Μρόζεκ στο Βοτανικό από την ομάδα Cartel

Μρόζεκ στο Βοτανικό από την ομάδα Cartel Facebook Twitter
0

 

 

 

Μρόζεκ στο Βοτανικό από την ομάδα Cartel Facebook Twitter

 

 Δύο ανδρείκελα χωρίς ταυτότητα, όνομα, πρόσωπο. Ο Κύριος Α και ο Κύριος Β μασκαρεμένοι γκροτέσκα, κλοουνίστικα, μιλάνε ακατάπαυστα για πράγματα αστεία, παράξενα, ίσως και εξωφρενικά. Συγχρόνως οικεία. Θέατρο του παραλόγου ή το παράλογο του θεάτρου της ζωής; Ο Πολωνός Σλάβομιρ Μρόζεκ έγραψε την πολιτική σάτυρα Striptease το 1962 όντας ήδη γνωστός από τη συλλογή διηγημάτων του Ο Ελέφαντας. Σε μια εποχή Ψυχρού Πολέμου, σκεπτόμενος πολίτης σε ένα απολυταρχικό καθεστώς, μέσα από μία λογοτεχνία σουρεαλιστική, φώτισε την κατάχρηση εξουσίας, την αποξένωση, τον κομφορμισμό, την ακύρωση της ατομικής ελευθερίας. Το στριπτίζ που συντελείται στον τεχνοχώρο CARTEL δεν σοκάρει για τη γύμνια των ηθοποιών όσο για το ξεγύμνωμα του συστήματος εξουδετέρωσης της ανθρώπινης υπόστασης, της προσωπικότητας, της νοητικής αντίστασης, από γουρούνια, τα οποία συχνά ενδύονται με ανθρώπινα ρούχα. Μιλάει ο ηθοποιός Βασίλης Μπισμπίκης: 

 

 

Βρίσκεις την απρόσωπη δυάδα των δύο «χαρακτήρων» του έργου να εκφράζουν μια σύγχρονη ανθρώπινη κατάσταση; 

Εκφράζει απόλυτα τη σύγχρονη πολιτική κατάσταση. Τα δύο πρόσωπα του έργου είμαστε εμείς οι ίδιοι αυτή την κρίσιμη στιγμή. Άνθρωποι που κάτι απροσδιόριστο μάς έφραξε το δρόμο, κάτι που όπως λένε οι δύο γκροτέσκ φιγούρες μας εκμηδένισε τα όνειρα, τις φιλοδοξίες, τους στόχους μας. Ο καθένας μας με τη δική του πεποίθηση, άλλος οπαδός της εξωτερικής ελευθερίας, άλλος οπαδός της εσωτερικής ελευθερίας προσπαθεί να αντιδράσει σε αυτό που μας συμβαίνει. Το αποτέλεσμα είναι ένα συνεχόμενο στριπτίζ, ένα τελετουργικό ξεβράκωμα που επισφραγίζει την ταπεινωτική ήττα, τη χρεοκοπία του σύγχρονου πολιτικού ανθρώπου αποκαλύπτοντας το μεγαλείο της γελοιότητας που παρέχει η γυμνότητα του.

 

Λες δηλαδή, ότι το μοντέλο ισοπέδωσης ενός απροσδιόριστου συστήματος που έχει επιβληθεί στην ελληνική κοινωνία αντικατοπτρίζεται στο Striptease ; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις όταν παίξατε μπροστά σε ανοιχτό κοινό στο Σύνταγμα; 

Το ραντεβού μας ήταν στα σκαλιά στο Σύνταγμα. Δεν είχαμε κάνει πρόβα τι θα παρουσιάσουμε. Είχαμε φέρει ένα ψυγείο από την ανακύκλωση που θα το χρησιμοποιούσαμε ως πίνακα. Ξεκινήσαμε φωνάζοντας τις αρχικές ατάκες του έργου. Σιγά σιγά και αμήχανα άρχισε να μαζεύεται κόσμος. Σε 10 λεπτά είχαν μαζευτεί περίπου 200 άτομα. Δεν είχαμε ντουντούκες και κυριολεκτικά σκάσαμε στη φωνή. Μόλις το έργο έφτασε στο σημείο που έπρεπε να ζητήσουμε «συγνώμη» από τα γουρούνια το κοινό άρχισε να εξεγείρεται και να φωνάζει «όχι, όχι μην ζητήσετε συγνώμη από αυτούς τους αλήτες που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση…. κλπ.». Φαντάσου τώρα το σκηνικό: εμείς με ένα ψυγείο στα σκαλιά, ακριβώς πίσω μας το Σύνταγμα-Βουλή και οι πολίτες να φωνάζουν οργισμένοι «όχι…όχι». Ήταν μια πολλή σημαντική  στιγμή στη ζωή όλων μας. Η οργή αυτών των ανθρώπων σημαίνει ότι το κοινό βλέπει καθαρά μέσα στο «Striptease» την ισοπέδωση αυτού του απροσδιόριστου συστήματος που το έχει οδηγήσει σε κοινωνική υποχώρηση.

 

 

Μρόζεκ στο Βοτανικό από την ομάδα Cartel Facebook Twitter

 

 

Με αυτή την παράσταση η ομάδα CARTEL ενισχύει την έννοια ενός λαϊκού και κολεκτιβικού θεάτρου. Υπάρχει σύγχρονη δραματουργία που θα μπορούσε να παρουσιαστεί στον χώρο σας; Αυτό είναι το ζητούμενο στην εποχή μας ;

Ο τεχνοχώρος CARTEL ήταν ένα παλιό μηχανουργείο το οποίο με τη βοήθεια φίλων μετατρέψαμε σε έναν ευέλικτο χώρο κοντά στη στάση μετρό Ελαιώνας, σε μια βιομηχανική περιοχή. Η επιλογή της περιοχής ήταν καθαρά οικονομική αλλά στην πορεία ανακαλύψαμε ότι η απομάκρυνση από το κέντρο μας βοηθά στο να συγκεντρωθούμε στη δουλειά μας. Ο στόχος της Ομάδας CARTEL είναι ένα πολιτικό παρεμβατικό θέατρο που θα στέκεται δίπλα στο λαό..…είτε παίζουμε δωρεάν για ανέργους, είτε στις πλατείες, είτε στις φυλακές. Όλοι παίρνουμε την ίδια αμοιβή. Προσπαθούμε να φτιάξουμε έναν κοινό υποκριτικό κώδικα. Να συνδέσουμε διαφορετικές τεχνικές μεταξύ τους. Να χρησιμοποιούμε υλικά από την ανακύκλωση. Να κάνουμε σεμινάρια για να γινόμαστε καλύτεροι. Να δώσουμε βήμα σε νέες ομάδες να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Το ζητούμενο της εποχής μας, κατά τη γνώμη μας, είναι αυτό που γράφεται στο πρόγραμμα της παράστασης του Θωμά Μοσχόπουλου «Shopping and Fucking» του Mark Ravenhill στο Αμόρε και που θα είναι η επόμενη παραγωγή του CARTEL: «Αν δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το θέατρο σαν μια πλατφόρμα από την οποία θα μπορέσουμε να απεικονίσουμε στον κόσμο τα σοβαρά προβλήματα που εντοπίζουμε σήμερα, ειδικότερα τη βία, τότε αισθανόμαστε ότι δεν προσφέρουμε χρήσιμες υπηρεσίες στην κοινωνία».

 

Το νεανικό κοινό που «ανακαλύπτει» το CARTEL και βλέπει το Striptease, έχει διάθεση συμμετοχής σε συλλογικές καλλιτεχνικές κινήσεις με κοινωνικό όραμα;   

Το κοινό που έρχεται στο CARTEL ξαφνιάζεται θετικά μέσα από τη συνολική  εμπειρία που του  προσφέρει ο χώρος. Κάποιος είπε ότι η παράσταση στο CARTEL ξεκινάει από τη στιγμή που θα φύγεις από το σπίτι σου μέχρι να γυρίσεις. Είναι μια περιπέτεια. Το κοινό αισθάνεται σαν να είναι μέρος αυτής της ομάδας … σαν στο σπίτι του. Κάθεται μαζί μας, γνωριζόμαστε, κουβεντιάζουμε για την παράσταση, πίνουμε το κρασί μας. Έτσι βρίσκουμε σιγά σιγά το κοινό μας.

 

STRIPTEASE  του Σλάβομιρ Μρόζεκ

μετάφραση: Βασίλης Πουλάκος

δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Λιγνάδης

σκηνικά: Ζωή Πυρίνη

κοστούμια: Μαρία Κοντοδήμα

βίντεο αρτ: Γιώργος Γκικαπέππας

φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη 

ερμηνευτές: Βασίλης Μπισμπίκης, Παναγιώτης Σούλης, Φαίη Τζίμα, Στέλιος Τυριακίδης

 

CARTEL Αγ. Άννης & Μικελή 4, Βοτανικός /        μετρό: Ελαιώνας

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη  21:15/     κρατήσεις: 693 98 98 258

 

 

 

 

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ