Μπορεί η τηλεόραση να παρουσιάσει την underground κουλτούρα όπως είναι;

 Μπορεί η τηλεόραση να παρουσιάσει την underground κουλτούρα όπως είναι; Facebook Twitter
Φωτο: Kiela- SR
2

 

 Αν θέλαμε να βάλουμε έναν τίτλο για την σχέση της ελληνικής τηλεόρασης με τις νεανικές κουλτούρες μέχρι σήμερα θα ήταν ο εξής: Μάνα Ρέιβερ. Ίσως για αυτό δυσανασχετούμε ή βάζουμε τα γέλια κάθε φορά που ακούμε ότι η τηλεόραση φλερτάρει με τις νεανικές κουλτούρες.

 Και ο λόγος είναι ότι  δεν την ενδιαφέρει η πληροφορία αλλά ο ντόρος γύρω από την παραφιλολογία ενός νεανικού φαινομένου. Μια ευχάριστη εξαίρεση στον γενικότερο κανόνα παρακολουθήσαμε την περασμένη Κυριακή στην εκπομπή «Σε πρώτο πλάνο».  Μερικές παρατηρήσεις για την συγκεκριμένη εκπομπή:

Καθαρή πληροφορία για το θέμα

Η εκπομπή αναφέρθηκε στην ιστορία του φαινομένου και στις αμερικάνικες ρίζες του αλλά και στην ορολογία της συγκεκριμένης κουλτούρας (ίσως για πρώτη φορά ακούστηκε η λέξη “bombing” στην ελληνική τηλεόραση  και το τι ακριβώς είναι). Η αναφορά στη ιστορία και στην ορολογία ήταν σύντομη, αλλά έδινε ακριβώς την πληροφορία που έπρεπε στους τηλεθεατές που δεν είχαν ιδέα για το φαινόμενο.

Απουσία παραφιλολογίας

Η εκπομπή αρνήθηκε να μπει στο τριπάκι «τι κακό λέει ο κόσμος για το φαινόμενο». Το θέμα τέθηκε και στους καλλιτέχνες οι οποίοι απάντησαν για το τι θεωρούν καταστροφή στο δημόσιο χώρο. Δεν είχαμε φωνές, ουρλιαχτά, άθλια πάνελ με νοικοκυραίους που ουρλιάζουν για τα παλιόπαιδα. Σαν τηλεθεατής αυτό που εισέπραξα από την εκπομπή ήταν ότι ήθελε να καταγράψει το φαινόμενο και όχι την παραφιλολογία γύρω από αυτό.

Λόγος με επιχειρήματα

Συμβαίνει και αυτό. Μπορεί να μιλάς μέσα στα σκοτάδια με το πρόσωπο καλυμμένο και να σε παίρνουμε στα σοβαρά επειδή μιλάς με επιχειρήματα. «Μιλάνε για καταστροφή του δημοσίου χώρου στην Αθήνα αυτοί που παρκάρουν όπου βρουν ακόμα και σε θέσεις των ΑΜΕΑ» είπε κάποιος. Έχει άδικο;

Η δημοσιογράφος δεν  έπαιξε το γνωστό(και αστείο) παιχνίδι

Η Κατερίνα Αντωνοπούλου αρνήθηκε να παίξει ένα παιχνιδάκι που παίζουν αρκετοί που ασχολούνται με την underground κουλτούρα τόσο στην τηλεοπτική όσο και στην έντυπη δημοσιογραφία. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι κομμάτι της, ότι είναι μέρος της κουλτούρας που παρουσιάζουν.

 Τα αποτελέσματα είναι τραγελαφικά. Ιδιαίτερα  στην τηλεόραση που έχει την δύναμη(και την πρόθεση)  να παραφουσκώνει λίγο-πολύ τα πάντα, αυτό το παιχνίδι παίζεται συνέχεια. Η δημοσιογράφος κράτησε την απόσταση που χρειαζόταν. Και έκανε κάτι ακόμα σημαντικότερο:

Σεβάστηκε τους ανθρώπους που την φιλοξένησαν στον κόσμο τους

Όταν κάποιος σου ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του δεν θα πρέπει να σου περνάει καν από το μυαλό να τον προσβάλεις. Υπήρξε σεβασμός και από τις δυο πλευρές.

Το δεύτερο μέρος της εκπομπής για τους γκραφιτάδες των τρένων  είναι την επόμενη Κυριακή 23:30 στον ΑΝΤ1

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
αυτό με την κατηγορία των ΑΜΕΑ ήταν άστοχο. Ναι οκ αν πας θα παρκάρεις σε θέση που είναι για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα το λιγότερο που μπορεί να είναι κάποιος είναι μ@λ@κ@ς... και τι σημαινει όμως αυτό? επειδη μερικοι ειναι βλαμμένοι κάνουμε αντίποινα? εγω δε τη δεχομαι αυτη την απάντηση. το κέντρο ειδικά το έχουν καταστρέψει. μουτζούρες παντου. να ειναι μια επαγγελματικη δουλεια που κοσμεί έναν τοιχο δε θα είχα θέμα αλλά τα τυχάρπαστα γκράφιτι δε λένε κάτι πιστεύω (προσωπική μου άποψη)