O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως

O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως Facebook Twitter
17
O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως Facebook Twitter

Σχεδόν ένα χρόνο πριν ο ρώσος καλλιτέχνης Petr Pavlensky είχε γίνει πρωτοσέλιδο σε όλα τα μέσα του κόσμου, καρφώνοντας τους όρχεις στην Κόκκινη Πλατεία, στο κέντρο της Μόσχας. O ίδιος είχε τότε επιλέξει να δώσει την πρώτη του συνέντευξη αποκλειστικά στο LIFO.gr εξηγώντας την ιστορία και το κίνητρο αυτής της σοκαριστικής διαμαρτυρίας. 

O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως Facebook Twitter

Σχεδόν ένα χρόνο μετά, ο Pavlensky επαναλαμβάνει μια αιματηρή διαμαρτυρία, ανεβαίνοντας γυμνός στην οροφή ψυχιατρικού νοσοκομείου της Μόσχας. Αφού κάθισε στην άκρη της ταράτσας, παρέμεινε σιωπηλός για λίγα λεπτά και έπειτα έκοψε τον λοβό του αυτιού του με ένα κουζινομάχαιρο. Οι αστυνομικοί τον περικύκλωσαν ενώ η performance είχε ήδη ολοκληρωθεί και ο Pavlensky παρέμενε ψύχραιμος με το αίμα να κυλά στο γυμνό του σώμα. Ο καλλιτέχνης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου και νοσηλεύεται ενώ όπως αναμεταδίδουν τα ρωσικά μέσα, πρόκειται να περάσει ακόμη μια ψυχολογική εξέταση.

 

Σημειώνεται πως αυτή η επίμονη προσπάθεια της κυβέρνησης να τον χαρακτηρίσει ψυχολογικά ασταθή και επικίνδυνο είναι και η αιτία της διαμαρτυρίας του. Ο Pavlensky είχε δηλώσει στο LIFO.gr πως έχει υποβληθεί σε τρία ψυχολογικά τεστ τα οποία συμπέραναν πως είναι ψυχολογικά υγιής.

 

O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως Facebook Twitter

 

O Ρώσος που είχε καρφώσει τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία, κόβει το αυτί του δημοσίως Facebook Twitter

 

Η διαμαρτυρία φέρει τον τίτλο "Διαχωρισμός" και αμέσως μετά τη σύλληψή του στον Τύπο δόθηκε η δήλωση του Pavlensky ο οποίος αναφέρει πως: "Το μαχαίρι αποκόβει τον λοβό του αυτιού από το υπόλοιπο σώμα. Ο τσιμεντένιος τοίχος του ψυχιατρείου χωρίζει τους λογικούς από τους τρελούς. Η αστυνομία χρησιμοποιεί την εξουσία της για να καθορίσει την γραμμή ανάμεσα στη λογική και την τρέλα, για πολιτικούς σκοπούς." O Petr Pavlensky μετά το περσινό περιστατικό είχε υποχρεωθεί σε κατ΄οίκον περιορισμό και παρέμενε στο στόχαστρο της αστυνομίας η οποία παρακολουθούσε στενά την κάθε του κίνηση.

 

17

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάλληλος της Macy's δαπάνησε $154 εκατομμύρια από τους εταιρικούς λογαριασμούς

Διεθνή / Απάτη για Όσκαρ: Υπάλληλος της Macy's χρέωσε την εταιρεία με $154 εκατ. για δικές του αγορές

Από το 2021 και μέχρι πριν από μερικές ημέρες, ένας υπάλληλος της αλυσίδας πολυκαταστημάτων έκανε δαπάνες εκατομμυρίων για δικές του αγορές από λογαριασμούς του εργοδότη του
LIFO NEWSROOM
Μέρκελ: Κυκλοφόρησαν τα απομνημονεύματά της - Δεν μετανιώνει για πρόσφυγες, ενέργεια και Ρωσία

Διεθνή / Η προφητεία της Μέρκελ για τον Πούτιν: Είναι πάντα έτοιμος να καταφέρει πλήγματα

Κυκλοφόρησαν τα απομνημονεύματα της πρώην καγκελαρίου της Γερμανίας - Πώς δικαιολογεί την απόφαση για εγκατάλειψη της πυρηνικής ενέργειας - Γιατί λέει ότι η Γερμανία και η Ευρώπη θα είναι πάντα τόποι στους οποίους οι άνθρωποι επιθυμούν να πάνε - Τι λέει για την selfie με τον Σύρο πρόσφυγα
LIFO NEWSROOM
Γιατί κατέρρευσε η Γερμανική κυβέρνηση;

LiFO politics / Γιατί κατέρρευσε η γερμανική κυβέρνηση;

Η Βασιλική Σιούτη συζητά με τον δημοσιογράφο-ανταποκριτή γερμανόφωνων ΜΜΕ, Φέρρυ Μπατζόγλου, για τη γερμανική πολιτική κρίση και το αν αυτή σχετίζεται με την εκλογή Τραμπ στις ΗΠΑ και το Ουκρανικό ζήτημα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Υπόθεση Πελικό: «Ας αποδοθεί δικαιοσύνη», ήταν τα πρώτα λόγια της Ζιζέλ μετά την αγόρευση της εισαγγελέως

Διεθνή / Υπόθεση Πελικό: «Ας αποδοθεί δικαιοσύνη», ήταν τα πρώτα λόγια της Ζιζέλ μετά την αγόρευση της εισαγγελέως

Η εισαγγελέας ζήτησε την επιβολή της μέγιστης ποινής των 20 ετών κάθειρξης για τον βασικό κατηγορούμενο Ντομινίκ Πελικό - Τι είπε η Ζιζέλ κατά την έξοδό της από το δικαστήριο
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

σχόλια

8 σχόλια
Το μόνο πού θά έπρεπε να μας κινεί το ενδιαφέρον είναι οτι ένας άνθρωπος ΔΗΛΩΣΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ με ενα παραφυσικό τρόπο που λίγοι απο εμάς, μπορεί και κανένας να μην είχε τα κότσια να το κάνει.. Αυτός προσπαθεί να περάσει ενα μεγάλο μύνημα στην ανθρωπότητα πού μερικοί απο εσάς δεν πρόκειτε να λάβετε ποτε γιατι σάς έχουν κατοχυρώσει πνευματικά ορια απο μιρκά παιδιά..
Διαχωρίζω τις δυο ταυτότητες αυτού του ατόμου.Η μια είναι καλλιτέχνης γιατί έτσι γράφει στο βιογραφικό του και η άλλη πολιτικός ακτιβιστής.Δεν θεωρώ εικαστικά workshop αυτά που έχει κάνει κατα καιρούς αλλά ξεκάθαρη πολιτική διαμαρτυρία.To οτι τους βαζει τίτλους θεωρώ οτι το κάνει γιατί θέλει άμεσα-στο εδω και τώρα-να "προκαλέσει" και να αφυπνήσει τον Ρωσικό λαό και στην προκειμένη περίπτωση η ταυτότητα του καλλιτέχνη χρησιμοποιείται ως άλλοθι..
Είχα διαβάσει τη συνέντευξή του, από την οποία φαίνεται πως όντως είναι λογικός - τώρα, αναφορικά με αυτά που κάνει, εφ' όσον στρέφεται εναντίον του εαυτού του και όχι άλλων ανθρώπων, δεν με απασχολεί. Από τη στιγμή που δεν βλάπτεις τον διπλανό σου, κατά τη γνώμη μου, είσαι ελεύθερος να διαμαρτυρηθείς.
ρε παιδια το παιδι δεν πειραξε κανεναν..το αφτι ΤΟΥ εκοψε κ τα @@ ΤΟΥ καρφωσε. ...Απλα εδωσε και εναν "τιτλο" στο ολο εγχειρημα. Τεχνη εκανε κ ενα point ηθελε να δωσει. Αν δλδ παρουσιαζε το ιδιο σε εναν πίνακα ζωγραφικης θα ηταν τεχνη ενω τωρα δεν ειναι?
Το τί είναι τέχνη και πως την εκφράζει ο καθένας, είναι λογικά υποκειμενικό θέμα. Τώρα στην περίπτωση αυτή μιλάμε για τέχνη με ψυχολογικές προεκτάσεις η απλά για έναν τρελό που δεν ξέρει πως να εκφράσει τις απόψεις του διαφορετικά.... Διαλέγουμε και παίρνουμε!!!
...μα η τέχνη έχει πάντα ψυχολογικές προεκτάσεις...και ναι...υπήρξαν και τρελοί μεγάλοι καλλιτέχνες... Η ιατρική γνωμάτευση είναι όμως θέμα ειδικών. Η σχιζοφρένεια σίγουρα δεν μειώνει το έργο κάποιου αλλά το αντίθετο μάλλον θεωρώ μιας και μιλάμε για άρρωστο συνάνθρωπο και συμπολίτη... ...αλλά το τι ξέρει και το τι δεν ξέρει ως προς το πως να εκφραστεί νομίζω δεν μπορείς να το ξέρεις. Ξέρουμε τον τρόπο που εκφράστηκε πρόσφατα πάντως και ως τέχνη θα έχει και διάφορες αντιδράσεις αναφορικά με το κοινό...Άλλες θετικές και άλλες αρνητικές....αυτό σημαίνει ελευθερία έκφρασης και αυτοδιάθεση για κριτική... Βασικά ανθρώπινα δικαιώματα δηλαδή τα οποία και πρέπει να διασφαλίσουμε και να κατοχυρώσουμε.
Η επιτυχία ενός καλλιτέχνη κατά την άποψή μου είναι να διχάσει. Άρα σαν καλλιτέχνης (αυτού του είδους) είναι σίγουρα πετυχημένος. Προφανώς όμως το σχόλιό μου δεν έγινε αντιληπτό. Λέω λοιπόν πως ο καθένας εκλαμβάνει την κίνησή του - τέχνη του όπως νομίζει ο ίδιος. Δεν κρίνω τον τρόπο σκέψης-τέχνης του απλά παρουσιάζω δύο πλευρές αυτής και έκδηλα φαίνονται.Κατά την άποψή μου αυτό δεν είναι τέχνη είναι προσβολή της δημοσίας αιδούς υπό τον μανδύα κάποιου είδους τέχνης από άτομο σοβαρά ψυχικά διαταραγμένο.
"Ο Pavlensky είχε δηλώσει στο LIFO.gr πως έχει υποβληθεί σε τρία ψυχολογικά τεστ τα οποία συμπέραναν πως είναι ψυχολογικά υγιής" Ε εντάξει, αφού το λέει...
Όχι βρε φίλε "μαζέψτε τον", ας υπάρχει και καμιά ζωή πέρα από τα όρια, έξω από την περίφραξη. Εάν δεν επιτίθεται σε κανέναν. Παράγει κάποιες εντυπώσεις που δεν μπορεί να τις έχει από πουθενά αλλού ο κόσμος.
Γιατι αγαπητε Heuristic, οργανωμενε σε *δεξιο* κομμα αλλα με φιλο/ρωσικο προσανατολισμο? Ολα χωρουν σε ενα δημοκρατικο καθεστως, (αυτος ο ορισμος, βεβαια, δε συμπεριλαμβανει τον αγαητο σας Πουτιν...).
@Spyridon Τέτοιου τύπου "θεάματα" μου είναι αποκρουστικά και δεν μπαίνω στην διαδικασία να τα εξετάσω υπό πολιτική σκοπιά κύριε Spyridon αλλά μιας και ξανασυναντηθήκαμε (με μια δόση ειρωνείας στο σχόλιο σας) έχω να πώ τα παρακάτω: Σέβομαι το δικαίωμα της διαμαρτυρίας και ελεύθερης έκφρασης αλλά πρέπει να έχουν (λογικά) όρια. Αυτού του τύπου οι ακτιβιστές κατά την γνώμη μου δεν ειναι ανιδιοτελείς αγωνιστές της Δημοκρατιας αλλά τυχοδιώκτες, που προσβλεπουν είτε σε προσωπική προβολή και όφελος με το να σοκάρουν είτε, χρήζουν ψυχιατρικής παρακολούθησης. Έλεος, με τον κάθε περίεργο που του πετάμε μια ταμπέλα ακτιβιστή/καλλιτέχνη και θα πρέπει να κάτσουμε να σκεφτούμε και να αναλύσουμε, τα βαθύτερα νοήματα της παλαβομάρας του. Όσο στα σοβαρά πήρα την Milo Moire (βλέπε "ζωγραφίζω" με αυγά μπογιάς που βγάζω από τον κόλπο μου) άλλο τόσο και λιγότερο, τον Petr Pavlensky. Άνθρωπος ο οποίος είναι σε θέση να βλάψει κατά αυτό τον τρόπο τον εαυτό του, είναι ικανός (κατά την γνώμη μου πάντα) για οτιδήποτε.
Η γνωμη σας μπορει να ειναι σεβαστη, αγαπητε Heuristic, αλλα ποιος ειναι αυτος που θα θεσει τα λογικα ορια, οπως λετε? Εσεις, ο κος Καμενος, ο κος Πουτιν, ποιος? Ιδου η απορια. Μηπως επισης πιστευετε οτι ο εν λογω καλλιτεχνης θα επρεπε να σταλει στη Σιβηρια η να κλειστει στα παλαι ποτε ψυχιατρεια της σοβιετικης εποχης ως αντι/κοινωνικο στοιχειο? Επιτρεψτε μου να μη θεωρω τη γνωμη σας ως πανακεια της ελευθεριας της εκφρασης, καλλιτεχνικης και μη.
Κύριε Spyridon. Γιατί επιμένετε σε πολιτική κουβέντα, ενώ εκφράζω αρνητική άποψη για κάποιον, που αυτοτραυματίζεται δημόσια; Εσάς, δεν σας ενοχλεί αυτό το θέαμα; Εάν τον βλέπατε σε μια πλατεία στην Ελλάδα, δεν θα τον σταματούσατε; Κρίνετε φυσιολογική μια τέτοια κατάσταση, δεν πιστεύετε ότι ο άνθρωπος αυτός πρέπει να εξεταστεί από ειδικούς;Μου προκαλεί εντύπωση ότι ΠΑΝΤΑ κάνετε ιστορική αναδρομή για την Σοβιετική Ένωση, την οποία απεχθάνομαι όπως και κάθε απολυταρχικό καθεστώς και επιλέξατε να αναφέρατε τις (δεξιές) πολιτικές μου πεποιθήσεις. Κακώς το αναφέρω, αλλά ΔΕΝ ψηφίζω ΑΝΕΛ και αποτελεί λάθος σας που μου βάλατε τέτοια ταμπέλα αναφέροντας το όνομα του κου Καμμένου. Το γεγονός ότι δεν συμφωνούμε για την μορφή και λειτουργία της γεωπολιτικής πίτας και παρότι θαυμάζω τους Αμερικανούς, (αλλά είμαι ΚΑΘΕΤΑ αντίθετος στην εξωτερική πολιτική τους) αυτό δεν σημαίνει όμως ότι σε ΚΑΘΕ post μου, θα πρέπει να παίζει η ίδια κασέτα πέρι Putin, ΕΣΣΔ και τί ψηφίζω, θα την μασήσει στο τέλος το κασετόφωνο κύριε Spyridon. Έχετε γνώση και λόγο, μόρφωση και μια ηλικία. Ψηφίζω μάλιστα θετικά σε πολλές αναρτήσεις σας. Μην αναλώνεστε σε αντιπαραθέσεις με κάποιον κατά πολύ νεότερο σας, δεν σας αρμόζει, παρακαλώ, να εστιάζετε σε αυτά που γράφω και όχι αυτά που νομίζετε ότι πιστεύω ή (μπορεί) να υπονοώ. Ευχαριστώ.
Και τη σειρά να αλλάξεις και άλλους συνδυασμούς να δοκιμάσεις, πάλι, τελείως λογικό δεν τον λες.....αν και ακούγεται πιο ορθόν να κόψεις τα @@ σου και να καρφώσεις τα αυτιά σου.....η να καρφώσεις τα @@ σου επάνω στα αυτιά σου.....η να κρεμάσεις τα αυτιά σου επάνω στα @@ σου.....η να τα χρησιμοποιήσεις ως ωτασπίδες.....όχι, όχι... λογικό δεν τον λες...!