Οι τρόποι προσέλκυσης του ομοφυλόφιλου τουρισμού, που σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες έχει σημαντική δυναμική και είναι προσοδοφόρος, συζητήθηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσαν ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και η μη κυβερνητική οργάνωση Homo Evolution στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Τουρισμού Philoxenia 2011.
Σύμφωνα με μελέτη εταιρείας μάρκετινγκ που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και παρουσιάστηκε στην ημερίδα, οι ομοφυλόφιλοι τουρίστες στις ΗΠΑ αποτελούν το 5%-10% της συνολικής τουριστικής αγοράς, που μεταφράζεται σε 65 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αντίστοιχα, παγκόσμια έρευνα της International Gay & Lesbian, Tourist Association, η οποία διαθέτει παραρτήματα σε 85 χώρες, κατέδειξε ότι για το τετράμηνο της υψηλής περιόδου του 2011 (Μάιος - Αύγουστος) οι ομοφυλόφιλοι τουρίστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο, ανά άτομο, περισσότερα χρήματα, περίπου 2.300 δολάρια, έναντι 1.500 των ετεροφυλόφιλων τουριστών.
Ταυτόχρονα, επισημάνθηκε ότι στις ομοφυλόφιλες κοινότητες ποσοστό άνω του 30% προγραμματίζει διακοπές μία φορά τον χρόνο και μάλιστα πρόκειται για εξαιρετικά «πιστό» κοινό στους τουριστικούς του προορισμούς.
«Η Θεσσαλονίκη θέλει να είναι μια ανοιχτή πόλη σε όλους τους επισκέπτες της, χωρίς διακρίσεις και φιλική το ίδιο προς όλους», τόνισε στην παρέμβασή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Νίκος Σαπουντζής ανέφερε ότι στόχος είναι να διερευνηθούν τα μεγέθη και οι προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς και το επιχειρηματικό της ενδιαφέρον για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ουραγός στους γκέι επισκέπτες.
Οπως είπε, μέχρι στιγμής η Θεσσαλονίκη και η Ελλάδα βρίσκονται πολύ χαμηλά στην κατάταξη των προτιμήσεων της γκέι κοινότητας ως τουριστικός προορισμός, παρότι η ελληνική κοινωνία έχει κάνει σημαντικά βήματα σε ό,τι έχει να κάνει με τον ρατσισμό και τις κοινωνικές διακρίσεις.
Η κρίση που παρουσιάζεται στον κλάδο, εξάλλου, δημιουργεί πρόσθετα κίνητρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο, ώστε οι επαγγελματίες του χώρου να ασχοληθούν με τη συγκεκριμένη κατηγορία τουριστών.
Το επόμενο διάστημα, πρόκειται να ξεκινήσει και συντονισμένη στρατηγική καμπάνια μέσω του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε τρεις πόλεις της Ελλάδας, Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Μύκονο. Πάντως, αυτοσκοπός δεν είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη Μύκονος.
Στόχος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι οι διήμερες και τριήμερες αποδράσεις, για τις οποίες φαίνεται πως η συγκεκριμένη κοινότητα ξοδεύει αρκετά χρήματα, δεδομένου ότι σε σημαντικό ποσοστό πρόκειται για άτομα υψηλών κοινωνικών στρωμάτων με οικονομική επιφάνεια.
της Φωτεινής Στεφανοπούλου από τα ΝΕΑ
σχόλια