Παραιτούνται όλα τα μέλη της Δ.Ε. των Πειραματικών Σχολείων

Παραιτούνται όλα τα μέλη της Δ.Ε. των Πειραματικών Σχολείων Facebook Twitter
13

Την παραίτηση τους υποβάλλουν σήμερα όλα τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών Σχολείων μετά από νέα άκαρπη συνάντηση που είχαν με τον υπ. Παιδείας Αρ. Μπαλτά. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο  αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής των σχολείων κ. Γ. Αντωνίου,  ο υπουργός Παιδείας  σχολιάζοντας το εγχείρημα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων στη χώρα είπε ότι  «μοιάζει σχεδόν έως και χιτλερικό»! Στη συνέχεια σύμφωνα με τον ίδιο, ξανασκέφτηκε τη φράση του και συμπλήρωσε «είμαι ίσως λίγο υπερβολικός». Ξεκαθάρισε όμως ότι  είναι η ιδεολογική του άποψη...

Ο κ. Αντωνίου είπε ότι παρών στη συνάντηση ήταν και ο νέος γ.γ. του υπουργείου Δ. Χασάπης ο οποίος είπε σε επιθετικό ύφος στους εκπροσώπους των σχολείων όταν αυτοί δήλωσαν ότι διοικούν 60 σχολεία, πως  «δεν διοικούν τίποτα» και πως δεν είναι αξιολογημένοι.

Το Βήμα σημειώνει ότι για την επιλογή των καθηγητών των πειραματικών σχολείων έγινε αξιολόγηση πριν την λειτουργία τους και απομακρύνθηκε περίπου το 40% των εκπαιδευτικών τους.

Εκπρόσωποι των πειραματικών σχολείων είπαν στο σάιτ ότι το υπουργείο Παιδείας είχε ενοχληθεί επειδή κατήγγειλαν δημόσια την αντίθεση τους προς την κατάργηση του θεσμού.

Πάντως σε ρεπορτάζ στην Εφημερίδα των Συντακτών αναφέρεται ότι ο διαχωρισμός ανάμεσα στα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία και η επαναφορά τους, αντιστοίχως, στις διαφορετικές τους φυσιογνωμίες, θέση που έχει ήδη εκφραστεί από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, συζητήθηκε χθες στη συνάντηση που είχαν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) με τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας, Τάσο Κουράκη.

Σημειώνεται ότι στη συζήτηση, όπου επιβεβαιώθηκε ρητά η από φέτος κατάργηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία, επισημάνθηκε πως στις άμεσες ρυθμίσεις θα περιλαμβάνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο των σχολείων αυτών στη βάση του διαχωρισμού τους.

Γράφει επίσης η εφημερίδα στο ρεπορτάζ της:

Από τη μια η διατήρηση ενός μικρού αριθμού σχολείων ως προτύπων, κυρίως αυτών που έχουν σχέση με κληροδοτήματα (Βαρβάκειο, Ιωνίδειος, Ευαγγελική Σχολή) και το πλαίσιο λειτουργίας τους που θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει κάποια εξεταστική εισαγωγική διαδικασία και από την άλλη η αναδιαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των υπόλοιπων πειραματικών, στα οποία η πρόσβαση θα γίνεται με κλήρωση, αποτέλεσαν βασικό θέμα της χθεσινής συζήτησης, όπου, κατά τα άλλα, τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής επέμειναν στην άποψη να παραμείνει η φυσιογνωμία των σχολείων αυτών ως έχει, ενώ επανέλαβαν ότι οι παραιτήσεις τους είναι στη διάθεση του υπουργού αν αυτές ζητηθούν.

Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι οι μέχρι τώρα αντιδράσεις για την πρόθεση κατάργησης των εισαγωγικών εξετάσεων, και δη από φέτος, προέρχονται κυρίως από στελέχη των σχολείων αυτών, με προεξάρχουσα τη ΔΕΠΠΣ, που με επιστολή της προς τον υπουργό ζητούσε την άμεση δρομολόγηση των εξετάσεων και -σε συσχετισμό με τις δηλώσεις του κ. Μπαλτά περί αριστείας- επισήμαινε ότι «η αριστεία, εκτός από ισχυρό αντιπαράδειγμα στην κουλτούρα του εξισωτισμού προς τα κάτω, αποτελεί εκ των πραγμάτων επιλογή αυθεντικού πειραματισμού, ο οποίος επιπροσθέτως είναι ο κατ’ εξοχήν αναγκαίος για τον αναπροσανατολισμό και την ανασυγκρότηση του συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης».

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνική ιθαγένεια για 10 μέλη της τέως βασιλικής οικογένειας με το επώνυμο «De Grece»

Ελλάδα / Ελληνική ιθαγένεια για 10 μέλη της τέως βασιλικής οικογένειας με το επώνυμο «De Grece»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει συζήτηση για υποψηφιότητα των "De Grece" με τη ΝΔ» και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι «δημιουργεί ανυπόστατα σενάρια»
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία Εύβοια: «Μου θυμίζει την υπόθεση των Σατανιστών της Παλλήνης» λέει ο δικηγόρος των δύο αδελφών

Ελλάδα / Δολοφονία Εύβοια: «Μου θυμίζει την υπόθεση των Σατανιστών της Παλλήνης» λέει ο δικηγόρος των δύο αδελφών

Το τρίτο πρόσωπο τους έβαλε «στη λογική της μαύρης μαγείας, λέγοντας τους πως ο πατέρας τους είναι ο κακός και πρέπει να εξαλειφθεί», σύμφωνα με τον συνήγορο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Επειδή διαβάζω τα σχόλια σας και ... σκέφτομαι... σας ρωτώ : πως ξεχωρίζει ο "καλός" μαθητής από τον "κακό" μαθητή ? ποια είναι τα κριτήρια ? γιατί να γίνεται διαχωρισμός στην εκπαίδευση και την παιδεία των παιδιών μας ? γιατί να υπάρχει elite ? τα υπόλοιπα παιδιά είναι κατώτερου Θεού ? ΟΧΙ... τα χρήματα για τα πειραματικά σχολεία να δοθούν σε όλους τους μαθητές και το εκπαιδευτικό αλλά και αρωγό ακαδημαϊκό προσωπικό να χρησιμοποιηθεί για όλους τους μαθητές. Η κατάργηση των επονομαζόμενων πειραματικών σχολείων δεν σημαίνει καταστροφή του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά αντίθετα ισοτιμία στη γνώση και τιε νεοτερικές εκπαιδευτικές μεθόδους για όλυς τους μαθητές.
Ο καλός μαθητής με τον κακό μαθητη ξεχωρίζουν με τους βαθμούς που παίρνουν, τις επιδόσεις τους στις όποιες εξετάσεις κλπ Προφανώς και το σύστημα αυτό είναι ανεπαρκές αλλά νομίζω ότι τα πράγματα με τα πειραματικά σχολεία είναι πιο απλά. Ο σκοπός αυτών των σχολείων είναι να δοκιμάζουν καινοτόμες εκπαιδευτικές μαθόδους για να κρίνει την απόδοσή τους και να αποφασίσει αν και πώς θα εφαρμοστούν γενικότερα και στα υπόλοιπα σχολεία. Δεν είναι λογικό λοιπόν να φοιτούν σε αυτά τα σχολεία μαθητές που αποδίδουν καλύτερα? όπως φαίνεται με τις βαθμολογίες τους έστω και σε αυτό το σύστημα αξιολόγησης? οι εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά τα σχολεία θέλουν να εξασφαλίσουν ότι έχουν μαθητές που ενδιαφέρονται και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό είναι κακό
Ο σκοπός αυτών των σχολείων είναι να δοκιμάζουν καινοτόμες εκπαιδευτικές μαθόδους για να κρίνει την απόδοσή τους και να αποφασίσει αν και πώς θα εφαρμοστούν γενικότερα και στα υπόλοιπα σχολεία. Δεν είναι λογικό λοιπόν να φοιτούν σε αυτά τα σχολεία μαθητές που αποδίδουν καλύτερα? Πηγή: www.lifo.grΌχι, αντίθετα πρέπει να υπάρχει κανονική κατανομή στις επιδόσεις των επιλεγμένων μαθητών ώστε να εξασφαλίζεται πως οι καινοτομίες μπορούν να εφαρμοστούν γενικότερα.
Αυτός που κρίνει τους "καλούς" από τους "κακούς" μαθητές από τους βαθμούς είναι μακράν μη αποδέκτης ενός δίκαιου εκπαιδευτικού συστήματος για όλους τους μαθητές. Εάν διαβάσεις τις θεωρίες του Vygotsky για τη διδαικασία γνωστικής ωρίμανσης των παιδιών και τη δυναμική της μάθησης,καθώς επίσης και τις θεωρίες του Piaget για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και πως αυτή επηρεάζεται από τις σχέσεις μέσα στις σχολικές αίθουσες, δεν θα μιλούσες για "καλούς" και "κακούς" μαθητές.Λυπάμει ειλικρινά γιατί αυτός ο συνεχής διαχωρισμός των μαθητών είναι εντελώς ανεπιτυχής και αλλάζει τον πραγματικό σκοπό του σχολείου και της ίσης μεταχείρισης των μαθητών απέναντι στη γνώση. Κατ'αυτό τον τρόπο αποπροσανατολίζει κάθε εκπαιδευτικό στόχο.
Εν συντομία, oι μαθητές των πειραματικών δίνουν εξετάσεις - είναι "καλοί" μαθητές γενικώς, ενώ οι διδάσκοντες έχουν αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακό, διδακτορικό, προϋπηρεσία, εξειδίκευση στην διδακτική μεθοδολογία). Υπό την επίβλεψη αντίστοιχων παν/μιακών τμημάτων εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές κ μεθόδους.
Εγώ πάντως δεν έχω καταλάβει ακόμα.... Ποιο είναι το πρόβλημα με την αριστεία;;; Ότι πιέζονται πολύ τα παιδιά για να την αποκτήσουν;Γιατί είπε κανείς ότι μπορείς να είσαι ο καλύτερος χωρίς να πιεστείς; Αν θέλεις να είσαι ο καλύτερος σε έναν τομέα και θα πιεστείς και θα κάνεις υποχωρήσεις στην προσωπική σου ζωή και θα πεθάνεις στην κούραση και από όλα.Αν δεν θέλεις να είσαι ο καλύτερος δεν υπάρχει πρόβλημα. Δεν είναι κάτι κακό... μπορείς απλά να είσαι επαρκής και να απολαύσεις στην ζωή σου όλα αυτά που δεν μπορεί να απολαύσει ο πρώτος. Στάσεις ζωής είναι αυτές. Καμία δεν είναι κατακριτέα.Δεν μπορείς όμως να ζητάς να μην γίνεται διάκριση ανάμεσα σε εσένα και στον καλύτερο. Εσύ είσαι επαρκής, αυτός είναι στην κορυφή, επειδή ακριβώς θυσίασε τόσα πολλά που εσύ δεν ήθελες να θυσιάσεις.Με πορδές δεν βάφονται αυγά, ούτε δημιουργούνται Einstein.
Από τα πρώτα μέτρα της νέας κυβέρνησης δεν είναι ούτε για τη φοροδιαφυγή ούτε για χωρισμό κράτους - εκκλησίας, ούτε καν επαναπροσλήψεις στο δημόσιο, αλλά τι; Η κατάργηση των πειραματικών σχολείων και η εξίσωση όλων προς τα κάτω, εννοείται. Να με συγχωρούν οι θαυμαστές του Αλέξη αλλά αυτό δεν είναι καθόλου καλό δείγμα του τι θα ακολουθήσει...
Νομίζω ότι το χειρότερο που κάνει αυτή η εθνικολαϊκιστική κυβέρνηση των ΣυριζΑνελ είναι η πολιτική της στην παιδεία! Βαθιά συντηρητική, δογματική, στην λογική της ισοπέδωσης προς τα κάτω μια και η "αριστεία είναι ρετσινιά" και σίγουρα "καπιταλιστικό φρούτο". Όσο για τα πανεπιστήμια: ετοιμαστείτε να δούμε την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης, την επαναφορά των γελοίων πρυτάνεων, των κομματικών στρατών και την διαρκής κατάληψη/αγώνα για την επανάσταση που όλο έρχεται. Έτσι την στιγμή που μας αφήνουν πίσω χώρες που κάποτε άνηκαν στον 3ο κόσμο (που φρόντισαν να εντατικοποιήσουν τις σπουδές τους προσαρμόζοντας τες στις σύγχρονες απαιτήσεις) εδώ οι δικοί μας φοιτητές μαθαίνουν ότι η αριστεία δεν προσφέρει τίποτε μια και το μόνο που χρειάζεται ειναι να προσκολληθείς σε μια κομματική νεολαία για να περνας χαλαρά τις εξετάσεις (και γιατι όχι να μπεις και σε κανένα μεταπτυχιακό!)