Μέταλλο που επιπλέει: Επιστήμονες δημιούργησαν υλικό που υπόσχεται επανάσταση στη βιομηχανία

Μέταλλο που επιπλέει: Επιστήμονες δημιούργησαν υλικό που υπόσχεται επανάσταση στη βιομηχανία Facebook Twitter
2

Φανταστείτε ένα σκάφος τόσο ελαφρύ που ακόμη και αν είχε υποστεί μεγάλη ζημιά θα επέπλεε και δεν θα βυθιζόταν.Σε τρία περίπου χρόνια το σενάριο αυτό που μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας ενδέχεται να είναι πραγματικότητα μια και ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ δημιούργησαν ένα σύνθετο υλικό με μέταλλο, που χάρη στο μικρό του βάρος θα μπορεί να επιπλέει στο νερό.

Οι μηχανικοί της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και της εταιρείας Deep Spring Technologies (DST), σε συνεργασία με ερευνητές του αμερικανικού στρατού, με επικεφαλής τον καθηγητή Νικχίλ Γκούπτα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών, δήλωσαν πως το πρωτοποριακό υλικό θα μπορούσε επίσης, χάρη στο μικρό βάρος του, να επιτρέψει την εξοικονόμηση καυσίμων τόσο σε σκάφη, όσο και σε οχήματα.


To νέο υλικό είναι ο πρώτος «συντηγμένος αφρός» από ένα συνθετικό κράμα μετάλλου (μαγνησίου), που συνδυάζει την ελαφρότητα και τη δύναμη, καθώς, εκτός από το πολύ μικρό βάρος, διαθέτει επίσης μεγάλη αντοχή στη θερμότητα.


Το νέο σύνθετο υλικό έχει πυκνότητα μόλις 0,92 γραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο (έναντι 1 γραμμαρίου ανά κ.μ. του νερού). Ακριβώς επειδή έχει πυκνότητα μικρότερη από το ερό, μπορεί να επιπλέει σε αυτό.


Το μυστικό του υλικού έγκειται στο ότι αποτελείται από ένα μεταλλικό πλέγμα (μήτρα) κράματος μαγνησίου, το οποίο μετατρέπεται σε συντηγμένο αφρό με την προσθήκη ισχυρών αλλά πολύ ελαφριών κούφιων σφαιριδίων φτιαγμένων από καρβίδιο του πυριτίου. Το τελικό σύνθετο υλικό έχει μεταβαλλόμενη πυκνότητα και ανθεκτικότητα, ανάλογα με την ποσότητα αυτών των σωματιδίων (σφαιριδίων) που περιέχει στο μεταλλικό κράμα του.


Η τεχνολογία παραγωγής του νέου υλικού εκτιμάται ότι θα έχει τελειοποιηθεί μέσα στην επόμενη τριετία, οπότε θα έχουν κατασκευασθεί και θα μπορούν να δοκιμασθούν στην πράξη τα πρώτα προϊόντα από αυτό.

Ο αμερικανικός στρατός χρηματοδοτεί την έρευνα, επειδή θεωρεί ότι θα μπορέσει να την αξιοποιήσει μελλοντικά για την κατασκευή καλύτερων σκαφών για τις ειδικές δυνάμεις του (π.χ. πεζοναύτες).

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικό, κλιματική αλλαγή, Καπιτώλιο: Όλα όσα υπέγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ την πρώτη ημέρα της προεδρίας του

Διεθνή / Μεταναστευτικό, κλιματική αλλαγή, Καπιτώλιο: Όλα όσα υπέγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ την πρώτη ημέρα της προεδρίας του

Στον Λευκό Οίκο, ο Ρεπουμπλικάνος χρησιμοποίησε τις νέες του εξουσίες για να υπογράψει εκτελεστικές πράξεις, προεδρικά μνημόνια και διατάγματα σε μια σειρά πολιτικών προτεραιοτήτων
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ απονέμει χάρη στους δράστες της επίθεσης στο Καπιτώλιο

Διεθνή / Ο Τραμπ απονέμει χάρη στους δράστες της επίθεσης στο Καπιτώλιο

Η 6η Ιανουαρίου 2021 έμεινε στην ιστορία ως ημέρα βίας, όταν εκατοντάδες υποστηρικτές του Τραμπ, εξοργισμένοι από τις αβάσιμες καταγγελίες του για εκλογική νοθεία, εισέβαλαν στο Καπιτώλιο, προσπαθώντας να εμποδίσουν την επικύρωση της νίκης του Τζο Μπάιντεν στις εκλογές του 2020
LIFO NEWSROOM
Μαζική ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας: Ρεκόρ φορτηγών με προμήθειες

Διεθνή / Μαζική ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας: Ρεκόρ φορτηγών με προμήθειες

Την Κυριακή, πρώτη ημέρα της εφαρμογής της κατάπαυσης του πυρός, 630 φορτηγά πέρασαν στη Γάζα, με 300 από αυτά να κατευθύνονται στο βόρειο τμήμα του θύλακα, όπου οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες λόγω της εκτεταμένης καταστροφής
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Αφού σύμφωνα με το άρθρο το νερό έχει πυκνότητα 1 g/m³ =0.001 kg/m³ ενώ ο αέρας έχει πυκνότητα 1,25 kg/m³. Μάθαμε λάθος στο σχολείο ότι το νερό έχει πυκνότητα 1.000 kg/m³. Γιατί τόσα χρόνια δε γεμίζαμε αερόστατα με νερό; Μάλλον θυμήθηκες εκείνο το ξεχασμένο τεχνικό σύστημα μονάδων και ήθελες να γράψει g/cm³ οπότε το νέο υλικό έχει πυκνότητα 920 kg/m³ (ο χάλυβας έχει πυκνότητα 7850 kg/m³).Αν τα πλοία που θα φτιαχτούν με αυτό το νέο υλικό θα είναι αβύθιστα μια και το υλικό έχει ειδικό βάρος 920 kg/m³ και είναι ελαφρύτερο από το νερό.Τι λάθος έκαναν τόσους αιώνες και βούλιαζαν τα ξύλινα πλοία αφού το ξύλο έχει ειδικό γύρω στα 900 kg/m³; (Ξύλο δρυός υγρό 960 kg/m³, ξύλο πεύκου 890 kg/m³).