Τα ψάρια βγήκαν στη στεριά.

Facebook Twitter
0
Το 1991, τη χρονιά που η Ελλάδα έστελνε στη Eurovision τα νύχια, την τουμπανιασμένη κουάφ με το κοκοράκι, της Σοφίας Βόσσου και το περουκίνι του Ανδρέα Μικρούτσικου να τραγουδάνε την "Άνοιξη", ένεκα εθνικής υπερηφάνειας [που στέλναμε το καλύτερο τραγούδι μετά το φαλαντοσιμιμιμί] δεν δώσαμε την πρέπουσα σημασία στη συμμετοχή της Κύπρου, η οποία έστειλε την Σοφία Έλενα Πατρόκλου με το τραγούδι S.O.S., ένα ακατέργαστο διαμάντι [που κανείς δεν θυμάται σήμερα-μάλλον κιόλας δεν ξέρω] και τη διαχρονικότητα του οποίου έχω ιερό χρέος να αποκαταστήσω.
Το τραγούδι, χωρίς να μετέρχεται τα γνωστά τερτίπια τουριστικού παροξυσμού με τα ασβεστωμένα σπίτια, τους ψαράδες να χτενίζουν τα δίχτυα, τα ψαροκάικα και τις χωριάτικες σαλάτες, συνιστά μια κραυγή για βοήθεια που στέλνει η Γη προς τους ανθρώπους, κάτι σαν Live Earth, 16 χρόνια πριν [πολύ μπροστά η Κύπρος, και ο M. Jackson το 1995 το είπε το Earth Song], εξού και τα διάφορα δυσοίωνα που λέει μέσα, λες και θα' ρθει ο Αρμαγεδδών σε 3 μέρες [ίσα που προλαβαίνεις, βάλε ένα βρακί σε μια βαλιτσούλα, ακύρωσε το κομμωτήριο και επέστρεψε τα dvd].
Βέβαια μην περιμένουμε στο βίντεο τα εφέ του Michael με τα δέντρα και τον αέρα [γιατί αυτός κοπανιόταν και για την καταστροφή του Αμαζονίου], το βίντεο της Κύπρου είναι πιο μεσογειακό ωστόσο πανανθρώπινο και κόπτεται για την προστασία των ακτών, των πετρών, των βράχων και της μεσογειακής πανίδος ως επί το πλείστον.

Το βίντεο ξεκινά με μια απαλή μελωδία και μας μεταφέρει σε ένα φαράγγι. Μόλις το μάτι σου πετύχει μια πικροδάφνη, να έχεις το νου σου να κοιτάξεις αριστερά να βρεις την τραγουδίστρια, διότι έχει ντυθεί πολύ χαμαιλεοντικά στα χρώματα του βράχου και της λάσπης, προκειμένου να προσαρμοστεί στο περιβάλλον και να μην έρχεται σε χρωματική δυσαρμονία με αυτό, που πιθανότερο είναι να νομίζεις ότι τραγουδάει η πικροδάφνη παρά η κουκκίδα στο βάθος του φαραγγιού. Εκεί λοιπόν στη κουφάλα του βράχου πάνω στις πέτρες και τη λασπουριά φοράει μια αέρινη ασλανική δημιουργία από αυτές με τα μακριά μανίκια και περπατάει και σκουπίζει το χαλίκι και το βούρκο και ξεκινάει τα δυσοίωνα [δώσε βάση στον απειλητικά ακατάληπτο στίχο: εδώ στον τρίτο πλανήτη, ποτέ δε σβήσαν οι φωτιές, πώς μοιάζει με τρελό κομήτη, γεμάτο με πυρηνικές]. Α;

Με το ίδιο φόρεμα αλλά με πιασμένα τα μαλλιά ανεβαίνει σε ένα βράχο στην κορυφή του φαραγγιού [πολύ ποδαρόδρομο θα είχαν τα γυρίσματα] και από πίσω το χάος και το έρεβος, μια αντάρα, ένα μούχρωμα, μια γκριζάδα προκειμένου να εξηγήσει το στίχο: τον ήλιο κάναμε εχθρό μας, μολύναμε τον ουρανό μας και ρίχνει όξινη βροχή [θα αρχίσουν τώρα να την καταβρέχουν με το λάστιχο να δεις].

Μαζί με ένα κοστουμάτο μουστακαλή χαζεύουν από το βράχο την κατάντια μας, που κάναμε τον πλανήτη σαν τα μούτρα μας και ξεκινάει το ρεφρέν με όλες τις κοπέλες ανεβασμένες στα βράχια και μέσα στα φαράγγια δίπλα στους ασπάλαθους και τα ρείκια να κάνουν το σχετικό χορευτικό του Φλωρινιώτη [δηλαδή κουνάμε ΜΟΝΟ χέρια, το οποίο είναι δύσκολο στην εκμάθηση γι' αυτό και ο μουστακαλής δεν το έχει μάθει και δεν κουνιέται καθόλου, βέβαια και να ήθελαν να κουνήσουν ΚΑΙ πόδια θα γκρεμοτσακίζονταν από τα βράχια], οι οποίες είναι ντυμένες με τα μίνια και απευθύνουν το μήνυμα απόγνωσης σε οξφορδιανά εγγλέζικα Ες-ΟΟΟΟΟου-Ες με φόντο το νεκροταφείο πλοίων στον Σκαραμαγκά.
Μεταφερόμαστε στην παραλία [αφού είδαμε ένα τυχαίο πτηνό να πετά] όπου η τραγουδίστρια έχει ρίξει επάνω της μια εσάρπα και με το ίδιο ριχτό περπατάει στην παραλία [τα γυρίσματα πρέπει να έγιναν Δεκέμβρη αλλιώς δεν εξηγείται τέτοια σκοτεινιά, εκτός αν είναι τα καυσαέρια από τις τσιμινιέρες], και μας δείχνει τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε έμπρακτα τη σωτηρία της γης.
Τουτέστιν εκεί που περπατάει πιάνει το μάτι σου μια ψόφια χελώνα [στίχος: τριγύρω τα πουλιά πεθαίνουν, τα ψάρια βγήκαν στη στεριά -μη χειρότερα παλιογρουσούζα οι επτά πληγές του Φαραώ σε ένα τραγούδι], οπότε σκέφτεσαι ότι σε λίγο θα βρεθεί σε μια παραλία τίγκα στα πλαστικά και τα αποτσίγαρα και θα αρχίσει να καθαρίζει, πλησιάζει, παίρνει τη χελώνα, τη γυρίζει από την καλή και αρχίζει να τη χαϊδεύει [α καλά, τα έχασε η βαριόμοιρη η οικολόγα] και την παρακολουθεί σκεπτική, απεγνωσμένη και στενοχωρημένη θα έλεγα, να πηγαίνει προς τη θάλασσα [η χελώνα].
"Δεν ξέρει τι να κάνει πια" ωρύεται σε κάποια φάση [ε πως δεν ξέρεις, εδώ γύρισες από την καλή μια ολόκληρη χελώνα, το έκανες το χρέος σου] και βγαίνει το παρεάκι από κάτι τρύπες σε κάτι υπόγεια και κάνει το γνωστό χορευτικό με τα χέρια. Στο τελευταίο πλάνο που είναι και το πιο εντυπωσιακό, αφού έχει γυρίσματα από ελικόπτερο, έχουμε μεταφερθεί από τα φαράγγια στην έρημο του Κουβέιτ, για να αναδειχθεί [προφανώς] το πρόβλημα της ξηρασίας σε συνδυασμό με τις συνέπειες του πολέμου, γι' αυτό και βλέπουμε κάτι άσχετα άρματα μάχης που είχαν ξεμείνει θαμμένα στην άμμο και κάτι κουκκίδες που μάλλον είναι το γκρουπάκι [προσδίδοντας ένα τόνο απελπισίας στο τραγούδι, ότι θα τους παρατήσουν εκεί στις ερημιές].
Για την ιστορία, το τραγούδι ήρθε 9ο και το δικό μας [ουρανού κατάψυξη] 13ο.
Τώρα πείτε μου, πού είδε ο Εγγλέζος παρουσιαστής το Bee Gee style. Μάλλον επειδή και στο Stayin' alive γυρνοβολάνε σε κάτι ερείπια.
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ