ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Μικρόκοσμος

Μικρόκοσμος Facebook Twitter
17
Μικρόκοσμος Facebook Twitter

Τετάρτη βράδυ. Mετρό Δουκίσσης Πλακεντίας-Αιγάλεω. Η Ι. συνειδητοποιεί ξαφνικά ότι ο καλοστεκούμενος 50άρης κύριος που κάθεται κοντά της στο μετρό δεν χαζεύει απλώς στο tablet του, αλλά φωτογραφίζει τα τροφαντά μπουτάκια της κοπέλας που κάθεται απέναντί του. Στη συνέχεια, η Ι. συνειδητοποιεί ότι τον έχει πάρει χαμπάρι και ο πιτσιρικάς με το λοφίο, που στέκεται πίσω του. Οι δύο μάρτυρες κοιτάζονται. «Είσαι να πάμε να του μιλήσουμε;» Λέει η Ι.; «Μέσα» απαντάει το λοφίο. Ο κύριος φυσικά γίνεται έξαλλος και αρνείται κατηγορηματικά το μπανιστήρι. «Αυτό είναι ένα νέο μηχάνημα και πρέπει να το μάθω» εξίσταται. «Ορίστε, δείτε» επιμένει, χωρίς φυσικά να δείχνει τίποτε.

Τελικά συμφωνούν να πάνε μαζί στον σταθμάρχη μόλις ο συρμός φθάσει στην στάση, για να λύσουν το ζήτημα. Το τρένο σταματάει, η ομάδα βγαίνει και... ο κύριος την κάνει τρέχοντας προς τη σκάλα. Η Ι. και το λοφίο τρέχουν πίσω του. Τους σταματά τύπος με τσιγάρο στο στόμα, το οποίο παίρνει νωχελικά από το στόμα πριν δηλώσει «έναν 50άρη με κουστούμι ψάχνετε; Από εκεί πήγε». Οι διώκτες εντυπωσιάζονται από τον κινηματογραφικής αισθητικής αυτόπτη, αλλά καταλαβαίνουν ότι τον 50άρη δεν θα τον προλάβουν. «Θα πήγαινα στην αστυνομία» δηλώνει το λοφίο «αλλά δε μπορώ, γιατί μ' έχουν ήδη σταμπαρισμένο».

Πίσω στο σπίτι, η Ι. συλλογίζεται το γλαφυρό παράδειγμα παραβίασης προσωπικών δεδομένων το οποίο έζησε. H peep culture* θεριεύει. Εγώ πάλι, σκέφτομαι πόσο χαρακτηριστικό δείγμα της καθημερινότητας αποτελεί το ψηφιδωτό των πρωταγωνιστών αυτής της ιστορίας. Αυτός που θα σώσει τον κόσμο, αυτός που θα σώσει το τομάρι του, το καρφί, ο αθώος, ο ένοχος, ο άσχετος, ο 'σεσημασμένος', η κοπέλα.

Η κοπέλα. Δεν μπορώ παρά να αναρωτιέμαι ποια η θέση της σε όλο το σκηνικό και με τι σκέψεις έφτασε η ίδια στο σπίτι. Ίσως λοιπόν να μην πήρε είδηση τίποτε. Ίσως να συνέχισε τη διαδρομή της, ονειροπολώντας μακαρίως, σταυρώνοντας αφελώς τα πόδια, ικανοποιημένη από την επιλογή του μήκους της φούστας της, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό για τους μεγάλους κακούς λύκους που παραμονεύουν. Ίσως πάλι, να πήρε είδηση ότι κάτι παίζει, αλλά να προτίμησε να σωπάσει, περιμένοντας να τη σώσουν άλλοι, με μείγμα τεμπελιάς, έπαρσης, αλλά και ενοχής για τις στιλιστικές της επιλογές που, αντικειμενικά, δεν υποστηρίζονταν από τα κατάλληλα πόδια. Ίσως όμως και να διάλεξε να μη μιλήσει, όχι από φόβο, αλλά από έλλειψη ανάγκης, από ωχαδερφισμό, από μια κρυφή αυτοπεποίθηση ότι το ζήτημα δεν την αφορά, ότι η ίδια βρίσκεται αλλού και υπεράνω, ότι στο τέλος εκείνη, η πιο έξυπνη, θα επιβιώσει.

Όσο πιο πολύ το σκέφτομαι, τόσο καταλήγω ότι ολόκληρο το σκηνικό λέει πολλά για τη σημερινή Ελλάδα. Ακόμη κι ο σταθμάρχης, που, όταν οι δυο σωματοφύλακες πήγαν και του ανέφεραν το περιστατικό, δήλωσε ότι συμπάσχει απόλυτα, έχει κι αυτός μια κόρη και φοβάται, οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά τα χέρια του είναι δεμένα...

Μικρόκοσμος Facebook Twitter

*Δες και: The Peep Diaries: How We're Learning to Love Watching Ourselves and Our Neighbors, του Hal Niedzviecki, Εκδόσεις City Lights.

17

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

13 σχόλια
Εάν τραβούσε φωτογραφίες με καμια DSR ή καμια hasselblad θα ήταν ένας wannabe αρτιστας αλλά επειδη χρησιμοποιούσε tablet και μπορουσε ο κάθε περίεργος να δει, ξαφνικά ήταν άλλος ένας "ανώμαλος".Λες και τον πιάσατε να χώνει την φωτογραφική κάτω από την φούστα..Η υποκρισία,της υποκρισίας την υποκρισία..
Το ενδεχόμενο να γούσταρε η κοπέλα δεν το υπολογίζουμε καθόλου ; Το άρθρο υποθέτει ένα σωρό σκέψεις εκτός απ'αυτό...παίζει λίγο σεμνοτυφία ή μου φαίνεται;
προφανως οταν φορας ενα μινι, ή οτιδηποτε αλλο, το φορας γνωρίζοντας οτι θα σε προσεξουν, με πολλες διαφορετικες εννοιες το λεω. Ειδάλως δεν θα διαλέγαμε συγκεκριμενα ρουχα, και θα γυρίζαμε όλοι με μια φορμα γυμναστικης, που μπορει να ήταν για όλους και του ιδίου χρώματος. Όταν λοιπον "εκφραζεις" το ποιος εισαι ΚΑΙ μεσα απο τα ρουχα που φορας, γνωρίζεις απο πριν οτι θα παρατηρηθεις, θα κριθεις, θα θαυμαστεις, θα χλευαστεις κλπ κλπ κλπ. Ο κυριος αυτος λοιπον θαυμασε τα μπουτακια τα οποια η ιδια η κοπελα εθεσε προς θαυμασμο, και ηθελε να μπορει να τα θαυμαζει και σπιτι του, για περισσοτερη ωρα. Δεν θα πω οτι δεν με ενοχλει καπως η ιδιεα, αλλα τι να "αφηνεις" με τις στυλιστικες επιλογες σου καποιον να σε κοιταξει για 5 λεπτα, τι να σε παρει και φωτογραφια...για μενα δεν ειναι τοσο διαφορετικο.
μου θυμιζει τα καλοκαιρινα δελτια ειδησεων καποιων καναλιων που τις μερες του καυσωνα παιρνουν «αποκαλυπτικα πλανα».Δε διαφερουν σε τιποτα οι εν λογω συντακτες αυτων των ρεπορταζ απο τον 50 αρη. μαλλον ειναι χειροτεροι θα ελεγα, γιατι προβαλλουν τα πλανα δημοσια και χωρις την αδεια των προβαλλομενων. δηλαδη λιαζεται η καλλιγραμμη τυπισσα στη παραλια και το καναλι παιρνει πλανα στη ζουλα για να τα παιξει στις ειδησεις.η θα σε κυνηγησουμε ή την επομενη φορα θελουμε ποσοστα απο τις τηλεοπτικες εμφανισεις...
Ενώ τους αφορά. Η υποψία ότι μάλλον φωτογράφιζε μπουτάκια. Θέλετε μήπως να αρχίζουμε να κυνηγάμε όποιον νομίζουμε ότι κάνει κάτι που δεν έγγειται στο δικό μας σύστημα αξιών ; Έτσι πχ εσένα που καταλάθος είδα ότι έχεις φωτο γυμνού κοριτσιού στο κινητό σου και..ωπ! ι εέιναι αυτό τώρα ; Ανήλικο ; Παιδεραστία ; Η γκόμενα σου απλά ; Και κατ επέκταση να σταματάμε στο δρόμο τις γκόμενες που ντύνονται λες και κάνουν πιάτσα στη Συγγρού ; (κατά την άποψη μας πάντα ) .. Γι αυτό ξέρεται υπάρχει ο νόμος και η Δικαιοσύνη. Ξέρω...γελάτε και για το νόμο και για τη Δικαιοσύνη.Αλλά γι αυτό επινοήθηκαν, για να μην κάνει ο καθένας ότι γουστάρει κατά την κρίση του... Όσο δίκιο....αν είχαν....εγώ προσωπικά αν κρατούσα την ταμπλέτα θα τους την έσκαγα στο κεφάλι. (Μη μείνετε στη βιαιότητα μου, αλλά στο συμβολισμό της πράξης μου) Γιατί εγώ σου λέω ΑΝ είχε δίκιο ο κύριος...ΑΝ ; Και δε θα ήθελα ούτε εγώ ουτε ΚΑΝΈΝΑς άλλος να είμαστε έρμαια στην κρίση κανενός στο ΜΕΤΡΟ (και αλλού φυσικά).Ούτε εσείς της δικής μου, ούτε εγώ της δικής σας. ..Με λίγα λόγια..ένα βλέμμα στον κύριο θα τα έλυνε όλα...Αυτό μας έλειπε τώρα. Να έχουμε και αυτόκλητους Ρομπεν των Συρμών