Μπακότερμα στα λάχανα, I
Μέθοδος, Ι: «Ανάμεσα στα άλλα, ετοιμάζω ένα βιβλίο για τη Δεκαετία του Ογδόντα με την κρυφή συνενοχή φίλων και με κεντρική ιδέα ότι όσο είχαμε έναν δίσκο του Tom Waits στο πικάπ, ένα βιβλίο της Patricia Highsmith στο τραπέζι της κουζίνας, χαρτί στον κύλινδρο της γραφομηχανής, τα ποιήματα του Καρούζου στο μυαλό, πρόθυμους εκδότες, φιλία εν αφθονία, και ενημερωμένη κάβα, δεν πτοούσε το κύρος μας τίποτα/κανείς/ποτέ [Οδυσσέας Γεωργίου, Επιστολή στον Γιώργο Ιωαννίδη, Απρίλιος 2014]»
Μέθοδος, ΙΙ: «Μάλιστα, όσο κι αν ο Σαίξπηρ στο άπειρο εύρος της οικουμενικής σκηνής του προχωρεί στα άκρα του κακού και της ανοησίας, δεν αφήνει ποτέ να βυθιστούν οι ήρωές του σ’ αυτές τις οριακές καταστάσεις μέσα σε μια στείρα περιοριστικότητα χωρίς πλούσια ποιητική κλάση και παραμυθία, αλλά τους εφοδιάζει με πνεύμα και φαντασία. Τους καθιστά ελεύθερους καλλιτέχνες του εαυτού τους διά της εικόνας, εντός της οποίας αυτοπαρατηρούνται θεωρητικά ως έργα τέχνης, και γνωρίζει να μας κινεί το ενδιαφέρον με την αδρή γλαφυρότητα και συνέπεια των χαρακτήρων του ακόμα και για τους πιο χυδαίους και ρηχούς εγκληματίες, αγροίκους και παράφρονες [Hegel/ Αισθητική]»
Μέθοδος, ΙΙΙ: «Όταν μιλάω για τους ανθρώπους αυτούς, δίνω ίσως την εντύπωση ότι τους περιγελώ, δεν είναι όμως έτσι. Ήπια το κρασί τους. Τους είμαι πιστός. Και δεν νομίζω ότι έγινα στη συνέχεια καλύτερος σε οτιδήποτε απ’ ό,τι ήσαν εκείνοι εκείνο τον καιρό [Debord / In girum imus nocte et consumimur igni]»
Μέθοδος, IV: «Τίποτε δεν επιτρέπεται να μένει ωμό, ακόμα και το πιο απλό πρέπει να φέρει αυτό το ίχνος του πολιτισμού, που είναι το καλλιτεχνικό άρωμα στο έργο τέχνης […] Έργα υψηλής ποιότητας είναι δυνατόν να παραμελήσουν την ευκρίνεια για χάρη ενός όσο γίνεται πιο πυκνού δικτύου σχέσεων, να φέρουν μερικά συμπλέγματα πιο κοντά το ένα στο άλλο, ενώ σύμφωνα με το αίτημα της ευκρίνειας θα έπρεπε να είναι αυστηρά διακριτά και διαφορετικά […] Τα αυθεντικά έργα που αρνούνται να ικανοποιήσουν το αίτημα της ευκρίνειας το προϋποθέτουν σιωπηρά θέλοντας να το αρνηθούν μέσα τους [Adorno / Αισθητική Θεωρία]»
Μέθοδος, V: «Είδα τα καλύτερα μυαλά της γενιάς μου, κτλ [Ginsberg / Howl]
Μέθοδος, VI: «Ο Μπιθικώτσης τον διώχνει/ και του λέει:/ Πού να σου εξηγώ [Σαββόπουλος/ Μακρύ Ζεϊμπέκικο για τον Νίκο Κοεμτζή]
Μέθοδος, VII: «Με τον όρο ‘χάος’ εννοούμε εδώ(προσωρινά) μια κατάσταση, της οποίας η δομή δεν έχει ακόμη κατανοηθεί, ή μια κατάσταση, η οποία ανακύπτει αφού κατανοηθεί μια δομή. Με άλλα λόγια: ‘χάος’ υπάρχει εκεί που δεν έχει ακόμη διαπιστωθεί τάξη και εκεί που η τάξη έχει εννοηθεί πλήρως [Flusser / Η Γραφή]
Συνεχίζεται. Αύριο: Μπακότερμα στα λάχανα, ΙΙ
σχόλια