Ο εικαστικός Βασίλης Μπαλάσκας υποψήφιος για το Alice Award

Facebook Twitter
0

Το νεοσύστατο Alice Award που απονέμει το Global Board of Contemporary Art για μουσεία και καλλιτέχνες με αξιοσημείωτη παρουσία στο διεθνές εικαστικό περιβάλλον έχει υποψήφιο για φέτος στην κατηγορία Emerging Artist – καλλιτέχνης κάτω από 35 χρονών- τον Έλληνα Bill Balaskas, όπως είναι διεθνώς γνωστός, που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Το βουβό του βίντεο Parthenon Rising που δείχνει τον Παρθενώνα να λούζεται από φλας τουριστών μια αυγουστιάτικη νύχτα είναι και αυτό στο οποίο η επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από σημαντικές προσωπικότητες της διεθνούς σκηνής της τέχνης -όπως ο Νικολά Μπουριό, ο Ντάνιελ Μπερνμπάουμ, ο Αντριάνο Πεντρόζα , η Ελίζαμπεθ ΜακΓκρέγκορ και ο Ντένης Ζαχαρόπουλος μεταξύ άλλων-, βάσισε την επιλογή του Μπαλάσκα στους τέσσερεις τελευταίους υποψήφιους καλλιτέχνες. Όποιος θέλει να στηρίξει την υποψηφιότητα του Έλληνα καλλιτέχνη μπορεί να ψηφίσει για το βραβείο κοινού στην ιστοσελίδα των βραβείων: www.global-board.org

Ο Βασίλης, ο οποίος ξεκίνησε από το Οικονομικό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τώρα εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στο Royal College of Art, μου μίλησε για τη σχέση του με το βίντεο:

Σε ποιο βαθμό σε έχει επηρεάσει το γεγονός ότι πριν δραστηριοποιηθείς καλλιτεχνικά σπούδασες οικονομικά;

Με επηρεάζει στο βαθμό που αυτά που κάνω έχουν έντονη πολιτική χροιά. Άλλωστε αυτός ήταν κι ο λόγος που επέμενα να τελειώσω τη σχολή παρόλο που ήξερα ότι θα συνέχιζα σε εντελώς άλλο χώρο.


Δηλαδή τα οικονομικά ήταν η φαρέτρα σου, τα όπλα σου..

Ακριβώς! Το ήθελα για να ξέρω πως λειτουργούν τα πράγματα.


Θα έλεγες ότι στην Αγγλία η τέχνη είναι πιο πολιτικοποιημένη;

Δε θα το έλεγα. Απλά έχει περισσότερη προβολή.


Οι καλλιτέχνες έχουν πάντως έντονη πολιτική δράση και συχνά παρεμβαίνουν στα δημόσια θέματα.

Σαφώς, αλλά και το σύστημα προβολής της τέχνης είναι τέτοιο στην Αγγλία  που οποιαδήποτε καταγγελία μπορεί να λάβει εν δυνάμει μεγαλύτερη δημοσιότητα και να έχει ευρύτερη πρόσβαση προς το κοινό, απ’ ό,τι σε άλλες χώρες.


Από πότε έχεις αρχίσει την καλλιτεχνική σου δραστηριότητα;

Από τα επτά χρόνια που βρίσκομαι στην Αγγλία τα έξι ασχολούμαι αποκλειστικά με το βίντεο. Αλλά τελευταία αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει. Στην πρόσφατη Biennale της Θεσσαλονίκης παρουσίασα μια εγκατάσταση που συμπεριλάμβανε ένα γλυπτικό μέρος, ένα φωτογραφικό και το Parthenon Rising που τώρα είναι υποψήφιο για το Alice Award. Οπότε, έχω αρχίσει να ασχολούμαι με site specific εγκαταστάσεις και να χρησιμοποιώ διάφορα μέσα στη δουλειά μου. Στη Θεσσαλονίκη, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, για πρώτη φορά η πλειοψηφία των έργων δεν ήταν βίντεο και ένα από τα έργα που είναι υποψήφια για το Alice είναι φτιαγμένο πάνω σε καμβά: μια ελληνική σημαία φτιαγμένη από κολλητική ταινία. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι σε μια ιδιαίτερα δημιουργική φάση γιατί πειραματίζομαι με πολύ διαφορετικά μέσα και εκτός από το πολιτικοποιημένο κομμάτι, που είναι πάντα επίκαιρο και εξακολουθεί να με ενδιαφέρει, υπάρχει κι αυτή η φορμαλιστική διαφοροποίηση.


Ποιες ήταν οι επιρροές σου όταν πρωτοξεκίνησες;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος! Γι’ αυτό και στράφηκα μετά προς το βίντεο. Μια εξέλιξη από τέχνη σε τέχνη. Το αρχικό μου ενδιαφέρον δεν ήταν για τα εικαστικά αυτά καθ’ αυτά. Σταδιακά προέκυψε το ενδιαφέρον μου για το βίντεο και τα εικαστικά. Σ’ αυτό το πλαίσιο βλέπω και την εξέλιξη των μέσων που περιέγραψα πριν. Ίσως, γιατί μ’ ενδιαφέρει και η θεωρία και ο λόγος, κάτι που φαίνεται σε πολλά από τα έργα μου. Τόσο στους τίτλους όσο και στο περιεχόμενο τους. Είναι, ίσως, ένα είδος καλέσματος στο θεατή να το ψάξει και ένα βήμα παρά πέρα, αν το θέλει.

Ο Βασίλης Μπαλάσκας είναι συνεργάτης των Kalfayan Galleries. Η προσωπική του ιστοσελίδα είναι: www.billbalaskas.com

Το βίντεο Parthenon Rising το οποίο είναι υποψήφιο για το Alice Award:

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ