Gay Ρώσος καλλιτέχνης απαντάει στην πολυσυζητημένη καρέκλα της Ζούκοβα

Gay Ρώσος καλλιτέχνης απαντάει στην πολυσυζητημένη καρέκλα της Ζούκοβα Facebook Twitter
27

Όταν η Ντάσα Ζούκοβα, σύντροφος του Αμπράμοβιτς πόζαρε καθισμένη στην καρέκλα σε σχέδιο μαύρης ημίγυμνης γυναίκας ενδεχομένως να μην το είχε πολυσκεφτεί αλλά αυτή η απερισκεψία της προκάλεσε παγκόσμια κατακραυγή.

Ο Ρώσος καλλιτέχνης, φωτογράφος και ακτιβιστής υπέρ των lgtb δικαιωμάτων Alexander Kargaltsev, έχει εγκαταλείψει την πατρίδα του αντιλαμβανόμενος πως η Ρωσία δεν είναι πια χώρα ελεύθερης έκφρασης και δικαιοσύνης. Από τη Νέα Υόρκη όπου διαμένει και εργάζεται, αισθάνθηκε πως η κίνηση αυτή δεν ήταν μόνο μια φυλετική επίθεση αλλά και μια ρατσιστική δήλωση απέναντι στις τάξεις, την ισότητα, την διαφορετικότητα του χρώματος και το ρόλο της γυναίκας στη κοινωνία. Μια γενικευμένη αστοχία που έπληττε τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων ασχέτως σεξουαλικής προτίμησης, φύλου και εθνικότητας.

Με το σκεπτικό και το συναίσθημα αυτό, προχώρησε με τη δική του εκδοχή, αναπαριστώντας τη φωτογράφιση της Ζούκοβα και σχολιάζοντας πως αντέστρεψε εξίσου ακραία το ρατσιστικό σχόλιο της εικόνας ώστε να σοκάρει τη Ρωσία με τη μονόπλευρη οπτική της πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Gay Ρώσος καλλιτέχνης απαντάει στην πολυσυζητημένη καρέκλα της Ζούκοβα Facebook Twitter
27

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βρετανία: ΛΟΑΤΚΙ+ στρατιωτικοί που εκδιώχθηκαν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση 70.000 λίρες

Lgbtqi+ / Βρετανία: ΛΟΑΤΚΙ+ στρατιωτικοί που εκδιώχθηκαν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση 70.000 λίρες

Εκατοντάδες στρατιωτικοί που λόγω της «απαγόρευσης της ομοφυλοφιλίας» υπέστησαν κακοποιητική συμπεριφορά στις ένοπλες δυνάμεις, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για οικονομική αποκατάσταση
LIFO NEWSROOM
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μαρκ Γκουέχι: Έγραψε «Αγαπώ τον Ιησού» πάνω σε περιβραχιόνιο με το ουράνιο τόξο των ΛΟΑΤΚΙ+

Lgbtqi+ / Μαρκ Γκουέχι: Έγραψε «αγαπώ τον Ιησού» πάνω σε περιβραχιόνιο με το ουράνιο τόξο των ΛΟΑΤΚΙ+

Ο ποδοσφαιριστής έγραψε «Αγαπώ τον Ιησού» πάνω στο περιβραχιόνιο που δόθηκε σε όλους τους συλλόγους της Premier League στα πλαίσια εκστρατείας που επιδιώκει να αντιμετωπίσει το μίσος κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ στον αθλητισμό, προκαλώντας ωστόσο πλήθος αντιδράσεων
THE LIFO TEAM
ΗΠΑ: Eκπρόσωπος του Τραμπ χαρακτηρίζει «εικασίες» τα περί απαγόρευσης συμμετοχής των τρανς στον στρατό

Lgbtqi+ / ΗΠΑ: «Εικασίες» τα περί απαγόρευσης συμμετοχής των τρανς στον στρατό, λέει εκπρόσωπος του Τραμπ

«Κάνουν εικασίες και δεν έχουν ιδέα για τι πραγματικά μιλάνε» είπε η Καρολίν Λέβιτ, εκπρόσωπος του Ντόναλντ Τραμπ, για τις πληροφορίες ότι ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα απομακρύνει όλα τα τρανς άτομα από τον στρατό
THE LIFO TEAM
«Η επίδειξη της ΛΟΑΤΚΙ+ σημαίας στα ερείπια της Γάζας είναι προσβλητική για κάθε γκέι άνθρωπο στον πλανήτη»

Lgbtqi+ / «Η επίδειξη της ΛΟΑΤΚΙ+ σημαίας στα ερείπια της Γάζας είναι προσβλητική για κάθε γκέι άνθρωπο στον πλανήτη»

Προδοσία ή διαπόμπευση; Η σκηνοθέτρια Ντίμα Χαμντάν παρουσιάζει στη βραβευμένη ταινία της «Blood like Water» τον τρόπο με τον οποίο οι ισραηλινές υπηρεσίες εκβιάζουν τους γκέι Παλαιστίνιους στη Δυτική Όχθη.
THE LIFO TEAM
Ποιες πόλεις των ΗΠΑ πέτυχαν άριστα στην προστσία των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων

Lgbtqi+ / Ποιες πόλεις των ΗΠΑ πέτυχαν άριστα στην προστσία των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων

Δεν είναι μόνο η Νέα Υόρκη αλλά ακόμη 130 πόλεις που τηρούν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στους ΛΟΑΤΚΙ+ την ώρα που η κοινότητα ανησυχεί για το τι θα μπορούσε να σημαίνει μία δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ για τα δικαιώματά τους
THE LIFO TEAM

σχόλια

8 σχόλια
@ Φέρελπις, εφ΄ όλης της ύλης...Ναι, και γι΄ αυτό ανέφερα το bdsm από την αρχή (27.1.2014 | 23:30) όμως αφενός δεν είναι όλ@ γνώστ(ρι)ες αυτού (ούτε υποχρεούνται να είναι) κι αφετέρου, ανάλογα -προφανώς- με τις προσλαμβάνουσες και ευαισθησίες τ@ καθεμίας-νός το εν λόγω θέαμα δύναται να παραπέμψει ΚΑΙ αλλού (ρατσισμός, σεξισμός). Είναι εύκολα παρεξηγήσιμο, όπως είπαμε, κι αν δεν επιθυμείς ντράβαλα, θα μπορούσες να προσπαθήσεις ...λίγο περισσότερο: αλλά όχι, το αφήνεις στην τύχη του, άνθρωποι που το βλέπουν ενοχλούνται, μαύροι-λευκοί απ' το χωριό ή την πόλη τους, ούτε η πολιτική ορθότητα φταίει, απαραίτητα, ούτε η σεμνοτυφία. Οπότε πρέπει εκ των υστέρων να μπεις στη διαδικασία για εξηγήσεις.Επίσης:“The problem may not be the chair itself, but the fact that Zhukova, a privileged white woman, is sitting on a completely powerless black woman. As a stand-alone work of art, the chair becomes a satire on art history (Allen Jones, Chair, 1969). As a piece of furniture, it means something entirely different - something much more offensive. Whoever decided to plop Zhukova on Melgaard's chair should be fired.Melgaard had not responded to requests for comment. Based on his reputation, he's probably sitting back and enjoying the scandal.”http://www.complex.com/art-design/2014/01/bjarne-melgaard-chair-dasha-zhukova-racistO Tom of Finland έκανε σκίτσα (πανομοιότυπων) λευκών gay leather-macho men, να κοζάρονται ή να κάνουν πράγματα μεταξύ τους, νομίζω ότι είναι διαφορετικό σε σχέση με αυτήν την περίπτωση. Όσο για το military style (που φαντάζομαι ότι δεν αρέσει μόνο σε κάποιους gay αλλά και σε κάποιους str8) όταν τυγχάνει να καυλώνεις με στολή και απαρέλ SS, ε ναι και πάλι ίσως να δημιουργούνται κάποιες παρεξηγήσεις.Και μιας που πιάσαμε τον Tom (και τις ναζί στολές): “He was conscripted in February 1940 into the Finnish Army. He served as an anti-aircraft officer, holding the rank of a second lieutenant. He later attributed his fetishistic interest in uniformed men to encounters with men in army uniform, especially soldiers of the German Wehrmacht serving in Finland at that time. "In my drawings I have no political statements to make, no ideology. I am thinking only about the picture itself. The whole Nazi philosophy, the racism and all that, is hateful to me, but of course I drew them anyway – they had the sexiest uniforms!"whatever Tom!
Πενταγιώτισσα ,Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις .Απλώς να προσθέσω ότι η σεξουαλική φαντασίωση δεν έχει να κάνει με ιδεολογίες.Ο Τομ οφ Φίνλαντ σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά γκέι .Όσο για την τέχνη πολλές φορές είναι προκλητική πέρα από κάθε προσδοκία...Ακόμα και στο Βυζάντιο περί το 1100 στο καθολικό της μονής Δαφνίου ένας ζωγράφος τόλμησε να παρουσιάσει ολόγυμνο τον Χριστό κατά τη βάπτισή του ! Εντελώς αδιανόητο αλλά είναι γεγονός...el.wikipedia.org/Μονή_Δαφνίου
"η σεξουαλική φαντασίωση δεν έχει να κάνει με ιδεολογίες"Σίγουρα, όμως έχει να κάνει, κατά κάποιον τρόπο, με αποδοχή της αισθητικής της ιδεολογίας. Και η αισθητική της ιδεολογίας αποτελεί κι αυτή ένα κομμάτι της ιδεολογίας, έστω και ελάσσονος σημασίας.Not my piece of cake αλλά βεβαίως και είναι χαρακτηριστικότατος ο Τομ Πολύ μ' αρέσουν οι προκλητικές τέχνες, αν και σίγουρα όχι όλες. Κάτι απ' τους "δυτικούς": http://2.bp.blogspot.com/-gEDSvtL7FFk/TiBLCigT50I/AAAAAAAAAI4/eKbx-RLMOJo/s1600/cattela_ninth%2Bhour.JPG{Και τώρα προσπαθώ να θυμηθώ αν έχω ξαναδεί baby Jesus, άνευ ρούχων, σε κολυμπήθρα, χμμ...}
Και γιατι ο Ρωσος καλλιτεχνης επρεπε ντε και καλα να διαλεξει ενα θεικο μαυρο επιβητορα να καθεται πανω του και οχι ενα γεματουλη μαυρο μιας καποιας ηλικιας?
Χμμμ;;;... Χωρίς να παίρνω θέση επί του συγκεκριμένου, νομίζω πως αυτό το επιχείρημα περί της μη υποχρεωτικής-αναγκαστικής παρακολούθησης (για το οτιδήποτε, συμφωνούμε ή διαφωνούμε μαζί του, πόσο ακόμη αν μας είναι κάτι πρωτόγνωρο), είναι τουλάχιστον βλακώδες από τη στιγμή που λογικά, έτσι ή αλλιώς, μέχρι να αποφασίσεις αν θέλεις ή όχι να το παρακολουθήσειςι, αν σε γοητεύει ή όχι, έστω για κάποια ελάχιστη διάρκεια απαιτείται να το παρατηρήσεις... : )
Oh please ...ενώ δεν είναι "βλακώδες" να ισχυρίζεται ότι αυτό το πράγμα είναι "gay porn". Φαντάσου να δει πραγματικό gay porn ή ακόμη καλύτερα live άντρες σε pda (έστω και στις σπάνιες αυτές περιπτώσεις).ΜαΜΑΜΑκαΜουυυυυυ!
Λιγάκι άκυρη η παρέμβαση του Ρώσου καλλιτέχνη. Φαίνεται η προσπάθειά του να τραβήξει την προσοχή πάνω του.Η αρχική φωτό της Ζούκοβα δικαιολογημένα μπορεί να πάρει ρατσιστικές προεκτάσεις ενώ η δουλειά του Ρώσου καλλιτέχνη ειναι απλά homoerotic!
Θεωρώ με την ταπεινή μου αντίληψη πως σημειολογικά η μαύρη γυναίκα μετατρέπεται απο άνθρωπος (με δικαιώματα) σε ενα χρηστικό άψυχο αντικείμενο που σε συνδυασμό με την άβολη στάση παραπέμπει στις περιόδους δουλείας/σκλαβιάς των μαύρων. Γι αυτό και ρατσιστικό. Αν η γυναίκα απο μαύρη ήταν λευκή τότε ίσως να μην μιλούσαμε για ρατσισμό αλλά για εκμετάλλευση
εμένα πιο πολύ bdsm μού βγάζει, αλλά μπορώ να αντιληφθώ πώς μία τέτοια εικόνα (άνευ κάποιας εξήγησης) μπορεί γενικώς να ενοχλήσει και δεν εννοώ, μόνο, λόγω της κιτς αισθητικής της (ανάλογο αν καθόταν ένας άντρας σε μία τέτοια καρέκλα-γυναίκα, ανεξαρτήτως χρώματος κ.λπ.), παρ' όλ΄αυτά δεν έχω μελετήσει το context της δημιουργίας των καθισμάτων ή το όποιο context της χρήσης του συγκεκριμένου (αν υπάρχει βέβαια κάτι τέτοιο).Δεν κρίνω την εικόνα του Ρώσου υπερβολικά πετυχημένη, χωρίς να είναι και κακή όμως, νομίζω θα έπρεπε για ένα πιο ανάλογο effect ο μαύρος κύριος να είναι ντυμένος και ακόμη πιο ψηλά τοποθετημένος σε σχέση με τον κύριο στο δάπεδο (και ο τελευταίος θα έπρεπε να είναι δεμένος), ε τι; Μισές δουλειές; :-p
Εκτός από ντισλάικ πείτε τη γνώμη σας γιατί είναι ρατσιστικό το κάθισμα με τη μαύρη κούκλα.Επειδή κάθισε πάνω του μια λευκή ? Αν καθίσει μια μαύρη πάλι είναι ρατσιστικό?
altofili και Πενταγιώτισσα διαβάστε το δεύτερο σχόλιό μου στην αρχή των σχολίων...Πενταγιώτισσα ,φίλος μου έχει ολόκληρο κατάλογο με σχετικά αντικείμενα ...Στην Αμερική γίνονται ανάρπαστα.
Δεν έκανα dislike :-p αλλά θεωρώ πιθανά τα εξής:Αν παρακάμψουμε τα περί bdsm (όπως είπα και πριν δεν έχω ιδέα περί του context του καλλιτέχνη) οπτικά και μόνο το θέαμα δύναται να παραπέμψει σε σεξουαλική εκμετάλλευση, επίσης, εν γένει, το να κάθεται κάποι@ (ντυμένος), πάνω σε κάποι@ (γυμν@) περνάει εικόνα ισχύος-ανωτερότητας θέσης απ' τη μεριά του 1ου ατόμου, η οποία θέση γίνεται πιο χτυπητή εφόσον αφορά μία λευκή γυναίκα που κάθεται πάνω σε μία μαύρη, διπλωμένη και δεμένη σαλαμάκι, με στήθος έτοιμο να εκραγεί απ΄ την πίεση. Προφανώς αν κάτσει μία άλλη μαύρη γυναίκα σ΄αυτήν την (ο Τάρανις να την κάνει) καρέκλα, το effect δεν θα σταματήσει να ενέχει προβληματική αλλά δεν θα είναι (ΚΑΙ) ρατσιστικό. Όσο για την κα Ζούκοβα ή όπως αλλιώς την λένε, ισχυρίζεται ότι η καρέκλα είναι έργο τέχνης που στέκεται κριτικό απέναντι σε θέματα φυλής και φύλου -ok σύμφωνοι- ...όμως κα Ζούκοβά μου, όπως και να το κάνουμε, με το να στρογγυλοκάθεσαι χαλαρουίτα σ' αυτό το «έργο τέχνης», άνευ κάποιας εξήγησης-αστερίσκου, μπορεί να δημιουργήσει (όπως και δημιούργησε) παρεξηγήσεις, δηλαδή είναι κάπως ...προβληματικό να μην βλέπεις ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Το λιγότερο που μπορώ να προσάψω είναι cluelessness, εκτός κι αν το έκανε εντελώς επίτηδες, για τον ντόρο.whatever.
Πενταγιώτισσα κοίταξε το σημερινό μου σχόλιο .Γράφω νεότερα για το θέμα .Ο γκέι Ρώσος καλλιτέχνης πάει να το παίξει μάγκας στον Νορβηγό γκέι καλλιτέχνη ...τόσα ξέρει τόσα κάνει...
Αφήστε καλέ που ήταν απερίσκεπτη η Ζούκοβα, ίσα-ίσα που κατ'αυτόν τον τρόπο έγινε παγκοσμίως γνωστή. Πάντως η απάντηση πολύ μελετημένη και hardcore αφού λείπει το μαξιλαράκι ενδιαμέσως...!!
Aντιλαμβάνομαι απολύτως τις προθέσεις του καλλιτέχνη, ωστόσο περιμένω τo project που θα δείχνει 2 ανθρώπους διαφορετικού χρώματος να κάθονται απλώς ο ένας δίπλα στον άλλο.
Μπείτε στο allout.org και υπογράψτε τη διαμαρτυρία για την ομοφοβική νομοθεσία της Ρωσικής κυβέρνησης επ'αυκαιρία των πρώτων ανοιχτά ομοφοβικών ολυμπιακών αγώνων !Όσο γα το κάθισμα με τη μαύρη ,εκτός από φοβερά κιτς {είδος που ευδοκιμεί στα ατελιέ της Νέας Υόρκης...}. δεν βλέπω να οφείλεται σε ρατσιστικά κίνητρα του δημιουργού της.Δεν με σοκάρει καθόλου ,όπως δεν με σοκάρουν και τα γνωστά ξυλόγλυπτα αφρικανικά καθίσματα στα οποία η βάση τους είναι η μορφή ενός γονατιστού μαύρου ή μαύρης. Όπως δεν με σοκάρουν και τα βενετσιάνικου στυλ κηροπήγια εδάφους, όπου ένας νέγρος κρατάει το μπουκέτο των κεριών... Δεν με σοκάρει επίσης καθόλου και η φωτογραφία του Ρώσου καλλιτέχνη που βρήκε ευκαιρία να απολαύσει το πεντάλεπτο του δημοσιότητας...
Κατά τη γνώμη μου η πέτρα του σκανδάλου-το αμφιλεγόμενο κάθισμα είναι απλώς προιόν μιας kinky κουλτούρας {ή υποκουλτούρας} , που σχετίζεται με το υπόγειο ρεύμα BDSM {: Bondage ,Discipline,Dominanace,Submission,Sadism,Masochism}.H στάση και τα ενδυματολογικά αξεσουάρ της μαύρης το αποδεικνύουν.KΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχέση με ρατσισμούς και ιστορίες άγριας πολιτικής ορθότητας , που θέλει ως άλλη Ιερά Εξέταση να αποφαίνεται ακόμα και για το μήκος των φτερών των αγγέλων,δηλαδή ακόμα και για τα καθίσματα!...Στην πυρά το "ρατσιστικό" κάθισμα ,στην πυρά και τα σχέδια του Τom of Finland ...Θυμάμαι τη λογομαχία με αναρχικoύς σε μια γκέι οργάνωση κάποτε εδώ στην Ελλάδα ,γιατί σε μερικούς γκέι αρέσουν τα black leather και το military style ...Λοιπόν το κάθισμα μπορεί να είναι κίνκυ ή κιτς ,αλλά ΔΕΝ είναι ρατσιστικό ! Είναι ένα έπιπλο-αντικείμενο καθημερινού φαντασιακού ερωτικού παιχνιδιού ρόλων σεξουαλεξουσιαστή - σεξουαλεξουσιαζόμενου ,Top - Bottom .
Σας έχω νέα...το έψαξα περισσότερο το θέμα ...Το κάθισμα είναι "bondage chair" δηλαδή έχει σχέση με τις σεξουαλικές πρακτικές όσων τους αρέσει το bondage .Το κατασκεύασε ένας γνωστός στην Νέα Υόρκη και τους avant garde κύκλους καλλιτέχνης Νορβηγικής καταγωγής,ο Bjarne Melgaard . Είναι γκέι και έχει κάνει εκτός από πίνακες και μια σειρά κίνκυ επίπλων-"αγαλμάτων",στα ομοερωτικά έργα του χαρακτηρίζεται από μια σκληρότητα, άλλωστε ο ίδιος είναι macho...Το "αμφιλεγόμενο" κάθισμα μιμείται ανάλογο κάθισμα του ποπ αρτ καλλιτέχνη Allen Jones κατασκευασμένο πριν 45 χρόνια !...Πέρυσι κάηκε φέτος μύρισε...