Θάνατος, εισιτήριο και tweet: μια άχαρη εξίσωση

Facebook Twitter
4

Πολλά κανίβαλα ποσταρίσματα, συνοδεύομενα από διαδικτυακά συγχωροχάρτια για «λάθος λέξεις» θα είχαν αποφευχθεί, αν με κάποιο τρόπο γινόταν αντιληπτό ότι θάνατος (και μάλιστα ένας τέτοιος θάνατος: άγριος, απ’ το τίποτα και το πουθενά, από την απουσία ενός ιριδίζοντος παλιόχαρτου του 1,40) και social media κακής κοπής δεν πρέπει να ‘χουν σχέση.

Και το ερώτημα επανέρχεται κάθε τρεις και μία: Γιατί για όλα πρέπει να ‘χεις κάτι να πεις; Και δεν μιλάμε καν για αυτολογοκρισία. Μιλάμε για συναίσθηση που δεν χωρά σε 140 χαρακτήρες. Ούτε σε γραφικά και τελειωμένα RIP στο Facebook, ούτε σε μικροπολιτικές της δεκάρας που κυβερνοαγόρευαν ότι ο 19χρονος  έπεσε θύμα όσων το έπεισαν ότι είναι επαναστατικό δικαίωμα του να μη βγάζει εισιτήριο (πόση κακοχωνεμένη βλακεία μαζεμένη;).

Μιλάμε για εκείνη την παγωμάρα, που απλώνεται,  όταν ένα πλάσμα φεύγει άγρια απ’ τη ζωή και το μόνο που μπορείς να κάνεις στη διαδικτυακή ρηχότητα είναι να σωπάσεις.

Κι ενώ ξέρεις από που ανοίγει το καπάκι του διαδικτυακού υπονόμου και ενώ ξέρεις ότι χρειάζεται ένα λάθος “send”, “publish”, “tweet” και ενώ λες πως γνωρίζεις ότι οι λέξεις είναι εργαλεία – τη σωστή στιγμή κάνουν θαύματα, τη λάθος ξεσφραγίζουν φυλασσόμενες χωματερές – το πατάς.

Περίεργο. Κυρίως, γιατί αυτό που έγινε δεν έχει προηγούμενο. Δεν είναι κάτι που ξανάγινε. Δεν έχει σκληρύνει ακόμη τόσο το πετσί μας. Δεν πηδάνε κάθε μέρα από τρόλεϊ άνθρωποι για να «σωθούν» από τον έλεγχο. Δεν υπάρχει (ακόμη) εξοικείωση με τέτοιες «ηλεκτροπληξίες» που να εξηγούν τον διαδικτυακό κυνισμό. Και παρ’ όλη τη σαπίλα που «κουνιέται» καιρό τώρα κάτω από τη μύτη μας, δε συνηθίστηκε ακόμη το "τέρας".

Ακόμη πιο περίεργο. Τα δεδομένα είναι άγρια και λίγα. Ένας θάνατος, για ένα εισιτήριο (!) και στη μέση το Twitter. Μάντεψε "τι" δεν χωράει σ’ αυτή την άχαρη εξίσωση και αμέσως θα δεις ότι εξαρχής δεν υπήρχε χώρος για παρεξηγήσεις, παρανοήσεις, «συγνώμη δεν κατάλαβα γιατί με τραμπουκίζετε, την άποψη μου είπα, δημοκρατία δεν έχουμε;».  

Το μόνο που υπήρξε ήταν η βιασύνη σου. Αλλά αυτή η περίπτωση – όσο κι αν έτσι φαίνεται - δεν είναι διαγωνισμός εξυπνάδας «φορεμένης» σε 140 χαρακτήρες. Κι από κάτω το κοινό δεν είναι λόγιο και τρυφερό. Είναι ακριβώς όπως εσύ, στο πιο ακατέργαστο. Βιαστικό, φαρμακερό, με την πέτρα του αναθέματος στο “tweet”.

Και ναι, φυσικά και έχεις δικαίωμα στο λάθος, όπως όλοι. Μόνο που όταν υπάρχει θάνατος στη μέση – τέτοιος θάνατος -, δυστυχώς, το δικαίωμα «καπελώνεται», κονταίνει, εξαφανίζεται. Και όχι, καμιά ιδιότητα σου δεν ξεχνιέται. Ίσα ίσα, τώρα τις θυμούνται όλες, όλοι. Γι’ αυτό και θυμούνται ότι έχουν απαιτήσεις από ‘σένα.   

Κακά τα ψέματα: οι περισσότεροι ζούμε πολλές ώρες «καλωδιωμένοι». Κάποιοι ζουν μόνο έτσι. Τα περισσότερα λάθη συμβαίνουν ανάμεσα σε ένα «σύρε να δεις τι έγραψα στον τοίχο μου» και μερικούς απερίγραπτούς διαδικτυακούς σεντονοκαβγάδες, όπου σπανίως έχει θέση η ψυχραιμία, σπανιότερα  το θάρρος του «συγνώμη, βιάστηκα», «συγνώμη, χάθηκα», «συγνώμη, με κατάπιε η αυτοπεποίθηση και οι περγαμηνές μου».

ΥΓ.: Καιρό τώρα, πέρα από τις κόντρες ατάκας και μικροπολιτικής, στα social media αναφέρονταν περιστατικά ανθρώπων που λύγισαν, έβαλαν τα κλάματα, είδαν την αξιοπρέπεια τους να συρρικνώνεται κάτω από ένα στεντόρειο «το εισιτήριο σας, παρακαλώ».

Και ναι, υπάρχει κόσμος που δεν έχει το 1,40 για να πάει κι άλλο 1,40 για να γυρίσει και παρά το ότι δεν θα ‘πρεπε, όντως ντρέπεται που καβαλάει «τσάμπα» το λεωφορείο, το τρένο, το Μετρό.  Όλα αυτά, περίεργο που δεν τα είδες. Ειλικρινά.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Κανένα λάθος δεν είναι ασυγχώρητο. Εκείνο που προξενεί μεγαλύτερο σοκ από το ίδιο το λάθος είναι ο οχετός μίσους και ύβρεων εναντίον αυτού που το διέπραξε. Φυσικά, γι' αυτό δεν αναφέρετε ουσιαστικά τίποτα. Μόνο ο Δημοκίδης το έκανε στην ανάρτησή του. Ποιος είναι άραγε ο λαϊκιστής;
Συμφωνώ απόλυτα με τη διαπίστωσή σου, ψάχνουν οι περισσότεροι την παραμικρή ευκαιρία να αποδώσουν σχέση αιτίας και αιτιατού σε γεγονότα που ενδεχομένως είναι εντελώς τυχαία και ασυσχέτιστα μεταξύ τους, ενώ δε γνωρίζει κανείς την πραγματικότητα. Δεν είναι δυνατόν κάθε τι που συμβαίνει να αποτελεί αφορμή και να γίνεται σημαία των απανταχού λαικιστών, που κανιβαλίζουν τόσο το θάνατο ενός ανθρώπου για να εκφράσουν με τον πλέον θλιβερά λεκτικά διατυπωμένο τρόπο τον "πόνο" τους, όσο και την άκαιρη χρονικά και αδόκιμα διατυπωμένη δήλωση ενός άλλου. Ειλικρινά απορώ, άνθρωποι που εκφράζονται με αυτόν τον τρόπο, χρεώνονται από την κοινωνία μας ως ανθρωπιστές;
ο 19χρονος έπεσε θύμα όσων το έπεισαν ότι είναι επαναστατικό δικαίωμα του να μη βγάζει εισιτήριο (πόση κακοχωνεμένη βλακεία μαζεμένη;).Κανεις ακριβώς το ίδιο..εβγαλες κ συμπέρασμα οτι τον έπεισαν οτι έκανε επανάσταση..
Read again :)και μετά.. "έχει θέση η ψυχραιμία, σπανιότερα το θάρρος του «συγνώμη, βιάστηκα», «συγνώμη, χάθηκα», «συγνώμη, με κατάπιε η αυτοπεποίθηση και οι περγαμηνές μου»."