WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
49

Είναι μερικά πράγματα που δεν τα πιστεύεις αν δεν τα δεις, ή δεν διαβάσεις γι' αυτά.

Στην κατηγορία αυτή ανήκει σίγουρα και το παρακάτω εύρημα του συγγραφέα και λάτρη του ανεξήγητου και του μυστηρίου, Θανάση Βέμπου:

Κάποτε, τις δεκαετίες του 60' και του 70', οι ελληνικές εφημερίδες (μεγάλες και μικρές) θεωρούσαν απολύτως φυσιολογικό να φιλοξενούν, χωρίς την παραμικρή λογοκρισία ή προειδοποιητική σήμανση(!), ανατριχιαστικές φωτογραφίες από διάφορα δυστυχήματα, δολοφονίες, τροχαία, εργατικά ατυχήματα, ακρωτηριασμούς, αυτοκτονίες κτλ, στα εξώφυλλα τους!

Δεν μπορεί να είμαι η μόνη που ξαφνιάστηκε τόσο πολύ από το γεγονός πώς κάτι τέτοιο όχι μόνο επιτρεπόταν, αλλά μάλλον θεωρούνταν και φυσιολογικό -μιας που ήταν αρκετά τα φύλλα της εποχής που είχαν υιοθετήσει αυτή την τακτική, σε μία κατά τα άλλα πολύ συντηρητική κοινωνία.

Στην σημερινή εποχή της υπερβάλλουσας πολιτικής ορθότητας, και των ακόμα πιο αυστηρών περιορισμών -και προστίμων- σχετικά με το τι επιτρέπεται ή όχι να δημοσιεύσεις στον έντυπο και διαδικτυακό τύπο, οι παρακάτω εικόνες μοιάζουν περισσότερο με  φάρσα ή με σκηνές από splatter θρίλερ:

Κομμένα κεφάλια, πεθαμένα μωρά, απανθρακωμένοι άνθρωποι κι ένα σωρό άλλες hardocre εικόνες φιγουράρουν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, φόρα παρτίδα κρεμασμένα στα περίπτερα, σαν να μην τρέχει τίποτα..

Οι λάτρεις του gore, φαντάζομαι, θα μπορούσαν να αναφωνήσουν κάτι σαν "πολύ μπροστά", ωστόσο εγώ λέω πώς μόνο αυτό μας έλειπε σήμερα από τον - σε μεγάλο ποσοστό- τρομολαγνικό και υστερικό ελληνικό τύπο!

1.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Έθνος 14.6.1962 - "Ειςτην φωτογραφίαν άνω, το πτώμα του νεαρού αυτόχειρος παρά την σιδηροδρομικήν γραμμήν αποκεφαλισμένον. Κάτω, η αποκοπείσα υπό των τροχών της αμαξοστοιχείας κεφαλή του αυτόχειρος".

Ενας 16χρονος απο ένα χωριό της Κομοτηνής αυτοκτόνησε βάζοντας το κεφάλι του στις σιδηροδρομικές γραμμές, επειδή ο πατέρας του, τού είχε κάνει παρατήρηση επειδή έφερε από την Κομοτηνή "ολιγώτερα ψώνια από όσα ηδύνατο να αγοράση με τα χρήματα που του είχαν δοθή από το σπίτι".

2.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Το έγκλημα εξιχνιάστηκε και οι άτυχοι γονείς αποτελούν λαυράκι για τους φωτορεπόρτερ (Ακρόπολις 10.11.1964)

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter

3.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Βραδυνή, 8.5.1965"Αι πρώται φωτογραφίαι από την ερωτικήν τραγωδίαν της Βεροίας", γράφει η λεζάντα. Ενας 45χρονος αρτοποιός "έγγαμος και πατέρας τριών ανηλίκων τέκνων εφόνευσεν ωραιοτάτην ζωντοχήρα, μητέρα ενός μικρού κοριτσιού... και εν συνεχεία ετερμάτισε την ζωήν του…".

4.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Εργατικά ατυχήματα (Βραδυνή 14.11.1968 και 20.11.1968)
hjnkm

5.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Το νεκρό παιδάκι του οικογενειοκτόνου Λυμπέρη -του τελευταίου θανατοποινίτη που εκτελέστηκε στην Ελλάδα (Ακρόπολις 6.1.1972)

6

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
(!)Ακρόπολις 8.12.1971

7.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
"Μια συγκλονιστική μακάβρια φωτογραφία χθες το πρωί στο αεροδρόμιο. Ένας επιβάτης θύμα των αεροπειρατών, έχει πεταχθή στην πίστα του αεροδρομίου. Το αεροπλάνο που πέρασε από πάνω από το σώμα του, του έκοψε το δεξί του πόδι. Μόλις απεγειώθη το Μπόινγκ, αστυνομικοί και ο ιατροδικαστής κ. Καψάσκης έσπευσαν να εξετάσουν το πτώμα" (Απογευματινή 19.12.1973)

8.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Τρομολαγνικό ενσταντανέ απο αεροπορικό δυστύχημα στα Πιέρια Όρη (Ακρόπολις 24.11.1976) . Υπόψη ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία έπιανε περίπου το ένα τέταρτο της πρώτης σελίδας της εφημερίδας (και βεβαίως η λεζάντα ανέγραφε με όλες τις λεπτομέρειες την ταυτότητα των πτωμάτων)

9.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Όλες οι μακάβριες λεπτομέρειες για το φόνο του "μπίζνεμαν" (sic) (Ακρόπολις 23.11.1977)

10.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Ακρόπολις 22.11.1979

11.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
Απο τις τελευταίες δόξες της φρίκης στα πρωτοσέλιδα (Απογευματινή 28.4.1987 )

12.

WTF: Η φρίκη στα ελληνικά πρωτοσέλιδα. Facebook Twitter
(Βραδυνή 28.10.1963)

[ Πηγή: Θανάσης Βέμπος, Η Φρίκη στα Πρωτοσέλιδα ]

Αρχείο
49

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Δε συμφωνώ. Τώρα τα πράγματα είναι πολύ πιο τρομακτικά διότι μας κάνουν και τα φανταζόμαστε, και είναι και ψέματα από πάνω. Αυτό που ΔΕΝ βλέπεις είναι πιο τρομακτικό από αυτό που βλέπεις. Οπότε καλύτερα που τα έδειχναν.
Το πιο τραγικό από όλα! Νομίζω εφημερίδα τα Νέα. Προλάβαμε να τη δούμε 2 δευτερόλεπτα και μετά οι μεγάλοι έσκισαν τη σελίδα (ευτυχώς). Τα μικρά δεν πλησιάζαμε στο τραπέζι από τον τρόμο μας για την εφημερίδα. Εφιάλτης.
Δεν πιστεύω πως είναι απολύτως κακό να δημοσιεύονται στον τύπο τέτοιου είδους εικόνες. Αν μη τι άλλο, απεικονίζουν την πραγματικότητα, κάτι που στις μέρες μας θεωρείται ουτοπικό. Η φρίκη (όπως και τόσα άλλα) είναι απλά μια προκατάληψη, μπηγμένη στο μυαλό μας από τα πρέπει και τα μη της κοινωνίας.
Θες να μου πεις δηλαδή ότι θα στερήσεις από το παιδί σου την σκληρή η μη πραγματικότητα για να μην τρομάξει ; Στη ζωή υπάρχουν τα πάντα, και πρέπει να αντικρίσουμε τα πάντα. Εκτός και αν θες να πεθάνεις μέσα στο καβούκι σου, στον δικό σου φανταστικό κόσμο.
@Dark Nevada Έγραψες ότι η φρίκη είναι προκατάληψη της κοινωνίας και ρωτάω αν τα παιδιά τρομάζουν επειδή είναι προκατειλημμένα. Δεν απάντησες.Η διαφωνία που εχω δεν αφορά το αν πρέπει ή δεν πρέπει να στερήσεις την πραγματικότητα σε ενα παιδί αλλά η άποψη οτι η φρίκη είναι απλά μια προκατάληψη
@banbanΔεν θα σου αναλύσω τον ορισμό της προκατάληψης, προφανώς τον γνωρίζεις. Μπορεί να ακουστεί κάπως, αλλά πιστεύω πως όλοι είμαστε γεμάτοι με προκαταλήψεις, με ιδέες και στερεότυπα που δεν είναι ανάπτυγμα της δικής μας κριτικής σκέψης. Προσωπικά έχω συμβιβαστεί στον "τρόμο" και στην "φρίκη". Η ανεκτικότητα με κάνει καλύτερο άνθρωπο. Και για να σου απαντήσω κιόλας, ναι θεωρώ πως η φρίκη και ο τρόπος είναι ως ένα βαθμό προκατάληψη. Σκέψου το λίγο.
Η "ανεκτικότητα" που υποστηρίζεις δεν είναι τίποτα άλλο από την αναισθητοποίηση προς οτιδήποτε το αποτροπιαστικό....δεν είναι προκατάληψη η φρίκη,είναι αντίδραση φυσική,ενστιγκτώδης που ενυπάρχει και στα βρέφη ακόμα...με το να αποδέχεσαι εικόνες σαν τις παραπάνω λέγοντας "δεν σοκάρομαι συμβαίνουν κι αυτά" είναι σαν να μην ξεχωρίζεις την τραγικότητα των γεγονότων...με αυτή τη λογική αφού δεν είσαι προκατειλλημένος τι σε εμποδίζει να προκαλέσεις κι εσύ ο ίδιος κάτι ανάλογο?Ελπίζω να ήμουν σαφής.