Στις Πανελλαδικές το μάθημα της Πληροφορικής

Στις Πανελλαδικές το μάθημα της Πληροφορικής Facebook Twitter
15

Την εισαγωγή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενο μάθημα της Γ' Λυκείου από το ερχόμενο έτος για όσους στοχεύουν σε αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα ο Ανδρέας Λοβέρδος.

Όπως πάντως γράφουν τα Νέα, αντιδράσεις υπάρχουν σε αυτό το ενδεχόμενο από τους καθηγητές Χημείας οι οποίοι θεωρούν ότι η επιλογή της Πληροφορικής θα γίνει σε βάρος της Χημείας και θα περιορίσει τις επιλογές των υποψηφίων για τις σχολές θετικών και τεχνολογικών επιστημών.

Οι καθηγητές Χημείας προτείνουν να εισαχθεί η Πληροφορική ως «ειδικό» μάθημα, χωρίς αντικατάσταση της χημείας, όπως γίνεται με το Σχέδιο για την εισαγωγή στις αρχιτεκτονικές σχολές.

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Το θέμα είναι ότι αν μπει η Πληροφορική ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα,θα μπει λογικά στο θετικό πεδίο με αποτέλεσμα όντως να περιορίζεται η χημεία.Διότι αν θέλει κάποιος να περάσει στο Χημικό τι θα κάνει;(στο θετικό πεδίο εξετάζεται η έκθεση,τα μαθηματικά προσανατολισμού ,η φυσική και η χημεία,μέχρι σήμερα τουλάχιστον)
Είναι ντροπή να απαξιώνει ο ένας επιστήμων τον άλλον. Η πληροφορική είναι απαραίτητο μάθημα σε κάθε επιστήμη θετική και τεχνολογική και δε το λέω λόγω ιδιότητας (μηχανικός υπολογιστών) αλλα επειδή όλοι οι φίλοι μου χημικοί,βιολόγοι,χημικοί μηχανικοί,μηχανολόγοι,πολιτικοί μηχανικοι,κατα καιρούς θέλουν να φτιάξουν ένα πρόγραμμα που να επεξεργάζεται κάποια δεδομένα τους και δε μπορούν οποτε αγγαρευουν εμένα. Αν έχουν μια στοιχειώδη γνώση ψευδοκώδικα στο μυαλό,θα μπορέσουν να υλοποιήσουν με σχετική ευκολία τη λύση στο προβλημά τους(που συχνά για κάποιον γνώστη,είναι αστείο το πρόβλημα)
Τι λες ρε φίλε πλάκα κάνεις ??Για να μπεις φαρμακευτική/ιατρική πχ θα δώσεις πανελλαδικά κώδικα??Σίγουρα πρέπει να αναβαθμιστεί η διδασκαλία της πληροφορικής στο σχολείο, αλλά πρέπει να διαχωρίσουμε το μάθημα απο τις εξετάσεις εισαγωγής.Σωστό πάντως να μπεί ως εξεταζόμενο για τις σχετικές σχολές, αλλά ισχύει και αυτό που λένε και οι χημικοί, οτι θα περιορίσει τις επιλογές στο μηχανογραφικό.Ελπίζω σε μια λογική λύση (δεν το κόβω βέβαια).
οχι,ρε φίλε! δε κάνω πλάκα. Στο εως τώρα σύστημα δεν υπαρχει πουθενά πληροφορική γενικής παιδείας ουτε και χημεία γενικής παιδείας που θα μπορουσε να χρησιμοποιηθεί σαν μάθημα βαρύτητας. Η ιατρική και φαρμακευτική που αναφέρεις είναι στο πεδίο των επιστημών υγείας,ενω εγώ αναφέρθηκα σε θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. Κάποια στιγμή το αστειάκι οτι η πληροφορική δεν είναι σοβαρή επιστήμη αλλα μονο οι παραδοσιακές χημεία και φυσική είναι, πρέπει να τελειωσει. Αστειάκι που διαιωνίζεται όσο η πληροφορική γενικής παιδείας που διδάσκεται περιορίζεται στο chating και τη ζωγραφικη. Για τη πληροφορική στη κατευθυνση είναι άλλο θέμα. Το πιο εξοργιστικό όλων όμως,είναι οτι ο τσακωμός με τους χημικούς δεν γίνεται για τις γνώσεις των παιδιών αλλα για το ποιος κλάδος θα πάρει μεγαλυτερο κομμάτι στη πίτα της παραπαιδείας. Απλά,ντροπή!
Αφού έτσι κι αλλιώς μ' αυτά ασχολούνται και στην ελεύθερη ώρα τους τα παιδιά, χάκινγκ κλπ. Όσοι έχουν έφεση, αποκλείεται να μην τα μαθαίνουν μόνοι τους-με τη βοήθεια του ίντρνετ. Καλύτερα στο σχολείο να μαθαίνουν άλλα πράγματα.
Υγ. Ιδίως που, ειδικά στον προγραμματισμό, καταλαβαίνεις και μόνος σου τι λειτουργεί και τι όχι. Σ' αντίθεση με τα θεωρητικά / ανθρωπιστικά μαθήματα (λογοτεχνία, φιλοσοφία, κοινωνιολογία, τέχνες, μουσική...) που έχουν περιπέσει σε δυσμένεια στην εποχή μας, κι όπου είναι απαραίτητη η καθοδήγηση από έναν ειδικό, αλλιώς αν πας να ασχοληθείς μόνος σου καταλήγεις 99% σε σαβούρα, συνομωσιολογίες κλπ.
Προφανώς έχεις τεράστια άγνοια του τι σημαίνει προγραμματισμός. Δεν είναι "μπες youtube, κατέβασε βίντεο, φτιάξε παρουσιάση στο pp" και λοιπά. Είναι δημιουργία πολύπλοκων αλγορίθμων (ανάλογα και την γλωσσα προγραμματισμού βέβαια) με σκοπό την επίλυση προβλημάτων και την δημιουργία εφαρμογών. Και όχι δεν καταλαβαίνεις μόνος σου τι λειτουργεί και τι όχι, πρέπει να διδαχτείς πράγματα, είναι σαν τα μαθηματικά και το λέω ως άτομο που ασχολείται και με τα δύο. Αντιθέτως οι ανθρωπιστικές επιστήμες έιναι κάτι που μπορείς να μάθεις χίλιες φορές πιο εύκολα αν ψαχτείς και ανοίξεις βιβλία ψυχολογίας ή αρχαίων ή λοιπών...
Οτι δηλαδη τα νεα παιδια στον ελευθερο τους χρονο μαθαινουν προγραμματισμο.Εσεις το "χακινγκ" το αντιλαμβανεστε ως "κατεβαζω βιντεο στο youtube?".Τα περισσοτερα παιδια το μονο που ξερουν απο πληροφορικη ειναι πως να μπoυν στο facebook. Τα θεωρητικα μαθηματα ειναι αυτα ακριβως που δεν χρειαζονται καθοδηγηση(με εξαιρεση τα αρχαια ελληνικα που ειναι ξενη γλωσσα και ετσι ακριβως πρεπει να διδασκεται).Δηλαδη χρειαζεται καθοδηγηση καποιος για να παρει εναν Ελυτη και να διαβασει?Οι πανελλαδικες ειναι μια διαδικασια στην οποια γενικοτερα χανεται η ουσια του μαθηματος οποτε ακομα και αν το μαθημα εισαχθει στις πανελλαδικες δεν θα αποκτησει ιδιαιτερη αξια.Σημαντικο ειναι να ανανεωσουν επιτελους το βιβλιο της πληροφορικης του λυκειου, που σε λιγο θα αποκτησει μεγαλυτερη αρχαιολογικη αξια απο τον ταφο της αμφιπολης, ή ακομα και να καταργησουν τα βιβλια σ αυτο το μαθημα.
Είναι σημαντικό να μην συνεχιστεί η κατρακύλα των ανθρωπιστικών σπουδών, ιδίως σε μια χώρα που εξαρτάται σε τόσο μεγάλο βαθμό απ' τον τουρισμό και τη σωστή αξιοποίηση της αρχαίας κληρονομιάς και της φυσικής ομορφιάς. Ακόμη και τους αγρότες θα βοηθούσε να έχουν καλύτερο αισθητικό κριτήριο, όταν το 30% της παραγωγής πετιέται απλά και μόνο επειδή δεν είναι ωραίο στην όψη. Τελευταία, τουρίστριες μου έλεγαν με παράπονο πόσο χάλια ήταν η μουσική που έπαιζαν τα μπαρ της Μυκόνου, τους χάλασε τις διακοπές που δεν μπορούσαν να διασκεδάσουν. Παντού αδιάφορα ντάπα-ντούπα και με το ζόρι βρήκαν ένα μπαρ να παίζει, έστω, τα κλασικά ροκ. Δεν παίζει ρόλο σ' αυτό η μηδενική μουσική παιδεία των Ελλήνων; Που οι καθηγήτριες πιάνου πιο εύκολα ακούνε "Μόνικα" και ελέκτρο για την ευχαρίστησή τους παρά κλασική μουσική την οποία τόσο συχνά σνομπάρουν; Που δεν υπάρχουν δρόμοι στο όνομα της Κάλλας; Όλα αυτά δεν είναι φρου-φρου, έχουν άμεση επίπτωση στο πολιτιστικό επίπεδο του λαού και στο πόσο σοβαρά μας βλέπουν οι άλλοι. Η όξυνση της κριτικής ικανότητας με τα λιγότερο καλλιτεχνικά θεωρητικά μαθήματα είναι ακόμη πιο προφανές ότι είναι απαραίτητη. Συνέχεια βλέπω σχόλια Ελλήνων π.χ. στο site του Guardian και μου φαίνεται ότι τα γράφουν παιδιά... Κι όσο για την άποψη ότι τα αρχαία είναι άλλη γλώσσα, ακόμη και το google translate διαφωνεί, αν βάλετε μέσα Αριστοτέλη θα το αναγνωρίσει ως Greek. Ενώ ένα λατινικό κείμενο δύσκολα θα έλεγε ότι είναι Ιταλικά ή Ρουμάνικα. Εντάξει, τα λατινικά υπάρχουν και σαν ξεχωριστή γλώσσα στο google transl. ενώ τα αρχαία ελληνικά όχι, αλλά δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι η διαφορά από τα λατινικά στις λατινογενείς γλώσσες είναι απείρως μεγαλύτερη απ' ότι από τα αρχαία ελληνικά στα νέα (που διαφέρουν όσο τα αγγλικά του Chaucer, ας πούμε, από τα σημερινά. Τα αγγλικά του Chaucer είναι αμέσως αναγνωρίσιμα ως αγγλικά. Και σχεδόν όλοι οι ξένοι γνώστες αρχαίων ελληνικών με τους οποίους έχω μιλήσει θεωρούν τα νέα ελληνικά εξέλιξη της ίδιας γλώσσας.) Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν καλά αρχαία, είναι η ανώτερη έκφραση της γλώσσας μας και αν τα εγκαταλείψουμε είναι σαν ένας Άγγλος να εγκαταλείπει τον Shakespeare. Χάνεται η επαφή με την πιο δουλεμένη μορφή της γλώσσας. Τέλος πάντων, σε τομείς όπου είναι σημαντικό το ποιοτικό κριτήριο έχει μεγάλη αξία η καθοδήγηση και η επιρροή από άτομα που κατέχουν τον "κανόνα" και που έχουν ασκήσει το δικό τους γούστο με κόπο και προσπάθεια. Αλλιώς Χάρυ Πότερ.
@persakiΗ διαστροφή της κατάστασης είναι ότι μετατρέπει αυτούς που θα όφειλαν λόγω ρόλου να είναι υπέρμαχοι του πολιτισμού στους χειρότερους, πιο πεισμωμένους εχθρούς της γνώσης, της κριτικής σκέψης, της φαντασίας. Σήμερα οι περισσότεροι φιλόλογοι, curators, κλπ., πολεμάνε με νύχια και με δόντια αυτά που θα έπρεπε να υπερασπίζονται και κάνουν τεμενάδες στον πολιτισμό των χάκερς και των γκατζετάκηδων. Αυτή η πολιτιστική στέγνια είναι που σπρώχνει τον κόσμο στις ψεύτικες ελπίδες των χρυσών αυγών.
Συγνώμη κιόλας, αλλά ο Pinker δεν είναι σοβαρό ανάγνωσμα για φιλόλογο. Είναι από τα βιβλία που διαβάζουν οι μάνατζερ και οι φοιτητές φαρμακευτικής. Θα πρότεινα πολλή λογοτεχνία για να αποκτήσεις ποιοτικό αισθητήριο. Η μορφή πάει μαζί με το νόημα / περιεχόμενο, δεν είναι κάτι ξέχωρο. Πρέπει να αντισταθείς και εσύ κ' όλοι οι φιλόλογοι στον ακραίο υλισμό και τεχνοκρατισμό της σύγχρονης εποχής. Καλή και η τεχνολογία, εννοείται, όμως η λογοτεχνία, η σκέψη, οι τέχνες πρέπει να έχουν τους δικούς τους λειτουργούς. Μην βλέπεις που στην Ελλάδα "φιλολογία" σημαίνει μόνο γραμματική.
Το τι διαβασα στο τελευταιο σχολιο...πραγματικα το τερματισες.Δηλαδη οι αγροτες δεν εχουν αισθητικη επειδη πετανε τις ντοματες????Και δεν εχουν "αισθητικη" μονο οι Ελληνες αγροτες.Ολοι οι αλλοι πουλανε την ντοματα και σε σχημα διαστημοπλοιου?????????στην Γερμανια πχ ακουνε Μοτσαρτ στα μπαρακια ?????Μουσικη επιλογη σου λεει κατι?Περιμενεις απο ΤΟ GOOGLE να σου πει τι ειναι η αρχαια ελληνικη γλωσσα?Εγω σπουδαζω φιλολογια με τομεα γλωσσολογια και θα σου πω το εξης!!!!!!Επειδη τα γραμματακια της μοιαζουν με τα δικα μας δεν σημαινει οτι ειναι γλωσσα μας.Αμα ειναι ετσι να μαθουμε και γραμμικη Α.Και τελος οσο και αν δεν με συμφερει που στο λεω ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΗ ΓΝΩΣΗ.Και ναι στο λεω εγω η φιλολογος.Την ιδια πνευματικη αξια (οση πνευματικη αξια μπορει να εχει μια γλωσσα εφοσον ειναι μονο ενα κωδικας επικοινωνιας)που εχει η μογγολικη γλωσσα την ιδια ακριβως εχει και η αρχαια ελληνικη.Το ΝΟΗΜΑ που το χανουν ολοι ειναι τα αρχαια κειμενα!Τι λενε αυτα τα κειμενακια?Θουκιδιδης,Αριστοτελης,Πλατωνας....?Αυτα εχουν το νοημα.Που κυκλοφορειτε εσεις ελευθεροι??
Αυτό ακριβώς λέω, επιβεβαιώνεις τα λεγόμενά μου, για τις καθηγήτριες πιάνου που δεν τους αρέσει η κλασική μουσική και για τους αναίσθητους / αμόρφωτους φιλόλογους που λένε "ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΗ ΓΝΩΣΗ". Κρίμα που είναιτόσο χαμηλό το επίπεδο σ' αυτή τη χώρα. Παίρνεις πολύ κόσμο στον λαιμό σου με την αμορφωσιά σου, αλλά είμαι βέβαιος ότι τα παιδιά θα αρχίσουν σιγά σιγά να ξυπνάνε.