Ο Τένεσι Ουίλιαμς στο Μεταξουργείο

Facebook Twitter
0

Είναι η δεύτερη φορά που παίζεις πρωταγωνιστικό ρόλο σε έργο του Τένεσι Ουίλιαμς. Η πρώτη φορά ήταν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ερμηνεύοντας τον Στάνλεϊ στο «Λεωφορείο ο πόθος». Τώρα τον Σάνον στο «Νύχτα της ιγκουάνα»…


Από τον καιρό της δραματικής σχολής οι καθηγητές μου με συνέδεαν με έργα του Ουίλιαμς και μου έδιναν ρόλους από έργα όπως το «Ορφέας στον Άδη»,  «27 βαγόνια βαμβάκι», «Λεωφορείον ο πόθος», πριν μου ανατεθεί επαγγελματικά ο Στάνλεϊ από το Κρατικό στη Θεσσαλονίκη. Επειδή γοητεύομαι από ανθρώπους του περιθωρίου, κι έχοντας ζήσει κι εγώ λίγο σε περιθωριακές καταστάσεις, νοιώθω μια αφάνταστη έλξη από αυτούς τους ήρωες. Νοιώθω ότι έχω μέσα μου τα υλικά για να τους προσεγγίσω εύκολα και να τους καταλάβω. Γιατί ήρωες σαν τον Στάνλεϊ κι ακόμα περισσότερο σαν τον Σάνον που παίζω τώρα, χρειάζεται να κάνεις μεγάλη βουτιά στα σκοτάδια σου. Είναι ήρωες που έχουν να κάνουν με τις σκοτεινές πλευρές του εαυτού σου κι όχι με τις φωτεινές.  Δηλαδή, τίθεται το θέμα πόσο διαθέσιμος είναι ένας ηθοποιός να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο. Να βουτήξει σε βάθος ώστε να αναμετρηθεί με τον εαυτό του σε θέματα πολύ προσωπικά. Μπαίνοντας στη διαδικασία για το ρόλο του Σάνον «επέστρεψα»  στην παιδική ηλικία γιατί πρόκειται για έναν χαρακτήρα που έχει παραμείνει παιδί, που δεν έχει μεγαλώσει. Τον είχε τιμωρήσει η μητέρα του γιατί τον είχε πιάσει να αυνανίζεται λέγοντας του ότι με την πράξη του προσέβαλε τον Θεό. Συνέπεια αυτού του γεγονότος ήταν να γίνει ιερέας και να κάνει αθεϊστικά κηρύγματα για να εκδικηθεί τον Θεό, ενώ παράλληλα να πηγαίνει με ανήλικα κορίτσια για να εκδικηθεί τη μητέρα του. Σαν ηθοποιός οφείλω να ανακαλύψω τη δική μου αντιστοιχία και τα δικά μου ανάλογα θέματα της παιδικής μου ηλικίας για να ταυτιστώ με το ρόλο.

Εξακολουθεί σήμερα να μας αφορά ο Τένεσι Ουίλιαμς;

Στην «Νύχτα της ιγκουάνα» τοποθετεί τη δράση μέσα σε μια ζούγκλα την ίδια εποχή που ο Χίτλερ ξεκινάει στην Ευρώπη τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Οι ήρωες του έργου πιεσμένοι από τα πάθη τους, προσπαθούν να ζήσουν με αξιοπρέπεια. Αν κάνουμε μια αναγωγή στο σήμερα που επίσης βιώνουμε έναν πόλεμο οικονομικής φύσεως , προσπαθούμε ως ήρωες της εποχής μας να ζήσουμε κι εμείς με αξιοπρέπεια.

Τον ρόλο του Σάνον στον κινηματογράφο τον ερμήνευσε ο Ρίτσαρντ Μπάρτον. Ένοιωσες το βάρος τους ρόλου και του μύθου που κουβαλάει η κινηματογραφική εκδοχή;

Όχι. Χαρά ένοιωσα που θα έμπαινα στη διαδικασία να τον παίξω αυτόν το ρόλο. Είναι ρόλος – πρόκληση για έναν ηθοποιό. Κοίτα να δεις, όταν έχω παίξει τον Στάνλεϊ που κουβαλάει μια ερμηνεία σαν του Μπράντο,  θα φοβηθώ τον Σάνον;  Εκεί βέβαια τη γλύτωσα γιατί είχα το θράσος του νέου ηθοποιού που μόλις βγήκε από τη σχολή και θέλει να παίξει μεγάλους ρόλους. Δεν είχα συνειδητοποιήσει το μέγεθος του ρόλου. Ίσως σήμερα να είχα περισσότερους ενδοιασμούς.

Τι είναι αυτό από το οποίο συγκινείται το κοινό της παράστασης σας, με τι ταυτίζεται;

Καταρχήν συγκινούνται με τον γέρο ποιητή. Έναν άνθρωπο που προσπαθούσε να γράψει ένα ποίημα είκοσι πέντε χρόνια και μόλις το ολοκληρώνει πεθαίνει. Επίσης τους συγκινεί ο ανθρώπινος πόνος που προκαλούμε μεταξύ μας χωρίς να το καταλάβουμε. Είναι ένα σημαντικό θέμα του έργου και αυτό. Με τον Σάνον είναι δύσκολο να ταυτιστεί κάποιος. Πρέπει να έχεις παιδευτεί πολύ στη ζωή σου για να ταυτιστείς μαζί του. Γι’ αυτό και οι νεώτεροι αδυνατούν να τον καταλάβουν, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους σε ηλικά θεατές που έχοντας περάσει περισσότερα, τους αφορά περισσότερο το έργο.

«Η νύχτα της ιγκουάνα» του Τένεσι Ουίλιαμς μετάφραση-σκηνοθεσία Αλέξανδρος Κοέν

Θέατρο Αργώ, Ελευσίνιων 15, Μεταξουργείο 210 5201684-5

Κάθε  Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη 

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ