Το λιμάνι του Πειραιά διακίνησε 3,163 εκατ. teu μέσα στο 2013 και αν επιβεβαιωθούν οι αριθμοί κατακτά την τρίτη θέση ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου. Ο Πειραιάς είναι επίσης το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του πλανήτη, καθώς από το 2011 έχει υπερδιπλασιάσει τα μεγέθη του.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, το 2013 το λιμάνι (και οι τρεις προβλήτες) αναπτύχθηκαν συνολικά κατά 63,4% στα 2,75 εκατ. teu. Η άνοδος της κίνησης στους ντόκους της Cosco πέρυσι δεν πέρασε πάντως και σε αυτόν του ΟΛΠ. Στον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ η διακίνηση εμπορευματοκιβώτιων το 2013 σημείωσε οριακή μόλις άνοδο και συγκεκριμένα στα 644.055 teu έναντι 625.914 το 2012.
Εφόσον υλοποιηθεί η νέα επένδυση της Cosco στη δυτική πλευρά του προβλήτα ΙΙΙ, η δυναμικότητα ολόκληρου του λιμανιού θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu από 4,2 εκατομμύρια τώρα και οι ειδικοί εκτιμούν πως έως το 2016 ο Πειραιάς μπορεί να έχει καταστεί το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου.
Προς το παρόν, με νούμερα του 2012, πρώτο είναι το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεσίρας επίσης στην Ισπανία με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu. Την ίδια ώρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα (8,63 εκατ. teu) βλέπουν την διακίνηση στους προβλήτες τους να μειώνεται.
σχόλια