ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Το Πολυτεχνείο έβαψε λευκούς τους τοίχους της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών

Το Πολυτεχνείο έβαψε λευκούς τους τοίχους της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Facebook Twitter
50
Το Πολυτεχνείο έβαψε λευκούς τους τοίχους της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Facebook Twitter

Ένας ενδιαφέρων 'πόλεμος' έχει ξεσπάσει στη Σ.Ε.Μ.Φ.Ε.

Αντιγράφω απ' το Ελευθεριακό Σχήμα, ώστε όσοι πιστοί να προσέλθουν.

[Update: Μόλις είδα ότι η δράση ήταν για την προηγούμενη Τρίτη κι όχι για αύριο. Αν κάποιος ξέρει ας μας πει πώς πήγε.]

Να λερώσουμε τους τοίχους της ΣΕΜΦΕ!!


ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΗΣ Σ.Ε.Μ.Φ.Ε

Το Πολυτεχνείο έβαψε λευκούς τους τοίχους της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Facebook Twitter

Όσοι βρεθήκαμε στη σχολή τις τελευταίες μέρες είδαμε τους τοίχους της σχολής μας κενούς! Όλες οι αφίσες ξυλώθηκαν και οι τοίχοι βάφτηκαν λευκοί λες και είμαστε σε ψυχιατρείο.

Η αλήθεια είναι ότι το περιμέναμε από μέρα σε μέρα μιάς και η έκφραση "καθαρό" πολυτεχνείο έχει αρχίσει να γίνεται καραμέλα σε προέδρους, πρυτάνεις μανατζεραίους του ΕΜΠ. Επίσης είναι αλήθεια ότι γνωρίζουμε ποιό είναι αυτό. Είναι το Πολυτεχνείο με τοίχους νοσοκομείου, απαλλαγμένο από κάθε έννοια πολιτικής δραστηρότητας εντός αυτού. Είναι το Πολυτεχνείο που θα υπάρχει σνα χώρος μόνο για παρακολούθηση, διάβασμα, εξετάσεις και ερευνητικά προγράμματα για εταιρείες ή τον στρατό. Είναι το Πολυτεχνείο για φοιτητές-ρομπότ που προετοιμάζονται να γίνουν όσο πιο παραγωγικοί γίνεται για τους αυριανούς εργοδότες.

Οι σχολές, όμως είναι ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ στους οποίους δεν θέλουμε μόνο να παρακολουθούμε, να διαβάζουμε και να δίνουμε μαθήματα. Είναι ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ και μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε: να συζητάμε, να δρούμε πολιτικά και πολιτιστικά, να αθλούμαστε, να βολτάρουμε ακόμα και να αράζουμε μέχρι το βράδυ. Αυτοί οι χώροι ανήκουν σε εμάς.

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΣΗΣ

ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ, ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΜΑΣ

ΝΑ "ΛΕΡΩΣΟΥΜΕ" ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΗΣ ΣΕΜΦΕ

ΤΡΙΤΗ, 19:00, Γενικές Έδρες(Κτ. ΣΕΜΦΕ)

Σαν πρώτη απάντηση στην καταστολή που επιβάλλουν στην πολιτική έκφραση και δημιουργία στους τοίχους της σχολής μας:

Φέρνουμε τα σπρέυ μας, τους μαρκαδορους μας, τις μπύρες,τα ποτά, τη μουσική μας κι ό,τι άλλο μας έρθει και ξαναλερώνουμε τη ΣΕΜΦΕ.

 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟ ΣΧΗΜΑ ΣΕΜΦΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΜΕ ΓΟΥΣΤΟ

Το Πολυτεχνείο έβαψε λευκούς τους τοίχους της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Facebook Twitter

=======

UPDATE: 

Η δράση δεν έγινε και η ίδια ιστοσελίδα εξηγεί γιατί:

Για μία δράση που δεν έγινε....
Προκυρήξεις από Ελευθεριακό Σχήμα Σ.Ε.Μ.Φ.Ε

(Προκύρηξη του Ελευθεριακού Σχήματος ΣΕΜΦΕ σε σχέση με την καταστολή που δέχθηκε το ανοιχτό κάλεσμα για αυτοοργανωμένη έκφραση και δημιουργία στους τοίχους της ΣΕΜΦΕ)

Όπως πολλοί γνωρίζουν, την περασμένη Τρίτη το Ελευθεριακό Σχήμα της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε, σε συνεργασία με μερικούς φοιτητές και φοιτήτριες της σχολής, βγάλαμε ένα κάλεσμα για αυτοοργανωμένη έκφραση και δημιουργία στους τοίχους της σχολής. Συγκεκριμένα, από την ώρα που πατήσαμε φέτος το πόδι μας στη σχολή μέχρι και σήμερα, ήρθαμε αντιμέτωποι με την ακαδημαϊκή αποστείρωση η οποία εκφράζεται, εκτός των άλλων, και μέσω των βαμμένων λευκών και χωρίς πολιτικές αφίσες χώρων μέσα στη σχολή, γεγονός που δεν ανεχόμαστε και δεν σκοπεύουμε να ανεχτούμε.

Αντί να δεχθούμε συγχαρητήρια για την αισθητική και το γούστο μας, δεχθήκαμε ξεκάθαρη καταστολή. Απ" την στιγμή που εμφανιστήκαμε στην σχολή, προκειμένου να αρχίσουμε τις διαδικασίες στησίματος της δράσης (σπρέι, ηχεία, λάπτοπ κ.λ.π.), βρήκαμε όλες τις πόρτες κλειδαμπαρωμένες και τον κοσμήτορα με μερικούς καθηγητές να μας την έχουν στημένη στη μοναδική ανοιχτή είσοδο, με προφανή στόχο να μπλοκάρουν την δράση. Η αλήθεια είναι ότι προς στιγμήν το κατάφεραν. Πριν όμως εξηγήσουμε την επιλογή μας στο πώς δράσαμε, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα.

Η λέξη «λερώσουμε» δεν χρησιμοποιήθηκε τυχαία στην αφίσα μας. Ξεκαθαρίζουμε πως δεν είχαμε σκοπό να γεμίσουμε με σκουπίδια τη σχολή, ούτε να γράψουμε στους τοίχους γηπεδικά, χουλιγκάνικα και γενικότερα άσκοπα συνθήματα, ούτε να κάνουμε τους τοίχους της σχολής έναν καμβά ασύδοτης κατάθεσης κομπλεξισμών. Οι τοίχοι της ΣΕΜΦΕ θα γέμιζαν με γκραφίτι, στένσιλ, πολιτικά συνθήματα, αλλά και καλλιτεχνικά δημιουργήματα, πάντα υπό τη σκοπιά των συμφερόντων όσων είμαστε αυτό που λέμε οι «από κάτω» αυτού του κόσμου. Αντί για τοίχοι ψυχιατρείου, να γίνονταν τοίχοι σκέψης και προβληματισμού.Δεν είμαστε ατενίστας, ούτε μποέμ καλλιτεχνάδες με φετίχ να ζωγραφίζουμε ό,τι βρίσκουμε.

Καλέσαμε λοιπόν μία δράση σαν πρώτη απάντηση στο μαζικό βάψιμο τοίχων από τη διοίκηση της σχολής. Θελήσαμε να τους απαντήσουμε πως η σχολή ανήκει σε αυτούς που τη χρησιμοποιούν καθημερινά, που όχι μόνο παρακολουθούν και διαβάζουν, αλλά τη χρησιμοποιούν σαν αυτό που είναι. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ (τα κεφαλαία δεν είναι τυχαία). Θεωρήσαμε πως μία συλλογική διαδικασία όπως αυτή θα ένωνε ανθρώπους της σχολής, θα δημιουργούσε ισότιμες σχέσεις αγώνα ενάντια στον σύγχρονο ολοκληρωτισμό που μας περιβάλλει. Δεν ήταν οι τοίχοι σαν ντουβάρια χωρίς χρώματα που μας ενόχλησαν. Ήταν όλη η κυρίαρχη κουλτούρα που προσπαθεί να επιβληθεί με τη βία τον τελευταίο καιρό είτε αυτό λέγεται καταστολή των καταλήψεων είτε των κοινωνικών χώρων γενικότερα. Θέλαμε απλά να επανοικειοποιηθούμε το χώρο μας.

Η έκφραση και η δημιουργία θα γινόταν αυτοοργανωμένα. Αυτό σημαίνει ότι όσοι θα παρευρισκόμασταν εκεί, θα αποφασίζαμε συλλογικά το τι θα ζωγραφιστεί ή γραφτεί στους τοίχους, πάντα με σεβασμό στις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις δυνατότητες του καθενός μας. Ταυτόχρονα, όσοι δεν είχαμε ιδέα από αυτά τα πράγματα θα είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε από αυτούς που ξέρουν (ένα πολύ απλό παράδειγμα: αν κάποιος δεν ήξερε να βάφει αλλά να ανοίγει την μπίρα του με αναπτήρα και κάποιος άλλος ήξερε ακριβώς τα αντίθετα, στο τέλος της διαδικασίας ο πρώτος θα ήξερε να πατάει λίγο καλύτερα το σπρέι και ο δεύτερος δεν θα χρειαζόταν να ψάχνει για ανοιχτήρια). Το παραπάνω εμείς το λέμε αυτοοργανωμένη μόρφωση ή αλλιώς αυτομόρφωση.

Όλα τα παραπάνω όμως για τον κόσμο των αφεντικών μας, των κυρίαρχών μας και των υπόλοιπων διαμεσολαβητών τους μέσα στη σχολή δεν αποτελούν δημιουργία αλλά «λεκέδες» μέσα στο αποστειρωμένο κλίμα της ατομικής ανέλιξης, του «εγώ για την πάρτη μου», του «η επιστήμη μου πάνω απ" όλα» ακόμα κι αν αυτή αρρωσταίνει και σκοτώνει ανθρώπους καθημερινά.

Ας ξαναγυρίσουμε λίγο στην Τρίτη.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, βρήκαμε τη σχολή κλειδαμπαρωμένη και τη διοίκηση με μερικούς καθηγητές σε ρόλο μπράβων έτοιμων για face-control. Την ώρα εκείνη, δυστυχώς, ήμασταν πολύ λίγοι άνθρωποι, με αποτέλεσμα η δυναμική μας να μην μας επιτρέπει να διεκδικήσουμε πραγματικά το χώρο πέρα από το να υπερασπιστούμε πολιτικά την επιλογή μας ερχόμενοι σε λογομαχία με τον κοσμήτορα και τους κλακαδόρους του. Για το λόγο αυτό, προτιμήσαμε να απομακρυνθούμε απ" τον χώρο, να ειδοποιήσουμε όσους γνωρίζαμε πως ήταν καθ" οδόν ότι ακυρώνεται το κάλεσμα, να ζητήσουμε συγγνώμη σε όσους ήρθαν και βρήκαν τη σχολή εντελώς νεκρή και να συνεχίσουμε με άλλους τρόπους την πολιτική υπεράσπιση της δράσης.

Μπορούμε να βγάλουμε πολλά συμπεράσματα από τα γεγονότα. Η διοίκηση και οι λοιπές φωνές της εξουσίας στις σχολές έχουν ξεκάθαρα και ολοφάνερα υιοθετήσει τη λογική της αποστείρωσης, της (αστικής) νομιμότητας και της "μηδενικής ανοχής", κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν σκοπό να ανεχτούν άλλο την πολιτική ζύμωση και δράση στη σχολή. Με μια κίνηση εντυπωσιασμού, έκλεισαν απροειδοποίητα έναν κοινωνικό χώρο, ένα χώρο στον οποίο η πρόσβαση υποτίθεται ότι είναι ελεύθερη, και φρόντισαν με την παρουσία τους να μείνει κλειστός. Τα παραπάνω είναι άλλη μια ένδειξη πως μία νέα περίοδος καταστολής έρχεται στο ΕΜΠ και παντού.

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, η λογική του «εγώ θα τη βγάλω καθαρή», του «εμένα με ενδιαφέρουν μόνο τα μαθήματά μου», του «μην με ενοχλείτε, θέλω να πάρω πτυχίο» είναι η πιο καταστροφική. Είναι καταστροφική γιατί μας βάζει σε ένα αέναο κυνήγι μίας φούσκας που είναι έτοιμη να σπάσει, τη στιγμή που η ζωή μας μέρα με τη μέρα υποτιμάται· γιατί σε λίγο καιρό θα αναγκαστούμε να δεχθούμε κάμερες να μας επιτηρούν την ώρα που θα κάνουμε μάθημα ή θα κυκλοφορούμε στους διαδρόμους της σχολής παρέα με ένστολους ρόμποκοπ· για χίλια πράγματα ακόμα τα οποία δεν έχουμε χώρο και χρόνο να αναφέρουμε.

Κλείνοντας, σε πείσμα του κόσμου που θέλουν να μας επιβάλλουν έχουμε να πούμε:

ΟΙ ΚΑΘΑΡΟΙ ΤΟΙΧΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΒΡΩΜΙΚΑ ΜΥΑΛΑ

ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

50

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Μελετη, εξετασεις και ερευνητικα προγραμματα στο πανεπιστημιο? Ανηκουστο!! Το πανεπιστημιο ειναι ο κατ'εξοχην χωρος που κανουμε τα πρωτα μας βηματα στις κομματικες νεολαιες, τους τραμπουκισμους, χτισιμο καθηγητων, εμποριο ναρκωτικων και βανδαλισμου. Η χουντα των μνημονιων δε θα περασει!! ΔΗΕΔΟΣΤΕ
Δεν ξέρω πως είναι ο χώρος στη ΣΕΜΦΕ, αλλα γνωρίζοντας την κατάσταση στην Πανεπιστημιούπολη δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να είναι γεμάτοι όλοι οι τοίχοι με τις ίδιες αφίσες 100 φορές τυπωμένες κ κολλημένες η μία δίπλα στην άλλη. Το ίδιο μήνυμα δε θα περνούσαν αν υπήρχε ένας συγκεκριμένος τοίχος που θα έβαζαν όλες οι παρατάξεις απο 1 αφίσα?Και για τα υπόλοιπα πολιτικά και μη συνθήματα γιατί να μην έχουν ένα συγκεκριμένο χώρο να τα γράψουν? Γιατι πρέπει να γραμμένα σε καθε σκαλοπάτι και σε κάθε κολώνα? Δεν είναι πλέον θέμα μηνύματος (2 τοιχοι θα εφταναν) είναι θέμα αισθητικής της βρωμιάς κ του χάους (όταν είναι γραμμένος κάθε τοιχος κ κολώνα).υγ. βεβαιως υπάρχουν κ πολύ ωραία graffiti, αλλά στο τέλος καλύπτονται από υπογραφές-μουντζούρες σπουδαιων καλλιτεχνών..
Στο πολυτεχνείο υπήρχε και αυτό http://farm4.staticflickr.com/3486/3776932471_9ca93f863f_z.jpgστην σχολή αρχιτεκτόνων, στην Πατησίων.Διαλέξτε ανάμεσα σε άσπρους τοίχους και αυτό. Όλη η υπόλοιπη κουβέντα είναι για να περνάει η ώρα μας και να βγάζουμε το άχτι μας απέναντι στους αναρχοάπλυτους, όπως μας έχουν μάθει τα μμε και οι κυβερνήσεις μας, εξιζώνοντάς τους με πιθήκους και φασίστες.Δεν ξέρω αν ο Γκας, όπως τον ονομάζει η Lifo εδώ http://www.lifo.gr/mag/features/1098ανήκει στους αναρχοάπλυτους ή όχι, εγώ πάντως θα το ήθελα το σπίτι μου έτσι, ναι.
Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά για συνθήματα και όχι ζωγραφιά.Από την άλλη είναι δημόσιος χώρος και ακόμα και μια πολύ όμορφη ζωγραφιά (ή με νόημα, αν θες) δε μπορεί να γίνει αν δε συμφωνεί τουλάχιστον η πλειοψηφία των φοιτητών.Και αυτοί οι φοιτητές σε 5-6 χρόνια θα φύγουν από το πανεπιστήμιο. Δε τους ανήκει. Ποιος εγγυάται ότι οι επόμενοι θα έχουν την ίδια άποψη;Ή μήπως πρέπει κάθε 3 και λίγο να βάφεται και να ξαναβάφεται ο χώρος;Η ιδέα κάποιου είδους πίνακα δεν περνάει από κανενός το μυαλό; Πρέπει να είναι κάτι μόνιμο;Μη λέμε και ό,τι θέλουμε.
@NikitasG"εγώ πάντως θα το ήθελα το σπίτι μου έτσι, ναι."Κι εγώ θα το ήθελα το σπίτι σου έτσι Νικήτα μου. Μπορεί και να πλήρωνα εισητήριο για να το δω. Το Πολυτεχνείο όμως δεν είναι σπίτι σου. Και να σε άφηνα να το κάνεις έτσι, ποιος μου λέει ότι μετά δεν θα ερχόταν οι χρυσαυγουλίτες φοιτητές να το γεμίσουν σβάστικες επικαλούμενοι τα ίδια "δικαιώματα"; Οπότε καλύτερα άσπρο Νικήτα μου. Και στο σπίτι σου, όταν φωνάξεις το "Ελευθεριακό Σχήμα" να στο βάψει, βάλε και εισητήριο και θά 'ρθω να το επισκεφτώ.
Είναι άλλο πράγμα η ελευθερία της έκφρασης και η καλλιτεχνική δημιουργία και άλλο η βρωμιά και το λέρωμα των τοίχων με αντιαισθητικά σπρέυ και γκράφιτι. Δεν έχω τίποτα εναντίον του γκράφιτι, αλλά όποιος έχει πατήσει το πόδι του σε πολλά ελληνικά πανεπιστήμια βλέπει μια απίστευτη "βρωμιά" στους τοίχους, με μαύρα σπρέυ, αντιαισθητικά συνθήματα και αφίσες μισοσκισμένες, που οι περισσότεροι δεν διαβάζουν. Πιστευω ότι τέτοια εικόνα σε κανένα πανεπιστήμιου του -πολιτισμένου τουλάχιστον- κόσμου δεν υπάρχει. Και όσοι μιλούν για "δικαιώματα" να γνωρίζουν ότι έχουν και "υποχρεώσεις". Επιπλέον το πολυτεχνείο, όπως και κάθε σχολή, έχει μερικές χιλιάδες φοιτητές. Πόσοι από αυτούς είναι σύμφωνοι με τέτοιου είδους ενέργειες; Και μήπως κάποτε πρέπει να πάψει αυτή η ιδιότυπη τυρρανία των ολίγων έναντι των πολλών; -που κόπτονται όχι γενικά και αόριστα για την ελευθερία της έκφρασης, αλλά για την ελευθερία της δικής τους έκφρασης, την έκφραση των υπολοίπων ευχαρίστως καταπίεζουν.
"...αν κάποιος δεν ήξερε να βάφει αλλά να ανοίγει την μπίρα του με αναπτήρα και κάποιος άλλος ήξερε ακριβώς τα αντίθετα, στο τέλος της διαδικασίας ο πρώτος θα ήξερε να πατάει λίγο καλύτερα το σπρέι και ο δεύτερος δεν θα χρειαζόταν να ψάχνει για ανοιχτήρια. Το παραπάνω εμείς το λέμε αυτοοργανωμένη μόρφωση ή αλλιώς αυτομόρφωση".!!!!!!!!
Καλά, βλαμμένα είναι; Ότι δε μπορείς να συζητήσεις στο πανεπιστήμιο άμα δεν έχεις και δέκα αφίσες γύρω γύρω να σε εμπνέουν;Ότι αυτό που πήγαν να αποκομίσουν από 'κει είναι να μάθουν να κάνουν γκραφιτι και να ανοίγουν μπύρες με αναπτήρες;Μας κράζουν μετά οι μεγαλύτεροι και το χειρότερο είναι πως έχουνε δίκιο.
Πω πω πόσο μ' αρέσει όταν βλέπω διάφορους σοβαροφανείς κλόουν να στάζουν χολή για μια σχολή η οποία δεν ξέρουν καν κατά που πέφτει. Δηλαδή εντάξει δεν θα μπω καν στην κουβέντα του "κάφροι που δεν σέβονται" κτλ κτλ. Υποκριτές. Μιλάτε για έναν χώρο για τον οποίο δεν γνωρίζετε τίποτα, για τα καλά του , τα κακά του, τα προβλήματα του, διαβάζετε μια ανακοίνωση μιας κάποιας "ομάδας" και αυτόματα αποφασίζετε και δίνετε (αφ)ορισμούς για ανθρώπους που μόνο καταλάθος ίσως επαληθευτούν. Εννοείται, αμέσως βγαίνει το συμπέρασμα του τύπου "ο ελληνάρας (που είναι το χειρότερο είδος του πλανήτη, ένα τρομακτικό μείγμα ανθρώπου και ερπετού το οποίο δεν έχει καθόλου γούστο αλλά επιβάλει φασιστικά την κακογουστιά του και μολύνει "αραλίκι" τον υπόλοιπο σοβαρό κόσμο τον οποίο φεσώνει κιόλας) δεν αλλάζει ποτέ και πάντα ρεμπεσκές θα είναι και θα βάφει τοίχους γιατί δεν σέβεται".Άμεσα αντανακλαστικά όμως όχι αστεία.Σαν πληγωμένη έφηβη που αντιδράει κλείνοντας τα μάτια στην θέα του καταλάθος "κλικ" στο γιουπορν. Χμ.. όχι είναι και λίγο θεούσα γιατί το κατακεραυνώνει με λυγμούς και δάκρυα. "Πως θα βγούμε από την κρίση με τέτοιους ανθρώπους? Με τέτοιες συμπεριφορές" Η μόνιμη πλεον φανταστική καραμέλα της κακής Ελληνικής νοοτροπίας που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κρίση.Λες και αν είχαμε άλλες νοοτροπίες θα γλυτώναμε τον σε εξέλιξη παγκόσμιο πόλεμο. Θα καιγόταν όλος ο πλανήτης αλλά στην ελλάδα θα είμασταν σε "ανάπτυξη". (Δεν λέω ότι δεν θα έπρεπε να αλλάξουν πράματα. Αλλά να είμαστε σε "πόλεμο" και να νιώθουμε ως κύριο συναίσθημα την ΕΝΟΧΗ για την νοοτροπία μας.... πάει πολύ ε?)"Σοβαρέ άνθρωπε" (που θεωρείς καθαριότητα τον άσπρο τοίχο και βρωμιά το....οτιδήποτε μπορεί να έχει πάνω), μην σε μέλλει. Εσύ είσαι συγκρατημένος και ακολουθείς κανόνες. Δεν τους αμφισβητείς ποτέ και τους ακολουθείς πάντα.Σε πιάνει ταραχή όταν κάποιος τους καταπατά. Και αγωνία ότι "όσο γίνεται αυτό δεν πάμε μπροστά". Τι είναι το μπροστά για σένα δεν ξέρω... Γιατί να ξέρεις το όνειρο της ζωής "μιας δυτικής κοινωνίας" απέχει πολύ από τα δικά μου όνειρα. Δεν βαφτίζω εξέλιξη και πολιτισμό την πόλη στην οποία πολλοί ζουν σε κούτα και το πολιτιστικό ενδιαφέρον εξαντλείται στην λέιντι γκαγκά. (και πολλά άλλα). Πάντα με τους "ελληνάρες" που "αποφασίζουν και διατάζουν" και πράτουν πολύ σοβαρά αδικήματα όπως το βάψιμο ενός τοίχου θα τα βάζεις.με αυτούς που πρέπει και που όντως αποφασίζουν και διατάζουν εις βάρος σου δεν σε βλέπω να τα βάζεις. Η με τον εαυτό σου που τους ανέχτηκες? Υγ: 1) Ούτε υποστηρίζω ούτε κατακρίνω την ανακοίνωση και την ενέργεια γενικά. 2) Όντως υπάρχει μια νοοτροπία η οποία καλιεργείται έξω με την οποία διαφωνώ 100%. Μια γενικευμένη απάθεια χωρίς συναισθήματα και πρωτοβουλίες που ξεφεύγουν. Όλα σε κουτάκια. Αυτό σίγουρα δεν θα μας πάει μπροστά. ίσως όχι και ο βαμένος από κολημένα κεφάλια τοίχος, αλλά το νιώθω πιο κοντά στην νοοτροπία που θα ήθελα να βλέπω. Τους υπνωτισμένους/φανατισμένους ακολουθητές/υμνητές νοοτροπίας την οποία ούτε κατανοούν ούτε κατά βάση επιθυμούν (και δεν τους εξυπηρετεί σε τίποτα παρά ένα βολικό μούδιασμα) δεν αντέχω. Τα κακομαθημένα (_!_)παιδα που βάφουν κανα τοίχο τα αντιμετοπίζω πολύ πιο εύκολα.
"Μιλάτε για έναν χώρο για τον οποίο δεν γνωρίζετε τίποτα, για τα καλά του , τα κακά του, τα προβλήματα του, διαβάζετε μια ανακοίνωση μιας κάποιας "ομάδας" και αυτόματα αποφασίζετε και δίνετε (αφ)ορισμούς για ανθρώπους που μόνο καταλάθος ίσως επαληθευτούν."Ξέρεις ποια είναι η ειρωνεία;! Πως εσύ κατηγορείς με την ίδια ευκολία όπως αυτοί που κατηγορείς. Εγώ, που περνάω τουλάχιστον τα 3/7 της ημέρας μου εκεί, και νομίζω πως όχι ξέρω, αλλά βιώνω τα καλά και τα κακά του, που έχω προσπαθήσει άπειρες φορές να κάνω Συζήτηση με αυτά τα άτομα, ξέρω πως ναι θα βρωμίσουν τους τοίχους, δε θα τους δώσουν ιδέα πανεπιστήμιου που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να εκφράζει όλο το σύνολο που οικειοθελώς επέλεξε να σπουδάσει σε αυτά τα ιδρύματα (ελπίζω οικειοθελώς), αλλά για ακόμη μια φορά θα εκφράσει μια μειοψηφία, που την ίδια στιγμή που θα σου μιλάνε για παιδεία, την ίδια στιγμή θα πετάνε τα σκουπίδια τους δίπλα σου, στο προαύλιο της σχολής. Μπορεί κάποιοι παραπάνω να υπερβάλλουν, αλλά ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, υπάρχει μεγάαααλο κομμάτι αλήθειας. Και δε νομίζω πως από όλο αυτό το αφισομάνι και η βρώμα και τα δήθεν προτιμούνται από τη πλειοψηφία απ' ότι οι άσπροι τοίχοι. Και πού το ξέρω; Μα σου είπα, κυκλοφορώ σε αυτούς τους χώρους 3 χρόνια τώρα, έχω κάνει φιλότιμες προσπάθειες συζήτησης και τα αποτελέσματα, από το απλά σε γράφω και λέω τα δικά μου, μέχρι το ευτυχώς που είσαι κοπέλα και δε θα σε χτυπήσουν. Κατάλαβες αυτή τη παιδεία κουβαλάμε και οδηγούμαστε..."Λες και αν είχαμε άλλες νοοτροπίες θα γλυτώναμε τον σε εξέλιξη παγκόσμιο πόλεμο. Θα καιγόταν όλος ο πλανήτης αλλά στην ελλάδα θα είμασταν σε "ανάπτυξη". (Δεν λέω ότι δεν θα έπρεπε να αλλάξουν πράματα. Αλλά να είμαστε σε "πόλεμο" και να νιώθουμε ως κύριο συναίσθημα την ΕΝΟΧΗ για την νοοτροπία μας.... πάει πολύ ε?)"Όχι, έχεις δίκιο, μπορεί να μη γλιτώναμε αυτό τον "πόλεμο" που αποκαλείς, αλλά θα τον προλαμβάναμε, ίσως όχι εξ΄ ολοκλήρου, αλλά σίγουρα θα ήταν πολύ πιο ανώδυνος. Αλλά είναι εύκολο να βγάζουμε την ουρά μας απ' έξω και να κατηγορούμε όλους τους άλλους. Και ναι, πιστεύω πως πολλοί άνθρωποι θα έπρεπε να νιώθουν ενοχή για την νοοτροπία τους/μας γιατί, αν μη τι άλλο αυτή η ρημαδονοοτροπία μας οδήγησε εκεί που μας οδήγησε, η νοοτροπία των πολιτικών, των δημοσίων, των φοιτητών που βγήκαν στην κοινωνία, σχεδόν όλων.
Εσύ αναφέρεσαι σε αυτούς που στάζουν χολή οι ίδιοι και βλέπω να κάνεις το ίδιο. Δεν έχει να κάνει ούτε με το αν τους θεωρείς "βρωμοαναρχοαυτόνομους" ή οτιδήποτε άλλο. Έχει να κάνει με βασικά πράγματα. Ακόμα και το 100% των φοιτητών να συμφωνεί με κάτι, δε μπορείς να πας να το εφαρμόσεις με το "έτσι θέλω" χωρίς να κάνεις ενημέρωση σε γενική συνέλευση και φυσικά να ακολουθήσει ψηφοφορία.Αυτές είναι βασικές αρχές για να λειτουργήσει η κοινωνία. Δε μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι του κατέβει, ακόμα κι όταν είναι καλό. Εάν κάποιος δε μπορεί να συμμορφωθεί με αυτούς τους κανόνες, πρόβλημά του.
όσοι περάσαμε σε τεχνικά ιδρύματα, πανεπιστήμια ή πολυτεχνεία πήραμε μια γεύση από τις αυτοδιαχειριζόμενες, "φοιτητικές" ομάδες υπεράσπισης του ελεύθερου λόγου (αρκεί να συμφωνούν και αυτοί) και τις αυτο-οργάνωσης μπλα-μπλά, ώστε να έχουμε αποκτήσει τέτοια αντανακλαστικά.
Πέρσι τέτοια εποχή μιλούσαμε για τις ομάδες φοιτητών που μαζεύονταν για να καθαρίσουν το απθ. Τώρα μιλάμε για ομάδες φοιτητών που μαζεύονται για να λερώσουν τη ΣΕΜΦΕ. Έτσι για να υπάρχει ποικιλία να μη βαριόμαστε...
Λαϊκίζοντας απίστευτα, είμαι σίγουρος ότι ο συντάκτης της αφίσας βγάζει τα παπουτσάκια του πριν μπει στη σπιταρόνα του, γιατί τον κυνηγάει η μαμά, η οποία φυσικά δεν τον αφήνει να απλώσει και τις ποδάρες του πάνω στο τραπεζάκι, ενώ δεν αποκλείω να έχει και τα πλαστικά σελοφάν πάνω στους καναπέδες. Στα σοβαρά τώρα: μηδενική ανοχή! Τα κανες σαν τα μούτρα σου; Παρ'την ταβανόβουρτσα, την άσπρη μπογιά και στρώσου στη δουλειά, μπας και καταλάβεις πόσο πιο δύσκολο είναι το φτιάχνεις από το να χαλάς. ΥΓ: "Είναι το Πολυτεχνείο που θα υπάρχει σνα χώρος μόνο για παρακολούθηση, διάβασμα, εξετάσεις και ερευνητικά προγράμματα"Μα πού ακούστηκε!! Πανεπιστήμιο για διάβασμα, παρακουλούθηση και έρευνα! Αν είναι δυνατόν! Φασισμός! Προδοσία!
Φασίζουσα λογική, συμπεράσματα για τα οποία δεν έχεις αποδείξεις και όμως απλώς "είσαι σίγουρος" για αυτά, ειρωνεία και θα έλεγα μία δόση αυτοπροσωπογραφίας. Χμ νεοέλληνας εν όψει.Δεν αντιλαμβάνεσαι πως ουσιαστικά φτιάξιμο θα είναι το "λέρωμα" των φοιτητών στους τοίχος. Εσύ όπως και οι περισσότεροι σχολιαστές ταυτίσατε το λέρωμα με ταγκιές και δεν ξέρω κι εγώ τι, ενώ στα πανεπιστήμια γράφονται συνθήματα που πονάνε και γι' αυτό σβήνονται. Ίσως δεν πέρασες ποτέ την πόρτα του πανεπιστημίου και δεν έχεις δει για τι πράγμα μιλάω.Όσο για την τελευταία παράγραφο... Φαίνεται πως αδυνατείς να καταλάβεις την διαφορά μεταξύ των προτάσεων "το πανεπιστήμιο είναι ΚΑΙ για αυτόν τον λόγο", και "το πανεπιστήμιο είναι ΜΟΝΟ για αυτόν τον λόγο"...Προσοχή στο κενό.
Το να λερώνεις τους τοίχους με συνθήματα και αφίσες έχει μεγάλη αξία σε απολυταρχικά καθεστώτα όπου ελευθερία του λόγου δεν υπάρχει. Έχει μεγάλη αξία και το πως θα καταφέρεις να προβάλεις το μήνυμα χωρίς να σε μπαγλαρώσουν. Σήμερα στην Ελλάδα κάτι τέτοιο είναι ανούσιο. Αντανακλάται άλλωστε και στο περιεχόμενο, κενό ουσίας εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.Όσο για την πολιτική στα πανεπιστήμια; αστείο. Με το μάθημα που πήραμε μετά τις δεκαετίες 70-80, χωνέψαμε ότι τελικά το επαναστατικό πνεύμα των νέων δεν ήταν ελπίδα για το μέλλον αλλά απόρροια της ηλικίας και της εποχής, της μόδας. Που μετά εξελίχθηκε σε πάρτι της ΔΑΠ. Να λείπει το βύσσινο.
κατάπτυστη η παρουσία πολιτικών κινήσεων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά φοβάμαι ότι πλέον έχει περάσει στο DNA μας. Οι κύριοι συντάκτες του Ελευθεριακού Σχήματος αναρωτήθηκαν αν όντως ο χώρος τους ανήκει ή ανήκει στο κράτος, δηλαδή σε όλους τους πολίτες. Και ότι όταν θα παραχωρήσουν τον χώρο στους επόμενους φοιτητές πρέπει να δίνουν κάτι όμορφο και όχι ένα κωλοχανείο. Επίσης πάντα είχα την εξής απορία: όλες αυτές οι παρατάξεις που με περιφάνεια διατυμπανίζουν την υποτιθέμενη ελευθερία έκφρασης, πολιτικής σκέψης και κοινωνικοποίησης στο Πολυτεχνείο πως θα αντιδράσουν αν οι νέες αφίσες και τα νέα γκράφιτι που κατακλύσουν τους τοίχους δεν ανήκουν στην σφαίρα της αισθητικής τους; Αν είναι αφίσες της Δ.Α.Π. ή της Π.Α.Σ.Π. (ή οποιαδήποτε άλλης παράταξης), αν είναι γκράφιτι με "δεξιούς" ή "συντηριτικούς" συμβολισμούς και ανάλογα μηνύματα. Τότε θα το δεχτούν ή θα κάνουν επανάσταση για να επιβάλουν τα δικά τους;
η ειδηση ειναι: απαισια γκραφιτι σε απαισια κτιριαη ασχημια σε αυτη τη χωρα εχει διαβρωσει τους παντες απο ακρη σε ακρηδεν αξιζει να χαλαμε ουτε σαλιο υπερασπιζομενοι τον οποιονδηποτε
η βρώμα και η αφίσορύπανση που καλύπτουν κάθε ελέυθερο χώρο στα πανεπιστήμια αποτελούν αισθητική και ελεύθερη έκφραση για την αυτοαποκαλούμενη αριστερά και τις άλλες ελεινές παρατάξεις!αυτός ητάν ανέκαθεν ο πολιτισμός τους και οι νέες ιδέες τους η παντελής έλλειψη σεβασμού για τον δημόσιο χώρο τον οποίο υποτίθεται πως προστατεύουν.
γράφω και οι άλλες παρατάξεις εννοώντας ακριβώς αυτούς που αναφέρετε.H καθαριότητα θεωρώ πως είναι πολιτσμός και ο πολιτισμός παιδεία και ΟΛΟΙ έχουμε ευθύνη για τη θλιβερή εικόνα των πανεπιστημίων και όλων των δημόσιων χώρων της χώρας ,κυρίως όμως τα πολιτικά κόμματα και τα φερέφωνα τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Προς τα παραπάνω σχόλια:1. Το γεγονός ότι η εργασία σου στο μέλλον δεν έχει σχέση με την πολιτική εντός των τωρινών πανεπιστημίων ή την κοινωνικοποίηση τοθ φοιτητή, δεν σημαίνει ότι το πανεπιστήμιο δεν χρειάζεται να είναι ένας τέτοιος χώρος. Νομίζω ότι μπερδεύετε την πολιτικοποίηση με την κομματικοποίηση των πανεπιστημίων. Το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια είναι "κομματικοποιημένα" δεν σημαίνει ότι η λύση είναι η έκδιωξη της "πολιτικοποίησης" απο αυτά. Το πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να σε κάνει εργάτη ή εργοδότη, όπως το σχολείο δεν είναι μόνο για να σε κάνει φοιτητη ή σπουδαστή.2. Το παράδειγμα των αιωνίων (το επιχείρημα;) είναι θλιβερό κατ' εμε. Ο αιώνιος φοιτητής φέρει ευθύνη για την πολύχρονη παραμονή του στο πανεπιστήμιο, αλλά δεν είναι ο μόνος. Στη συγκριση που συνήθως γίνεται με πανεπιστήμια εξωτερικού, ο αιώνιος φοιτητής είναι δακτυλοδεικτούμενος επειδή, συνήθως, το πανεπιστήμιο πλήρει όλες τις προδιαγραφές. Αρα η ευθύνη μετατοπίζεται στον φοιτητή και μόνο. Αποψή μου ειναι ότι το πανεπιστήμιο υπάρχει για τον φοιτητή, και όχι ο φοιτητής για τον πανεπιστήμιο. Όταν το πανεπιστήμιο αρχίσει να εκπληρώνει όλες του τις υποχρεώσεις απέναντι στον φοιτητή, τότε, θεωρώ, μπορούμε να μιλήσουμε για τις ευθύνες των τελευταίων. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται επεξήγηση ο λόγος για τον οποίο το πανεπιστήμιο προηγείται της "κριτικής".3. Ο χαρακτήρας αυτών που διοργανώνουν μια τέτοια εκδήλωση σίγουρα χαρακτηρίζει και την ίδια την εκδήλωση (πχ μοίρασμα φαγητού απο Χ.Α.). Παρόλα αυτά, ενώ η ΧΑ είναι γνωστή και μία, οι διάφορες ομάδες στα πανεπιστήμια - ακόμη και αν είναι υπό την ίδια ιδεολογική ομπρέλα - έχουν, ή μπορεί να έχουν, εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά. Οπότε μανώλη, μια γενίκευση σε τέτοια περίπτωση είναι παρακινδυνευμένη - σε αντίθεση με μια γενίκευση όσον αφορά τα μέλη μιας ομάδας με πολύ περισσότερο "γειωμένα" και "ορισμένα" χαρακτηριστικά.Αυτά.Ελπίζω οι τοίχοι να αποκτήσαν λίγο χαρακτήρα...