Το 1978 ο Σταμάτης Κραουνάκης ήταν 23 ετών. Είχε σπουδάσει μουσική κοντά στην Κλέλια Τερζάκη - Φωτοπούλου (η πρώτη που δίδαξε στην Αθήνα το σύστημα Χίντεμιτ), ενώ το ΄77 είχε κάνει το ντεμπούτο του στη σύνθεση μουσικής για θέατρο.
Το έργο με τίτλο ''Το σπίτι του Αγαμέμνονα'' κυκλοφόρησε από το label Zodiac της Lyra του Πατσιφά, εκεί όπου συνήθως έβγαιναν οι πιο εναλλακτικές εργασίες της εταιρείες, όπως αυτές των ελληνικών pop συγκροτημάτων του 1970. Πιθανώς έτσι να μην είναι τυχαίο που ο Γιάννης Κιουρκτσόγλου, ιδρυτικό μέλος των Πελόμα Μποκιού, υπέγραφε την ηχοληψία, εκτός του ό,τι έπαιζε μαντολίνο και κιθάρα σε κάποια κομμάτια.
Ενδιαφέρον παρουσίαζε όμως ο στιχουργός - συνδημιουργός του δίσκου. Ήταν ο Πέτρος Χρονάς - ουδεμία σχέση με τον γνωστό ποιητή και στιχουργό Γιώργο Χρονά - αφού επρόκειτο για τον Πέτρο Μελλόπουλο, τον ιδιοκτήτη της σοκολατοβιομηχανίας Μέλλο. Ένας σοβαρός ποιητής που είχε εκδώσει τις ποιητικές συλλογές ''Ανάμεσα στα φίδια και στ' αηδόνια'' και ''Διαφάνεια'' και που ο ίδιος έλεγε χαρακτηριστικά ''Όλες τις σοκολάτες μου να πουλήσω, δεν θα έχει καμία αξία το γεγονός συγκριτικά μ' αυτό το δίσκο''! Και, όντως, οι έντεκα συνθέσεις του πρωτοεμφανιζόμενου Κραουνάκη, τα οργανικά θέματα, οι απαγγελίες από τον ίδιο, και τα τραγούδια, βασίζονταν σε ποιήματα από τις δύο συλλογές του Μελλόπουλου. Όσο για το ψευδώνυμο Χρονάς, επίσης δεν είχε να κάνει με τον Γιώργο Χρονά, που εκείνη την περίοδο έγραφε τον Κοινό Βίο με τον Μάνο Χατζιδάκι, αλλά ενδεχομένως να προερχόταν - ποιητική αδεία - από τους Χρονάδες, υψηλόβαθμα στελέχη στα χρόνια του Βυζαντίου.
''Το σπίτι του Αγαμέμνονα'' είχαν επενδύσει με τις φωνές τους ο Γιάννης Σαμσιάρης, η Πηνελόπη Πατσούκη και ο Χρήστος Καρακώστας, ένας καλός λαϊκός τραγουδιστής, ο οποίος λίγα χρόνια αργότερα θα παντρευόταν την κόρη μιας κολλητής φίλης της μάνας μου.
Ο δίσκος παρ' όλα αυτά δεν ήταν λαϊκός. Είχε στοιχεία pop και μπαλάντας με τον ήχο του πιάνου και των συνθεσάιζερ σε πρώτο πλάνο (Κώστας Γανωσέλλης), της ηλεκτρικής κιθάρας (Νέστορας Δάνας), της τρομπέτας (Γιάννης Θεοδωρίδης), των κρουστών - drums (Τάκης Μαρινάκης, Αντώνης Πλέσσας), αλλά και των εγχόρδων (Παντελής Δεσποτίδης). Ο Νέστορας Δάνας ήταν ο ενορχηστρωτής.
Ιστορικά, απ' την άποψη των πωλήσεων, δεν γνωρίζω τι είχε κάνει αυτό το άλμπουμ στον καιρό του και πιο πιθανό είναι να πέρασε απαρατήρητο, εφόσον ελάχιστοι το θυμούνται ή το γνωρίζουν σήμερα.
Άλλωστε, τρία χρόνια μετά ο Σταμάτης Κραουνάκης θα έπαιρνε το πράσινο φως απ' τον Πατσιφά να εκδώσει στην επίσημη Lyra τα ''Σκουριασμένα χείλια'' του, συνεργαζόμενος με τη σούπερ σταρ Βίκυ Μοσχολιού, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή του Γιώργου Ζαμπέτα και βέβαια μελοποιώντας τον Κώστα Τριπολίτη, τον οποίο ο ιδρυτής της εταιρείας εκτιμούσε ιδιαίτερα.
σχόλια