Πρόκειται για τηλεοπτικό σποτ του Υπουργείου Μεταφορών της Νέας Ζηλανδίας, μέρος μιας καμπάνιας που ξεκίνησε την Δευτέρα. Στο βίντεο, ένας άντρας βγαίνει σε μια διασταύρωση και αποφασίζει ότι προλαβαίνει να περάσει αν και έρχεται ένα αυτοκίνητο από δεξιά του. Στο πίσω κάθισμα βρίσκεται ο γιος του. Τη στιγμή ακριβώς που συνειδητοποιεί ότι είναι πλέον αργά για να περάσει ο χρόνος παγώνει.
Και τότε συμβαίνει το εξής: Οι οδηγοί των δυο αυτοκινήτων έχουν έναν διάλογο λίγο πριν την μοιραία σύγκρουση. Ο πατέρας παρακαλεί τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου να συγχωρήσει το λάθος του προτού συγκρουστούν. Εκείνος, λέει ότι θα το ήθελε, ότι είναι θλιβερό αυτό που συμβαίνει, αλλά δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει. Πηγαίνει πολύ γρήγορα. Οι οδηγοί μπαίνουν στο αυτοκίνητο του και εμείς βλέπουμε την συνέχεια.
Με μόλις ένα λεπτό διάρκεια αυτό το διαφημιστικό σποτ έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση και ο λόγος είναι απλός: Διαφέρει από τα υπόλοιπα.
Μερικές παρατηρήσεις
1.
Έξυπνο σενάριο. Το πάγωμα του χρόνου και ο διάλογος των δυο οδηγών λίγο πριν την μοιραία σύγκρουση είναι πρωτότυπος.
2.
Αποφεύγει να σοκάρει τον θεατή μέσω συνηθισμένων εικόνων όπως βλέπουμε σε τέτοιες καμπάνιες. Ούτε αίμα στην άσφαλτο, ούτε διάδρομοι νοσοκομείων.
3.
Στοχεύει ακριβώς εκεί που πονάει ο κάθε οδηγός: Στις συνέπειες που θα έχει η γρήγορη ταχύτητα που έχει αναπτύξει στους συνεπιβάτες του αυτοκινήτου. Ειδικά αν συνεπιβάτης είναι ο γιός σου.
4.
Περνάει ένα «κρυφό» μήνυμα στον θεατή μόνο μέσω της εικόνας χωρίς καν να αναφέρεται σε αυτό: «Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα και να φορούν ζώνη.»
5.
Δεν κουνάει αυστηρά το δάχτυλο στους οδηγούς όπως βλέπουμε συνήθως σε τέτοια διαφημιστικά που το μήνυμα είναι της μορφής: «Μην τρέχεις, μην προσπερνάς, μην οδηγείς μεθυσμένος».
6.
Το μήνυμα «¨Other People make mistakes" Slow Down» που εμφανίζεται στην οθόνη στο τέλος του σποτ είναι ευφυέστατο. Με υπόγειο τρόπο ρίχνει την ευθύνη ενός ατυχήματος στους άλλους οδηγούς, ενώ την ίδια στιγμή σε προτρέπει να αναλάβεις τις δικές σου ευθύνες.
7.
Ένα λεπτό για ένα μήνυμα στην εποχή μας είναι αρκετό. Αρκεί βέβαια να έχεις κάτι να πεις και να ξέρεις πώς να το πεις.
Υ.Γ
Πολύ καλό και αυτό το τηλεοπτικό σποτ του 2012 του Υπουργείου Μεταφορών της Νέας Ζηλανδίας :
σχόλια