ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Πώς να σχολιάσετε την επίθεση που δεχτήκατε, σε έξι απλά βήματα

Πώς να σχολιάσετε την επίθεση που δεχτήκατε, σε έξι απλά βήματα Facebook Twitter
31

gif από το Κουρδιστό Πορτοκάλι

Η είδηση λέει:

"Νεαροί χτύπησαν με γροθιές και κλωτσιές καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αφού πρώτα τον ρώτησαν «αν είναι εκείνος που γράφει άρθρα κατά της αριστεράς». Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Νίκος Μαραντζίδης βρισκόταν σε καφετέρια στη Θεσσαλονίκη μαζί με φοιτητή του, όταν τρεις νεαροί τον πλησίασαν, του έκαναν την παραπάνω ερώτηση και όταν αυτός απάντησε καταφατικά, λέγοντας τους ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να συζητήσουν οποιαδήποτε διαφωνία τους, τον χτύπησαν. Ο πρώτος του έριξε γροθιά στο κεφάλι, με αποτέλεσμα ο καθηγητής να πέσει στο πάτωμα, οι άλλοι δύο άρχισαν να τον κλωτσούν στο κεφάλι και το σώμα.

Αμέσως μετά οι νεαροί διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση ενώ ο κ. Μαραντζίδης με κακώσεις στο σώμα του μετέβη στο νοσοκομείο."

 

 

Η επίθεση προκάλεσε πολλές και διάφορες συζητήσεις:

 

Από τα "καλά τον έκαναν, είναι διαπλεκόμενος, είναι κομματόσκυλο" μέχρι τα ειρωνικά "H αριστερά του ανθρωπισμού ξαναχτυπά" και "Η καλή βία...". 

 

Ο Δον Ιδιώτης σχολίασε: "Α, ναι και όποιος υποστηρίζει την θεωρία των δύο άκρων είναι φασίστας και τον δέρνουμε. Αλλά με αντιεξουσιαστικές μπουνιές, που έχουν άλλη γλύκα...", ενώ ο αναγνώστης με το ψευδώνυμο Ludwig von Mises έγραψε: "Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο κ. Μαραντζίδης επιτέθηκε με το κεφάλι του στις γροθιές των αριστερών ακτιβιστών, οι οποίοι κατάφεραν ευτυχώς να ξεφύγουν από τη μανία του καθηγητή."

 

Τέλος ο Faceless αναρωτήθηκε: "Καμμιά ανακοίνωση από κόμμα της Αριστεράς θα βγει? ή ντρέπονται που τον στοχοποιούσαν τόσο καιρό? ή μήπως χαίρονται?..." για να λάβει άμεσα την σωστή απάντηση της Πενταγιώτισσας πως ανακοινώσεις έβγαλαν τα κόμματα καταδικάζοντας την επίθεση. Και ευτυχώς και ο ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο εικάζω ότι υπονοούσε ο Faceless, καταδικάζει: «Εκφράζουμε τον αποτροπιασμό μας και την καταδίκη μας για τη βίαιη επίθεση που δέχθηκε ο καθηγητής Ν. Μαραντζίδης», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του κόμματος.

 

===

 

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι αυτό που ο καθηγητής ανέβασε στο μπλογκ του -ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΑΝΤΖΙΔΗΣ: Είναι ένα σχετικά σύντομο και αρκετά δηκτικό ποστ έξι σημείων, με τίτλο:

 

 

Προς στιγμήν μου φάνηκαν χρυσαυγίτες…

 

 

Μετά τη χθεσινή παρουσία των ακτιβιστών  στο κεφάλι μου  σκέφτηκα πως θα άξιζε να γράψω δυο λέξεις προβληματισμού:

 

 

1) Θέλω καταρχήν να παροτρύνω τους ακτιβιστές της εξτρεμιστικής δεξιάς και αυτούς του αντεξουσιαστικού χώρου να αντιμετωπίσουν το στυλιστικό τους ζήτημα. Όταν ήρθαν κοντά μου οι ακτιβιστές, φορώντας  μαύρο συνολάκι (παντελόνι και μπλούζα) και κουρεμένοι όπως ήταν (mainstream κοντό κούρεμα), μόλις άρχισαν τα πρώτα ήπια “γαλλικά” (τι είναι αυτά ρε που γράφεις και τέτοια) είπα από μέσα μου :”ωχ χρυσαυγίτες”.

Μετά μου μεινε το ωχ αλλά είχα κάνει λάθος δεν ήταν οπαδοί του τρίτου Ράιχ αλλά ιδεολόγοι της κολεκτιβιστικής κοινωνίας που απελευθερώνει τους ανθρώπους από τις ανάγκες τους (όπως από την ανάγκη να λες τη γνώμη σου ελεύθερα για παράδειγμα που είναι μια κακή αστική συνήθεια).

Απ’έξω ήταν όμοιοι με τους χρυσαυγίτες, αλλά φυσικά εγώ ο αντιδραστικός και ανιστόρητος οπαδός της θεωρίας των δύο άκρων δεν διέκρινα το ριζικά διαφορετικό ψυχικό τους πλούτο που κρύβεται επιμελώς κάτω από την όμοια σχεδόν εμφάνιση.

2) Πρέπει να εκφράσω την ευαρέσκεια μου για γεγονός πως άλλο πράγμα οι ελβιέλες της αταξικής κοινωνίας και άλλο οι μπότες του φασισμού. Επ’ αυτού οφείλω να υπογραμμίσω πως η διάκριση  είναι πολύ σημαντική. Οι ελβιέλες όταν τις τρως στο κεφάλι είναι μαλακές και δεν αφήνουν σημάδια, σε αντίθεση με τις μπότες.Ελπίζω βέβαια τώρα να μην δίνω ιδέες στους ακτιβιστές της κολεκτιβιστικής αταξικής κοινωνίας και αρχίσουν τις αλλαγές μόλις που αρχίσαμε να συνηθίζουμε.

3) Μου έκανε πολύ θετική εντύπωση η φράση του ενός ακτιβιστή: “μίλα ρε με το καλό γιατί αλλιώς θα σε κάνουμε να μιλήσεις με το άγριο”. Με τέτοια ποσοστά ανεργίας, νέα παιδιά να διαθέτουν έμφυτες και να καλλιεργούν τις τεχνικές της ανάκρισης νομίζω πως δεν πρέπει να πάνε χαμένα και πρέπει να αξιοποιηθούν στο μέλλον σε τέτοιες θέσεις ευθύνης. Επειδή καταλαβαίνω πως δεν θα θέλουν να υπηρετήσουν το άθλιο καπιταλιστικό κράτος, σκέφτομαι πως ο κόσμος είναι γεμάτος αταξικές ευκαιρίες σαν της Β.Κορέας ή της Κούβας.

4) Προτρέπω σε όσους βρεθούν σε ανάλογη κατάσταση με τη δική μου στο μέλλον να μην ειρωνεύονται τους ακτιβιστές. Το ερώτημα μου “είστε ανακριτές παιδιά;” εκνεύρισε τους ακτιβιστές  και τους έκανε να παραφερθούν.

5) Όσοι (ποδοσφαιρόφιλοι΄και μουντιαλικοί) δεν είδατε το Βέλγιο-ΗΠΑ χθες χάσατε. Εγώ ξεκίνησα ως οπαδός του Βελγίου και κατέληξα να υποστηρίζω τις ΗΠΑ (μπορεί πάλι γιαυτό να φταίει και ο γενικός ιδεολογικός κατήφορος που έχω πάρει, τι να πω).

6) Για τα υπόλοιπα θα μιλήσουμε άλλη στιγμή, προς το παρών να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσοι μου συμπαραστάθηκαν και μου συμπαραστέκονται από χθες καθώς και τα μέσα ενημέρωσης. Μπορεί να μου τελείωσαν την μπαταρία του κινητού δύο φορές, να έκαψαν το αυτί μου από την υπερθέρμανση  και να μην με έχουν αφήσει να κάνω καμιά άλλη δουλειά αλλά πέρα από τα αστεία  η παρουσία τους υπήρξε πολύτιμη και τους ευγνωμονώ.

 

Y.Γ  Επίσης, θέλω να διευκρινίσω πως ΔΕΝ είμαι στέλεχος του Ποταμιού.

 

 

 

 

31

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

12 σχόλια
Κατακριτέα η επίθεση σαφώς, αλλά από περιέργεια, έχει διαβάσει κανείς σας έστω και ένα άρθρο του κ. Μαραντζίδη? Αν ναι, ίσως μπορείτε να υποθέσετε από ιδεολογικό χώρο "προέρχονται" οι δράστες, και ίσως να καταλάβετε (όχι να δικαιολογήσετε) τους λόγους για τους οποίους έγινε αυτή η επίθεση.
@ Ο Νοών... νοείτωφυσικά και λέει. Και ακριβώς επειδή εσύ ο ίδιος/ ίδια προτρέπεις να μην είμαστε μονόπλευροι, φαντάζομαι καταλαβαίνεις τη διαφορά ανάμεσα στη βία και στην προάσπιση σωματικής ακεραιότητας. Και από το παράδειγμά σου βλέπεις ότι η βία έφερε τη βία. Δε βλέπω όμως παραλληλισμό με το εν λόγω άρθρο. Εκτός αν προσπαθείς να δικαιολογίσεις το μελλοντικό μαχαίρωμα των 3 ατόμων από τον καθηγητή.
..μη ξεχνάμε πως πολλά άσχημα επιβλήθηκαν και μας επιβάλλονται με τη βία (κάθε μορφής...), όμως, πολλά θετικά στην ιστορία κατακτήθηκαν με αίμα. Εξαρτάται βέβαια, ποια στιγμή, ήσουν, σε ποιό σημείο...Αυτά τα περί καταδικαστέας βίας απ' όπου και αν προέρχεται είναι, τουλάχιστον, μα^@κίες.
'Οσα κατακτήθηκαν με αίμα, χάθηκαν επίσης με αίμα από κάποιον άλλον. Και τα υπόλοιπα επιχειρήματα σας θυμίζουν πολύ αυτά που χρησιμοποιούνται ως δικαιολογία σε περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας...
«Όταν αναφέρομαι στη μη βία, δεν εννοώ να εγκαταλείπουμε τη μάχη αφήνοντας απροστάτευτους αυτούς που αγαπάμε. Ανάμεσα στη βία και τη φυγή του δειλού επιλέγω τη βία».Μαχάτμα Γκάντι«Διδάσκω την άμεση δράση. Δεν είπα ποτέ ότι θα μείνουμε ακίνητοι και δεν θα κάνουμε τίποτα. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη μη βία και τη μη αντίσταση».Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
«Xωρίς βία δεν υπάρχει δρόμος για την επιτυχία του λαού της Αφρικής απέναντι στην κυριαρχία των λευκών. Μας είχαν αποκλείσει όλες τις νόμιμες μορφές έκφρασης, με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις και βρεθήκαμε σε μια θέση όπου έπρεπε είτε να αποδεχθούμε μια διαρκή κατάσταση υποταγής ή να αμφισβητήσουμε την κυβέρνηση. Αποφασίσαμε λοιπόν να αμφισβητήσουμε τον νόμο».«Γιατί θαυμάζουμε όλους τους ανθρώπους που αντιστέκονται; Όλοι μας οι ήρωες ήταν ήρωες που αντιστάθηκαν απέναντι σε καθεστώτα αυθαιρεσίας και παραβίασαν βεβαίως, νομικίστικα κοιταγμένο, κάποιο νόμο. Μα πολεμάνε ένα καθεστώς που έχει καθιερώσει τη βία. Πώς αλλιώς θα αντιμετωπιστεί αυτό το καθεστώς; Βεβαίως και με μέσα που μπορεί να συνιστούν βία. Αλλά δεν είναι πρωτογενής αυτή η βία. Είναι άμυνα».Νέλσον Μαντέλα
@i-Boson 3.7.2014 | 14:28Μάλιστα... Είναι τόσο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τις καταστάσεις λοιπόν.Και επειδή αναφέρθηκε σε αυτό το άστοχο παράδειγμα συσχετίζοντας τα λόγια μου με τις δικαιολογίες των ασκούντων ενδοοικογενειακή βία, οι καταστάσεις δεν είναι μονόπλευρες ή μονόχρωμες.Δεν ξέρω αν το θυμάσαι, αν το γνωρίζεις, πριν από χρόνια, ένα τραγικό περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας εδώ στη χώρα μας, όπου ένας άντρας κακοποιούσε την σύζυγο μέχρι που ο έφηβος γιός, θέλοντας να προστατεύσει τη μητέρα του, επιτέθηκε με μαχαίρι και σκότωσε τον πατέρα του. Το δικαστήριο δικαιολόγησε την βίαιη αυτή πράξη του αναγνωρίζοντας του πολλά ελαφρυντικά. Καταδικάστηκε σε φυλάκιση λίγων χρόνων και σε σχετικά σύντομο διάστημα αποφυλακίστηκε. Αν σου λέει κάτι αυτό...
Αυτοί οι άνθρωποι εκφράστηκαν προς όλους για όλους και όχι μόνο για τους ομοίους τους προς τους ομοίους τους.Τώρα, αν εσύ θέλεις να θεωρείς τον εαυτό σου «Ελληνούλη» καλά κάνεις και προβλημά σου.
Ομοιως με τους γηπεδικους καφρους, βαλτε σ ενα γηπεδο τους φασιστες της δεξιας και της αριστερας, πεταξτε μεσα και τα κομματοσκυλα, να αλληλοεξαφανιστουν μπας και δει ασπρη μερα αυτος ο ομορφος τοπος...
Επίσης, τα μέσα ενημέρωσης δεν σου συμπαραστάθηκαν. Λάθος κατάλαβες (κοτζάμ καθηγητής...!). Προς το παρόν τους βόλεψες γιατί το θέμα σου "πουλάει" και για διάφορους άλλους λόγους που δεν είναι επί του παρόντος... Τα ίδια μέσα ενημέρωσης που σήμερα σου... "συμπαραστέκονται", είναι τα ίδια που σας θάβανε ασύστολα όταν για τα διάφορα δικαιώματα σας απεργούσατε και που σύντομα θα απεργήσετε ξανά. Και τότε να δεις που θα πάει αυτή η... συμπαράσταση...!
Το ότι ήταν αντιεξουσιαστές πως προκύπτει;Τους ζήτησε πιστοποιητικό φρονημάτων;Ή από την εμφάνιση;Είχαν μια καούρα οι αντιεξουσιαστές να υπερασπιστούν την (εξω)κοινοβουλευτική αριστερά ας πούμε κόντρα στο τι γράφει ο καθένας εναντίον της.Εκτός και αν ένας πολιτικός επιστήμονας/πολιτικός κοινωνιολόγος δεν γνωρίζει τις διαφορές...Ας μου επιτρέψετε να πω ότι κάτι δεν μου κολλάει...
"Ακροαριστεροί" στην βία όχι δεν είναι πρωτάκουστο.Ακροαριστεροί στην βία για να υπερασπιστούν την(κοινοβουλευτική-εντός ή εκτός) Αριστερά,ναι,είναι πρωτάκουστο.Άλλο αριστερός[(ευρώ)κομμουνιστής] άλλο ακροαριστερός(αντιεξουσιαστής).Έχουν κάποια κοινά αλλά δεν ταυτίζονται.Σίγουρα δεν θα σπάγανε στο ξύλο,άτομα του α/α χώρου,κάποιον επειδή έγραψε ένα άρθρο κατά του ΣΥΡΙΖΑ,κατά του ΚΚΕ ή κατά της ΑΝΤΑΡΣΥΑ π.χ..Στο έκανα πεντακάθαρο τί εννοώ ή όχι ακόμα;Τώρα αν κοτζάμ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ δεν ξέρει τις διαφορές μεταξύ αυτών των δύο χώρων και τα κάνει αχταρμά ακούσια,τι να πω.Σαν πρόχειρη δουλειά για κάτι άλλο μου κάνει το "αστείο" άρθρο του...
Είναι μεγάλη παγίδα, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, να μπαίνουμε στη λούπα της "κακής" και της "καλής" βίας και των αδικημένων θητών ή θυμάτων. Όλοι μας καταλαβαίνουμε πολύ καλά, το ποιός, το πότε, τα γιατί τις έφαγε ή τις έριξε και αν έκανε καλά ή όχι. Ξέρουμε πολύ καλά ποιός ή ποιοί έχουν λερωμένη τη φωλιά τους και ποιοί όχι. Άλλο αν για κάποιους λόγους δεν το παραδεχόμαστε γιατί αποτελεί ταμπού η βία (από όπου και αν προέρχεται) και όλες αυτές οι κλισέ μ@^@κίες...!Στην κατάστασή μας, που μοιάζει με διάλογο (σώνει και καλά "πολιτισμένο"...), μεταξύ αρνοεριφίων και αρπακτικών για το ποιός τελικά θα φαγωθεί, μεγάλο ποσοστό εκ των αρνοεριφίων, συνεχίζει να θεωρεί τον διάλογο αυτό "πολιτισμένο" με καταδικαστέα τη βία, από όπου και να προέρχεται...Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...● Κάποια προβατάκια (στη Νορβηγία) πήραν στο κυνήγι τον λύκο και το υπόλοιπο κοπάδι τα κατηγόρησε για προπηλακισμό. Καταδίκασε μάλιστα τη βία, από όπου και αν προέρχεται...!https://www.youtube.com/watch?v=YIKB5JAyqiw
Μπράβο στον καθηγητή που αντιμετώπισε με χιούμορ τον ξυλοδαρμό του. Ελπίζω μόνο οι καταδίκες να μην γίνουν μόνο από τα κόμματα, αλλά να γίνουν και έμπρακτα από κανένα δικαστήριο.
ζούμε σε μια κοινωνία που οι αδύνατοι πολεμούνται όσο πιο βάναυσα γίνεται και ο εν λόγω κύριος είναι ένας εκ των δυνατών. δεν πρόκειται να δικαολογήσω την πράξη των φοιτητών, γιατί δεν πιστεύω πως χρειάζεται καν να σχολιαστεί άλλο. αυτό που με τρομάζει είναι πώς ο τύπος αντί να ασχολείται με όσα καίνε, και να αποκαλύπτει ανθρώπους εκτρώματα όπως ο συγκεκριμένος, στοχοποιεί νέους που ζουν επομιζόμενοι το μέγιστο βάρος. σε μια κοινωνία ανελεύθερη που δεν τους αφήνει άλλη επιλογή από τη χρήση βίας ως υπεράσπιση του εαυτού τους και των ζωών τους.
Οι Εβραίοι στη ναζιστική Γερμανία δε είχαν άλλη επιλογή απ' τη χρήση βίας. Δεν έχεις άλλη επιλογή απ' τη χρήση βίας όταν ασκούν βία επάνω σου. Και όχι, βία δεν είναι η διαφορετική άποψη. Ο συγκεκριμένος έχει κάθε δικαίωμα να λέει την άποψή του, όπως κι εσύ. Και όπως κανείς δεν θα έρθει να σου σπάσει τα μούτρα επειδή διαφωνεί με αυτά που λες, το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και γι αυτόν.Τόσο απλά...
Και όμως. Είναι βία η παράλογη-"διαφορετική" άποψη όταν αυτή πέραν της θεωρίας, επιβάλλεται ως βίωμα και πρακτική ή αποσκοπεί ξεκάθαρα σε αυτό. Και ναι, αν τον παραλογισμό μου (ως άποψη) τον εφαρμόσω και στην πράξη προκαλώντας με τον ένα ή άλλο τρόπο τους δίπλα μου, λογικό είναι κάποια στιγμή να επιχειρήσουν να μου σπάσουν τα μούτρα. Και θα το κάνουν. Πόση υπομονή πια, πόσος διάλογος;;;...Όταν τα πράγματα φτάσουν σε αυτό το σημείο, δεν είναι γιατί απλώς υπήρξε μία θεωρητική διαφωνία αλλά κάτι περισσότερο.Παράδειγμα οι Εβραίοι της ναζιστικής Γερμανίας, όπως και άλλων εθνικών, θρησκευτικών, κοινωνικών και πολιτικών ομάδων ως «φυλετικά κατώτερων» ή «ανεπιθύμητων» (Ρομά, Σίντι, διανοητικά ασθενείς, σωματικά ανάπηροι, ομοφυλόφιλοι και άλλοι), να σημειωθεί πως ο βίαιος συστηματικός διωγμός τους, αρχικά εκφράστηκε και αποτέλεσε, κατά τους Ναζιστές Γερμανούς και τους συνεργάτες τους, ως μία... τεκμηριωμένη άποψη... επιστημονικά, κοινωνιολογικά και ανθρωπιστικά. Που σχεδόν άμεσα, από το θεωρητικό κομμάτι μεταπήδησε στο... πρακτικό... Και κοίτα τι έγινε... κάποιοι δεν την σεβάστηκαν...Άσχετα λοιπόν από τον συγκεκριμένο καθηγητή και των... Ρόκυ Μπαλμπόα..., γιατί αλλού είναι το νόημα (στη χρήση ή όχι της βίας), όταν κάποιοι, σώνει και καλά, προσπαθούν να σου επιβάλουν εκ του πονηρού μία στρεβλή άποψη με απώτερο σκοπό τους την αδιανόητη πρακτική εφαρμογή της και ενώ μέσω διαλόγου, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, τα παράλογα επιχειρήματα καταρρίπτονται λογικώς και ολοσχερώς και ο εκφραστής τους συνεχίζει να προσπαθεί να επιβληθεί ενώ πια τα περιθώρια διαλόγου έχουν εξαντληθεί, στο τέλος τι μένει; Τον πλακώνεις η δεν τον πλακώνεις; Συγκρούεσαι ή δεν συγκρούεσαι; Η αν είσαι στη θέση του, σε πλακώνουν ή δε σε πλακώνουν;...Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν ξέρω κατά πόσο οι... πυγμάχοι και ό,τι εκείνοι εκπροσωπούν (δεν έχω καταλάβει ακόμη τι), προηγούμενα, όντως εξάντλησαν αυτά τα περιθώρια διαλόγου...