Η Ιστορία της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι μόνο το πιο πρόσφατο από μια σειρά παραδειγμάτων σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας που προκάλεσαν τόσο σφοδρές αντιπαραθέσεις, ώστε εντέλει το Υπουργείο Παιδείας να υποχρεωθεί να τα αποσύρει, προκειμένου να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Τώρα που τα χρόνια έχουν περάσει για τα περισσότερα από αυτά, είναι σκόπιμο να εξετάσουμε μία προς μία τις περιπτώσεις των «κομμένων» εγχειριδίων, να αναζητήσουμε τους συγκεκριμένους λόγους που οδήγησαν στην απόσυρσή τους και να αναρωτηθούμε, με τη νηφαλιότητα και την εγκυρότητα της επιστημονικής γνώσης και πείρας, για το τι είδους ιστορία θέλουμε να διδάσκουμε στα παιδιά μας και για τους λόγους που το επιστημονικό αυτό αντικείμενο φτάνει να προκαλεί τόσες κοινωνικές εντάσεις.
Ο κύκλος Η αφήγηση της Ιστορίας και η διδασκαλία της ως ιστορικά φαινόμενα φιλοδοξεί να αναδείξει κρίσιμα ζητήματα όπως η διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης μέσα από την αντιμετώπιση του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο και μέσα από τη δημόσια συζήτηση για θέματα ιστορίας, ή το ζήτημα της διάστασης που συχνά παρατηρείται ανάμεσα στην Ιστορία των ειδικών ιστορικών και την «επίσημη» σχολική εκδοχή της ιστορίας αλλά και τη δημόσια ιστορία γενικότερα. Ακόμα, το πώς πολιτικοί στόχοι και γενικότερες κοινωνικές τάσεις μιας εποχής επηρεάζουν τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας.
>>>DATA
Τα «κομμένα» σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας
Χριστίνα Κουλούρη: Καθηγήτρια Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Mirela-Luminita Murgescu: Καθηγήτρια Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου
Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις του Κύκλου «Λέξεις & Σκέψεις» είναιδωρεάν και θα τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.
Για τις ομιλίες των ξένων προσκεκλημένων υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία.
σχόλια