Κάτω από τη βάση έγραψε στην Έκθεση ο 1 στους 2

Κάτω από τη βάση έγραψε στην Έκθεση ο 1 στους 2 Facebook Twitter
52

Άνοδος αναμένεται σύμφωνα με τα Νέα, στα 4 από τα 5 Επιστημονικά Πεδία των Πανελλαδικών και συνωστισμός υποψηφίων όχι μόνο στις υψηλόβαθμες, αλλά κυρίως στις σχολές με μεσαίες βαθμολογίες και στα περιφερειακά τμήματα που έχουν αντιστοιχία με κάποιο κεντρικό πανεπιστήμιο.

Όπως γράφει η εφημερίδα στο 1ο Πεδίο αναμένεται μικρή άνοδος των βάσεων μέχρι 200 μόρια. Στο 2ο και 4ο Πεδίο, αναμένεται σημαντική άνοδος, στο 3ο πεδίο ψηλά αναμένεται να βρεθούν οι Ιατρικές Σχολές (Αθήνα και Θεσσαλονίκη πάνω από τα 19.000 μόρια) ενώ στις υπόλοιπες θα υπάρξει αύξηση περί τα 200 μόρια.

Στο 5ο Πεδίο δεν αναμένονται ιδιαίτερες διακυμάνσεις.

Σύμφωνα εν τω μεταξύ με τον Ελεύθερο Τύπο, «παγίδα» αποδεικνύεται το μάθημα της έκθεσης καθώς σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ένας στους δύο έχει γράψει κάτω από τη βάση.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τη βαθμολόγηση των γραπτών, ο μέσος όρος κινείται από 12 ως 14 επηρεάζοντας έτσι και τη διαμόρφωση των βάσεων, ανάλογα πάντα και με τη σειρά προτίμησης.

52

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
ρε αλανια ποιο παιδι εχει χρονο στη σημερινη εποχη να διαβασει εξωσχολικα βιβλια? εγω τη μια μερα χαλαει το pc την αλλη το smartphone μονο μαυτα να ασχολεισαι τελειωσε η μερα, βαλε τωρα φροντηστηρια, εξωσχολικες δραστηριοτητες, διαβασμα για το σχολειο, να δει κανα βιντεο sto yutube παει ελιωσε το καημενο αν ειναι και ερωτευμενο...ας μη το σκεφτομαι καλυτερα, κοιτα που εχουν και απαιτησεις απο τα παιδια? ποιοι? καποιοι δασκαλοι και καθηγητες που δεν βλεπουν τη καμπουρα τους, που ειναι ΑΣΧΕΤΟΙ!!! ξεραμε απο το φροντηστηριο περισσοτερα απο τους δεινοσαυρους στο σχολειο που δεν ηξεραν να λυσουν μια ασκηση οσο για τους δασκαλους, εκει ειναι αστεια τα πραγματα πανε στο παιδαγωγικο και βαλε στη τυχη καποιον να σου λυσει μια δευτεροβαθμια εξισωση 3 μερες θα κανει, δεν ανοιγεται πρωτα εσεις κανα βιβλιο?
Διάβασα όλα τα σχόλια και έχω να προσθέσω το εξής. Η εκπαίδευση και η δίψα για μάθηση καλλιεργείται από το σπίτι. Όταν εγώ πήγα πρώτη δημοτικού ήξερα ήδη "τσάτρα-πάτρα" να διαβάζω γιατί η μητέρα μου με έμαθε, διαβάζοντας μου από την κούνια παραμύθια στην αγκαλιά της και παίζοντας μαζί μου εκπαιδευτικά παιχνίδια. Το βιβλίο δεν έλειψε ποτέ από το σπίτι μας. Όταν πήγα στο δημοτικό και η δασκάλα, μέσα στα πλαίσια του όποιου εκπαιδευτικού συστήματος, μας παρ έδιδε μαθήματα Ελληνικής γλώσσας (σε μένα και σε ακόμα 28 παιδιά) οι γονείς μου ήταν εκείνοι οι οποίοι επένδυαν σε μένα, σε ένα πλάσμα νέο, που όλα είναι πιθανά για εκείνο, "θυσιάζοντας" τα απογεύματα τους για να με βοηθήσουν να διαβάσω τα μαθήματα μου. Μεγαλώνοντας, το διάβασμα μου έγινε δεύτερη φύση. Σκαρφάλωνα στις τεράστιες βιβλιοθήκες των γονιών μου και άρπαζα όποιο βιβλίο έβρισκα. Κάποια δεν μπόρεσα ποτέ να τα τελειώσω. Κάποια τα κρατώ μέχρι σήμερα ως Ευαγγέλιο. Γιατί αυτά τα βιβλία μου έμαθαν ορθογραφία, ανέπτυξαν τη φαντασία και την κριτική σκέψη μου , χειρίζομαι την Ελληνική θεωρώ, αξιοπρεπώς και ήταν η απαρχή μιας υπέροχης σχέσης με την πιο όμορφη πηγή γνώσης. Εν κατακλείδι, είναι θεραπευτικό να ρίχνουμε τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, στην ταχύτητα της εποχής και στο σύστημα. Όση ευθύνη έχουν όλα αυτά μαζί, άλλο τόσο και περισσότερο έχουμε εμείς οι ίδιοι απέναντι πρωτίστως στον εαυτό μας και στα αυριανά παιδιά που θα φέρουμε στον κόσμο. Γι'αυτό σταματήστε τις διαμάχες και ξεκινήστε τις εσωτερικές μάχες.
Ακριβώς. Βέβαια όλοι φοβούνται να ρίξουν το φταίξιμο στους γονείς, γιατί γονείς ή μελλοντικοί γονείς είμαστε δυνητικά όλοι. Αλλά οι πρώτοι που διδάσκουν στο παιδί α. την ορθή χρήση της γλώσσας, β. την αγάπη για τη μάθηση, γ. βασικές ηθικές αρχές και δ. τρόπους είναι οι γονείς. Και οι τελευταίοι είναι οι εκπαιδευτικοί. Ειδικά γυμνασίου και λυκείου, που καθένας απ' αυτούς βλέπει την κάθε τάξη για λίγες μόνο ώρες τη βδομάδα, κι έχοντας μια ύλη να καλύψει.
Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με όσα είπες απ τη καρδιά σου.Αυτό καλλιεργείς πρώτα, διαβάζοντας, εντρυφώντας στη γνώση που σταλάζει σιγά σιγά μέσα σου.Και η πιο μεγάλη μάχη είναιη γνώση και η ειρήνη με τον εαυτό σου.Κι αυτό η πνευματική και γλωσσική καλλιέργεια θα στο δώσει εγγυημμένα.Καλή τελικά η ταχύτητα που κινούν τα πλήκτρα και τα gadget οι μαθητές, αλλά τίποτα καλύτερο απ ένα εξαιρετικό βιβλίο που το διαβάζεις αργά και διακόπτεις συχνά πυκνά για μη τελειώσει.Άλλωστε θα γυρνάς κοντά του συχνά...
Ολα οσα λετε ειναι σωστα.Η μορφΩση και η παιδεια ξεκινανε,πρεπει να ξεκινανε,απο την οικογενεια.Απο το σπιτι.Και ειναι καθηκον των γονιων να "καθοδηγουν"προς τα εκει τα παιδια τους.Ομως ας μην υποτιμαμε το εκαστοτε "λοιπο".εκτος οικογενειας και σχολειου, περιβαλλον.Και τους "αντιπερισπασμους",τα "distractions",που παρεχει.Τα οποια σημερα ειναι πολλαπλασια απ'οτι ηταν πριν απο 40-50 χρονια.Τηλεοραση,internet,facebook,twitter,gadgets,malls και τοσα αλλα.Τα παιδια ειναι μιμητικα οντα.Οτι κανει το ενα θελει να το κανει και το αλλο.Και μπλεκουν,ετσι,σε εναν φαυλο,αυτοτροφοδοτουμενο,κυκλο.Ειτε αυτος αφορα "τεχνολογια",ειτε "μοδα",ειτε ναρκωτικα,ειτε ποτα,ειτε οτιδηποτε αλλο.Και οι γονεις,ειδικα αν δουλευουν νυχθημερον για να επιβιωσουν,ειναι δυσκολο να "ελεγξουν"την κατασταση αυτη.Στην δικη μου γενια τα παιδια,και ειδικοτερα τα αγορια στα μικρομεσαια κοινωνικοοικονομικα στρωματα,ειχαν δυο πιθανους τομεις "δραστηριοτητας".Το ποδοσφαιρο στις αλανες(με λαστιχενιες μπαλλες-σιγα μην ειχαν δερματινες !),και το διαβασμα.Τιποτε αλλο,διοτι,απλα, δεν υπηρχε τιποτε αλλο να κανουν ! Αλλοι ξημεροβραδιαζονταν στις αλανες και αλλοι διαβαζαν οτι επεφτε στα χεραι τους.Ποια παιδια θα μπορουσαν να καταλαβουν σημερα οτι πηγαιναμε ευτυχισμενοι στο φουρνο να παρουμε το ταψι με το κυριακατικο "γιουβετσι" διοτι ο φουρναρης μας το εδινε μαζι με αρκετα κομμενα κομματια απο παλιες εφημεριδες και περιοδικα για να το πιασουμε,επειδη εκαιγε,τα οποια και τα φυλαγαμε "ως κορη οφθαλμου"για να τα διαβασουμε αργοτερα ακομη και αν ηταν αποκομματα με τα "διανυκτερευοντα φαρμακεια" ! Διοτι πολλοι απο εμας ,εχοντας τελειωσει τα ,λιγα,σχολικα βιβλια μας,και τα ,ακομη λιγοτερα",εξωσχολικα" τα οποια "αντεχε"το πενιχρο βαλαντιο του πατερα μας,απλα δεν ειχαμε τιποτε αλλο να διαβασουμε ! Προσωπικα θυμαμαι ατι απο εξη-επτα ετων περιμενα πως και πως να φερει καμμια εφημεριδα ο πατερας μου,η,ακομη σπανιοτερα,κανενα "Ρομαντσο"(!) η μητερα μου,για να τα "ξεκοκκαλισω" μεχρι τελευταιας γραμμης.Και οτι πολλοι συμμαθητες μου εκαναν ακριβως το ιδιο.(Και παιζαμε ΚΑΙ ποδοσφαιρο -αλλα δεν ειμασταν πολυ καλοι σε αυτο !).Εκεινο που θελω να πω ειναι οτι τωρα οι συνθηκες ειναι πολυ πιο διαφορετικες.Και πολυ πιο δυσκολες,και για τους γονεις,και για τους δασκαλους.(Και πολυ πιο "αποπροσανατολιστικη" για τα παιδια).Για διαφορετικους λογους σε καθε περιπτωση.Οποτε το πλεον ασκοπο,και εσφαλμενο,που μπορουμε να κανουμε, ειναι να επιτρεπουμε,ποσο μαλλον να "ενθαρρυνουμε",να"κατηγορει"η μια "ομαδα" την αλλη.Εαν,οντως,εξακολουθει να υπαρχει η παραμικρη ελπιδα να αντιμετωπισθει αποτελεσματικα,υπο τις παρουσες συνθηκες,η σημερινη ,δυσκολη εως τραγικη,κατασταση "απαιδευσιας",αυτη ειναι να αντιμετωπισθει απο ΟΛΟΥΣ μαζι.Γονεις,δασκαλους και παιδια.Με τα παιδια να εχουν την μικροτερη ευθυνη σε αυτην την προσπαθεια.Διαφορετικα φοβαμαι οτι οποιαδηποτε διαδικασια δεν εμπεριεχει ΚΑΙ τα τρια μερη θα αποδειχθει "θνησιγενης".
αν οι γονεις δεν ειναι μορφωμενοι? αν οι γονεις δουλευουν ολη τη μερα και δεν εχουν χρονο? την ευθυνη για την εκπαιδευση μας τη φερει το σχολειο δεν εχουμε ολοι "καλους" γονεις...
Πάντα είχα ένα μικρό άγχος, πώς θα έβλεπα τη νέα γενιά όταν θα έμπαινα σε εκείνη την ηλικία, όπου το διάνυσμα ζωής που μου απομένει θα είναι μικρότερο εκείνου που βρίσκεται πίσω μου... Έχω φτάσει πια εκεί.Ενήλικος σημαίνει να αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του και των πράξεών του. Δεν το απαιτώ, ούτε το προσδοκώ από τα παιδιά. Θα ήταν σχεδόν τερατώδες. Το προσδοκώ όμως από τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους γονείς, αυτούς δηλαδή των οποίων η χρονική ηλικία είναι πέραν των 18. Η επικριτική ματιά απέναντι στα παιδιά και στους μαθητές, ειδικά από ενήλικες, και μάλιστα εκπαιδευτικούς δηλώνει αδυναμία. Αν, λέω αν, τα παιδιά, δεν διαβάζουν, ξεροσταλιάζουν στα playstation και στα φατσοβιβλία, ας αναρωτηθούν γι αυτό πρώτα οι δάσκαλοι και οι γονείς, όχι μόνο αναφορικά με την προσωπική ευθύνη τους αλλά και την κοινωνική, δηλαδή σε τί κόσμο καλούν τα παιδιά τους να ζήσουν. Ας αναλάβουν πρώτα οι μεγάλοι τις ευθύνες τους και μετά ας στρέψουν επικριτικά το βλέμμα τους στα παιδιά. Η επίκριση προς ένα παιδί το μόνο που το διδάσκει είναι και εκείνο επικριτικό.
Διαβάζοντας όλα τα σχόλια μου γεννήθηκε η εξής απορία : για ποιο ακριβώς εκπαιδευτικό σύστημα μιλάτε; Το σύστημα της παραπαιδείας; Της ανούσιας αποστήθισης; Της εξειδίκευσης; Ποιος μαθητής τελειώνοντας απλά το σχολείο θεωρείτε οτι έχει ουσιαστική μόρφωση; Οι καθηγητές που είχα στο σχολείο στην πλειονότητα τους ενδιαφέρονταν να βγάλουν ύλη, να ορίσουν ημερομηνία για διαγώνισμα τετραμήνου, να μας υπενθυμίσουν πόσο σημαντικές είναι οι Πανελλήνιες στη ζωή μας . Αυτό είναι για εσάς τους "σπουδαγμένους" με τα μεταπτυχιακά ( που νιώθετε τόση ντροπή για τη σημερινή νεολαία που δεν ξέρει να εκφραστεί για τίποτα παραπάνω από τα τάμπλετ και το facebook ) καθηγητάδες η εκπαίδευση; Αυτό ονειρευόσασταν όταν αποφασίσατε να αφιερώσετε την ζωή σας στην διδασκαλία; Η παιδαγωγική είναι λειτούργημα και δυστυχώς πλέον είναι απειροελάχιστοι αυτοί που την αντιμετωπίζουν έτσι! Σχόλια του στυλ "δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο " γεμάτα εμπάθεια δεν θα αλλάξουν το σύστημα. Δεν θέλουμε καθηγητές μπαμπούλες . Θέλουμε ανθρώπους να μας διδάξουν, να μας διαφωτίσουν, να μας κάνουν πάνω απ όλα καλύτερους ανθρώπους και μετ' έπειτα επιτυχόντες σε κάποια σχολή!
Διάβασε πρώτα κάποιο εξωσχολικό βιβλίο, απ τα εκατομμύρια που υπάρχουν, ανακάλυψε τ απύθμενα γοητευτικά βάθη της γλώσσας και ξαναμιλάμε.Αλλιώς θα συνεχίσω να συμφωνώ περισσότερο.Ένας καθηγητής που τον βλέπεις μπαμπούλα...
Ρε συ Tom Pryce συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να δικαιολογήσω το ειρωνικό ύφος των σχολίων σου, γιατί είσαι εκπαιδευτικός. Το να θέλει να διαβάσει εξωσχολικά βιβλία και να θέλει να ανακαλύψει τα απύθμενα γοητευτικά βάθη της γλώσσας δε θεωρείς ότι είναι ΚΑΙ δική σου ευθύνη; Δεν είναι μέρος του να είσαι εκπαιδευτικός; Νομίζω αυτό προσπαθούν να σου που πολλοί εδώ, ίσως με κάπως επιθετικό τρόπο.Ξέρω, παίζει ρόλο κι η οικογένεια και συμφωνώ απόλυτα μ'αυτό. Εγώ π.χ. είχα την τύχη να έχω έναν πατέρα που αγαπάει το διάβασμα και κατάφερε να μου το μεταδώσει, δεν έχουν όμως όλοι οι άνθρωποι αυτή την τύχη. Έτσι το έργο το δικό σας αποκτά μεγαλύτερη σημασία (γι'αυτό και στην πέφτουν όλοι).Πραγματικά ελπίζω να μην αντιμετωπίζεις το ίδιο αφ'υψηλού τους μαθητές σου και στην πραγματικότητα...
Είμαι εκπαιδευτικός σε Γυμνάσιο. Συχνά ακούω "κυρία όχι άλλο γράψιμο", πολύ συχνά αντιλαμβάνομαι ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν και να καταλάβουν το νόημα μιας γραπτής σελίδας κειμένου, μην μιλήσω για γραφικούς χαρακτήρες και ορθογραφικά, γραμματικά, συντακτικά λάθη. . Δεν αναρωτιέμαι γιατί: δεν είναι εξοικειωμένα μ'αυτή τη διαδικασία. Και πώς να είναι όταν αυτό που διδάσκεται στο σχολείο δεν επεκτείνεται στην ιδιωτική ζωή των παιδιών; Τα παιδιά δεν διαβάζουν για προσωπική ευχαρίστηση στο σπίτι. Η ανάγνωση τα κουράζει γιατί είναι τόσο συνηθισμένα στην πολύ πιο εύκολη και γρήγορη διαδικασία της πρόσληψης μέσω εικόνας. Είναι εξοικειωμένα με την οθόνη, το πληκτρολόγιο, την εικόνα, την ταχύτητα. Πολλοί γονείς δίνουν τον αγώνα τους για λιγότερο ιντερνετ, λιγότερο facebook κτλ κι ακόμα περισσότεροι εγκαταλείπουν. Όμως η κριτική σκέψη θέλει μόχθο, θέλει ποικιλία αναγνωσμάτων για να πλουτίσει η σκέψη, η έκφραση, το λεξιλόγιο. Περιμένετε όλα αυτά να τα καταφέρει το σχολείο; Και πώς; Όταν για όλα αυτά που διδάσκονται δεν υπάρχει χρόνος αφομείωσης και ουσιαστικής επεξεργασίας γιατί μετά το σχολείο το παιδί έχει να πάει φροντιστήριο, αγγλικά, μπαλέτο, ποδόσφαιρο, μουσική...Πότε το παιδί έχει χρόνο να: μελετήσει ουσιαστικά, να αναπτύξει ενδιαφέροντα, να ασχοληθεί με τον εαυτό του; Ας προσθέσουμε στα παραπάνω και ένα εξετασιοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα και ολοκληρώνεται η εικόνα.
Από τα πιο ισορροπημένα σχόλια. Δυστυχώς κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι σημαντικός, αλλά δεν συγκρίνεται με τις προσλαμβάνουσες που έχει ένα παιδί από το σπίτι του και γενικώς από την ζωή του εκτός σχολείου.Επίσης, προτού αρχίσουν πολλοί να ρίχνουν όλες τις ευθύνες σε θέματα όπως οι πανελλαδικές κλπ., θα πρότεινα να επικεντρώσουν λίγο την προσοχή τους στο τι γίνεται στο δημοτικό. Όλα από εκείνες τις ηλικίες ξεκινούν, και τότε είναι που υπάρχει μεγαλύτερη περίπτωση να πιάσουν τόπο οι προσπάθειες των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών. Οι καθηγητές στο γυμνάσιο και, ακόμη περισσότερο, στο λύκειο έρχονται αντιμέτωποι με παιδιά που έχουν διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα τους και την αντιμετώπισή του απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έχουν ελάχιστα περιθώρια επιρροής πάνω στους μαθητές πλέον.Όπως σωστά το θέτει η Ortance, το (πράγματι προβληματικότατο) βαθμοθηρικό σύστημα έρχεται απλώς και "κουμπώνει" πάνω σε όλα τα προϋπάρχοντα προβλήματα.
Σε ένα πρόβλημα, σπάνια (ίσως και ποτέ) υπάρχει μόνο ένας ένοχος. Αφ' ενός, το κράτος αυτό καθαυτό "πάσχει" στον τομέα της παιδείας, εξού και η επικράτηση της παραπαιδείας. Αυτό είναι κάτι δεδομένο. Αφ' ετέρου, θεωρώ πως οι νέοι μπορούμε με το δικό μας τρόπο να ξεφύγουμε από τα τόσο διακριτά όρια που χωρίζουν την εκπαίδευση απ' την παιδεία, κάνοντας την δική μας ατομική προσπάθεια. Εξ' άλλου, κανένα αγαθό δεν έρχεται αναίμακτα. Το να διαβάσει κάποιος λογοτεχνία/πολιτικά βιβλία ή και ό,τι άλλο τον ενδιαφέρει, μόνο δύσκολο δεν είναι μέσω των δυνατοτήτων που μας προσφέρονται. Αν υπάρχει θέληση, όλα γίνονται. Ένα παιδί το οποίο λαχταρά να μάθει, θα μάθει, με όποιο μέσο του προσφέρεται. Αυτό που πρέπει, όμως, να κάνουν οι εκπαιδευτικοί, είναι να βοηθήσουν έκαστο παιδί με απώτερο σκοπό να "γεννήσει" την δική του αλήθεια, να βρει τον δικό του χαρακτήρα και ούτω καθεξής. Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει στα ελληνικά σχολεία και είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την προσωπικότητα του παιδιού, καθώς χάνει κάθε ιδιαιτερότητά της. Εν κατακλείδι, πολλά είναι τα αίτια που περιβάλλουν αυτό το πρόβλημα. Ας κάνει ο καθένας την δική του προσπάθεια για να γίνει η αλλαγή που θέλει να δει στον κόσμο. Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν είναι και αδύνατο. Να 'στε καλά.
Απο προσωπική εμπειρία αλλα και διαφορες συζητήσεις κατα καιρούς κατέληξα στο συμπέρασμα οτι οι καθηγητές (κατα κανόνα), οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί ειναι ανίκανοι να διδάξουν παιδεία, ο ισχυρισμός αυτος εχει ακομα μεγαλυτερη βάση αν κανεις παρατηρήσει με τι υποτιμητικό και άθλιο τροπο συμπεριφέρεται ενας καθηγητής ακομα και μεσα απο ενα διαδίκτυο (μιλάω για το ήθος του Tom pryce) που ειρωνεύεται με τροπο που μου θύμισε έντονα αντιπαράθεση σε δημοτικό.Με απλα λογια..Ξεκινώντας πρωτα απο ολα απο την εμφάνιση τους, εκπέμπουν μια κακομοιριά, μερικοί απο αυτούς εχουν την εντύπωση οτι βρίσκονται σε φεστιβάλ χιπιδων της εποχής τους, το Γούντστοκ, άλλοι παλι αν τους βάλεις διπλα σε μαθητες δε διακρίνεις καμια διαφορα ως προς το ντύσιμο, ειναι οι λεγόμενοι της εποχής, οι μοδάτοι, περα απο την πλάκα το γενικό συμπέρασμα που βγαίνει ειναι οτι η εξωτερική τους εμφανιση, ειναι εμφανιση λετσου και η σοβαρότητα και το κύρος που θα επρεπε να "ακτινοβολούν" σε καμια περιπτωση δεν υφίσταται.Ως προς τον εσωτερικό τους κοσμο ειναι αντάξιος της εξωτερικής τους εμφάνισης και σε βαθμό κακουργήματος, άβυσσος η ψυχη του ανθρώπου, παραπλανημενα όντα, διδάσκονται και διδάσκουν ενα σωρό μπαρούφες, άλλοι απο αυτούς βαριούνται να ψάξουν να βρουν την αλήθεια και μεταφέρουν λανθασμένες γνώσεις και προκαθορισμένες αντιλήψεις που ως στόχο εχουν απλα να τροφοδοτούν άβουλα πλάσματα/μάζες στις πολυεθνικές και τις φάμπρικες της χαμένης ανθρωπιάς, άλλοι παλι εν γνώση τους μεταφέρουν ολη την απάτη αιώνων συσσωρευμένη σε βιβλια αποστήθισης, απενεργοποιούν καθε μορφή κριτικής ικανότητας και σκέψης του μαθητή, δε του αφήνουν κανενα περιθώριο να αναπτύξει τον εγκέφαλο του και την φαντασια που εγκλωβίζουν σε εναν άχρωμο κοσμο και για κληρονομιά του αφήνουν λιγο οξυγόνο να αναπνεύσει για να του το παρουν και αυτο αμέσως μετα με τις αμέτρητες και χιλιάδες σελίδες ύλης (άχρηστες ως προς την διαμόρφωση του "Καλοκάγαθος") και να του επιβάλουν εναν αυταρχικό τροπο εκπαίδευσης του "φάε η πέθανε", ο όρος σύγκρισης γινεται βάση των πανελληνίων, ενας θεσμός ψυχολογικής και σωματικής κούρασης χωρις ουσιαστικά να σου προσφέρει τιποτα, αμέτρητα παιδια έξυπνα, δημιουργικά και συνήθως φτωχά που δεν εχουν την τύχη να εχουν φραγκατους γονείς χάνονται μεσα σε ενα σύστημα (που ειναι επιβεβλημένο το φροντιστήριο, αφου ως γνωστών στα σχολεία δε μαθαίνεις ουτε τα βασικα) που ειναι ανίκανο να εκμεταλλευτεί το νεανικό αίμα και εχει μάθει αιώνες τωρα να τρωει τα παιδια του (τα οποία ωθούνται στη ξενιτιά ) προωθώντας τους ντεμπελιδες και τους χαραμοφάηδες αυτου του τόπου. ξεκινώντας οπως είπαμε απο τα άνωθεν και καταλήγοντας σε αυτούς που εχουν διδαχθεί καλα, να εκτελούν πιστά και πατροπαράδοτα, τον ψυχρό επαγγελματισμό και την γραφειοκρατία.Καταλήγοντας το εκπαιδευτικό σύστημα και οι ανθρωποι που το περικλείουν ειναι αντάξιοι της οικονομικής και πολιτικής ξεφτίλας που βιώνει σημερα η χώρα μας σε ολα τα μέτωπα, δεν ειναι παρα ενας ακομα θεσμός, καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας που κυριευεται απο εναν υλιστικό τροπο σκέψης, άγνωστα και ξένα για τον Ελληνα και αντίθετα με το πνεύμα των προγόνων μας. Παραδείγματα αμέτρητα απο την ιστορια (!) που μαθαίνουμε και τα ψεματα τους μέχρι τα επιλεγμένα θέματα και την εστίαση και το ειδικό βάρος που ρίχνουν σε συγκεκριμένα θέματα με ειδικο χαρακτήρα και συγκεκριμένο σκοπό. (Παγκοσμιοποίηση)
Δηλαδη τι θα επρεπε να φορανε οι καθηγητες για να "ακτινοβολουν" σοβαροτητα και κυρος; Ταγιερ και κουστουμια; Μην μπερδευεις τη σοβαροτητα με τη σοβαροφανεια.Επισης βαλε και καμια τελεια, εκτος κι αν εισαι οπαδος του stream of consciousness, οποτε παω πασο.
Επίσης μια ακόμη απορία... οκ, να συμφωνήσω στο ότι οι πανελλήνιες δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Οι γιατροί που σας κάνουν καλά, οι δικηγόροι που σας ξελασπώνουν και οι μηχανικοί που χτίζουν τα σπίτια σας (για να μην αναφέρω και τους δασκάλους σας γιατί αυτούς δικάζουμε τώρα, οπότε τους τσουβαλιάζουμε και βαράμε) πέρασαν από την δοκιμασία αυτή επιτυχώς. Κάποιοι βγήκαν στο εξωτερικό και εισέπραξαν απεριόριστο θαυμασμό για τις γνώσεις, την κρίση και την εν γένει προσωπικότητά τους. Αν καποιοι τρων τα μούτρα τους στις εξετάσεις, καλά θα κάνουν να το πάρουν και λίγο αλλιώς... και είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι οι πανελλήνιες καταστρέφουν το σχολείο... αλλά auditur altera pars...
Καλά όλα αυτά που λέμε για τους μαθητές και σίγουρα ισχύουν σε μεγάλο βαθμό, αλλά ποια στο διάτανο είναι η δουλειά του εκπαιδευτικού συστήματος όταν ένα παιδί πηγαίνει 12 χρόνια σχολείο;Δεν είναι η δουλειά του να δώσει παιδεία, να μάθει στα παιδιά να αγαπούν το βιβλίο και το διάβασμα (και δεν εννοώ με την έννοια της αποστήθισης, αλλά το διάβασμα γενικώς, το να μη θεωρείται το βιβλίο η απόλυτη βαρεμάρα αλλά κάτι ενδιαφέρον που ΘΕΛΕΙΣ να ασχοληθείς μαζί του) και κατ'επέκταση να μάθουν να εκφράζονται σωστά;Φυσικά δεν κατηγορώ συλλήβδην τους εκπαιδευτικούς γιατί υπάρχουν πολλοί που κάνουν μεγάλη προσπάθεια να φτιάξουν ανθρώπους με κριτική σκέψη κι όχι παπαγαλάκια. Αλλά θέλουν δε θέλουν είναι δέσμιοι του εκπ. συστήματος και δεν έχουν περιθώρια να κάνουν και πολλά. Κοινώς το σύστημά μας στην Ελλάδα είναι για επισκευή και πέταμα...
Αλλά τι παιδεία να δώσει το λύκειο κυρίως όταν τα 2 τελευταία χρόνια τα παιδιά τα περνάνε με μόνη σκέψη τις πανελλήνιες, όταν ακόμα κι οι ίδιοι οι καθηγητές του σχολείου το απαξιώνουν θεωρώντας δεδομένο ότι ΟΛΟΙ οι μαθητές πηγαίνουν σε φροντιστήρια, όταν και οι μεν και οι δε καθηγητές επιμένουν να επαναλαμβάνουν ότι δεν είναι εξετάσεις είναι διαγωνισμοί και αν δεν τους φας θα σε φάνε, όταν τα παιδιά της θεωρητικής κάθονται και παπαγαλίζουν αυτό το υπέροχο βιβλίο ιστορίας, όταν τους ζητάμε σε μία τέτοια ηλικία να κάνουν τέτοιες θυσίες και να πάρουν τρομερές αποφάσεις για τη ζωή τους συνήθως με βάση το ποια σχολή έχει περισσότερα μόρια και όχι με το τι τους αρέσει;;;
όταν τα παιδιά της θεωρητικής κάθονται και παπαγαλίζουν αυτό το υπέροχο βιβλίο ιστορίας, όταν τους ζητάμε σε μία τέτοια ηλικία να κάνουν τέτοιες θυσίες και να πάρουν τρομερές αποφάσεις για τη ζωή τους συνήθως με βάση το ποια σχολή έχει περισσότερα μόρια και όχι με το τι τους αρέσει;;; Συμφωνω απολυτα.
οταν η πλειοψηφια των υποψηφιων νομιζει οτι ο κούντερα ειναι μαρκα σουτιεν λογικο μου φαινεται....με γνωστικο και μαθησιακο επιπεδο για γελια και οι βαθμοι για γελια θα ειναι
Καλησπέρα σας, διάβασα τα σχόλιά σας και θα ήθελα και εγώ να πω την άποψή μου σαν παιδί που βίωσα τις πανελλήνιες στο πετσί μου. Συμφωνώ με την άποψη του κυρίου Λάμπρου Κοντού, αλλά αυτό το σχόλιο <<δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο>> από καθηγητή δεν το δέχομαι. Τα σημερινά παιδιά όντως έχουν υποτυπώδη γνώση της ελληνικής γλώσσας, αλλά τεράστιο μερίδιο ευθύνης φέρει το σχολείο, οι πανελλήνιες, οι καθηγητές και γενικά το σύστημα της ελληνικής παιδείας, για τον απλούστατο λόγο ότι μέσω των πανελληνίων, που ας μην κρυβόμαστε ξέρουμε όλοι τι παίζει με την παραπαιδεία, ωθούνται τα παιδιά να απαρνιούνται την φαντασία τους και την σκέψη τους, διότι δεν υπάρχει χρόνος για εξηγήσεις από τους καθηγητές, δεν υπάρχει χρόνος να μας μάθουν να σκεφτόμαστε, μόνο χρόνος για παπαγαλεια, η εύκολη και σίγουρη λύση για την επιτυχία στης πανελλήνιες εξετάσεις...! Πως περιμένουμε λοιπόν να μαθαίνουν τα παιδιά να εκφράζονται, να σκέφτονται και να φαντάζονται όταν αυτά καλούνται να τα απαρνηθούν και να μετατραπούν σε μάζες κρέατος που απλά παπαγαλίζουν (τουλάχιστον εγώ έτσι ένοιωθα). Φυσικά και δεν ρίχνω όλες τις ευθύνες στο σύστημα, ο καθένας φέρει προσωπική ευθύνη για τον εαυτό του. Απλά όταν βλέπω καθηγητές που έχουν μερίδιο ευθύνης σε όλο αυτό να τα ρίχνουν αλλού δεν μπορώ να σιωπώ. Ας δει λοιπόν ο καθένας τα χάλια του, τα χάλια μας και πως μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση. Καλη μας νυχτα...
Είμαι ο ''θα συμφωνήσω περισσότερο''.Λοιπόν για μη μακρυγορώ, αν θέλεις ν αφήσεις το ρημάδι το κινητό και τα ερωτικά ραβασάκια τύπου Νεάντερταλ στο Facebook όταν είσαι 16 ρης και τρώγεσαι ν ανακαλύψεις τον σπάνιο πλούτο της Ελληνικής γλώσσας το κάνεις.Αυτό που βλέπω κι ακούω στο διάλλειμα σαν εφημερεύων με απογοητεύει αρκούντως!Αυτά...
Εσείς τι κάνετε γι'αυτό ως εκπαιδευτικός;Εκτός και αν θεωρείτε ότι ο ρόλος σας στο σχολείο είναι αυτός του "εξεταστή".Το να χύνετε ηλεκτρονικό μελάνι αναφερόμενος συνεχώς στην ακαλλιέργητη νεολαία του σήμερα δεν βοηθάει την κατάσταση.Είναι πολύ εύκολο να τα "ρίχνουμε" όλα στους μαθητές για να μην κρινόμαστε εμείς ως εκπαιδευτικοί.Με αυτή τη λογική δεν έχουμε ανάγκη από τα σχολεία.Ας μετατραπούν σε εξεταστικά κέντρα όπου θα πηγαίνουν εκεί οι εξεταζόμενοι μερικές φορές το χρόνο.Όποιος θέλει θα διαβάζει μόνος του.Με συγχωρείτε αλλά αυτή φαίνεται να είναι η λογική σας...Μακάρι να κάνω λάθος..
Μην περιμένεις από κανέναν να σου μάθει να σκέφτεσαι. Άνοιξε κανένα εξωσχολικό βιβλίο και θα δεις πώς έρχεται και η συγκροτημένη σκέψη και η έκφραση.
Το σχολειο και το παιδαγωγικο συστημα οπως επιβαλλεται απ την εκαστοτε κυβερνηση εχουν τεραστιες ευθυνες για το καταντημα της παιδειας. Ευθυνη εχουν επισης και οι καθηγητες που κανουν το ιδιο βαρετο μαθημα για χρονια και δε φροντιζουν να εξελιχθουν. Η ππαγαλια και οτι τα παιδια δεν εχουν μαθει να σκεφτονται ειναι σιγουρα το μεγαλυτερο προβλημα. Εγω ομως που ειμαι καθηγητρια αγγλικων στην ιδιωτικη εκπαιδευση βλεπω οτι παρολο που τα παιδια γκρινιαζουν γι'αυτο οταν πας να τους μαθεις να σκεφτονται αρνουνται πεισματικα. Οταν τους προτεινεις να διαβασουν ενα αρθρο η ενα λογοτεχνικο βιβλιο δε δεχονται γιατι αρνουνται να κουρασουν το μυαλο τους και σου λενε οτι το διαβασμα ειναι κατι ξεπερασμενο και αναχρονιστικο. Το βλεμμα, δε, στα ματια τους οταν με βλεπουν να διαβαζω στα διαλειμματα ειναι ολα τα λεφτα...
Στην ελλάδα που τα greeklish έχουν αντικαταστήσει τα ελληνικά (ελάχιστοι γράφουν κι εκφράζονται με ελληνικά, κι όσο δεν τα χρησιμοποιεί κάποιος τα ξεχνάει κιόλας) δεν με εκπλήσσει καθόλου αυτό που διάβασα.Ακόμα ποιο ελάχιστοι είναι οι έφηβοι που συζητούν για θέματα κι έχουν άποψη.Ο λόγος τους δεν έχει συνοχή και για σύνταξη ούτε το συζητάμε.Λυπάμαι πολύ για αυτή την κατάντια
Ακόμα *πιο* ελάχιστοι θα ήταν το σωστό..Όσο για το αν είναι συντακτικά σωστή η φράση σας δεν το ξέρω..Νομίζω πως θα έπρεπε να είναι "Ακόμα λιγότεροι"..Αν θέλουμε να κάνουμε παρατηρήσεις στους γυρω μας ελέγχουμε πρώτα το δικό μας κείμενο.Με εκτίμηση.
Τουλάχιστον γράφω πολύ καλύτερα απο κάποιους άλλους.Μπορεί να μην γράφω σαν φιλόλογος αλλά δεν δολοφονώ την γλώσσα μας.Και σίγουρα έγραφα πολύ καλύτερα σαν έφηβη απο τα σκουπίδια που βλέπω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Αν σας ενόχλησε αυτό που έγραψα μπορείτε να το πείτε ανοιχτά.Δεν κατάλαβα ότι πρέπει να γράφω σαν φιλόλογος για να κρίνω τους έβηβους της εποχής μας
Είναι θλιβερή πια αυτή η εμμονή με την ορθογραφία! Αν θέλουμε να κάνουμε παρατηρήσεις πρέπει πρώτα να ελέγχουμε τις ιδέες μας. Δεν ξέρετε για ποιό λόγο κάποιος γράφει ανορθόγραφα, ίσως από βιασύνη, ίσως λόγω δυσλεξίας, ίσως ότιδήποτε άλλο...Μην πάμε από το ένα άκρο (την κακοποίηση της γλώσσας, τα greeklish) στο άλλο, να μην ανεχόμαστε λίγα ορθογραφικά λάθη και να εμμένουμε σε αυτά εις βάρος της έκφρασης!
Δεν με ενόχλησε καθόλου αυτό που γράψατε.Άποψή σας, την σέβομαι είτε συμφωνώ είτε όχι(στην προκειμένη συμφωνώ μαζί σας).Ούτε έχω εμμονή με την ορθογραφία και προς θεού δεν θέλω να έχω καμία σχέση με φιλολόγους.Δεν θα με ενοχλούσε αν έβλεπα συντακτικό λάθος σε σχόλιο που θα αφορούσε π.χ. την οικονομία ή οτιδήποτε άλλο.Όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα με ενόχλησε το οτι γινεται σχόλιο για την κακή χρήση της γλώσσας και του συντακτικού απο τους νέους και στην ίδια παράγραφο υπάρχει συντακτικό και ορθογραφικό λάθος.Το βρήκα οξύμωρο.Με συγχωρείτε αν σας έθιξα, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου.
Παρακολουθωντας ,ως απλος παρατηρητης,εδω και μερικα χρονια συζητησεις εφηβων μεταξυ τους,ειχα διαπιστωσει με μεγαλη μου λυπη δυο πραγματα.Πρωτον,οτι στην μεγαλη πλειοψηφια τους,εχουν υποτυπωδη μονον γνωση της ελληνικης γλωσσας.Δευτερον οτι,πιθανον λογω αυτου,εχουν κραυγαλεα αδυναμια να εκφρασουν συγκροτημενα εννοιες οι οποιες ειναι ,εστω και λιγο,συνθετες,αλλα ακομη και να τις κατανοησουν οταν τους παρουσιαζονται.Χειροτερη,ισως ,ακομη και απο τις δυο προηγηθεισες διαπιστωσεις,ηταν η επιδεικνυομενη απο μερους τους παντελης αδιαφορια να ασχοληθουν με οποιοδηποτε αντικειμενο μειζονος η γενικου ενδιαφεροντος σε ,εστω και μικρο,βαθος.Οι διαλογοι διεξηγοντο με εξαιρετικα περιορισμενο λεξιλογιο,και περιοριζονταν σε ατομικα /τεχνικα θεματα(π.χ.ποσα likes ειχε η ταδε σελιδα στο facebook η ποιο ειναι το καλυτερο μοντελο tablet). Η εν θεματι αποτυχια της πλειοψηφιας στην Εκθεση ερχεται ως θλιβερη πιστοποιηση των παραπανω διαπιστωσεων.Φυσικα οι διαπιστωσεις αυτες αφορουν στην πλειοψηφια,ενω υπαρχει και μια ικανη μειοψηφια η οποια δεν εχει καμμια σχεση με τα προαναφερθεντα.Ομως τα μελη της μειοψηφιας αυτης,τα ισχυρα και ανησυχα μυαλα του τοπου μας,στο μεγαλυτερο ποσοστο τους φευγουν για σπουδες στο εξωτερικο,και μενουν τελικα εκει.Τουλαχιστον αυτο εχει συμβει στο δικο μου κοινωνικο περιβαλλον.Αφηνοντας πισω τους αυτους οι οποιοι δεν μπορουν να αρθρωσουν μια συγκροτημενη φραση στην γλωσσα τους,η να κατανοησουν και να εκφρασουν μια εννοια συνθετοτερη απο το "ποιος κερδισε την Eurovision".Υπο αυτες τις συνθηκες το να αισιοδοξει καποιος για το μελλον της χωρας μας μπορει να ακουγεται ευχαριστα,αλλα μαλλον αποτελει,απλα, ευσεβη ποθο.
Giorgos S. τα λεγόμενά σου πάσχουν από κάθε πλευρά, από την ορθογραφία μέχρι τη λογική... απλά μια συμβουλή ως μεγαλύτερος και ως δάδκαλος θα ήθελα να σου δώσω κι αν θες την ακολουθείς: ΚΛΕΙΣΕ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!!! ΤΩΡΑ!!!
Χαρακτηριστική μείωση του αντιπάλου λόγω έλλειψής δικών σου επιχειρημάτων αγαπητέ Τom Pryce! Κρίμα γιατί είσαι και εκπαιδευτικός... Δεν συμφωνώ 100% με τον τρόπο του μαθητή αλλά να περιμένεις στη γωνία να "κοροϊδέψεις" τα ορθογραφικά λάθη ενός 18χρονού είναι μια πάρα πολύ σωστή εκπαιδευτική μέθοδος!Συγχαρητήρια στους ορθογραφημένους έχω να πω....
Ως εκπαιδευτικός κι εγώ συμφωνώ απόλυτα. Από την άλλη υπάρχει και η άποψη που λέει ότι το συγκεκριμένο σύστημα επιλογής είναι αναχρονιστικό και απαρχαιωμένο. Δηλαδή, θα ακούσεις πολλούς να ισχυρίζονται ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης θα βελτιωθεί όταν οι νέοι θα κληθούν να απαντήσουν σε ζητήματα όπως "ποια σελίδα έχει τα περισσότερα likes" ή "ποιο είναι το καλύτερο tablet"... επίσης για να προλάβω αυτούς που θα κατηγορήσουν τους εκαπιδευτικούς συλλήβδην, τους καλώ να σκεφτούν τον βαθμό στον οποίο συμβάλλει ο δάσκαλος και γενικά το σχολείο στη διάπλαση των νέων στη σημερινή εποχή. Γενικά, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Αγαπητε Giorgos S.Δεν ειμαι καθηγητης,οποτε δεν μπορω να εχω πληρη αποψη για οσα γραφεις για τους καθηγητες σας.Σιγουρα θα εχουν καποια βαση.Ομως μπορω να σε διαβεβαιωσω,ως ανθρωπος που θα μπορουσα να ειμαι παππους σου,αφου εχω περασει τα εξηντα,οτι οι συνθηκες διδασκαλιας και εκπαιδευσης της δικης μου γενιας ηταν απειρως χειροτερες.Οταν καθε τμημα ειχε πανω απο 50 ατομα,οταν τα βιβλια μας που μας εδιδοντο ηταν απειρως χειροτερα,και πολυ λιγοτερα,απο τα σημερινα.Οταν η "αποβολη"επειδη ...μιλησες στον διπλανο σου στην ταξη,αλλα ακομη και το ξυλο(ειδικα στην επαρχια)ηταν στην ημερησια διαταξη.Οταν δεν ετιθετο κανενα θεμα σχετικα με το "πετρελαιο" διοτι,απλουστατα,το σχολειο δεν διεθετε κανενος ειδους θερμανση ! Οταν οι μισοι μαθητες δεν ειχαν ουτε μια δραχμη για κουλουρι στην τσεπη τους, και φορουσαν μπαλωμενα ρουχα.Οταν ακομη και οι λιγες δραχμες που απαιτουνταν για την αγορα τετραδιων ηταν,για καποιες οικογενειες,προβλημα.Και ομως,υπο αυτες τις συνθηκες,παρηχθη ενας αξιοθαυμαστος αριθμος επιστημονων,λογοτεχνων και ανθρωπων του πνευματος και της επιχειρηματικοτητας,οι οποιοι διακριθηκαν και εντος καιεκτος συνορων.Eυχομαι ολοψυχα να εχεις απολυτο δικιο οσον αφορα στην εξυπναδα και τις ευαισθησιες των συνομηλικων σου.Ομως η ιδια η φραση σου "".....είναι τα ίδια παιδιά που αν τους δώσεις την ευκαιρία και τα προσόντα να σου μιλήσουν για πολιτικά ...""""" δεν ειναι σωστη στην ελληνικη, δεν "βγαζει νοημα".Προφανως κατι αλλο θα ηθελες να γραψεις,οχι την λεξη "προσοντα".Οσον αφορα,τελος, στην "ευκαιρια" να συζητησουν οι νεοι για αλλα,σοβαροτερα του facebook θεματα,την εδωσα ο ιδιος πολλες φορες σε μαθητες λυκειου ,ακομη και "κερνωντας" τους καφεδες τους στην καφετερια που παω για να περασω μια-δυο ωρες με καποιους φιλους μου,ωστε να τους παρασχω ενα προσθετο "κινητρο" για συζητηση.Τα αποτελεσματα ηταν τουλαχιστον απογοητευτικα.Ενδεικτικα και μονον θα αναφερω οτι ουδεις,απο δεκαδες ερωτηθεντες,εγνωριζε οτι ιδρυτης της Αθηναικης Δημοκρατιας ηταν ο Κλεισθενης.(Λιγοι μονον"πονηροι"απαντησαν "ο Περικλης"...).Αλλοιμονο αν ειχα βγαλει τα συμπερασματα που παρεθεσα στο προηγουμενο σχολιο μου χωρις να εχω συζητησει με πολλους νεους μας.Συζητησα πολυ,με πολλους,και για πολυ ωρα.Και ολα οσα γραφω δεν ειναι καθολου επιπολαια.Και ξερεις γιατι ; Διοτι εγω,και πολλοι απο την γενια μου,"ποναμε'για την κατασταση αυτη αφανταστα.Ποναμε,αλλα δεν καταλογιζουμε,φυσικα,την παραμικρη ευθυνη στην γενια σου.Αντιθετα.Η ευθυνη ανηκει ολκληρωτικα σε εμας,τους "παππουδες σας",που δεν μπορεσαμε να εμποδισουμε αυτην την,προσχεδιασμενη, λαιλαπα που κατεστρεψε την κοινωνια της χωρας μας.Και το πρωτο βημα για να καταστρεψει καποιος μια χωρα ειναι να "αποπαιδευσει"την νεολαια της στο μεγαλυτερο δυνατο ποσοστο.Χτυπωντας ,πριν απ'όλα,την γνωση της Ιστοριας και της Γλωσσας.Απ'οτι φαινεται τα καταφεραν σε μεγαλο βαθμο.Το "ποιοι" ειναι αυτοι,ειναι τοσο προφανες που δεν χρειαζεται να το θιξω καθολου.Απλα ευχομαι σε σενα και στην γενια σου "καλη τυχη",υποβαλλοντας συγχρονως,εκ μερους της δικης μου γενιας,την "συγγνωμην"μας.
Ποιός είναι ο ιδρυτής της Apple; Tι είναι το low bap; Ποιός είναι ο ιδρυτής του myspace; Τι είναι το yahoo; Ξέρετε να χειρίζεστε tablet; Να κάνετε format; Backup; Να χειρίζεστε να windows; Τι είναι λογισμικό; Τι διαφορά έχει αστρική προβολή από τον διακτυνισμό; youtube; Καμία ιδέα μήπως; Μπορεί, λοιπόν στην δική σας "ροζ" εποχή να ήταν βασική γνώση για να μπορέι κανείς να είναι αποδεκτός στους μαθητικούς- φοιτητικούς κύκλους και να θεωρείται μορφωμένος, ψαγμένος και διαβασμένος ο Κλεισθένης, αλλά στα δικά μας "καταραμένα" χρόνια είναι ο Steve Jobs. Ιστορία είναι και τα δύο!Και ναι μπορεί να μην τριγυρνάμε μιλόντας καθαρεύουσα αλλά έχουμε αναπτύξει μεταξύ μας έναν μοναδικό κώδικα επικοινωνίας έχοντας ζυμωθεί μέσα στα νέα μέσα εξ απαλών ονύχων. Πριν λοιπόν ξεκινήσετε να βάζετε "ν" στις καταλήξεις και να φέρεστε προοδόπληκτα σκεφτείτε οτι μάλλον κάθε εποχή έχει τις ανάγκες της και σε κάθε εποχή τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά την προσοχή των νέων την κερδίζει κάτι διαφορετικό. Ζούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης και των γρήγορων πληροφοριών.Πίο συμαντικό είναι για έναν 18χρονο να μπορεί να ξέρει τι συμβαίνει σε κάθε γωνιά του παλνήτη κάθε στιγμή, παρά να γνωρίζει λεπτομερώς τι έγινε στην Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Θεωρεί μείζον να ενημερώνεται κάθε στιγμή για τις εξελήξεις στην Κριμαία παρά να διαβάζει τόμους για τον Βυζαντινό Πολιτισμό. Τον ενδιαφέρει περισσότερο η επικαιρότητα, ο κόσμος σήμερα, η πρόοδος. Θα συναντήσετε νέους τόσο ευαισθητοποιημένους πάνω στο θέμα του περιβάλλοντος,των ζώων, των αναπτυσσόμενων χωρών, της άκρατης ανάπτυξης της ακροδεξιάς, το AIDS, Καρκίνο, την ομοφοβία. Ναι εσείς και η γενιά σας προσκολλημένοι σε περασμένα παρελθόντα θέσατε τα εμπόδια και ίσως αυτό που μας έμεινε να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε το παρόν και να διαφυλλάξουμε το μέλλον. Λίγη εμπιστοσύνη θέλουμε και όχι συγγνώμες. Η κριτική είναι φυσικά πάντα δεκτή! (btw δεν τον θυμόμουν και εγώ τον Κλεισθένη!) Τώρα που το αναφέραμε ξέρετε τι είναι το "btw" ;;;;
Αγαπητε staistav-Κατ'αρχην πρεπει να σου πω οτι βρισκω το σχολιο σου πολυ ενδιαφερον και πληρες ουσιας.Συμφωνω ,ουσιαστικα,με ολα οσα γραφεις για τις "αναγκες των καιρων μας".Νομιζω,ομως,οτι μαλλον με εχεις παρεξηγησει,κι εσυ,οπως και καποιοι αλλοι της γενιας σου.Ισως να φταιω κι'εγω γι'αυτο.Οσον αφορα στο τι "προτεραιοτητες" εχω,απλα θα σου επισημανω δυο πραγματα.Πρωτον,οτι ποτε δεν εχω σχολιασει τα(παμπολλα)ορθογραφικα λαθη σε κειμενα αλλων σχολιαστων,και δη νεων.Διοτι το θεωρω δευτερευουσης σημασιας ζητημα υπο τις παρουσες συνθηκες.Δευτερον, οτι ο μονος λογος για τον οποιο επιμενω στην αναγκη καλης γνωσης της γλωσσας και της ιστοριας ,ειναι ακριβως διοτι μονον ετσι μπορει ενας νεος να ερμηνευει σωστα την επικαιροτητα και να μετεχει σε αμφιδρομη επικοινωνια ιδεων και αποψεων.Οχι μονον δεν αντιτιθεμαι στην αναγκη συνεχους ενημερωσης στις διεθνεις, και,κυριως, στις τεχνολογικες εξελιξεις,αλλα αντιθετα ειμαι φανατικος υποστηρικτης της.Διοτι οι "τεχνικες γνωσεις", περαν του οτι αποτελουν εργαλεια επαγγελματικης επιβιωσης,ειναι και απολυτως αναγκαια μεσα για την αποκτηση περαιτερω γνωσης.Οσο αφορα στις επι υπολογιστων και τεχνολογιας γνωσεις μου ,δεν νομιζω οτι ενδιαφερουν κανεναν.Παντως,δεν ειναι "πρωτολειες".Τελος,ενας ανθρωπος ο οποιος εχει ζησει και εργασθει,και μαλιστα σε αρκετα υψηλο επιπεδο ,χρονια σε αγγλοφωνες χωρες, θα ηταν λιγο παραδοξο να μην γνωριζει τι σημαινει btw,η το πως γινεται format και backup.Για τα υπολοιπα τα οποια αναφερεις (...πάνω στο θέμα του περιβάλλοντος,των ζώων, των αναπτυσσόμενων χωρών, της άκρατης ανάπτυξης της ακροδεξιάς, το AIDS, Καρκίνο, την ομοφοβία)ειναι κριμα που δεν ειναι δυνατον να τα συζητησουμε εν εκτασει στο παρον forum.Επιτρεψε μου,ομως,μια συμβουλη.Επικεντρωσε το ενδιαφερον σου σε ενα,κυριως,απο αυτα.Στο "υπερκειμενο",το οποιο επηρεαζει καταλυτικα και ολα τα εις αυτο "υποκειμενα".Στο παγκοσμιως κρατουν,πλεον, "κοινωνικοπολιτικοοικονομικο" συστημα.Διαβασε το καλα και προσπαθησε να το κατανοησεις σε βαθος.Δεν ειναι ευκολο,πιστεψε με.Δεν αρκει να διαβασεις,επι παραδειγματι, τις θεωρητικες προσεγγισεις του Adam Smith,του Karl Marx,του John Meynard Keynes,η του Milton Freedman.Πρεπει και να κατανοησεις τον τροπο της εφαρμογης τους,και,κυριως,τα προς τουτο χρησιμοποιουμενα μεσα και το βαθος χρονου του σχεδιασμου τον οποιον απαιτουν.Τελειωνοντας, επιτρεψε μου να σου υποδειξω ενα κειμενο,η αναγνωση του οποιου ισως αποσαφηνισει καλυτερα απο εμενα καποια θεματα.http://kourdistoportocali.com/post/35622/noam
Συμφωνώ με το σχόλιό σας κ Λάμπρο Κόντα, αλλά όπου "πλειοψηφία/μειοψηφία" βάλτε πλειονότητα/μειονότητα. Ο όρος που χρησιμοποιείτε ευσταθεί νοηματικά μόνο σε ψηφοφορίες. Ένα ακόμη λάθος που χρεώνεται στην τραγικά ανούσια και αναποτελεσματική εκπαίδευση της χώρας.
Ευχαριστω για την επισημανση,παρα την μαλλον περιττη ειρωνια.Εν τουτοις εαν κανεις τον κοπο να το ερευνησεις θα διαπιστωσεις οτι και οι δυο λεξεις,στην νεολελληνικη, ειναι εξ ισου σωστες και αποδεκτες .Τουλαχιστον σε προτσεις οπως αυτη την οποια εγραψα.
ισχυρίζεστε ότι είστε μόλις 60 κ. Κοντέ∙ αυτό εδώ το κομμάτι είναι ό,τι πιο ραμολιμεντικό έχω διαβάσει. "τσ τσ τσ, οι σύγχρονοι νέοι είναι τόσο αμόρφωτοι/ με τόσο φτωχό λεξιλόγιο/ τόσο ρηχοί και επιφανειακοί/ ο κόσμος πλέον φενακίζεται με την ύλη αντί να ενστερνίζεται το πνεύμα/ άτιμη κακούργα κοινωνία (αλλά με σοφιστικέ λεξιλόγιο)". Αν δεν υπήρχατε θα έπρεπε να σας εφεύρουμε. Αν δεν είστε αυτός που βάζει την ύλη των πανελλαδικών, πρέπει επειγόντως να προσληφθείτε στο υπουργείο.
Επειδη εισαι νεος θα αποπειραθω να σου δωσω μια συμβουλη.Μην υβριζεις.Δεν κερδιζεις απολυτως τιποτα με αυτο.Προσπαθησε να εςπιχειρηματολογησεις.Και μια διαπιστωση.Αν αυτα τα οποια εγραψα σε οδηγησαν να καταλαβεις αυτα τα οποια γραφεις για εμενα,τοτε το προβλημα σου δεν ειναι η γνωση της ελληνικης.Ειναι αλλου ειδους.Αλλα σπαταλας την οργη σου σε εντελως λαθος στοχο.
Ελατε τωρα,αγαπητε ! Δεν νομιζω οτι η συνηθεια μου να μην χρησιμοποιω ,για λογους ταχυτητος γραφης,τονους, ειναι καταδεικτικο αγνοιας της γλωσσας η οτι επηρεαζει εννοιολογικα τα κειμενα μου.Ανηκω στην γενια του "χαρτιου και μολυβιου" και η εκπαιδευση μου στην "ηλεκτρονικη γραφη"εγινε σε αρκετα μεγαλη ηλικια,οταν ευρισκομουν σε αγγλοφωνες χωρες,οποτε εξ'υπαρχης δεν "εξοικειωθηκα" με την χρηση των τονων.Οταν,βεβαια, γραφω με "χαρτι και μολυβι"χρησιμοποιω ,αυτοματα,το πολυτονικο συστημα.Εν πασει περιπτωσει, επιτρεψατε μου να πιστευω οτι αυτη η "διυλυση του κωνωπος" δεν προσθετει κατι ουσιωδες στην συζητηση.