Συναντήσεις ΙΙ: «Μεσσίας» του Handel στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Facebook Twitter
0

Σήμερα στη Στέγη η Καμεράτα θα παρουσιάσει με όργανα εποχής (έχει κι αυτό τη σημασία του ως προς το πως προσεγγίζουμε αυτά τα έργα) το ορατόριο [μεγάλο έργο φωνητικής μουσικής με συνοδεία ορχήστρας] Μεσσίας του Χαίντελ το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το πιο γνωστό από τα έργα που συνέθεσε ο γερμανός συνθέτης του οποίου το έργο επηρέασε βαθιά πολλούς από τους μεταγενέστερους συνθέτες, μεταξύ των οποίων ήταν ο Φραντς Γιόζεφ Χάυντν, ο Μότσαρτ και ο Μπετόβεν, ενώ συνολικότερα θα λέγαμε πως συνέβαλε στη μετάβαση από την εποχή της μουσικής μπαρόκ στην κλασσική περίοδο.

Τον Ιούλιο του 1741, ο Charles Jennens, Άγγλος ευγενής με φιλολογικά και καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, έστειλε στον στενό του φίλο Χαίντελ ένα νέο λιμπρέτο για ένα ορατόριο . Την ίδια εποχή, γράφει σε επιστολή του: «Ελπίζω [ο Χαίντελ] να βάλει στο έργο όλη του την Τέχνη και τη μεγαλοφυΐα, ώστε η σύνθεση αυτή να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη, γιατί το θέμα της ξεπερνά κάθε άλλο: Το θέμα είναι Ο ΜΕΣΣΙΑΣ.» 

Ο Χαίντελ πράγματι κατάφερε και ολοκλήρωσε στο χρόνο-ρεκόρ των 24 ημερών τη σύνθεση του ορατορίου το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Δουβλίνο, στις 13 Απριλίου 1742. Την ιστορική πρεμιέρα παρακολούθησαν 700 θεατές, γεμίζοντας ασφυκτικά τo Great Music Hall του Δουβλίνου. Προκειμένου να χωρέσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι θεατές, η διεύθυνση του θεάτρου ζήτησε από τους άνδρες θεατές να μη φέρουν σπαθιά και από τις γυναίκες να αποφύγουν να φορέσουν κρινολίνα. Η τεράστια επιτυχία της πρεμιέρας συνεχίστηκε στο Covent Garden του Λονδίνου, εξασφαλίζοντας στο έργο την αθανασία και καθιστώντας το ίσως το δημοφιλέστερο χορωδιακό έργο όλων των εποχών.

Το ορατόριο Μεσσίας είναι βασισμένο σε χωρία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και είναι διαρθρωμένο σε τρία μέρη: Το πρώτο αναφέρεται στην προετοιμασία της έλευσης του Μεσσία και τη Γέννηση. Το δεύτερο στα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση, που σκιαγραφείται με τη μουσική επιτομή της θεϊκής Δόξας, το περίφημο χορωδιακό "Hallelujah". Το τρίτο αναφέρεται στη θεϊκή υπόσχεση για σωτηρία, στον ερχομό της Δευτέρας Παρουσίας και του θριάμβου έναντι του θανάτου και της αμαρτίας.


Απόψε στη Στέγη λοιπόν για πρώτη φορά σε ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία το δημοφιλέστερο χορωδιακό αριστούργημα όλων των εποχών θα παρουσιαστεί μ' ένα εξαιρετικό διεθνές επιτελείο σολίστ και τη χορωδία που ζωντάνεψε τη «Θεοδώρα» του Χέντελ και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ με την Καμεράτα σε όργανα εποχής, υπό τη μπαγκέτα του Γιώργου Πέτρου.


Δες εδώ και ένα απόσπασμα από τις πρόβες

 






>>> DATA


Η Καμεράτα με όργανα εποχής
Συναντήσεις ΙΙ: "Μεσσίας" του Handel
20 Δεκεμβρίου 20:30 Κεντρική Σκηνή



George Frideric Handel
Messiah, ΗWV 56
Ορατόριο σε τρία μέρη
Διάλειμμα μεταξύ 1ου και 2ου μέρους

Ηelene Le Corre: σοπράνο
Ειρήνη Καράγιαννη: μέτζο-σοπράνο
Jason Darnell: τενόρος
Πέτρος Μαγουλάς: μπάσος

Μικτή χορωδία του Δήμου Αθηναίων
Διεύθυνση χορωδίας: Σταύρος Μπερής

Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου 

ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ


Τιμές εισιτηρίων: 28 - 18 - 15 ευρώ και 15 - 10 ευρώ (μειωμένα)

Προπώληση εισιτηρίων από τα καταστήματα Public, Ελευθερουδάκης, Παπασωτηρίου και Ιανός, από τα εκδοτήρια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών (Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 12:00-21:00), τηλεφωνικά στο 210-9005800, καθώς και ηλεκτρονικά στο www.sgt.gr 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ