Αντιδράσεις για το γύρισμα τηλεοπτικού σποτ στα Μετέωρα

Αντιδράσεις για το γύρισμα τηλεοπτικού σποτ στα Μετέωρα Facebook Twitter
8

Έντονη είναι η αντίδραση της μητρόπολης Σταγών και Μετεώρων στην  απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να επιτρέψει το γύρισμα διαφημιστικού σποτ γνωστού ενεργειακού ποτού στα Μετέωρα.

Ενώ και το δημοτικό συμβούλιο της Καλαμπάκας έχει ταχθεί υπέρ του γυρίσματος, η Μητρόπολη αντιδρά, στέλνοντας μάλιστα και επιστολή στο νέο υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο για να ζητήσει την παρέμβαση του. Η Μητρόπολη κάνει λόγο για βεβήλωση του χώρου και στο επιχείρημα ότι θα διαφημιστεί παγκόσμια ο τόπος, αναφέρει το εξής: «τα Μετέωρα ήδη είναι διαφημισμένα και γνωστά από την Ίαπωνίαν και Κίναν και εις όλας τας Ηπείρους. Δεν χρειαζόμεθα αυτήν την διαφήμισιν».


Αναλυτικά η επιστολή

Αγαπητέ μου κ. Υπουργέ, δεχτήτε , παρακαλώ, τα θερμά μου συγχαρητήρια διά την Υπουργικήν θέσιν εις ένα από τα βασικά Υπουργεία της Πατρίδος μας, το όποιον έχει την ευθύνην διά τα πολιτιστικά θέματα, αλλά κυρίως με όλα τα θέματα που έχουν σχέσιν με τον πολιτισμόν, διαχρονικά, της Πατρίδος μας, της αρχαίας Ελλάδος, της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής περιόδου και με τα σημερινά δρώμενα εις τον τομέα του Πολιτισμού. Είμεθα βέβαιοι διά την επιτυχίαν σας εις αυτόν τον νευραλγικόν τομέα, όπως άλλωστε, μέχρι σήμερον, εις όλα τα Υπουργεία που υπηρετήσατε, έχετε επιδείξει τας ικανότητάς σας και σημειώσατε μόνον επιτυχίας. Αυτό ευχόμεθα και διά την νέαν σας ευθύνην.Κύριε Υπουργέ. Επιθυμώ να σας θέσω και ένα κατεπείγον θέμα. Παρακαλώ πολύ να μην υπογράψετε την πρότασιν -άδεια του Κ.Α.Σ. διά μιαν ξένην εταιρείαν, ήτις θέλει να διαφημίσει ποτόν και ή οποία θα χρησιμοποιήσει Ελικόπτερον με τον διαφημιστήν να κατέρχεται εις τας Ιεράς Μονάς των Μετεώρων, ανοίγοντας με τον τρόπον αυτόν τον δρόμον εις διαφημιστικάς εταιρείας διά παρομοίας απαιτήσεις πράγμα που έως τώρα το αποτρέψαμε.


Ή Ιερά Μητρόπολις μας και άπασαι αι Ιεραί Μοναί διαμαρτυρόμεθα εντόνως εις την άποφασιν του Κ.Α.Σ., το όποιον θα έπρεπε να ζητήσει την γνώμην μας και όχι αυθαίρετα να παρέχει αδείας που αφορούν τας Ιεράς Μονάς, ενός μοναστικού κέντρου τόσον σημαντικού και τόσον γνωστού ανά τον κόσμον. Αποτελεί βεβήλωσιν του ιερού αυτού χώρου με το να διαφημίζεται με φόντο τας Ιεράς Μονάς ένα ποτόν μιας Εμπορικής Εταιρείας με σκοπόν τό κέρδος. Μας είπον ότι θα διαφημισθούν τα Μετέωρα!

Αλλά τα Μετέωρα ήδη είναι διαφημισμένα και γνωστά από την Ίαπωνίαν και Κίναν και εις όλας τας Ηπείρους. Δεν χρειαζόμεθα αυτήν την διαφήμισιν Κύριε Υπουργέ! Γνωρίζω το ήθος σας, τον σεβασμόν σας προς την Εκκλησίαν και τας παραδόσεις της και σας παρακαλώ θερμώς να μην υπογράψετε αυτήν την απόφασιν, που αποτελεί προσβολήν διά τον Μετεωρίτικον Μοναχισμόν. Πρέπει να επέμβετε σήμερον. Ζητούμεν τήν κατανόησήν σας.

Σας εύχομαι καλήν δύναμιν εις την νέαν σας έπαλξιν".

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
> της αρχαίας Ελλάδος, της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής περιόδουΜου αρέσει που την οθωμανική περίοδο την ονομάζει «Μεταβυζαντινή».> Αποτελεί βεβήλωσιν του ιερού αυτού χώρου με το να διαφημίζεται με φόντο τας Ιεράς Μονάς ένα ποτόν μιας Εμπορικής Εταιρείας με σκοπόν τό κέρδος.Η Εκκλησία και οι Ιερές Μονές ως γνωστόν δεν έχουν καμιά σχέση με το κέρδος. Όπως έγραφε και ο Μαρξ:> Die englische Hochkirche z.B. verzeiht eher den Angriff auf 38 von ihren 39 Glaubensartikeln als auf ¹/₃₉ ihres Geldeinkommens. > Η Υψηλή αγγλικανική Εκκλησία λχ. περισσότερο συγχωρεί μια επίθεση στα 38 από τα 39 της άρθρα πίστης, παρά στο ¹/₃₉ των χρηματικών της εισοδημάτων.
ουτε η οθωμανικη περιοδος υπηρξε καθολικα παντου (κερκυρα πχ, περα απο κατι επικες πολιορκιες ενδιαμεσα που δεν τις ξερει κανενας) ουτε ταυτόχρονη π.χ ροδος ή κρήτη ή η τελευταια βενετοκρατια στην πελοπονησο ή αυτη που συνεχιστηκε και στα επτανησα.
Θυμάστε την παρωδία;Τα χριστιανόπουλα θα πάνε σινεμάνα δούνε πράκοτορα μηδέν μηδεν εφτάΤα φω΄τα σβήνουνε και βγάινει ο Τζάμης ΜποντΕ και ο ο Τμεμης Μποντ έχει πάει στα Μετέωρα και καθάρισε κι έναν "με φοντο τας Ιερας Μονάς":https://www.youtube.com/watch?v=8FDX6_BSas8Πάντως ποια επίναι η βεβήλωση του χώρου αν γυριστέι μια διαφήμηση;
Ξεχνώ ποιός λέει "όχι" και μένω στην ουσία. Η οικειοποίηση είναι ένα παιχνίδι που ξέρουν καλά να παίζουν οι εταιρείες. Έχουν συνηθίσει τόσο πολύ πια, που δεν μας ξενίζει.Ένας απρόσωπος οργανισμός με αυτόνομη υπόσταση που ξεπερνά το ανθρώπινο life span καταπίνει λέξεις, ιδέες, εικόνες, τόπους, ανθρώπους και το κάνει δικό του - ελάχιστες φορές δημιουργικά, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σεβασμό και ταπεινοσύνη. Κατόπιν, το ξερνάει σε κάθε μέσο που κρίθηκε κατάλληλο. Έβαλε copyright η nestle στη λέξη “resource”. Πριν μερικά χρόνια άκουγες «θέλω» και σου ερχόταν στο μυαλό η wind. Σιχτίρια. Υπάρχει αντίλογος και προσφέρεται για debates. Μα, βαρέθηκα. Μπούκωσα. Είναι ώρες που νιώθω σαν να βρίσκομαι σε φυλακή. Ακόμα και το χωριό μου έπεσε θύμα οικειοποίησης. Το έβλεπα με μια φραπεδια φάτσα-κάρτα σε αφισάρα στο Ελ. Βεν. και ήθελα να την περάσω ένα καλό χέρι μπογιάς σε χρώμα διάρροιας. Δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος πια.