ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Όταν το κινητό μας μπαίνει πάνω από την ζωή του διπλανού μας

Facebook Twitter
22

Φόρτισες το κινητό; Για τα υπόλοιπα μην ανησυχείς.

Χθες στη Λαμία έγινε μια ληστεία. Ένας επιχειρηματίας της πόλης πυροβολήθηκε από δυο ληστές όταν αρνήθηκε να τους δώσει την τσάντα με τα χρήματα που κρατούσε. Ο άντρας τραυματίστηκε σοβαρά αλλά έχει διαφύγει τον κίνδυνο.

Σε ένα site με κυρίως τοπικά νέα δημοσιεύτηκε το βίντεο που έστειλε ένας αναγνώστης. Ένας άντρας που καθόταν σε κοντινή καφετέρια στο σημείο που συνέβη η ληστεία κατέγραψε με το κινητό του το περιστατικό. Είναι η στιγμή λίγο μετά τους πυροβολισμούς και το πρώτο πράγμα που σκέφτεται να κάνει ο θαμώνας της καφετέριας, είναι να σηκώσει το κινητό του και να καταγράψει την σκηνή.

Με μουσική υπόκρουση ένα λαϊκό κομμάτι(αυτό που ακουγόταν εκείνη τη στιγμή στην καφετέρια) ο άντρας καταγράφει από μακρινή απόσταση στην οποία δεν διακρίνονται τα πρόσωπα αλλά αρκετά κοντινή ώστε να δεις τι ακριβώς συμβαίνει, την ληστεία. Δυο άντρες τραβούν από το θύμα που βρίσκεται στο έδαφος την τσάντα καθώς από κοντινή απόσταση τους παρακολουθεί παγωμένος ένας περαστικός. Μια γυναίκα ακούγεται να λέει «Πάρτε την αστυνομία». Το βίντεο αυτό δόθηκε στο site το οποίο και φυσικά το ανέβασε.

Δεν τα έχω με το site. Καθένας είναι υπεύθυνος για την αισθητική του και όλα είναι θέμα επιλογών(σ. σ Δεν είναι το χειρότερο στο συγκεκριμένο θέμα. Χειρότερης αισθητικής είναι η δημοσίευση φωτογραφιών, έστω και με κρυμμένο πρόσωπο, του τραυματισμένου στο έδαφος επιχειρηματία καθώς περιμένει το ασθενοφόρο παρά το βίντεο). Αυτό όμως που μου προκάλεσε την μεγαλύτερη εντύπωση και την αφορμή για το κείμενο είναι η αντίδραση του αναγνώστη. Ακούγονται πυροβολισμοί, είσαι σε διπλανή καφετέρια και το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι να κάνεις είναι να ανοίξεις την κάμερα του κινητού; Σε τέτοιες περιπτώσεις μπορούν να δικαιολογηθεί η οποιαδήποτε αντίδραση. Ο φόβος, ο πανικός, το να το βάλεις στα πόδια, το να τρέξεις να βοηθήσεις αψηφώντας τον κίνδυνο, το να σηκώσεις αμέσως το τηλέφωνο και να πάρεις την αστυνομία. Θυμίζω ότι κατέγραψε την ληστεία, το συμβάν βρισκόταν σε εξέλιξη. Δεν είναι μια καταγραφή του «μετά». Και φυσικά δεν το δίνει πρώτα στην αστυνομία για να βοηθήσει στο εντοπισμό των δραστών(αν και δεν φαίνονται τα πρόσωπα) αλλά αυτό που κάνει είναι να το δώσει αμέσως στη δημοσιότητα (σ. σ «Αναγνώστης μας έστειλε το βίντεο»γράφουν στο site).

Αν κάτσεις και το σκεφτείς λίγο παραπάνω είναι τρομακτικό: Η ενστικτώδης αντίδραση στην αιματηρή ληστεία ενός άλλου ανθρώπου έχει να κάνει με την τεχνολογία και όχι με τον διπλανό του. Το τι θα καταγράψει το κινητό του έρχεται πρώτο και μετά όλα τα άλλα. Εκεί που γελάμε με αυτό (τα χαζά του instagram που πρώτα φωτογραφίζουν το φαγητό τους και μετά το τρώνε) τώρα κοιτάμε με τρόμο. Είμαστε τυχεροί που ζούμε την εποχή που η τεχνολογία έχει αλλάξει τις ζωές μας και στο μέλλον οι αλλαγές θα είναι μεγαλύτερες. Όμως ας μην την βάζουμε πάνω από το συνάνθρωπο μας. Ειδικά όταν βρίσκεται με δυο σφαίρες τραυματισμένος στο έδαφος.

22

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Κύριε Μακρή, όσα λέτε με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Αλλά, αναρωτιέμαι το εξής: Ειλικρινά σας κάνει εντύπωση το γεγονός? Πιστεύετε πως πριν τα κινητά είμασταν λιγότερο φιλοτομαριστές και παρτάκηδες?
Την ίδια ακριβώς εντύπωση μου έκαναν οι φωτογραφίες από τη γυναίκα στο Χαλάνδρι που σώθηκε από κάποιους θαρραλέους περαστικούς. Ο "φωτογράφος" αντί να πάει να βοηθήσει, είχε την ψυχραιμία να φωτογραφίζει.
Ισως ο φωτογραφος να ήταν γυναικα, κορίτσι, ή για να μην φανω σεξιστής, ανδρας κοντος, δειλός ή με κινητικά προβλήματα και η ιδέα και μόνο να διασχίσει τον χείμαρρο να τον/την τρόμαζε...
Πριν 4 χρονια ενας ξαδερφος μου ενεπλακη σε αυτοκινηστικο καθως ενα αυτοκινητο περασε αντιθετο ρευμα και επεσε επανω του. Ο οδηγος του αλλου αυτοκινητου σκοτωθηκε επιτοπου ο ξαδερφος μου γλυτωσε λογω ζωνης και αεροσακου. Το ατυχημα εγινε κατω απο το σπιτι μας και το ακουσαμε κατεβηκαμε και μεσα στο πανικο και τον φοβο μας για το τι ειχε συμβει υπηρχε και ενας μαλακας που ειχε νεκρο ανθρωπο απεναντι του και ενα σκηνικο καταστροφης αλλα δεν τον ενοιαζε τιποτα και τραβαγε με το κινητο τα παντα(δεν ηταν συγγενης καμιας οικογενειας ηταν εκει μαζι με κατι αλλα παρταλια γυρνωντας απο ξενυχτι..)... Το αποτελεσμα ηταν μια μπουνια στη μουρη αυτου του αναισθητου ανθρωπου που σκεφτεται να τραβηξει βιντεο την ωρα που μπροστα του εχει γινει της κακομοιρας(οχι απο εμενα αλλα κοντα ημουνα)την ωρα που κλαινε ανθρωποι που εχασαν τον δικο τους... Πριν τα κινητα πως ηταν αυτη η ζωη σκεφτομασταν οταν βλεπαμε ατυχηματα μπροστα μας το πως θα το βιντεοσκοπησουμε η το ποσοι ανθρωποι πεθαναν η ακομα καλυτερα πως μπορω να βοθησω..Νιωθαμε πιο πολυ ενωμενοι με τον συναθρωπο ναι η οχι? Ειναι νοσηρο ολο αυτο το πραγμα με τα βιντεο ειναι παρα φυσιν και απλα κανει τους ανθρωπους πιο αναισθητους στον ανθρωπινο πονο καθως αυτος φιλτραρεται μεσα απο καμερες και αλλα μεσα...Μην μιλησω και για τα 15 λεπτα δημοσιοτητας καθ την μουρη που πουλανε ολοι οι καγκουρες με αυτα που τραβανε...Επειτα απο τα παραπανω δεν βλεπω τετοιου ειδους βιντεο το αποφευγω...
Μετρό (νομίζω Νιου γιορκ), ένας τύπος ετοιμάζεται να πέσει στις γραμμές. Την επομένη είναι εξώφυλλο η στιγμή που βουτάει καρέ καρέ. Ο φωτογράφος -φάνηκε να- επέλεξε να "κάνει την δουλειά του" αντί να προσπαθήσει να σταματήσει τον άνθρωπο που πέθανε. Καμία "υπερπολύτιμη" καταγραφή σε διαβεβαιώ. Απλά η σάλτσα και το εφέ υπερτερούν της ουσίας. (Στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι και οι πωλήσεις στην μέση). Και ένας άνθρωπος πεθαίνει χωρίς να τον σέβεται κανείς και σε τίποτα. Δεν μπορώ να σου θέσω επιχειρήματα, να σου εξηγήσω γιατί είναι "λάθος" αυτό. Η το βλέπεις η όχι. ps: Μην μου πεις πως δεν φαντάζεσαι τον τύπο που τράβηξε την ληστεία να κερδίζει και απολαμβάνει την δική του τοπική δημοσιότητα -πιθανότατα να κάθεται στην ίδια καφετέρια και να δείχνει το βίντεο σε κόσμο που τον έχει περικυκλώσει-. Ε, δεν είναι κακκόγουστο αυτό? Για μένα είναι πιο κακκόγουστο και από την γιουροβίζιον.
Πόσα θύματα υπάρχουν στην ιστορία της ληστείας; «Ένα». Το ένα είναι σίγουρο, αλλά πιθανώς σύντομα να υπάρξουν κι άλλα, συγκεκριμένα οι αθώοι που θα συλληφθούν ως ύποπτοι. Ας μην ξεχνάμε την ιστορία του «φοιτητή με τα πράσινα παπούτσια». Ευτυχώς γι' αυτόν, σε μια φωτογραφία φαινόταν ο μπαχαλάκιας με τα πράσινα παπούτσια, ψηλός και λεπτός, κι έτσι γλύτωσε, όντας κοντός και παχουλός.
Μας λέτε κ.Μακρή να πέφτουν πυροβολισμοί και να τρέχουμε να βοηθήσουμε; Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα το έκανε αυτό, εκτός και αν οπλοφορούσαμε όλοι.
Όχι. Σου λέω ότι θα καταλάβαινα και αυτή την αντίδραση που όντως δεν είναι λογική αλλά υπάρχουν κάποιοι που λειτουργούν παρορμητικά ακόμα και κάτω απο τέτοιες συνθήκες. Το να ανοίξεις το κινητό και να καταγράψεις το περιστατικό δεν καταλαβαίνω ως ενστικτώδης αντίδραση. Δεν είναι δυνατόν να είναι το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό
Νομίζω στην περίπτωση αυτή δεν είναι το θέμα αυτό καθ'αυτό η τεχνολογία, αλλά το γεγονός ότι το καταγράφει για να το μοιραστεί. Είτε στο συγκεκριμένο site είτε στα social media - κατά τη λογική του instagram. Η τεχνολογία απλώς διευκολύνει τη συνθήκη.
Θα έβαζε το θέαμα πάνω απ' τη ζωή του συνανθρώπου του αν ήταν ο μόνος άνθρωπος κοντά στον τραυματισμένο. Προφανώς όμως υπήρχαν κι άλλοι αρκετοί που κάλεσαν την αστυνομία και το ασθενοφόρο, παρείχαν στο θύμα τις πρώτες βοήθειες κτλ. Δηλαδή το υποτιθέμενο δίλημμα –να τραβήξει βίντεο ή να σώσει τη ζωή του συνανθρώπου– στην περίπτωσή μας δεν υφίστατο.
Ε καλά τώρα, όσοι και να υπήρχαν γύρω (που δεν το ξέρω κιόλας, εσύ?) είναι θέμα ... ανθρωπιάς? Σεβασμού? Γούστου? Όπως θες πες το. ΔΕΝ τραβάς πυροβολημένο άνθρωπο με την κάμερα σου για να κάνεις το κομμάτι σου. Εκτός αν (όπως αναφέρεται και στο κείμενο) το βίντεο βοηθούσε στον εντοπισμό των δραστών (που και πάλι δεν θα το έκανα αλλά νταξ.)
Αυτό θέλω ακριβώς να πω. Περισσότερο για λόγους σεβασμού στον άνθρωπο που βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση εκείνη την στιγμή δεν κάνεις κάτι τέτοιο. Βοηθας αν μπορείς κάνοντας ένα τηλέφωνο στην αστυνομία
Καλός ο σεβασμός, αλλά ένα βίντεο μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στον εντοπισμό των δραστών, καθώς καταγράφει γεγονότα και λόγια πολύ αποτελεσματικότερα απ' την ανθρώπινη μνήμη. (Οι μάρτυρες λένε άλλ' αντ' άλλων: οι ληστές ήταν δύο, όχι, τρεις, όχι ένας, ίσως τέσσερις, έπεσαν πέντε, όχι, δύο, όχι, οκτώ πυροβολισμοί, μάλλον δεν είμαι σίγουρος, μιλούσαν με ξενική προφορά, όχι, μ' ελληνική, όχι, δεν μίλησαν καθόλου, ο τραυματισμένος πριν πεθάνει είπε «Με σκότωσες Γιάννη», όχι, είπε «Γιώργο πού είσαι;», μπα, κάτι μουρμούρισε και πέθανε κτλ.).
Το βίντεο είναι εξαιρετικό! Αξίζει να το δείτε!Το Bystander Effect το γνώριζα, αλλά όχι και το όνομά του. Μια λύση είναι να μη ζητά κάποιος βοήθεια γενικά από το πλήθος («Κάποιος να βοηθήσει!»), αλλά ν' απευθύνεται σε ένα άτομο κάθε φορά («Εσείς, μπορείτε να με βοηθήσετε;»).Υπήρξα μάρτυρας σε δύο περιπτώσεις σαν κι αυτές του μεθυσμένου του βίντεο, που κανείς δεν τον βοηθά.Στο Taksim της Πόλης κάποιος ήταν γονατιστός μπροστά σ' ένα παγκάκι, με την κοιλιά πάνω στο κάθισμα και το κεφάλι περασμένο μέσ' απ' τ' άνοιγμα μεταξύ καθίσματος και πλάτης. _Εντελώς_ ακίνητος, σαν άγαλμα, με μιαν άδεια μποτίλια αφημένη δίπλα του. Δεν τον πλησίαζε κανείς. Μια περαστική γυναίκα με μαντήλα μας λέει ότι και πριν μισή ώρα που είχε περάσει απ' το ίδιο μέρος, ο άντρας ήταν ακριβώς στην ίδια θέση και κατάσταση. Πήραμε τηλέφωνο σε νοσοκομείο. Μας εξήγησαν ότι στο Taksim μαζεύονται αλκοολικοί και να μη δίνω σημασία. Στο τέλος, με ρώτησαν από πού είμαι και μου εξήγησαν: «Εδώ είναι Τουρκία» («Burası Türkiye»). Δεν περίμενα να θεωρούν την Ελλάδα τόσο διαφορετική.Στην Αθήνα είχαμε δει έναν νεαρό εντελώς ακίνητο στο κεφαλόσκαλο ενός μαγαζιού κοντά στο Μοναστηράκι. (Μόλις κατάλαβα γιατί λέμε «stoned» στ' Αγγλικά! Διότι είναι πραγματικά σαν πετρωμένοι). Πήραμε πάλι τηλέφωνο το νοσοκομείο και μας ρώτησαν αν δείχνει να τελεί υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών. Αμφιβάλλω αν έκαναν κάτι.
@Πορνοστράδαμος 24.2.2013 | 21:29[Νίκος Δήμου: διαλογο-διάλεξη περί τεχνολογίας](http://bit.ly/YQUuMt):Κι εδώ πρέπει να πω κάτι πολύ βασικό: Ο άνθρωπος υπάρχει και υφίσταται μόνο και μόνο επειδή υπάρχει τεχνολογία. Αν δεν υπήρχε τεχνολογία, ο άνθρωπος θα είχε εκλείψει ως είδος· θα τον είχανε φάει τα διάφορα θηρία, τα οποία και πιο γρήγορα ήτανε και πιο δυνατά ήτανε από τον πρωτόγονο άνθρωπο.Πώς τ' αντιμετώπισε ο πρωτόγονος άνθρωπος; Έφτιαξε εργαλείο. Έδεσε μία μυτερή πέτρα σε ένα κοντάρι κι έφτιαξ' ένα δόρυ, που μπορούσε να χτυπάει από μακριά το ζώο που θα του επιτίθετο. Αυτό είναι τεχνολογία; Βέβαια είναι τεχνολογία. Ο,τιδήποτε προεκτείνει τις δυνάμεις και τις ικανότητές μας είναι τεχνολογία.Θα σας πω ένα πάρα πολύ αστείο πράγμα, γιατί, πάντα όταν μιλάω με οικολόγους, που είναι εναντίον της τεχνολογίας και θέλουν να σταματήσει η τεχνολογία, για να πάμε πίσω στην αγνή ζωή κτλ. και τα ρέστα, λέω «Ναι, αλλά θα πεινάσουμε». «Γιατί θα πεινάσουμε;» «Διότι δεν θα υπάρχει γεωργία». «Γιατί δεν θα υπάρχει γεωργία;» «Γιατί η γεωργία είναι τεχνολογία».Η γεωργία είναι τεχνολογία. Όταν εγώ εξαναγκάζω τη φύση να παράγει αυτά που θέλω εγώ κι όχι αυτά που θέλει αυτή, αυτό το κάνω με διάφορους τεχνολογικούς τρόπους. Από το ότι σπέρνω, από το ότι οργώνω, από το ότι μπολιάζω, όλ' αυτά είναι τεχνολογία. Η γεωργία είναι τεχνολογία. Δεν το συνειδητοποιούμε αυτό το πράγμα. Θεωρούμε ότι η γεωργία είναι κάτι το τελείως φυσικό, σαν να συνέβη από μόνο του.Λοιπόν, για μένα η τεχνολογία είναι η δαρβινική μετάλλαξη του ανθρώπου. Δηλαδή στον αγώνα της επικράτησης των ειδών, ο άνθρωπος μπόρεσε να επιβιώσει χάρη στην τεχνολογία. Δεν μπόρεσε να κάνει ούτε πιο γρήγορα πόδια, ούτε πιο οξεία όραση, αλλά δεν χρειαζότανε, έφτιαξε τηλεσκόπιο, έφτιαξε κιάλια.Ακόμα και τα γυαλιά που φοράμε είναι τεχνολογία. Μου λένε πάρα πολλοί διανοούμενοι ότι είναι εναντίον της τεχνολογίας. Λέω «Ναι· βγάλ' τα γυαλιά σου». Λέει «Γιατί;» «Τα γυαλιά σου είναι τεχνολογία».
Ίσως δεν ήμουν ξεκάθαρος.. Aναφέρομαι στο κομμάτι της τεχνολογίας που έχει να κάνει με τα τηλέφωνα, τους υπολογιστές και προφανώς το ίντερνετ. Θα προτιμούσα να ζω χωρίς ίντερνετ και νομίζω ότι για την πλειοψηφία των χρηστών μάλλον βλαβερό παρά ωφέλιμο είναι. Πείσε με τώρα ότι δεν κάνουμε κατάχρηση και ότι αυτή η κατάχρηση δεν μας έχει αποχαυνώσει.. Ειδικά τους νεότερους.
@Πορνοστράδαμος 25.2.2013 | 18:12> Aναφέρομαι στο κομμάτι της τεχνολογίας που έχει να κάνει με τα τηλέφωνα, τους υπολογιστές και προφανώς το ίντερνετ.Δηλαδή στη φρέσκια τεχνολογία της εποχής μας.Φαίνεται πως οι άνθρωποι φοβούνται τη σύγχρονη τεχνολογία της εποχής τους.