Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr.

Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
8
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter

Ο Robert Sherer ζωγραφίζει από τη δεκαετία του ’80 «πίνακες που εξερευνούν την σεξουαλική ταυτότητα», χρησιμοποιώντας εντελώς απροσδόκητα υλικά (όπως αίμα μολυσμένο με τον ιό του Aids και καμένο ξύλο). Βασισμένος στις αναμνήσεις της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας, φτιάχνει εικόνες με καουμπόηδες και ινδιάνους, πειρατές και πρόσκοπους που έχουν πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία και θυμίζουν τα φυλλάδια με τις οδηγίες που μοίραζαν σε κατασκηνώσεις ή εγχειρίδια προσκόπων. «Όταν άρχισα να πρωτοφτιάχνω τη σειρά των έργων American Pyrography», λέει στο Hello Mr. (ένα καινούργιο πολύ ενδιαφέρον περιοδικό «για άντρες που βγαίνουν με άντρες») «ενδιαφερόμουν πρωταρχικά για την κιτς νοσταλγία. Όσο περνούσε ο καιρός, άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι μπορούσα να εξερευνήσω μία μεγάλη ποικιλία από σοβαρά θέματα και παθιάστηκα με την ιδέα να αναστήσω στη μνήμη εκείνες τις σκηνές από τα παιδικά μου χρόνια που αποκάλυπταν την έλξη μου για το ίδιο φύλο, όπως εξελισσόταν. Ήμουν αποφασισμένος να εικονογραφήσω ζωτικής σημασίας σκηνές στις οποίες η φυσική αγάπη μεταξύ των αντρών δοκιμάζει και διαταράσσει το κοινωνικό σχήμα της αντρικής ανταγωνιστικότητας».

Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter

Στους πίνακές του η θυσία και το μαρτύριο είναι βασικό μοτίβο που επαναλαμβάνεται. «Το ενδιαφέρον μου δεν προέρχεται από θρησκευτικό υπόβαθρο», εξηγεί, «αλλά περισσότερο από την εμπειρία μου να μεγαλώνω ως ατίθασο παιδί σε μία μικρή πόλη του Νότου. Συμμορίες από μικρά καθάρματα είχαν μοιράσει τη γειτονιά μου σε επικράτειες και όπως οι περισσότεροι αρσενικοί έφηβοι κάναμε εξάσκηση σε ρόλους, μυθοποιούσαμε τον ανδρισμό και εξερευνούσαμε τα αρχέτυπα. Ήταν κυρίως απλά καλοπροαίρετη πλάκα με ένα στοιχείο κινδύνου. Αν η μία συμμορία είχε μία βάρκα κι άρχιζε να κάνει τους ναύτες, η αντίπαλη έκανε τους πειρατές. κι αν ο ‘εχθρός’ μας άρχισε να κάνει τους καουμπόηδες, εμείς γινόμασταν ινδιάνοι».

«Υπάρχει στοιχείο πατριωτισμού στα έργα σου;»

«Προσωπικά, αισθάνομαι ‘πατριώτης’ όταν βλέπω δυο άντρες να φιλιούνται σε δημόσιο χώρο ή ανθρώπους που διαμαρτύρονται, επειδή ξέρω ότι ζω σε μία κοινωνία που έχει προοδεύσει. Δημιουργώ αυτές τις ρετρο-ομοερωτικές εικόνες επειδή θέλω οι άνθρωποι να δουν ότι οι σχέσεις ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλου είναι ολοκληρωμένες, υγιείς, επιβεβαιωμένες από τη ζωή, πατριωτικές και ραμμένες στον ιστορικό ιστό αυτής της χώρας. Η Αμερική είναι φτιαγμένη από μαμά, μπέισμπολ, μηλόπιτα και ομοφυλοφιλία».

Η εικονογράφηση στο περιοδικό θυμίζει τα αναγνωστικά περασμένων δεκαετιών. Μόνο που δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα κορίτσια.

Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter
Ξεφυλλίζοντας το Hello Mr. Facebook Twitter

      

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
To ωραιο ειναι οτι ολες οι εικονες θα μπορουσαν να απεικονιζουν ετεροφυλοφιλους, αν το δεις με αλλη ματια.Ενταξει, εκτος απο αυτη οπου κανουν spooning μπροστα στη φωτια :p
Ναι, μόνο που κανένα από αυτά τα έργα δεν έχει γίνει με αίμα. Η σειρά έργων του που έχει γίνει με αίμα λέγεται, Blood Works. Αν διαβάσεις το κείμενο δεν αναφέρεται κάτι
Η συνεντευξη εγινε για ολο το εργο του και κυριως για το american pyrography που υπαρχει στις πιο πολλες φωτο εδω. Τωρα καταλαβα τι εννοεις με το σχολιο, το lead για το αιμα ηταν το μονο που μου εκανε εντυπωση απο ολοκληρο το αρθρο γι αυτο και το χρησιμοποιησα :)