Του Πάνου Μιχαήλ
O σπουδαίος graphic designer κινηματογραφικών πόστερ και τίτλων αρχής Saul Bass δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.
To εντελώς ιδιαίτερο στυλ που είχε σχεδιαστικά χαρακτήρισε μια ολόκληρη γενιά και υπήρξε βαθιά επιδραστικό πέρα από πρωτοπόρο οπτικά. Συνεργάστηκε με μια πλειάδα σκηνοθετών και δοκίμασε τη τεχνική του σε διάφορα κινηματογραφικά είδη (από μιούζικαλ, μέχρι κατασκοπευτικά και από κομεντί μέχρι θρίλερ) με το ονομά του στους συντελεστές να αποτελεί εγγύηση.
Οι περισσότεροι βέβαια τον θυμούνται για το εξαιρετικό δεσιμό του με το χιτσκοκικό όραμα και αισθητική.
Δικιά μου προσωπική μου αδυναμία είναι η δουλειά του στο κλασσικό πια μιούζικαλ West Side Story το 1961. Ο Bass ήταν visual consultant σε αυτή τη ταινία αλλά δεν περιορίστηκε μονάχα σε αυτό το ρόλο.
Πέρα από το καταπληκτικό πόστερ, σχεδίασε το storyboard του περίφημου προλογικού μέρου της ταινίας, και τους αριστουργηματικούς τίτλους τέλους, ένα σημείο που μέχρι τότε δεν έδιναν μεγάλη σημασία.
Με το West Side Story έχουμε την εισβολή στη κεντρική σκηνή του γερασμένου Hollywood, της νεανικής pop κουλτούρας και της επικρατησής της.
Λίγα χρόνια μετά θα έχει γίνει το κυριάρχο ρεύμα. Ένα ρεύμα που με παραλλαγές φτάνει μέχρι τις μέρες μας. Σαν την σαιξπηρική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που η ταινία εκμοντερνοποίησε.
Δες εδώ μερικά από τα πρόχειρα προσχέδια από το storyboard (αλλά τόσο χαρακτηριστικά του ύφους του) που είχε ετοιμάσει για την έναρξη της ταινίας και μετά δες τα και ολοκληρωμένα όπως κινηματογραφήθηκαν στην τελική εκδοχή τους στα παρακάτω βίντεο.
σχόλια