ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στη θεατρική παράσταση ''Το Παρτάλι'', στο Θέατρο Αυλαία.

Facebook Twitter
2

Αν γνώριζα το θέμα του έργου, θα το είχα αποφύγει. Καταρχάς, γιατί η gay δραματουργία, όπως και όλη η μονόφθαλμη δραματουργία, είναι κακόγουστη. Επιπλέον, όμως, γιατί η πραγματική ζωή, τα πραγματικά πρόσωπα όπως το Παρτάλι, σπανίως μπορούν να αποτελέσουν υλικό μυθοπλασίας (υπενθυμίζω αυτή την απλή αρχή: ο κόσμος δεν είναι αρκετός). Αν γνώριζα το θέμα του έργου, θα είχα χάσει αυτή την καλή παράσταση: πρέπει να δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην Τέχνη.


Το «Παρτάλι» είχε μια γνήσια, ενδιαφέρουσα ιστορία. Δεν ήταν απλώς τραβεστί, δεν ήταν απλώς drag queen: δεν ήταν ένα αγόρι που κάποια στιγμή έκανε μια επιλογή. Ήταν ένα αγόρι που από τη στιγμή μηδέν έζησε ως κορίτσι. Και που δεν πλήρωσε τις επιλογές του, αλλά την ύπαρξή του. Είχε μια ιστορία υπεραρκετή για τη μυθοπλασία και ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης έκανε καλά που την αφηγήθηκε.


Τον Στέλιο Κρασανάκη τον ήξερα, χωρίς ωστόσο να τον ξέρω· και χωρίς να μπορώ να το επιβεβαιώσω. Ο σκηνοθέτης είχε πιάσει το βλέμμα μου στα μισά μιας εκπομπής. Από τα συμφραζόμενα, είχα καταλάβει ότι επρόκειτο για ψυχίατρο που εργαζόταν ως σκηνοθέτης. Τον παρακολούθησα με πάθος: σκεφτόμουν κι ο ίδιος την Ψυχιατρική, ο ρόλος του σκηνοθέτη μου φαινόταν ανέκαθεν ελκυστικός. Δεν έμαθα το όνομά του: η εκπομπή πλησίαζε στο τέλος, οι βιογραφικές πληροφορίες δίνονται πάντα στην αρχή. Συγκράτησα όμως τη διπλή του ιδιότητα και όταν είδα το όνομά του στο πρόγραμμα της παράστασης μου φάνηκε ταιριαστό. Οι εικόνες του στο Google μού φαίνονται οικείες, αλλά δεν μπορώ να πω με ασφάλεια ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο(παρότι είμαι σχεδόν σίγουρος).


Η σκηνοθεσία του στο «Παρτάλι» είναι καλή. Από εκείνες τις περιπτώσεις που ξεχνάς ότι υπάρχει σκηνοθέτης και δεν βλέπεις παρά μόνο τον ηθοποιό. (Όπως στον «Βιασμό της Περσεφόνης» του Μπερνίνι: δεν υπάρχει γλύπτης, παρά μόνο το γλυπτό.) Ο σκηνοθέτης που «δεν υπάρχει» είναι γνώρισμα του ώριμου καλλιτέχνη, του συναισθηματικά ασφαλούς εργάτη, του υπηρέτη του έργου.


Η διάδραση με το κοινό ήταν επιτυχής· όλοι ήθελαν να μιλήσουν με τον ηθοποιό, όλοι συμμετείχαν, δεν παρουσιάστηκε αμηχανία. Κατασκευές δεν υπήρχαν· ως σκηνικό εξυπηρετούσε το σώμα του ηθοποιού. Ο Χρήστος Στέργιογλου ήταν ντροπιαστικά υπέροχος. Δεν τον είχα ξαναδεί στο θέατρο, αλλά ορκίστηκα ότι θα τον ξαναδώ. Και θα τον βλέπω. Για να αναπληρώσω τον χαμένο χρόνο.


Αν έλεγα παραπάνω, θα πρόδιδα την ωραία βραδιά που πέρασα στο Θέατρο Αυλαία. Αυτό που πρέπει να ξαναγράψω και να ξαναδιαβάσω είναι το ακόλουθο: πρέπει να δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην Τέχνη.

*Το Παρτάλι θα παίζεται στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Αυλαία, μέχρι και τις 4 Νοεμβρίου.

Αρχείο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
"η gay δραματουργία, όπως και όλη η μονόφθαλμη δραματουργία, είναι κακόγουστη"Mεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην τέχνη και μικρότερη εμπιστοσύνη στις προκαταλήψεις, τους εύκολους αφορισμούς και τις αφόρητες γενικεύσεις θα έλεγα εγώ.Επίσης θα με ενδιέφερε να ακούσω την άποψη του συντάκτη για την ...straight δραματουργία που είναι και η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων (π.χ. το έργο ενός ετεροφυλόφιλου συγγραφέα με θέμα μια ετεροφυλοφιλική σχέση). Τη θεωρεί εξίσου "μονόφθαλμη" και άρα κακόγουστη ή μήπως πιστεύει ότι η κατάσταση της ετεροφυλοφιλίας είναι εξ ορισμού "οικουμενική" και αφορά τους πάντες, ενώ οτιδήποτε έξω από αυτήν κατατάσσεται αμέσως στις "ειδικές περιπτώσεις" και θεωρείται "μονόφθαλμο";