Γυναίκα κλωτσάει κοριτσάκι στον πεζόδρομο της Ακρόπολης

Γυναίκα κλωτσάει κοριτσάκι στον πεζόδρομο της Ακρόπολης Facebook Twitter
22

[via news247] 

Η λήψη του φωτογράφου του Associated Press, Δημήτρη Μεσσήνη, σοκάρει και αντικατοπτρίζει μια σκοτεινή πλευρά της πόλης, που τις περισσότερες φορές μένει μακριά από τα φλας και τα φώτα της δημοσιότητας.

Στην επίμαχη εικόνα, μια γυναίκα φαίνεται να κλωτσάει ένα μικρό κοριτσάκι που παίζει ακορντεόν στον πεζόδρομο της Ακρόπολης, κοντά στον παρακείμενο σταθμό του Μετρό, μπροστά στα μάτια τουριστών.

Ο φωτογράφος Δημήτρης Μεσσήνης έτυχε να περνάει από το σημείο και "έπεσε" πάνω στο περιστατικό που έλαβε χώρα το μεσημέρι της Δευτέρας. Χωρίς να διστάσει, έπιασε τη φωτογραφική του μηχανή και αποθανάτισε τη στιγμή.

Γυναίκα κλωτσάει κοριτσάκι στον πεζόδρομο της Ακρόπολης Facebook Twitter

screenshot από το το news247

"Το περιστατικό ξεπερνάει τα όρια"

Όπως δήλωσε ο φωτογράφος στο NEWS 247, "τη Δευτέρα το μεσημέρι, κατά τις 3, γύριζα σπίτι μου από τον οδοντίατρο. Είχα πάρει ταξί και επέστρεφα προς κέντρο, αλλά λόγω πορείας και κλειστών δρόμων, κατέβηκα στη Βεΐκου και άρχισα να ανηφορίζω με τα πόδια.

Φτάνοντας κοντά στο Μετρό της Ακρόπολης από τη Μακρυγιάννη, βρέθηκα στο σημείο που καθόταν το μικρό κοριτσάκι. Ρομά ήταν, έπαιζε ακορντεόν. Γύρω του ήταν κάποιοι τουρίστες και ήθελαν να του δώσουν λεφτά. Άκουσα να λένε, "πόσα να δώσουμε, 50 cents καλά είναι;". Έβγαλα τη μηχανή και έφτιαχνα τις ρυθμίσεις για να βγάλω κάποια πλάνα", μας είπε ο ίδιος, και συνεχίζει:

"Τότε πέρασε αυτή η γυναίκα, που είναι ιδιοκτήτρια καταστήματος εκεί κοντά. Έδιωξε με θράσος τους τουρίστες και άρχισε να φωνάζει στο παιδί. Εκείνο σάστισε. Μιλάμε τώρα για παιδί 5 χρονών, μικρό, δεν αντιδρούσε. Άρχισε να το βρίζει και να το κλωτσάει επανειλημμένα. Ευτυχώς πρόλαβα να τραβήξω τη φωτογραφία.

Γυναίκα κλωτσάει κοριτσάκι στον πεζόδρομο της Ακρόπολης Facebook Twitter

Στη συνέχεια άφησα τη μηχανή κάτω και είπα στη γυναίκα να φύγει. Εκείνη μου είπε να απομακρυνθώ και της ζήτησα τον λόγο, δεν είχε δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Εν τω μεταξύ οι τουρίστες επανήλθαν τριγύρω και εκείνη αφού έβριζε, μετά από λίγα λεπτά αποφάσισε να φύγει". Και προσθέτει:

"Το έκανα όλο αυτό επειδή επρόκειτο για μικρό παιδάκι. Την είπα ρατσίστρια γιατί ήταν Ρομά και είναι ντροπή και απαράδεκτο να γίνεται όλο αυτό. Τι κακό έκανε το παιδί; Ανεξαρτήτως χρώματος όμως, ή θρησκείας ή καταγωγής θα διαπληκτιζόμουν για οποιοδήποτε παιδί που δέχεται βία. Σε ότι αφορά τα παιδιά που ζητιανεύουν, η Πολιτεία έχει ευθύνη και πρέπει να τα προστατεύει, πρέπει να φροντίζει για όλα τα παιδιά".

"Ο φωτογράφος πρέπει να κάνει τη δουλειά του. Μερικές φορές όμως, δεν γίνεται να μην παρέμβει όταν το επιβάλλουν οι συνθήκες. Αυτό που έγινε μπροστά στα μάτια μου, ξεπέρασε τα όρια και πιστέψτε με, τέτοια περιστατικά γίνονται δυστυχώς κάθε μέρα", καταλήγει ο ίδιος.

22

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα social media κατακεραυνώνουν τη Coca-Cola για τη διαφήμιση που φτιάχτηκε με AI

It's Viral / Δείτε την πρώτη διαφήμιση της Coca-Cola που δημιουργήθηκε με τεχνολογία AI

Η Coca-Cola έφτιαξε μία διαφήμιση χρησιμοποιώντας μόνο τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης - Χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζουν το σποτ «άψυχο» και «χωρίς ίχνος δημιουργικότητας» - Αντιδρούν και διαφημιστές
LIFO NEWSROOM
Ο 64χρονος Χιου Γκραντ λέει ότι έκανε πέντε παιδιά «υπερβολικά μεγάλος» - «Χρειάζομαι ένα μοναστήρι»

It's Viral / Ο 64χρονος Χιου Γκραντ λέει ότι έκανε 5 παιδιά «υπερβολικά μεγάλος» και όταν κάνουν θόρυβο κρύβεται στην τουαλέτα

Ο 64χρονος ηθοποιός μίλησε για τα πέντε ανήλικα παιδιά του και πώς άλλαξε παρ' ότι ένιωθε ξοφλημένος - Γιατί λέει ότι χρειάζεται να μπει σε ψυχιατρείο ή μοναστήρι
THE LIFO TEAM
Μαρίνα Σάττι για το χασμουρητό στην Eurovision: Δεν είμαι πολιτικός ούτε έχω κάποιο σύστημα, εγώ αυτό το παιχνίδι δεν μπορώ να το αντέξω

It's Viral / Μαρίνα Σάττι για το χασμουρητό στην Eurovision: Δεν είμαι πολιτικός, δεν έχω κάποιο σύστημα, αυτό το παιχνίδι δεν το αντέχω

«Λυπάμαι επειδή δεν ήμουν μόνη μου, είχα συνεργάτες δίπλα μου» συνέχισε για τις όσα ακολούθησαν του χασμουρητού της, που θεωρήθηκε αντίδραση απέναντι στην ισραηλινή συμμετοχή
THE LIFO TEAM

σχόλια

9 σχόλια
ρε μήπως είναι λίγο στημένο;; έτσι για να κάνουμε εντυπώσεις; ήταν λέει, κάπου εκεί ο επαγγελματίας φωτογράφος (γιατί η φωτό είναι τεχνικά πολύ καλή) εντελώς τυχαία και εκεί που έκανε φόκους να τραβήξει το τρενάκι, μπήκε μπροστά η κυρία. !!! ουάου αυτό θα πεί timing! ούτε οι φωτορεπόρτερ του national geografic τέτοια τύχη!
Έχεις κάποια -πραγματική- απόδειξη ότι είναι στημένο ή μύρισες τα νύχια σου; ... Ή μήπως δεν σου έχει τύχει άτομο να ουρλιάζει σε παιδάκι με ακορντεόν, μέσα στο τραίνο και να απειλεί τους ανθρώπους "να σας κοπεί το χέρι" στην περίπτωση που θα ήθελαν να δώσουν ψιλά; Γιατί εμένα μού έχει συμβεί, γι΄αυτό στο λέω.και, ναι, Mariahn IsIs -κάνω την τρελή υπόθεση- πως οι επαγγελματίες φωτογράφοι (και δη των ειδησιογραφικών) δύνανται να αποτυπώσουν κάτι στο σωστό timing. ....Ουάου, ασύλληπτο ε;
Μου έχει τύχει και εμένα με πιτσιρικά επάιτη να τον απειλήσουν σε καφετέρια και τους πήρε ο διάολος.Απλά το κινητό μου είναι i-mpahantela και δεν κατάφερα να διαιωνίσω την στιγμή.
κατ'αρχήν είπα εγώ ότι δεν συμβαίνουν παρόμοια περιστατικά;; ήμαρτον! κατά δεύτερον έχεις εσύ αποδείξεις ότι δεν είναι στημένο;; εξετάζοντας την φωτό και φιλτράροντάς την με το φτωχό μου μυαλό κάνω μιά υπόθεση ότι υπάρχει και η περίπτωση του να είναι στημένο. παρατήρησε καλύτερα την εικόνα.κίνηση στο σώμα της κυρίας δεν φαίνεται, το πόδι της δεν ακουμπάει καν, η φωτογραφία είναι μόνο μία που βγήκε στην φόρα, οι τουρίστες πίσω γελάνε. δεν με πείθει το αποτέλεσμα. Μην καταπίνετε αμάσητη ότι τροφή σας δίνουνε!
@ Mariahn IsisΓια τη δήθεν "μόνο μία" φωτογραφία:http://www.keeptalkinggreece.com/2013/09/17/athens-shop-owner-kicks-accordion-playing-roma-girl/Στο άνωθεν link υπάρχει και άλλη φωτογραφία, που δείχνει το γενικότερο πλάνο.Για τους δήθεν "χαμογελαστούς τουρίστες":Δεν ξέρω σε πιο πλανήτη ζεις ακριβώς, αλλά στον πλανήτη Γη οι γήινοι θεατές ενός περιστατικού δύνανται να ΜΗΝ αντιδρούν αμέσως. Κρίνε και από τον εαυτό σου.Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται τα δεδομένα - παρατηρεί και όταν σιγουρευτεί ότι κάτι δεν πάει καλά, τότε επεμβαίνει – αντιδρά (εκτός κι αν δεν αντιδράσει καθόλου, το επονομαζόμενο bystander effect).Συν του ότι ένα περιστατικό μπορεί να έχει διάρκεια κάποιων λεπτών μόνο. Συν του ότι η οπτική γωνία μπορεί να είναι διαφορετική και να δυσχεράνει στην αντίληψη του γεγονότος.Συν του ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ξεχωρίσεις το ύφος της τουρίστριας, είναι γέλιο; έκπληξη; αμηχανία; τυχαίος μορφασμός; Είσαι τόσο σίγουρη; Μπράβο σου, για το αετίσιο μάτι!Για τη δήθεν "μη κίνηση στο πόδι-σώμα":Κανείς δεν είπε ότι η «κλωτσιά» ήταν με δύναμη (και κυρίως ταχύτητα) να ρίξει την "μπάλα στα δίχτυα", από το ένα τέρμα στο άλλο.Υπάρχει κάτι που λέγεται και ...σπρώξιμο - απώθηση με το πόδι, τελείται με πιο αργές κινήσεις. (O φωτογράφος αλλού το περιγράφει ως σπρώξιμο σακούλας σκουπιδιών).Αναρωτιέμαι εσύ με τι θα ευχαριστιόσουνα; Να αποτύπωνε ένα καρέ, όπου την πατάει -ιδανικά- στο κεφάλι, για να πειστείς;Και παρεμπιπτόντως οι κάτωθι ποδοσφαιριστές-ριες (που κουνιούνται σίγουρα πολύ περισσότερο απ’ την εν λόγω "κυρία") φαίνονται "παγωμένοι στον χρόνο", λες να είναι στην πραγματικότητα, παγωμένοι; (θάμα, θάμα!): http://graphics8.nytimes.com/images/2013/07/17/sports/soccer/17iht-soccer17a/17iht-soccer17a-articleLarge.jpghttp://media.pennlive.com/getty/photo/2012/05/girls-soccer-camp-hill-vs-trinity-may-7th-2012-155b128dbfc67921.jpg(...Ειλικρινά -μη χειρότερα- δεν το πιστεύω ότι κάθομαι να εξηγήσω τέτοια πράγματα)Επίσης ο ίδιος ο φωτογράφος αναφέρει:Του τηλεφώνησαν από το τμήμα προστασίας ανηλίκων.«Το απόγευμα θα πάω στην ΓΑΔΑ για κατάθεση. Έχω μιλήσει με τον αστυνομικό διευθυντή…»Και στην τελική, γιατί να πηγαίνω «από την ανάποδη», να αποδείξω πως συγκεκριμένο φωτογραφικό ντοκουμέντο (άνευ στοιχείων εξωπραγματικών ή καν ασυνήθιστων) είναι στημένο, ενώ δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα από κανέναν;...Για να το παίζεις εσύ Σέρλοκ Χολμς; Ήμαρτον στην νιοστή σε σένα και τη στάση σου!@ PLASTIKOPLEΧ"Χώστα";;; LOL. Μ΄ αρέσει που είχες θέμα με τα «ανόητα» σχόλια …κι εγώ που νόμιζα ότι θεωρούσες πως βγαίνουμε εκτός θέματος, όχι ότι θεωρείς τη φώτο (και το περιστατικό) πλαστό. Ό, τι να ΄ναι και συ.Άντε καληνύχτα σας (επί τέλους).
εντελως λανθασμενα φανταστηκε η "κυρια" πως η εικονα του κοριτσιου που παιζει ακορντεον ζητιανευοντας κοντα στην Ακροπολη "θιγει" το πρεστιζ του τουριστικου τοπιου που βριθει τουριστων κ ισως κ να πιστευε πως δειχνει οντως την εικονα ενος κρατους εν κρισει που οι πολιτες του πλεον βγαινουν να ζητιανεψουν κ να μην ηθελε να περασουν τετοιες εικονες...οποιος κ να ηταν ομως ο λογος της, το να κλωτσισει κ να συμπεριφερθει τοσο βαναυσα στο κοριτσι επιφερει χειροτερες εικονες κ μηνυματα στους τουριστες που οπως φαινεται κοιτουν εκπληκτοι κ εμβροντητοι το γεγονος...ο πολιτισμος μας πιανει πατο...
Το κράτος δεν έχει αδυναμία να φροντίσει τα φτωχά ή εγκαταλειμμένα παιδιά,χεσμένα τα΄χει.Και τελικά όσο πιο φτωχός κα αδύναμος είσαι τόσο πιο σκληρός και αδυσώπητος είναι ο κόσμος απεναντί σου.
Κλωτσάει το κοριτσάκι επειδή είναι ρομά (πόσο τελειωμένος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος που χτυπάει ένα παιδί για οποιαδήποτε λόγο...) ενώ η ίδια προσβάλει την αισθητική από την κορυφή έως τα νύχια, από το καμένο, άθλιο μαλλί κομμωτηρίου έως το κυριλέ γουρουνοτσάρουχο που φοράει και ενδιάμεσα να ξεχειλίζουν τα λίπη.Βασικά ο φωτογράφος δεν έπρεπε να φωνάξει την αστυνομία, τον μπόγια έπρεπε να φωνάξει να την μαζέψει.
Η τύπα φέρθηκε ά-θλι-α, προσωπικά δεν θα ασχολιόμουν με την εμφάνισή-αισθητική της, αλλά με τη βαρύτατη λακαμία-αναισθησία, που φέρει εντός της κεφαλής.Ιαπετέ, λαμβάνοντας υπόψη τον αυθορμητισμό-οργή του Θ. στο σχόλιό του αλλά και το γεγονός ότι η εν λόγω «κυρία» βρίσκεται σε πολύ προνομιακό επίπεδο σε σχέση μ’ αυτό το παιδί, η αλήθεια είναι πως η κατηγοριοποίηση γυναικών ως σκύλες και σκυλιά, όχι λόγω των μουσικών τους προτιμήσεων …και συναφών ψυχαγωγικών επιλογών, αλλά λόγω της -υποτιθέμενα- άσχημης και τραχιάς τους μούρης ενέχει στοιχεία ρατσισμού (βλ. μάζεμα από μπόγια), όπως ρατσισμό ενέχουν και οι διακρίσεις που βασίζονται στο σωματικό βάρος: http://en.wikipedia.org/wiki/Weightism (βλ. ξεχειλίζουν τα λίπη).
Δεν έχει να κάνει αν είναι γυναίκα ή άνδρας, χονδρός ή αδύνατος. Η νοοτροπία και η (κοινωνική) συμπεριφορά είναι προϊόν κουλτούρας και κατ' επέκταση αισθητικής.Η εικόνα ενός φοβισμένου παιδιού από κτυπήματα με αηδιάζει.Η φωτογραφία είναι πολύ δυνατή σημειολογικά. Η εικόνα του παρηκμασμένου μικροαστού που έχει εντρυφήσει στην υποκουλτούρα, σάπιου εσωτερικά και εξωτερικά, που ξερνάει τα απωθημένα του σε ένα παιδί όντως με θυμώνει, ασχήμια στη ψυχή, ασχήμια και kitsch και στην εμφάνιση.Ομορφιά μπορείς να τη βρεις παντού ανεξάρτητα σωματικού βάρους ή φύλου ή ηλικίας ή ότι άλλο θέλεις.Εδώ υπάρχει μόνο ασχήμια.
Εγώ συνεχίζω να μην ενοχοποιώ την αυθόρμητη αρνητική εντύπωση που μου προκαλεί η Ασχήμια. Και άλλο η εντύπωση και άλλο η συμπεριφορά προς τα άτομα. Θα ένιωθα ενοχές αν αυθόρμητα ένιωθα αισθήματα αηδίας ή μίσους για έναν μαύρο ή ομοφυλόφιλο, γιατί τότε θα υπήρχε πρόβλημα. Αλλά η θέα της Ασχήμιας, όπως και να το κάνουμε, δημιουργεί αυθόρμητα σε όλους αρνητικές εντυπώσεις. Και δεν προτίθεμαι για να είμαι τελείως πολιτικά ορθός, και να μην είμαι 100% "ρατσιστής", να το παίζω αδιάφορος στις εντυπώσεις που μου δημιουργούνται, οι οποίες δεν περνάν από το χέρι μου... Τουλάχιστον θέλω να είμαι ειλικρινής. Και ξαναλέω πως άλλο η εντύπωση κι άλλο η συμπεριφορά προς τα άτομα.
@ Θ.Συμφωνώ με την σημειολογική δύναμη της φωτογραφίας (...βγήκε και με το περιοδικάκι στο χέρι, να ρίξει κλωτσά στο παιδί)Συμφωνώ με την εστίαση σε ιδέες, αντιλήψεις και το κοινωνικό φέρεσθαι.Διαφωνώ με την εστίαση στην εξωτερική εμφάνιση, όχι λόγω πολιτικής ορθότητας αλλά καθαρά λόγω ουσίας (και προς αποφυγή του φάσκειν και του αντιφάσκειν). Μήπως θα διορθωθούν οι ρατσιστικές σκέψεις της "κυρίας" αν αντιληφθεί ότι για κάποια άτομα αποτελεί "αισθητικό ανοσιούργημα"; Μήπως θα κερδίσουμε εμείς κάτι, πέραν της εκτόνωσης, μειώνοντάς την ως χονδρή και σκυλί;Η εν λόγω εμφάνιση, θα μπορούσε -δυνητικά- να είναι αυτή μίας έτερης (εκτός εισαγωγικών, κυρίας) που θα έσπευδε να σταματήσει την ανεκδιήγητη, δεν θα μπορούσε; Η φωτογραφία, για μένα τουλάχιστον, θα ήταν το ίδιο ακριβώς ΑΣΧΗΜΗ, αν στη θέση της βρισκόταν κάποια-ος που θεωρείς "όμορφη-ο".@ Ι."Και ξαναλέω πως άλλο η εντύπωση κι άλλο η συμπεριφορά προς τα άτομα."Αντιλαμβάνομαι τον διαχωρισμό, όπως επίσης άλλη η δυναμική της μη εκφρασμένης εντύπωσης και άλλη της εκφρασμένης.τέλος πάντων, δεν θέλω να σταθώ περισσότερο ψιλό-out of focus
@Πενταγιώτισσα Επί της ουσίας έχεις δίκιο σε ότι γράφεις. Στο σχόλιο μου επικράτησε το θυμικό με αποτέλεσμα να συνδέσω το παρακμιακό της πράξης με τις αισθητικές επιλογές του θύτη.Η ουσία είναι η ίδια η πράξη, τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
Η ουσία είναι η ίδια η πράξη αλλά και το γεγονός ότι ένα μικρό παιδί, όπως και πολλά σαν αυτό, είναι Ελληνίδα πολίτης 5ης κατηγορίας, εκτεθημένο σε κάθε είδους κίνδυνο, σε συνθήκες διαβίωσης=επιβίωσης, αναγκασμένο στον βιοπορισμό από τα παιδικά του και την αναπαραγωγή -ίσως- από τα εφηβικά του.
ναι γιατι αυτό γεννάει τον ρατσισμο,η έλλειψη σεξγενικά αυτή η σεξιστική ατάκα (μια γυναίκα θέλει ένα καλό π****ο για να στρώσει) παίζει πολύ αλλά ομολογώ οτι δεν περίμενα να την διαβάσω ΚΑΙ σε αυτη την ειδηση
''ναι γιατι αυτό γεννάει τον ρατσισμο,η έλλειψη σεξ"και αυτό."γενικά αυτή η σεξιστική ατάκα (μια γυναίκα θέλει ένα καλό π****ο για να στρώσει)"και η γυναίκα θέλει και ο άντρας θέλει και γενικά ο καθένας θέλει μια υγιή σεξουαλική ζωή, αλλιώτικα όλα βγαίνουν σε κόμπλεξ, νεύρα κλπ. Θα εκπλαγείς με το πόσο μεγάλο ποσοστό των προβλημάτων της κοινωνίας εξηγείται από το ότι άντρες και γυναίκες στην πλειοψηφία τους το κάνουν περίπου μια φορά το μήνα για περίπου ενάμισυ λεπτό.
"μια γυναίκα θέλει ένα καλό π****ο για να στρώσει" (εκτός από κανονιστική και ετεροπροσδιοριστική) η εν λόγω αποτελεί -οπωσδήποτε- μία σεξιστική ατάκα, άσχετο απ' το αν μια ΜΗ καλή ή ανύπαρκτη σεξουαλική ζωή, μπορεί -σε ένα βαθμό, ίσως- να οδηγήσει (τα διάφορα φύλα), σε κάποιες αρνητικές συμπεριφορές.