Ένα ζωντανό κουνέλι για χάρη της τέχνης

Facebook Twitter
6

Εκτός από τις φόλες και την εμφανή κακοποίηση των ζώων υπάρχει και η υπόγεια εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο. Τα ζώα ανυπεράσπιστα γίνονται ο καμβάς που ο κάθε πικραμένος ζωγραφίζει πάνω την χαζομάρα του.

Χθες συνάντησα για ακόμα μια φορά μια τέτοια συμπεριφορά. Ένα ζωντανό κουνέλι είχε γίνει μέρος μιας εικαστικής εγκατάστασης. Με ένα καρότο μπροστά και ένα κράνος πίσω του, κάτι αντικείμενα πεταμένα μέσα στο δωμάτιο, ο καλλιτέχνης είχε σκεφτεί να βάλει δίπλα τους ένα κουνέλι. Ο κόσμος περνούσε από μπροστά και έβλεπε το έκθεμα. Όχι, δεν ακουγόντουσαν αρνητικά σχόλια όσο ήμουν στο χώρο. Αρκετοί το έβρισκαν «γλυκό και χαριτωμένο». Δεν ξέρω τι μήνυμα ήθελε να περάσει ο καλλιτέχνης αλλά εμένα κατάφερε στιγμιαία να μου ανακατέψει το στομάχι.

Όχι, δεν είχα ποτέ καμία ακτιβιστική δράση για τα δικαιώματα των ζώων, ούτε είμαι τόσο υπερευαίσθητος με το θέμα, ούτε είμαι ιδιοκτήτης ζώου. Μου προκαλεί όμως αποστροφή κάθε φορά όταν βλέπω τους ανθρώπους να εκτονώνουν πάνω στα ζώα αυτό το οποίο δεν μπορούν να εκφράσουν με άλλο τρόπο. Και είναι τρομακτικό όταν συναντάς κάτι τέτοιο σε ένα μέρος όπου υποτίθεται ότι οι άνθρωποι είναι «περισσότερο  ευαίσθητοι διότι είναι καλλιτέχνες».

Γιατί δεν αφήνουν τα ζώα επιτέλους ήσυχα; Θες να εκφράσεις αυτό που έχεις μέσα στο κεφάλι σου και πρέπει να χρησιμοποιήσεις για αυτό το λόγο ένα ζώο που δεν σου φταίει σε τίποτα; Ένα πλάσμα που μάλλον είναι φυλακισμένο (σ.σ Δεν θα μου φαινόταν καθόλου περίεργο το κουνέλι να το είχαν πάρει για τις ανάγκες της έκθεσης από τα κλουβιά του pet shop που ήταν λίγο πιο κάτω) πρέπει να το αναγκάζεις επειδή έτσι θες να μετακινηθεί για κάποιες ώρες σε μια νέα φυλακή; Εξάντλησες πια κάθε καλλιτεχνικό μέσο έκφρασης και σου μένει το ζωντανό κουνέλι;

Πριν μήνες στα «Μικροπράγματα» είδαμε ένα κλάμπ της επαρχίας που είχε κότες μέσα σε βιτρίνες. Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα αυτό που είδα στο κέντρο της Αθήνας. Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος με καλλιτεχνικό άλλοθι. Επίλογος: Τώρα που το σκέφτομαι το συγκεκριμένο έργο μου πέρασε ένα μήνυμα: Ο άνθρωπος νομίζει ότι ο πλανήτης είναι τσιφλίκι του και τα άλλα πλάσματα τα σκλαβάκια του.   

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
πότε θα σταματήσουν αυτές οι γελοιότητες άραγε? πρόσφατα είδα κάποιον "καλλιτέχνη" να φτιάχνει τσαντάκια κ αξεσουάρ από ζώα ου είχαν πεθάνει στον δρόμο από αμάξια. έλεος πια. λίγος σεβασμός για την ζωή. οτι δεν ανήκει στο βασίλειο των ανθρώπων είναι αναλώσιμο κ προς γελοιοποίηση δηλαδή?
Ε καλά και που βλέπεις το κακό σε αυτό; Τι πιο οικολογικό και φυσιολογικό από το να χρησιμοποιείς ένα (άτυχο) νεκρό ζώο για το δέρμα του; Για σεβασμό στη ζωή μιλάς, όμως απαιτείς σεβασμό στα άψυχα κουφάρια ζώων. Περιύβριση νεκρού στα ζώα δεν υφίσταται. ΈΛεος πια με την υπερευαισθησία και τις υπερβολές ορισμένων..Υ.Γ. Προσωπικά, όταν πεθάνω δεν θα με πείραζε να γίνω τσάντα ή αξεσουάρ
επισης το "λίγος σεβασμός για την ζωή. οτι δεν ανήκει στο βασίλειο των ανθρώπων είναι αναλώσιμο κ προς γελοιοποίηση δηλαδή?" πηγαινε στο ζωντανο κουνελι.