονται σταδιακά προς τη συστηματικότερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς εγκαταλείποντας τα Ι.Χ. τους αλλά και τα ταξί.

Στοιχεία έρευνας

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην ημερίδα του ΣΕΣ, το 60% των μετακινούμενων θεωρεί ότι η τιμή το εισιτηρίου των ΜΜΜ είναι υψηλή, ενώ αντίστοιχη άποψη για το κόστος χρήσης των ταξί έχει το 88%. Γενικότερα, παρατηρείται πτωτική τάση της συστηματικής χρήσης του Ι.Χ., όπως επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι, ενώ ανοδική είναι η τάση της χρήσης του λεωφορείου.

Έδαφος φαίνεται ότι κερδίζουν και τα δίκυκλα αλλά και η πρόθεση των ερωτηθέντων να μετακινούνται πεζή. Σε περίπτωση που υπήρχαν νυχτερινά δρομολόγια λεωφορείων, το 59% των μετακινούμενων δήλωσε ότι θα τα χρησιμοποιούσε συστηματικά για τα «νυχτοπερπατήματα». Για την περαιτέρω ενίσχυση της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν τη χάραξη νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία θα ορίζει ακριβότερο εισιτήριο για μία μόνο διαδρομή, σε μια προσπάθεια ώθησης των επιβατών στη συστηματική και πολλαπλή χρήση των μέσων. 

Επιτακτική επίσης κρίνουν την ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων κατά της εισιτηριοδιαφυγής καθώς αυτή επιβαρύνει τους συγκοινωνιακούς φορείς περιορίζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των προσφερόμενων υπηρεσιών των εταιρειών.


Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ