Εικόνα: Τυπικό πρωινό οικογενειακής ευτυχίας
Η νέα διαφήμιση της Νέας Δημοκρατίας πουλάει την «δυστυχία που θα μας βρει», όπως ακριβώς παλιότερα πουλιόταν η οικογενειακή ευτυχία με το απλωμένο βούτυρο πάνω στο ψωμί. Πιστεύεις ότι η μέση ελληνική οικογένεια, ακόμα και πριν την κρίση, ξυπνούσε τα πρωινά, μαζευόταν γύρω από το τραπέζι, άπλωνε το βούτυρο στο ψωμί και όλοι γελούσαν σαν είχαν πάρει τριπάκι καθώς ο ήλιος έμπαινε από την τζαμαρία;
Έτσι και εδώ. Τα παιδιά παρουσιάζονται σαν ηλίθια μικρομέγαλα. Μόνο που στην πραγματικότητα τα παιδιά του 2012 είναι πολύ πιο έξυπνα. Το πιθανότερο αν γινόταν τέτοια ερώτηση από το κοριτσάκι κάποιο κοριτσάκι ή αγοράκι θα πεταγόταν και θα απαντούσε στο γιατί με ένα «Γιατί οι πολιτικοί τα έκαναν σαν τα μούτρα τους όπως λέει ο μπαμπάς μου» ή κάτι ακόμα χειρότερο. Τα παιδιά του 2012 απορροφούν σαν σφουγγάρι την οικονομική κρίση και δεν μένουν ανεπηρέαστα. Είναι εξίσου οργισμένα με τους μεγάλους που όσο και να θέλουν να τα προστατεύσουν από αυτή δεν γίνεται να μην την βιώσουν.
Δεν αντιδρούν με τα βλέμματα όπως νομίζει ο ποιητής-σκηνοθέτης που έχει βάλει τα αγοράκια να συνοφρυώνονται σαν καταραμένοι ποιητές. Πιθανότερο είναι στην τάξη να γίνεται της κακομοίρας παρά να επικρατεί αυτή η νεκρική σιγή.
Όσο για τον δάσκαλο* είναι ο «μεγάλος- που -κάτι –δεν- έκανε σωστά- και -τώρα -πρέπει -να -απολογηθεί –στους- μικρούς- για- το γιατί». Είναι συνυπεύθυνος αυτός που έχει πια μισθό 600 Ευρώ. Ευτυχώς που δεν τον έβαλαν ανεβασμένο πάνω στην έδρα, σαν μεταμοντέρνο πρωταγωνιστή της ταινίας «Ο κύκλος των Χαμένων ποιητών», να παραφράζει το μότο της, φωνάζοντας: «Αν θες να αδράξεις την μέρα μια είναι η επιλογή: Νέα Δημοκρατία». Στο «νεκρό» σχολικό περιβάλλον οι χώρες γράφονται στον πίνακα (σ.σ τους χάρτες τους πούλησαν στο Μοναστηράκι και με τα λεφτά θα έχουν θέρμανση για 24 ώρες), τα κοριτσάκια μοιάζουν βγαλμένα από το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι» (σ.σ «Μου περνάτε τον παστουρμά κυρία Τζόουνς;»), τα αγοράκια σαν να προσπαθούν να πάρουν τον ρόλο σε ταινία του «Δόγματος 95» και ο δάσκαλος ο παραστρατημένος ψηφοφόρος που δεν ψήφισε την δεξιά.
Κατανοώ το ότι στόχος της διαφήμισης είναι η πώληση του προϊόντος. Όμως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με προϊόν. Έχουμε να κάνουμε με κόμμα που θέλει να αναλάβει την εξουσία για να βγάλει την Ελλάδα από την κρίση. Τα 50 δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου θα ήταν καλύτερο εάν τα χρησιμοποιούσαν για να προβάλουν τις θέσεις τους και μόνο. Εκτός και αν στόχος τους ήταν το «μπούρου μπούρου» στα social media, πράγμα το οποίο πέτυχαν.
*Σωστή η ηλικία του δασκάλου. Αν ήταν νεώτερος με τα μαλλιά προς τα πίσω και το λευκό πουκάμισο θα θύμιζε σήριαλ του Παπακαλιάτη…
________________
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
"Και ο Αντώνης, κύριε;"
Βίντεο σατιρίζει το επίμαχο πολιτικό σποτ, "Γιατί κύριε;" , της Νέας Δημοκρατίας
σχόλια