Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα

Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
0

 [Α.Μ]

 

Η εργασία της Ναυσικάς Πάστρα στο διάστημα τριάντα περίπου χρόνων από τα πρώτα της μαθηματικά γλυπτά της δεκαετίας 1960, χαρακτηρίζεται από τη συστηματική και έμμονη επεξεργασία ενός συγκεκριμένου και του ίδιου πάντοτε προβλήματος το οποίο είναι η συνεχής μεταβλητότητα του χώρου. Αυτή προκύπτει στο έργο της ως μια μορφή που τροποποιείται συνεχώς από την εκάστοτε μεταβολή των διαφορετικών συσχετισμών των οργανώσεων του ίδιου του χώρου, μεταξύ τους. Οι συσχετισμοί αλλάζουν, οι μορφές επίσης αλλάζουν, αλλά το σύστημα των σχέσεων παραμένει το ίδιο. Προέκυψαν γλυπτά, τα οποία ήταν ταυτόχρονα οι υλοποιημένες αναλύσεις της εκάστοτε φάσης κάθε προβλήματος.

 

Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
Η Ναυσικά Πάστρα στην πρώτη ατομική έκθεσή της το 1976 στο Παρίσι, στην Galerie Denise René, Rive Gauche

 

Το έργο της Πάστρα εμφανίζεται ως μια συνεχής ανάλυση και διατύπωση της μεθόδου και του ιδιώματός της. Έργα της έχουν αποκτηθεί από το Ελληνικό και από το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, την Εθνική Πινακοθήκη, το ΄Ιδρυμα Ζωής και Γιάννη Σπυρόπουλου, το Μουσείο Γουλανδρή της Άνδρου, το Τελλόγλειο ΄Ιδρυμα Θεσσαλονίκης, τo Μουσείo της Helm (Πολωνία), τη Συλλογή C. Ruppert, Constructivist art in Europe after 1945 (Municipal Art Gallery Würzburg, Γερμανία), το Museum of Modern Art του Hünfeld (Γερμανία), το Mondriaanhuis Art Foundation, Amersfoort (Ολλανδία), τη Συλλογή Εμφιετζόγλου, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης -και άλλους δημόσιους θεσμούς και φορείς. Υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός δημοσιεύσεων για την εργασία της στον ελληνικό και ευρωπαϊκό, γενικό και ειδικευμένο Τύπο.

Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα στο σύνολό του, από το 1957 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, φιλοξενείται από τις 5 Μαρτίου έως τις 25 Μαΐου 2014, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη. Επιστημονικός Σύμβουλος της έκθεσης «Ναυσικά Πάστρα. 1921-2011. Αναδρομική έκθεση: τα σχέδια, τα γλυπτά και τα θεωρητικά κείμενα») είναι ο Ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Μαυρομμάτης και τον συντονισμό της έκθεσης έχουν αναλάβει οι συνεργάτες του ΚΜΣΤ, Αρετή Λεοπούλου και Γιάννης Μπόλης. Η έκθεση θα μεταφερθεί στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου (13 Σεπτεμβρίου-Νοέμβριος 2014), σε επιμέλεια της Αθηνάς Σχινά.

Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
1.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον-Τετράγωνο-Κύκλος, σειρά Αναλογικά 1, 1968-1976, duraluminium, 81x81x19,5 εκ.Ministère de la Culture, France, National Gallery, Athens
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
2.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον-Περιβάλλον, ξύλο, 270χ135χ90εκ έκαστο στοιχείο, Salon de la jeune sculpture, 1970, Jardin du Luxembourg, Paris
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
3.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον, 7 στοιχεία, Σίδερο, 95χ45χ30εκ., Salon de Mai, Μuseum of Modern Art, Paris, 1973.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
4.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον Χ2, Σίδερο, 95χ90χ30εκ., Salon de Mai, Μuseum of Modern Art, Paris, 1973.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
5.Ναυσικά Πάστρα, Αναλογικά, Συνθέσεις αρ. 2,3,4, Συμμετρικές, αρ.20, 1976, λιθογραφία
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
6.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον-τετράγωνο-κύκλος, σειρά Αναλογικά 1,1968-76, πέτρα Labrouzet, 68 τ.μ., Lycée Polyvalent, Mirepoix, France
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
7.Ναυσικά Πάστρα, Διαγωνισμός για τη διαμόρφωση πλατείας με πηγή 500 τ.μ. στο Δήμο Montreuil του Παρισιού, 1974. Η μακέτα της Ναυσικάς Πάστρα, η οποία βραβεύθηκε, προέβλεπε τη δημιουργία ενός γλυτού-περιβάλλοντος Σύνεκτρον-Τετράγωνο-Κύκλος, και χτίστηκε στη συνέχεια ως παραγγελία του Υπουργείου Πολιτισμού στο Λύκειο της πόλης Mirepoix στη Νότιο Γαλλία, με εμβαδό 64τ.μ.. Εικονίζεται η βραβευμένη μακέτα.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
8.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκτρον-τετράγωνο-κύκλος, σειρά Αναλογικά 1, 1968-76, Γλυπτό-πηγή, λευκό μάρμαρο, 121,5X121,5X27 εκ. Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, Άνδρος, 1986
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
9.Ναυσικά Πάστρα: Κατάλογος-Δίπτυχο & αφίσα από την έκθεση της Ναυσικάς Πάστρα “Aspects de l'arte”, (υπογεγραμμένη N.P.), Art Basel 9’78
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
10.Art Basel 9'78, Bασιλεία, η Ναυσικά Πάστρα και ο Εμμανουήλ Μαυρομμάτης μπροστά στο Σύνεκτρον-τετράγωνο-κύκλος, Αναλογικά 1
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
11.Ναυσικά Πάστρα, Συνάρτησις Ι, σειρά Αναλογικά 2, 1979-1982, 500x450x270εκ., Μορφωτικό Κέντρο Hasselt, Belgium, στα πλαίσια της διοργάνωσης Europalia Hellas1982
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
12.Ναυσικά Πάστρα, Συνάρτησις Ι, 1979-82, σειρά Αναλογικά 2, βαμμένο σίδερο, 270Χ450Χ500 εκ. στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
13.Ναυσικά Πάστρα, Συνάρτησις VII, σειρά Αναλογικά 3, 1982-84, βαμμένο αλουμίνιο, 500Χ450Χ270 εκ., Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Αθήνα
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
14.Ναυσικά Πάστρα, Αναλογικά 3, 1982-86, βαμμένο σίδερο, εγκατάσταση στην πρόσοψη του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Θεσσαλονίκης, 1987
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
15.Ναυσικά Πάστρα, Αναλογικά 2, Αρ.9, 10,15,16,18, βαμμένο ξύλο, 1979-82, 110Χ126Χ46 εκ. έκαστο, 3ο Βραβείο Γλυπτικής Biennale Αλεξάνδρειας, 1982
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
16.Ναυσικά Πάστρα, Αναλογικά 1, 1968-76, Αναλύσεις ασυμμετρικές, ξύλο, 36Χ36Χ13 εκ. Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Helm, Πολωνία 1986
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
17.Ναυσικά Πάστρα, Tρίπτυχο 1-2, Σχέσεις-Ρυθμοί,1988, Oregon Pine, 284X121,5X20,25εκ.έκαστο, La Serre, Ecole des Beaux Arts de St. Étienne, 1992, France.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
18.Ναυσικά Πάστρα, Σχέσεις-Ρυθμοί T.E. αρ. 2, σίδερο, 280Χ260Χ180 εκ. Μύλος, Θεσσαλονίκη 1995
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
19.Ναυσικά Πάστρα, Σχέσεις-Ρυθμοί T.E. αρ. 2 και αρ. 4, σίδερο, Oregon Pine, 185Χ216Χ89 εκ. Μύλος, Θεσσαλονίκη 1995
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
20.Ναυσικά Πάστρα, Σχέσεις-Ρυθμοί T.E. αρ. 7.8.9, σίδερο, Oregon Pine, 154.4Χ34.5Χ21.5 εκ. έκαστο, berlaymont Contemporary Art Collection, κτήριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βρυξέλλες
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
21.Ναυσικά Πάστρα, Γη, Σίδερο, Ξύλο, 2004, ξύλο, Oregon pine, 288Χ315Χ164 εκ. Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έκθεση Αθήνα by Art, καλοκαίρι 2004.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
22.Ναυσικά Πάστρα, Γη, σίδερο, ξύλο, 1998, από τη σειρά Σχέσεις-Ρυθμοί Τ.Ε.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
23.Ναυσικά Πάστρα, Γη, σίδερο, ξύλο, αρ.18, 2004, από τη σειρά Σχέσεις-Ρυθμοί Τ.Ε., 110Χ88Χ88 εκ.
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
24.Ναυσικά Πάστρα, Σχέσεις-Ρυθμοί Τ.Ε., αρ. 12, 2003, σίδερο, Oregon pine, 205Χ142Χ52,5 εκ. Βerlaymont, Contemporary Art Collection, Κτήριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βρυξέλλες
Το έργο της Ναυσικάς Πάστρα Facebook Twitter
25.Ναυσικά Πάστρα, Σύνεκρον-τετράγωνο-κύκλος, σειρά Αναλογικά 1, 1968-76, Γλυπτό – πηγή 9 τ.μ., Ίδρυμα Γιάννη και Ελένης Σπυροπούλου, Εκάλη, 1980
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ