ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Σβάστικες στο θρανίο

Σβάστικες στο θρανίο Facebook Twitter
12

Tης Nτίνας Δασκαλοπούλου στην Εφημερίδα των Συντακτών

Σβάστικες στο θρανίο Facebook Twitter
O Βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης της Χρυσής Αυγής, Αντώνης Γρέγος δηλώνει ότι η Χρυσή Αυγή ετοιμάζεται να κάνει επισκέψεις στσ σχολεία

Όταν το σχολείο γέμισε συνθήματα «Έξω οι ξένοι» και «Αίμα τιμή», δεν τρόμαξα. Εκείνοι τα έγραφαν νύχτα και το επόμενο βράδυ τα σβήναμε εμείς. Ούτε όταν είδα τη σβάστικα στα θρανία τρόμαξα. Ούτε καν όταν άρχισαν να χαιρετούν με τον ναζιστικό χαιρετισμό τους καθηγητές τρόμαξα. Αλλά τώρα που ο φίλος μου αναγκάστηκε να αλλάξει σχολείο γιατί τον έδειραν κι έγραψαν συνθήματα έξω από το σπίτι του, ε, ναι, τώρα έχω τρομάξει».

Ο Αλέξανδρος είναι 16 χρόνων, μαθητής σε ένα από τα λύκεια του Νέου Ηρακλείου. Συναντηθήκαμε λίγες ημέρες αφότου η Χρυσή Αυγή εγκαινίασε το υπερπολυτελές γραφείο της στη γειτονιά του. Ήταν το πρώτο παιδί που μιλούσε ανοιχτά για τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει στα σχολεία της χώρας. Άραγε ο εμφύλιος που φαντασιώνεται ο Ηλίας Παναγιώταρος έχει ήδη ξεκινήσει από τις σχολικές αίθουσες;

«Οι φρουρεί δεν πίπτουν»

Οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες ήταν ανέκαθεν ομάδα-στόχος της Χρυσής Αυγής. «Είστε ο ανθός», έγραφε πάντα ο Μιχαλολιάκος, αλλά πια αναβάθμισε τους νεαρούς οπαδούς του. «Είστε η φρουρά και οι φρουρές δεν πίπτουν», είχε πει στη γιορτή νεολαίας, στις 2O Οκτωβρίου στο Γουδί. Είχε προηγηθεί ένα μπαράζ ερωτήσεων του κόμματος για ζητήματα εκπαίδευσης στη Βουλή: από την κατάργηση της διευκόλυνσης πρόσβασης των μουσουλμανόπαιδων στα πανεπιστήμια και τις προσλήψεις καθηγητών Θρησκευτικών μέχρι και το αίτημα για απογραφή παιδιών μεταναστών που είναι στους παιδικούς σταθμούς.

Όμως η Χρυσή Αυγή δεν περιορίζει τη δράση της εντός του Κοινοβουλίου. Προχωρά σε «δράσεις» εντός των σχολικών κοινοτήτων: ο δάσκαλος Μιλιαζίμ Τζεμ ξυλοκοπείται στην Ξάνθη γιατί κολλούσε αντιφασιστικές αφίσες. Με το που ακούγεται το πρώτο σχολικό κουδούνι, διευθυντής δημοτικού σχολείου στην Πάτρα αναρωτιέται φωναχτά μιλώντας στους μαθητές και τους γονείς κατά τη διάρκεια του αγιασμού αν θα ήταν καλή ιδέα να καλέσει τη Χρυσή Αυγή για να βοηθήσει στην ανάπλαση του σχολείου. Η καθηγήτρια στο ΕΠΑΑ της Χίου Σοφία Λαμπίκη βρίσκεται στο πρωτοσέλιδο του «Στόχου» και στοχοποιείται γιατί τόλμησε να μιλήσει στα παιδιά για τον ναζισμό.

Ταυτόχρονα, στο Ρέθυμνο, τάγματα εφόδου προπηλακίζουν αριστερούς μαθητές και φοιτητές στους δρόμους της πόλης. Η πανεπιστημιούπολη Γάλλου γεμίζει φασιστικά συνθήματα, ενώ εξαπολύονται δύο εμπρηστικές επιθέσεις στο αυτοδιαχειριζόμενο φοιτητικό στέκι.

Προαύλια- Αρένες

Λίγες μέρες μετά, όπως έγραφε ο τοπικός Τύπος, «ο προαύλιος χώρος του Πολυκλαδικού είχε μετατραπεί κυριολεκτικά σε αρένα, αφού τα μέλη της ξυλοκοπούσαν άγρια τους »αντιπάλους τους» (φοιτητές και μαθητές), κρατώντας στα χέρια καδρόνια και σίδερα. Δεκάδες μαθητές και μαθήτριες είχαν βάλει τα κλάματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμμετοχή ενός μαθητή του Λυκείου σε αντιφασιστικό συλλαλητήριο προ ημερών αποτέλεσε την «αφορμή για εκδίκηση» από την άλλη πλευρά και στο πλαίσιο αυτό σημειώθηκε η χθεσινή συμπλοκή». Τα «Ρεθεμνιώτικα Νέα» κάνουν μια σοβαρή αποκάλυψη: «Έχουν δημιουργηθεί ομάδες της Χρυσής Αυγής σε συγκεκριμένα σχολεία, κάτι που έγινε μεθοδευμένα με μετεγγραφές μαθητών που έγιναν τη φετινή χρονιά».

Σε αυτό ακριβώς το κλίμα, Έλληνας μαθητής της A" Λυκείου μπήκε σε μία τάξη στο Ηράκλειο Κρήτης και κάλεσε σε «μονομαχία» τον Αλβανό συμμαθητή του ο οποίος υπερασπίστηκε τα παιδιά που έγραψαν τα αντιφασιστικά συνθήματα. Οι πιτσιρικάδες που πλακώνονται αγρίως δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Για έκρηξη της ρατσιστικής βίας με ανεξέλεγκτες διαστάσεις στη σχολική κοινότητα του νησιού κάνει λόγο το έγκυρο σε θέματα εκπαίδευσης alfavita.gr: «To φαινόμενο τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο, με αποτέλεσμα σχολεία να έχουν μετατραπεί σε πεδίο σύγκρουσης και αλλοδαποί μαθητές να μπαίνουν στο στόχαστρο άλλων συμμαθητών τους».

Μαθητές γράφουν κείμενα για τον «φασίστα συμμαθητή τους» και στις γειτονιές της Αθήνας, από τον Χολαργό μέχρι την Καλλιθέα κι από το Αιγάλεω μέχρι την Ηλιούπολη, το ζήτημα αρχίζει να μπαίνει ανοιχτά: υπάρχουν φασίστες στα σχολεία μας. Κι ενώ οι ΕΛΜΕ Μαγνησίας και Κεφαλλονιάς-Ιθάκης καλούν τους καθηγητές να προστατεύσουν τα παιδιά, ένας άλλος καθηγητής στην καρδιά της Αθήνας, τα Εξάρχεια, απειλεί τους μαθητές του πως θα φέρει τη Χρυσή Αυγή για να τα πλακώσει στο ξύλο.

«Αν υπάρχουν πέντε εκπαιδευτικοί που φτάνουν στο σημείο να καταγγείλουν σε εμάς ένα περιστατικό, υπάρχουν άλλοι 95 που δεν μιλάνε. Επομένως η εικόνα που έχουμε δεν είναι ακόμα πλήρης», μας εξηγεί ο Παύλος Χαραμής από το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ. Η ερευνητική ομάδα που μελετά το φαινόμενο ξεκίνησε πολύ πρόσφατα να συγκεντρώνει στοιχεία. «Τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, οι ευρωπαϊκές εκθέσεις έδειχναν κατά κανόνα ότι δεν υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα.

Φαινόμενο με δυναμική

Σταδιακά, όμως, ήδη από το 1991 η τάση άρχισε να αλλάζει. Τώρα πια έχουμε ανησυχητικές ενδείξεις για αύξηση της βίας μεταξύ των παιδιών με αφετηρία τη διαφορετική ιδεολογική στάση. To φαινόμενο ακόμα δεν έχει πάρει τις διαστάσεις που έχει σε άλλες χώρες, αλλά έχει δυναμική. Η βία είναι λεκτική και σωματική, ασκείται και ατομικά και συλλογικά.

Η δράση των ακροδεξιών ομάδων συνδυάζει τα στοιχεία της οργανωμένης εισβολής και οικειοποίησης του δημόσιου χώρου (π.χ. του σχολείου), της άσκησης βίας, του εκφοβισμού και της τρομοκράτησης όσων έχουν αντίθετη άποψη και αντιδρούν, του χαρακτηρισμού του άλλου ως «αντεθνικού στοιχείου» και της αξιοποίησης των οπτικοακουστικών μέσων, των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο για την προβολή της δράσης τους. Η Πολιτεία δεν πρέπει να αδρανεί ή να εθελοτυφλεί σε τέτοια περιστατικά».

ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ

 

«Έχουν συμπεριφορά χουλιγκάνου»

Ο Πέτρος, φιλόλογος σε ακριτικό ΕΠΑΛ., επιβεβαιώνει εμπειρικά τα επιστημονικά στοιχεία: «Πριν από τρία χρόνια δεν είχα κανέναν χρυσαυγίτη μαθητή. (Φέτος δεν υπάρχει τμήμα στο λύκειο, που να μην έχει δυο-τρεις. Toυς ρωτάς «Γιατί παιδιά;» Και σου απαντάνε: »Χρυσή Αυγή, ρεεεε!» ενώ παλιότερα θα έλεγαν «ΠΑΟΚ, ρεεε!».

Έχουν τη λογική και τη συμπεριφορά χουλιγκάνου. Και, φυσικό, σου μετατρέπουν το μάθημα σε αρένα: διακόπτουν, φωνάζουν, λένε συνθήματα, βρίζουν. Πρόκειται κυρίως για αγόρια, αλλά όχι μόνο. Δεν υπάρχει μάθημα που να μην στο κάνουν μπάχαλο. Toυς μιλάς για την αρχαία Αθήνα; Στο γυρνάνε στο μεταναστευτικό. Toυς μιλάς για την 28η; Πλέκουν το εγκώμιο του Μεταξά. Δεν είναι όλοι οργανωμένοι μόνο ένας-δύo, αλλά ξεχωρίζουν: διαβάζουν νυχθημερόν το προπαγανδιστικό υλικό που τους δίνουν οι πυρήνες τους. Έχουν μάθει απ" έξω τσιτάτα και τα χρησιμοποιούν σε κάθε περίπτωση! Φτύσαμε αίμα για να οργανώσουμε τη γιορτή Tns 28ης, τώρα με το Πολυτεχνείο θα γίνει κόλαση».

Ο Eυθύμης Καρουζάκης είναι φιλόλογος στο Ρέθυμνο με τα ισχυρά δημοκρατικά αντανακλαστικά: οργανώνει ίσως το μεγαλύτερο σε τάξη μεγέθους αντιφασιστικό φεστιβάλ της χώρας κι έχει καλά ριζωμένους θεσμούς αλληλεγγύης. Πώς γίνεται σε μια τέτοια πόλη να έχει φουντώσει ο νεοναζισμός «To φαινόμενο υπάρχει εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, από τότε που δημιουργήθηκε ο Όμιλος Εθνικιστών. Τώρα έχουμε φτάσει στο σημείο στις πρόσφατες μαθητικές καταλήψεις τα περισσότερα σχολεία της πόλης να υιοθετούν την ατζέντα που έθεσαν οι χρυσαυγίτες.Στο Ρέθυμνο έχουμε ξεπεράσει το σημείο όπου ζωγραφίζουν σβάστικες και λένε ιστορίες για τον Μελιγαλά. Εδώ υπάρχει βία και το πιο ανησυχητικό είναι πως στη Χρυσή Αυγή δεν καταλήγουν μόνο παραβατικά παιδιά ή οι κακοί μαθητές. Μπορεί να ενταχθούν και έξυπνα, καλλιεργημένα, ανήσυχα παιδιά, ελλείψει αντίπαλου δέους»

Στο Ρέθυμνο ντύνονται σαν μαυροπουκαμισάδες, στο Μενίδι μπορεί και να μοιάζουν με φρικάκια. Ποια είναι η γραμμή που ενώνει αυτούς τους εφήβoυς από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη και τους οδηγεί στη Χρυσή Αυγή; «Στο Μενίδι όπου διδάσκω υπάρχουν οργανωμένες ομάδες που χτυπάνε συμμαθητές τους», μας λέει ο μαθηματικός Χρήστος Ζαβιτσάνος. «Όμως δεν φταίνε τα παιδάκια για τους αγκυλωτούς σταυρούς είναι οι μαθητές του σχολείου του Μνημονίου: παιδιά χωρίς παρόν και μέλλον, παιδιά που φοιτούν σε ένα υποβαθμισμένο σχολείο».

Δικαιώθηκε στο δικαστήριο

Ο 30χρονος Μιλιαζίμ Τζεμ είναι δάσκαλος ειδικής αγωγής για παιδιά με αναπηρία. Μέχρι πρόσφατα δίδασκε σε σχολεία της Ξάνθης, τώρα βρίσκεται στις Πρέσπες. Είναι ένα από τα ελάχιστα θύματα της Χρυσής Aυγής που δικαιώθηκαν στο δικαστήριο, αφού οι θύτες καταδικάστηκαν. «Δεν με χτύπησαν επειδή είμαι δάσκαλος, αλλά επειδή κολλούσα αντιφασιστικές αφίσες. To χτύπημα σε εμένα δεν ήταν το πρώτο: Επιτέθηκαν μέσα στον δρόμο σε μουσουλμάνα και τους τραβούσαν τις μαντίλες 2-3 φορές μέσα στο ραμαζάνι, επιτέθηκαν σε τέμενος την ώρα που σι άνθρωποι προσεύχονταν στο Μπαϊράμι, γράφουν συνθήματα στα τζαμιά. Κανένας δεν έχει προσφύγει στον εισαγγελέα, οι άνθρωποι τους φοβούνται. Εδώ πάνω έχουμε μεικτά σχολεία. Ακούς και μουσουλμάνους μαθητές να δηλώνουν χρυσαυγίτες».

Πώς καταλαβαίνει ότι ο διπλανός σου φλερτάρει με τον φασισμό; Ο λόγos στον 16χρονο Αλέξανδρο: «Πρώτα θα κάνει ένα ποστάρισμα στο φουμπού κάποιου διάσημου υπέρ της Χρυσής Αυγής. Χτες ο συμμαθητής μου πόσταρε στο φουμπού του φωτογραφία του με τον Παναγιώταρο. Είναι σταρ και είναι κουλ να φωτογραφίζεσαι μαζί του. Μετά θα γίνει φίλος του Κασιδιάρη ή θα ακολουθεί στο τουίτερ την Παπαχρήστου. Μετά από λίγο καιρό θα δεις ζωγραφισμένη στο θρανίο τη σβάστικα ή στην τσάντα του την Αγιά Σοφιά με το σύνθημα «θα ξαναγυρίσουμε, να την κοινωνήσουμε».

E, μετά από αυτό, λα «Πάει κι ο Κώστας, έγινε χρυααυγίτης»».

Αρχείο
12

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Mικροπράγματα / Να απαγορευτεί η Χρυσή Αυγή απ' τις εκλογές;

Είναι αργά, αλλά μήπως αξίζει μια προσπάθεια; Και επίσης: Ψηφίζει στ' αλήθεια Χρυσή Αυγή ο Άρειος Πάγος; <br> Η αντιδημοκρατική φύση του κόμματος - και η παράνομες πράξεις και διακηρύξεις του θα μπορούσαν να ανησυχήσουν τον Άρειο Πάγο. Τα βράδια, στελέχη της Χρυσής Αυγής καβαλούν τις μηχανές τους και κάνουν επιδρομές χτυπώντας όποιον βρουν.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Μωρε ας τολμησει να κανει επισκεψεις... Ποιος ειναι αυτος που θα πει σε μαθητες και καθηγητες τι να κανουν; Προεδρος της Δημοκρατιας; Υπουργος παιδειας; Προϊσταμενος εκπαιδευσης; Οχι. Δεν εχει καμια δουλεια να ανακατευεται και καμια νομιμη αρμοδιοτητα. Ως βουλευτης μπορει μονο μια παραινεση να κανει και τιποτα αλλο. Τετοιου ειδους ενεργειες οταν επιβαλλονται απο μη εχοντες αρμοδιοτητα, ειναι παρανομες και ως τετοιες πρεπει να αντιμετωπιστουν απο τους αρμοδιους.
Πρέπει πάνω απ'όλα να κατανοήσουμε ότι το "κράτος" μας ευνοεί αυτές τις πραχτικές που, έτσι κι αλοιώς, αποτελούν τις χρυσές εφεδρείες του.Διαβάζουμε λοιπόν σχόλια διαφόρων υπηρεσιακών παραγόντων και ούτε μιά ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.Γιατί άραγε; Σήμερα έχουμε να κάνουμε με τάγματα εφόδου(SA) ,αύριο έρχονται τα τάγματα θανάτου(SS).Φίλοι γονείς προσπαθείστε να μείνετε κοντά στα παιδιά σας ,γιατί η βλάβη που τους προκαλούν οι χρυσαυγίτες και οι προστάτες τους,είναι τεράστια βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας .
Χρήματα βρίσκουν από τους ίδιους τους βουλευτές τους. Παίρνουν ένα μέρος του μισθού τους και το υπόλοιπο το διαθέτουν για να φτιάξουν γραφεία κλπ. Το θέμα είναι γιατί 5 χρόνια πριν αν λέγαμε ότι η ΧΑ θα έφτανε να πλασάρεται για 3ο κόμμα στη Βουλή θα μας παίρνανε για τρελούς και τώρα το θεωρούμε σαν την καλύτερη προοπτική (ενώ μπορεί να φτάσουν και αξιωματική αντιπολίτευση). Πως να αντιμετωπίσεις τον πιτσιρικά που όταν του λες "παιδάκι μου αυτοί είναι επικίνδυνοι αλήτες" γυρίζει και σου λέει "Γιατί το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ που ψήφιζες εσύ είναι καλύτεροι;" Είμαι 38 και αισθάνομαι υπεύθυνος γιατί για χρόνια κοιμόμουνα τον ύπνο του δικαίου. Πιστεύω επίσης ότι κάθε λαός στα δύσκολα δοκιμάζεται και φαίνεται ο χαρακτήρας του. Όταν έπεφτε εδώ χρήμα και ήμασταν (οι περισσότεροι όχι όλοι) συνέχεια στα μπουζούκια στον Κακό Λύκο στη Μερσέντες κλπ όλοι δημοκρατικοί ήμασταν. Στα δύσκολα αρχίσαμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας.
Καμιά αποβολή έχει πέσει ; Παρατηρούμε σε μικρότερη ( αλλά αγριότερη )κλίμακα, αυτό που μας έχει φέρει ως εδώ. Την ατιμωρησία. Κάνουν μπάχαλο το μάθημα, δέρνουν κόσμο . . . Αποβάλλονται ; Ή αυτή η συμπεριφορά γίνεται ανεκτή ; Τους καθηγητές που απειλήσανε με την έλευση της Χρυσής Αυγής για να δείρει, σηκώθηκε η τάξη να τους πάρει στο κυνήγι ; Γιατί δεν αντιδρούμε ;
Δίκιο έχεις που το ρωτάς αλλά έτσι και πειράξεις χρυσαυγίτη αυτή τη στιγμή θα δεις στην καλύτερη περίπτωση το αυτοκίνητο σου καμένο. Μα θα μου πεις αν κάνουμε έτσι θα μας πάρουν φαλάγγι. Από τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία αντιλαμβάνεται την αλληλεγγύη σαν κάτι άγνωστο δύσκολα θα σωθεί η παρτίδα.
Ανατριχιασα, ομολογω οτι τους υποτιμησα πολυ τους ΧΑγιτες ειναι καθαρο οτι εχουν οργανωμενο σχεδιο εκτροπης και βιας πολυ μελετημενο και εκτελεσμενο αψογα εως τωρα.Εχουν φτιαξει ακομα και lifestyle για την υποστηριξη τους ακριβα γραφεια σε συνοικιες (αραγε που τα βρισκουν τα λεφτα?)και προσυλιτιζουν μουσουλμανους στη Θρακη...Διαβασα καπου τελευταια οτι εφαρμοζουν την Κρυπτεία μεσα στην Αθηνα (ψαξτε wiki)...Θα παρει καιρο να φυγει αυτη η χολερα και φοβαμαι οτι θα μεινουμε μαρτυρες πιο συνταρακτικων καταστασεων πριν αντιδρασουμε τελικα...
Ετυχε να είμαι στο Λύκειο την 3ετια 91-93, τις χρονιές των μεγάλων καταλήψεων. Το σχολείο μου αν και αρκετά φιλελεύθερο και πρότυπο ήταν αρκετά σκληρό. Μέσα σε όλες τις φυλές είχαμε και χρυσαυγιτες. Εγραφαν καμία μαλακια στους τοίχους, ζωγράφιζαν καμία σβαστικα στο θρανίο αλλα μέχρι εκεί. Μέχρι εκεί γιατί ήξεραν οτι δεν τους έπαιρνε για παραπάνω. Τι συμβαίνει τώρα; Στην τελική ενα 10% αποτελούν. Στο χέρι μας είναι να τους περιορίσουμε, με κάθε μέσο.
Προφανώς μετά την τόση προβολή, τα παιδιά πήρανε το σύνθημα της "επανάστασης" μέσω ΤV και τώρα άντε να τα πείσεις ότι δεν είναι μαγκιά η ΧΑ. Τα παραπληροφορημένα μικρά νεοναζιστάκια πολλαπλασιάζονται και δεν μπορείς να τα αντιμετωπίσεις χωρίς να μειώσεις κεκτημένα μαθητικά δικαιώματα. Δύσκολη περίπτωση...Όπως εγώ θεωρούσα σούπερ-επαναστάση τον εαυτό μου κάνοντας κάτι διαφορετικό από όλους τους άλλους (στην εποχή μου ήταν η μουσική το κλειδί, πριν από μένα ήταν η πολιτική), έτσι και τα παιδιά σήμερα βρήκαν κάτι (που θεωρούν) κουλ να τα διαχωρίσει από τις μάζες. Με όλες τις οικονομικές συνέπειες των μνημονίων, δεν έχουμε καταλάβει τι ζημιά προκαλείται στην κοινωνία μας. Ακόμα και αν σωθούμε τελικά με όλες αυτές τις πολιτικές, το τίμημα που θα πληρώσουμε αξίζει τον κόπο;
Αυτη η αντιμετωπιση ειναι επιφανειακη. Το ζητουμενο ειναι να μιλας και να εξηγεις τα αυτονοητα, οταν βλεπεις τετοια φαινομενα. χρειαζεται πειθω και οχι βια στη βια.
Η πολιτεια αραγε τι κανει μπροστα σε αυτο το φαινομενο; Κανει πως δεν υπαρχει; Θα πρεπει να αρχισουν να σκοτωνονται συνανθρωποι για να πραξει αυτο που πρεπει;