Πώς να μείνεις αξέχαστος σε 30 δευτερόλεπτα

Πώς να μείνεις αξέχαστος σε 30 δευτερόλεπτα Facebook Twitter
3


Είτε πρόκειται για επαγγελματική συνέντευξη, είτε για socializing σε ένα πάρτι, είτε συνάντησες τυχαία το είδωλό σου σε ένα ασανσέρ, η ικανότητα του να πείθεις τον άλλο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα για το πόσο ενδιαφέρον άνθρωπος είσαι, είναι από τις πιο δύσκολες ικανότητες.


«Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και όσα έχουν κάνει ικανοποιητικά» λέει στο Βusiness Insider ο Paul Mc Donald, διευθυντής της εταιρείας προσωπικού Robert Half. «Δεν έχουν συνηθίσει να δίνουν ηχητικά σήματα για το τι κάνουν».


Ο McDonald μας δίνει 8 βήματα για να τελειοποιήσουμε την άψογη παρουσίαση των 30 δευτελέπτων.


1. Να γνωρίζεις ακριβώς που θες να καταλήξεις:
Η παρουσίαση θα πρέπει να απαντάει σε τρία ερωτήματα: Ποιος είσαι, τι κάνεις και πού θέλεις να πας ή τι είναι αυτό που ζητάς. Πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις, διαφορετικά δεν μπορεί κανείς να σε βοηθήσει να φτάσεις εκεί.

«Μελέτησε πάρα πολύ καλά το βιογραφικό σου και το προφίλ σου στο LinkedIn». Εάν είσαι άνεργος, συγκεντρώσου στο πού θέλεις να πας και τι θέλεις να κάνεις.

2. Κάνε μία λίστα:
Αφού μελετήσεις το βιογραφικό και το προφίλ σου στο Linkedin, σημείωσε τέσσερα χαρακτηριστικά που θεωρείς ότι σε κάνουν εξαιρετικό. Συζήτησε για το εργασιακό σου παρελθόν, τις ικανότητες και τους στόχους σου. Φρόντισε να αφήσεις απ' έξω τις περιττές λεπτομέριες που σε απομακρύνουν από τον στόχο σου.

3. Διηγήσου μία ιστορία:
Σύμφωνα με τον McDonald, οι άνθρωποι λατρεύουν να ακούνε ιστορίες και πιθανότατα θα σε θυμηθούν ευκολότερα, αν τους διηγηθείς μία ιστορία σου.

Ο γκουρού της αυτο-βελτίωσης Dale Carnegie αναφέρει στο βιβλίο του "Public Speaking and Influencing Menin Business" ότι το μυαλό του ανθρώπου λειτουργεί ως «μηχανή συνειρμών», το οποίο σημαίνει ότι θυμόμαστε ευκολότερα οτιδήποτε εντάσσεται στο πλαίσιο μιας εξιστόρησης. Με άλλα λόγια, εάν θέλετε ο άνθρωπος στον οποίο απευθύνεστε να σας θυμάται μετά από 3 μέρες, πείτε του μια ιστορία και φροντίστε να είναι αξιομνημόνευτη.

4. Αποφύγετε την ορολογία:
Πρέπει να είσαι σε θέση να εξηγήσεις αυτό που κάνεις με ένα τρόπο που να είναι ελκυστικός για τον κόσμο. Αυτό σημαίνει πως καλό είναι να αποφεύγεις τα ακρωνύμια ή την ορολογία, πράγματα που είναι δύσκολο να καταλάβει οποιοσδήποτε βρίσκεται έξω από το δικό σου επαγγελματικό πεδίο.

5. Εξασφάλισε ότι θα υπάρξει διάλογος
Αφού πεις την ιστορία σου, μπορείς να εξασφαλίσεις ότι ο άνθρωπος στον οποίο απευθύνεσαι θα θελήσει να μάθει ακόμα περισσότερα για σένα; Εάν όχι, κάτι πρέπει να αλλάξεις.

6. Χρονομέτρησε τον εαυτό σου
Ενώ κάνεις πρόβα την παρουσίασή σου, καλό είναι να χρονομετράς τον εαυτό σου, για να δεις εάν πράγματι μπορεί να πεις αυτά που θέλεις μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Αν όχι, μείωσε τις λεπτομέρειες και προσπάθησε πάλι.

7. Βιντεοσκόπησε τις προσπάθειές σου
Είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζεις τι βλέπουν οι άλλοι όσο εσύ μιλάς. Είσαι ενδιαφέρων; Είναι πειστικός; Όσοι σε ακούν θα βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα για σένα, επομένως φρόντισε να δώσεις την καλύτερη δυνατή εντύπωση και οπτικά. Χαλάρωσε, συμπεριφέρσου φυσιολογικά και μίλα άνετα για την ιστορία σου.

8. Κάνε πρώτα μια παρουσίαση σε φίλους και συναδέλφους
Κάνε πρόβα μαζί τους και ζήτα τους να σου πουν την γνώμη τους, θετική ή αρνητική. Ρώτα τους τι είναι αυτό που πρέπει να βελτιώσεις ή να αφήσεις τελείως απ' έξω. Συνέχισε να εξασκείσαι μαζί τους, μέχρι η μικρή σου ομιλία να σου βγαίνει φυσικά και να μπορείς να πείσεις τον ακροατή σου.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Για το όνομα!... ..μην πάρετε στα σοβαρά αυτές τις εντελώς ανόητες οδηγίες του McDonald. Ως γνωστόν, το να κερδίσεις την πρώτη εντύπωση εξαρτάται από πολλούς αστάθμητους παράγοντες οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι της συγκεκριμένης στιγμής, γνωστό ως «timing» (συγχρονισμός) και που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο, αυτό καθ' αυτό. Στην προκειμένη περίπτωση, συνέντευξη εργασίας. Για παράδειγμα, μπορεί, επάνω στη συζήτηση να αποκαλυφθεί ότι κάποτε (εσείς και ο/η υπεύθυνος/νη προσωπικού), ήσασταν συμμαθητές στο δημοτικό ή ότι κατάγεστε από το ίδιο νησί, ότι πηγαίνετε στο ίδιο συνεργείο το αυτοκίνητο σας, είσαστε φανατικοί οπαδοί της ίδιας ποδοσφαιρικής ομάδας, ότι γεννήσατε (για τις γυναίκες) στο ίδιο μαιευτήριο ή ότι έχετε τον ίδιο γυναικολόγο, ότι ράβεστε την ίδια μοδίστρα, ότι πάτε στον ίδιο -απαράδεκτο- οδοντίατρο και πολλά άλλα...Σ.Σ.: Και μη ξεχνάτε. Όταν απευθύνεστε σε εταιρείες με συγκεκριμένους ανθρώπους (υπεύθυνους προσωπικού), οι οποίοι αναλαμβάνουν τις προσλήψεις, όόόλα αυτά που περιγράφει ο McDonald τα γνωρίζουν και τα αποκωδικοποιούν με την πρώτη ματιά, με την πρώτη λέξη. Καλύτερα να είσαστε ο εαυτός σας, ακόμη και αδέξιος αλλά πάντα ειλικρινής. Ίσως μετά από μία ανόητων στην σειρά που εφάρμοσαν διάφορες «οδηγίες», να είσαστε εσείς ο επόμενος που θα κερδίσετε τις εντυπώσεις ακριβώς γιατί κάνατε την διαφορά από τους προηγούμενους «διαβασμένους»...Silly Job Interview - Monty Pythonhttps://www.youtube.com/watch?v=zP0sqRMzkwo
Και πολύ καλά κάνεις, με δεδομένο ότι τι περισσότερες φορές ο εργοδότης ή ο υπεύθυνος προσωπικού σε έχει χεσμένο (πολύ πριν εσύ κλάσεις), με το γνωστό «θα σας ειδοποιήσουμε...»....απλώς κάτι πρέπει να κάνει και εκείνος για να δικαιολογήσει τον μισθό του (βλέπε συνέντευξη). Και όπως πάντα, την θέση σου θα την πάρει κάποιος/α γνωστός/η τους.