Αγαπητοί αναγνώστες και συντάκτες της Lifo,
Είμαι μαθητής της πρώτης λυκείου και χθες στο σχολείο μας εξήγησαν αναλυτικά το νέο λύκειο. Εντάξει, πριν είχα μια ίδεα περί τίνος πρόκειται, έκανα και κανένα αστειάκι με την παρέα μου για το ότι το Σεπτέμβριο όλοι θα ξαναδίνουμε και για το πόσο ταλαντούχος και ευφάνταστος είναι ο αγαπητός κύριος υπουργός, αλλά με τίποτα δε φανταζόμουν την τραγικότητα της κατάστασης.
Μετά από όλα αυτά που άκουσα δεν έχω καταλήξει για το τι πρέπει να κανω: να γελάσω, να κλάψω, να ανακοινώσω στους γονείς μου ότι σε τρία χρόνια φεύγω Μπρατισλάβα για ιατρίκη, είτε μπορούν να με στηρίξουν οικονομικά είτε όχι, να συνεχίσω το σχολείο με την κρυφή ελπίδα ότι θα πετύχω τους στόχους μου, παρόλο που ξέρω ότι μέχρι τον Μάιο του 2017 θα έχω κλαττάρει από το άγχος και τα αγχολυτικά ή να ανέβω στον έκτο και να φουντάρω από τώρα; Πάντως, επανεξετάζοντας, μπόρω να πω πως τείνω προς την πρώτη και την τελευταιά επιλογή. Πρώτα γελάω και μετά πέφτω.
Γνωρίζω πως οι περισσότεροι πιστεύετε ότι είμαι υπερβολικός και πως το μόνο που έχω να κάνω είναι να στρώσω τον πισινό μου στην καρέκλα και να διαβάζω εικοσιτέσσερις ώρες τη μέρα ξεχνώντας εξόδους και facebook. Άλλωστε, αυτό ακριβώς κάνουν τα τριτολυκειάκια τόσα χρόνια και όλα ειναι μια χαρά. Αλλά φαίνεται να ξεχνάτε, ότι εμείς δεν είμαστε τρίτη αλλά πρώτη λυκείου και πως πρέπει να περάσουμε την γνωστή "εφιαλτική χρονιά της τρίτης" εις τριπλουν. Πάλι, θεωρούμαι υπερβολικός μα και εσείς κάνετε πάλι λάθος. Δεν είναι τόσο άσχημα όσο τα περιγράφω, ειναί ακόμα χειρότερα.
Eγώ δεν μπαίνω στην σχολή που ονειρεύομαι από τα οκτώ μου, διότι η επιτροπή που έβγαζε τα θέματα της τράπεζας τότε, το είχε παρακάνει με το κρασάκι την προηγούμενη.
Πώς μπόρω να γράψω έναν αξιοπρεπή βαθμό στη Λογοτεχνία στις εξετάσεις, ενώ εδώ καλά καλά ούτε ο κύριος Μπαμπινιώτης δεν μπορεί να μεταφράσει το κατά τα άλλα νεοελληνικό κείμενο που "έπεσε" απο τη τράπεζα θεμάτων;
Πώς είναι ανθρωπίνως δυνατό να περάσω την τάξη, όταν οι μισές ερωτήσεις της τραπέζας για την Πολιτική παιδεία είναι είτε από το περσινό βιβλίο είτε εκτός ύλης (ή ακόμα και μαθήματος γενικότερα) και οι αλλές μίσες είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο που χρειάζομαι ιταλικό-σλαβικό λεξικό προκειμένου να βγάλω νόημα και να κάνω σύνταξη (ενώ όταν τελικά τα καταφέρω συνειδητοποιώ ότι ήταν άσκοπο, γιατί η ερώτηση είναι από τη φύση της λάθος και άστοχη);
Πώς γίνεται να πιάσω έστω τη βάση στα θρησκευτικά, όταν την έρωτηση ανάπτυξης που βαθμολογείται με 25 μονάδες, ο μόνος που μπορεί να την απαντήσει σωστά είναι ο αρχιεπίσκοπος Ελλάδος;
Εντάξει τώρα, ποιος νοιάστηκε για τα θρησκευτικά θα μου πείτε. Εγώ. Γιατί το νέο καταπληκτικο εκπαιδευτικό σύστημα της Έλλαδας ορίζει ότι οι βαθμοί της πρώτης και δευτέρας λυκείου θα επηρεάσουν τον βαθμό των Πανελληνίων.
Με λίγα λόγια, αν είμαι άτυχος και στην δευτέρα λυκείου κληρωθεί στις εξετάσεις ένα ποίημα στην λογοτεχνία που δε βγάζει νόημα, τσουπ πέφτει ο γενικός της δευτέρας και τσουπ πέφτει και ο βαθμός Πανελληνίων, γιατί, σύμφωνα με τον προαναφερθήσαντα αγαπήτο κύριο υπουργό, το δεύτερο πρέπει οπωσδήποτε να εξαρτάται από το πρώτο. Έτσι λοιπόν εγώ δεν μπαίνω στην σχολή που ονειρεύομαι από τα οκτώ μου, διότι η επιτροπή που έβγαζε τα θέματα της τράπεζας τότε, το είχε παρακάνει με το κρασάκι την προηγούμενη (και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο την Λογοτεχνία αλλά κάθε αναθεματισμένο μάθημα, άλλωστε αυτό είναι και το πρόβλημα).
Τώρα, αν μετά από όλα αυτά συνέχιζετε κάποιοι από εσάς να πιστεύετε ότι το νέο αυτό σύστημα είναι δείγμα πολιτισμού και εξέλιξης για την χώρα μας ειναι δικό σας θέμα και δική σας άποψη. Παρ' όλα αυτά, βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι στην πραγματικότητα ακόμα και εσείς είστε σίγουροι ότι το σύστημα αυτό δεν πρόκειται με τίποτα να "επιβιώσει", γιατί σύντομα το υπουργείο παιδείας θα συνειδητοποιήσει την γιγαντιαία του πατάτα.
σχόλια