ΚΙΝΗΣΗ

«Στις συναυλίες πας για να ακούσεις όχι για να ακουστείς»

«Στις συναυλίες πας για να ακούσεις όχι για να ακουστείς» Facebook Twitter
9

1.

Στις συναυλίες πας για να ακούσεις όχι για να ακουστείς.

2.

Ο (πραγματικός) καλλιτέχνης είναι υπηρέτης της τέχνης του και δεν είναι υπηρέτης κανενός. Μην του επιβάλλεσαι σαν να είναι υπηρέτης σου.

3.

Όταν κάποιος σου λέει «Όχι» με τον τρόπο του και συνεχίζεις να πιέζεις χάνεις την αξιοπρέπεια σου.

4.

Η απόσταση από την σκηνή μέχρι τον θεατή είναι τεράστια. Ακόμα και όταν πρόκειται για ένα μικρό κουτούκι. Και είναι ιερή. Σκέψου μόνο τι αίμα έφτυσαν αρκετοί για να κρατηθούν με αξιοπρέπεια εκεί πάνω χρόνια τώρα. Δεν μπορεί να την εκμηδενίζεις με μια δρασκελιά.

5.

Το να διανύεις αυτή την απόσταση μέσα σε ένα βράδυ, εσύ ένας απλός θεατής, δείχνει πόσο θράσος έχεις.

6.

Ο καλλιτέχνης εκείνη την στιγμή δουλεύει. Πρέπει να είναι συγκεντρωμένος σε αυτό που θέλει να παρουσιάσει. Το να του αποσπάς την προσοχή με οποιοδήποτε τρόπο είναι ύβρη.

7.

 

Στον μόνο που επιτρέπω να μου επιβληθεί σε μια συναυλία αν τα καταφέρει είναι ο καλλιτέχνης. Οι υπόλοιποι δεν έχετε το δικαίωμα να μου επιβάλλετε το παραμικρό.

8.

Ο κόσμος γουστάρει τον ρόλο του «σταρ για ένα βράδυ». Αναρωτιέσαι μετά γιατί μέτριες ως κακές θεατρικές παραστάσεις σε αυτή την χώρα που δίνουν την ευκαιρία στον κόσμο να ανεβαίνει στην σκηνή κρατάνε δεκαετίες.  Ξέχασα: «Βασίζονται στον αυτοσχεδιασμό».

9.

Με χωρίζει τεράστια απόσταση από εσάς που εξαναγκάζετε έναν καλλιτέχνη να προβάλει τις απόψεις σας. Ακόμα και αν έχουμε τις ίδιες απόψεις.

10.

Υπάρχουν κάποιες συναυλίες που θες να γιουχάρεις το κοινό και όχι τον καλλιτέχνη.

9

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
ε να κάτσει τότε με το καλά υποταγμένο κοινό του, που πιστεύει στην αγιοποίηση της πίστας(και που όταν ξαναβρεί λεφτά για μπουζούκια θα την κάνει με ελαφρά) και εμείς που τον ακούγαμε γιατί διακρίναμε και πολιτικό λόγο στα τραγούδια του και ψυχή(λάθος μάλλον), και όχι έναν απόμακρο τύπο που μας βλέπει σαν εισιτήρια, θα πάμε αλλού, τόσα νεα παιδιά με ταλέντο, φωνή και πραγματική ψυχή παίζουν σε διάφορα φεστιβάλ, η τέχνη δεν τελείωσε στον Μάλαμα, αλλά ο Μάλαμας τελείωσε για πολλούς από εμάς
πριν λίγους μήνες ο μάλαμας είχε παίξει σε συναυλία αλληλεγγύης για τους 15 αντιφασίστες που βασανίσθηκαν στη ΓΑΔΑ (αφιλοκερδώς). Όταν παίζεις σε δήμους για φράγκα όμως, καλό είναι να χαϊδευεις και τα αυτιά των τοπικών αρχόντων, καταδικάζοντας παρεμβάσεις εκπαιδευτικών ή αντιφασιστών. Έτσι, να τα έχει ο Σωκράτης καλά με όλες τις μεριές...Αυτή είναι η κρίση εν τέλει κι όχι τόσο η οικονομική...
συμφωνώ. και δυστυχώς αν κάτσεις μετά να ακούσεις κανένα live ακούς μια βαβούρα πρώτα και μετά τον καλλιτέχνη. δε λέω πας σε μια συναυλία για να περάσεις καλά, αλλά δε με ενδιαφέρουν τα προσωπικά σου και με ποιος έφαγες σήμερα.
Εχω αρκετες ενστασεις....1) Η μουσικη και η τεχνη δεν ειναι αποκομενες απο την κοινωνια και το τι σε αυτη συμβαινει...Οι στιχοι των τραγουδιων σε μεγαλο ποσοστο περιγραφουν κοινωνικες καταστασεις...και το ποσο δικο μας κανουμε ενα τραγουδι εχει σχεση με το ποσο μασ εκφραζει και συνηθως αναφερεται σε ενα θεμα της καθημερινοτητας που ζουμε...2)πολλοι καλλιτεχνες πχ μαλαμας αγαπηθηκαν και λατρευθηκαν απο το κοινο τους γιατι στις συναυλιες τους αισθανεσαι μια παρεα σαν κοινο με τον καλλιτεχνη..κ αρα το να ανεβεις στη σκηνη κ να του πεις κατι χωρις να ενοχλησεις δεν ειναι ντε και καλα κακο.Ειδικα απο τη στιγμη που και ο καλλιτεχνης δεν εχει προβλημα. Για παραδειγμα εμεις οι μαλαμικοι που εχουμε ανεβει πολλες φορες και απλα καθομαστε διπλα στα ηχεια δε θεωρω οτι δημιουργουμε προβλημα ουτε ποτε ο μαλαμας ειχε προβλημα με αυτο..3) Εαν καποιος συμφωνησει με το αρθρο,που εγω προσωπικα διαφωνω καθετα,τοτε δεν θα πρεπει να ανεχεται ουτε ολους εμας που ειμαστε απο κατω και καμια φορα ξεφευγουμε η μπορει και να ανεβουμε στη σκηνη ετσι επειδη ηπιαμε λιγο παραπανω και λεμε και καμια χαζομαρα στο σωκρατη (αν παντα δεν δημιουργησουμε προβλημα στη ροη της συναυλιας για να ειμαι ξεκαθαρος και μη παρεξηγησιμος)
"Η τέχνη είναι αυτό που ευχαριστιέται κανείς όταν δε θέλει να σκέφτεται την πραγματικότητα" (U. Eco)Ακόμα χειρότερα από τους θεατές που θέλουν να γίνουν θέαμα, ο Umberto Eco αναλύει από σημειολογικής πλευράς ακόμα και το παράδειγμα φημισμένου ιταλού πιανίστα που διέκοψε το κονσέρτο του για να διαβάσει (ο ίδιος ο μουσικός - όχι οι θεατές του!!) δήλωση για τα θύματα κάποιου βομβαρδισμού.Για να εξηγήσει το παράλογο του πράγματος, έκανε τη συγκρίση με τις αντιδράσεις που θα μας προκαλούσε ο μαιτρ εστιατορίου που θα καθυστερούσε να φέρει μας την παραγγελία, προκειμένου να εξηγήσει τις πολιτικές του απόψεις για ένα θέμα: Είναι βέβαιο ότι θα τον χτυπούσαμε φιλικά στην πλάτη και θα του λέγαμε να αφήσει κατά μέρος τις όποιες απόψεις, για να φροντίσει να φέρει τις μπριζόλες προτού κρυώσουν.Αυτό που τρομάζει δεν είναι τόσο η συγκεκριμένη συμπεριφορά (που αποτελεί άλλη μια εκδήλωση της άποψης περί γενικευμένης ανομίας, όπου επαναστατικότητα και προοδευτικότητα είναι το "κάνουμε ό,τι γουστάρουμε"): Είναι η αντιμετώπιση όσων διαφωνούν με αυτό το νταβατζιλίκι, ως ναζιστών, ακροδεξιών, κτλ (και επομένως άξιων κάθε τιμωρίας). Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι εάν κάποιος από το κοινό αποδοκίμαζε τους συγκεκριμένους ακτιβιστές (εδώ γελάμε), οι δημοκρατικές δυνάμεις θα τον έστελναν στο νοσοκομείο με συντριπτικά κατάγματα.