Ο ηθοποιός Λέοναρντ Νίμοι πέθανε χθες, Παρασκευή, σε ηλικία 83 ετών από αποφρακτική πνευμονοπάθεια που τον ταλαιπωρούσε για χρόνια και βρισκόταν ήδη σε τελικό στάδιο.
Και ενώ ο Νίμοι ήταν γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο ως Σποκ, από τον μεγαλύτερο ρόλο της καριέρας του στο Σταρ Τρεκ, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν την ιδιότητά του ως φωτογράφο.
Και σίγουρα ακόμα λιγότεροι αυτοί που γνωρίζουν ότι ο φωτογράφος Λέοναρτν Νίμοι αφιέρωσε μέρος της δουλειάς του στην απεικόνιση εύσωμων γυναικών, τιμώντας την ιδιαιτερότητα των γυναικών που δεν "συμμορφώνονται" με τα ιδανικά πρότυπα ομορφιάς του Χόλυγουντ.
Το 2007 ο Νίμοι δημοσίευσε το πρότζεκτ "The Full Body Project".
Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Νίμοι καταπιάνονταν με το γυναικείο γυμνό.
Σε προηγούμενες δουλειές του ο ηθοποιός είχε πολλές φορές απαθανατίσει πορτρέτα γυναικών, τα σώματα των οποίων όμως ανταποκρίνονταν όλα στο πρότυπο των μοντέλων.
Η έμπνευση για το "The Full Body Project" ήρθε όταν μία εύσωμη γυναίκα πλησίασε τον Νίμοι και του ζήτησε αν μπορεί να φωτογραφίσει την ίδια και τις φίλες της.
Σύμφωνα με τη συγγραφέα Natalie Angier, που έγραψε την εισαγωγή του λευκώματος, ο Νίμοι προβληματιζόταν σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός ότι πολλές γυναίκες βιώνουν εξαιρετική ντροπή για το ίδιο τους το σώμα.
"Ήθελε να δείξει στον κόσμο ότι η ομορφιά μπορεί να βρεθεί σε πολλά και διαφορετικά μεγέθη", λέει η Angier.
Οι εικόνες του Νίμοι καταδεικνύουν τη δυναμικότητα αυτών των γυναικών.
Τα μοντέλα του παρουσιάζονται τολμηρά, κοιτάζοντας κατάματα τον θεατή μέσα από την κάμερα. Δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν.
"Είναι σαν να λένε 'Κοίταξέ με, έχω το δικαίωμα να βρίσκομαι εδώ, να παρουσιάζω τον εαυτό μου στον υπόλοιπο κόσμο. Δεν έχω κανέναν λόγο να ντραπώ και να κρυφτώ", συνεχίζει η συγγραφέας.
Παρά τις προσπάθειες του Νίμοι, όμως, το λεύκωμα δεν κατάφερε να αναγνωριστεί στο ευρύ κοινό.
"Ήταν κάτι που τον στεναχώρησε πολύ, κυριότερα γιατί είχε δει αυτό το πρότζεκτ ως μία αποστολή, ως ένα μήνυμα που ήθελε να μεταδώσει στις γυναίκες να νιώθουν καλά με τον σώμα και τον εαυτό τους."
photos via LEONARD NIMOY/R. MICHELSON GALLERIES
σχόλια