Εν μέσω ζητωκραυγών, πανηγυρισμών και εκατομμυρίων κομφετί ολοκληρώθηκε άλλος ένας διαγωνισμός της Eurovision, τα ξημερώματα της Κυριακής, γιορτάζοντας παράλληλα τα 60 χρόνια του ευρωπαϊκού θεσμού, που το 2015 άνοιξε τα φτερά του πολύ παραπέρα από την Ευρώπη και τη γειτονική Ασία, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία, πήρε μέρος και η Αυστραλία.
Νικήτρια χώρα η Σουηδία, αν και όπως έγινε γνωστό, πρώτη στο televoting ήρθε η Ιταλία. Αυτό, όμως που έχει ενδιαφέρον από την πλευρά των online συζητήσεων, μετρήσεων και στατιστικών, που εντοπίσαμε με το Monitor είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά, το hashtag #foustanela ανακηρύχθηκε ο μεγάλος νικητής της 60ης Eurovision καταγράφοντας αύξηση 50% στις αναφορές σε σχέση με το 2014 και 310% σε σχέση με το 2012, που ήταν η δεύτερη χρονιά, που χρησιμοποιήθηκε το hashtag.
Σε αυτό το σημείο, να πούμε ότι το πρώτο ever tweet, που καταγράφηκε με το #foustanela και το οποίο ουσιαστικά έριξε την ιδέα για κάτι διαφορετικό ήταν του χρήστη @manolis:
ψιτ ψιτ, να συνεννοηθούμε από τώρα. όχι #eurovisiongr κ βλακείες. να βρούμε κάτι κουλό να κάνουμε trending την Τρίτη #foustanela
— @Manolis (@manolis) May 6, 2011
Πάνω από 41.000 φορές αναφέρθηκε το #foustanela κατά τη διάρκεια όλης της γιουροβιζιονικής εβδομάδας με παρουσία και στους δυο ημιτελικούς και φυσικά στον μεγάλο τελικό.
Για την ιστορία, όλες οι αναφορές για τη Eurovision κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, που μας πέρασε, ξεπέρασαν τις 190.000 (έως 12μμ της Κυριακής), συνυπολογίζοντας αυτή τη φορά και τις αναφορές στο ελληνικό τραγούδι, την ερμηνεύτρια αλλά και τους παρουσιαστές. Στο παρακάτω γράφημα φαίνεται η διακύμανση των αναφορών καθ' όλη την εβδομάδα.
Και εδώ βλέπετε τα συγκριτικά των τελευταίων τεσσάρων ετών.
Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, πρωταγωνιστής όχι μόνο της βραδιάς αλλά όλης της εβδομάδας είναι το twitter με ένα συντριπτικό 83% και πάνω από 170.000 tweets μέχρι στιγμής.
Και πριν αποχαιρετήσουμε άλλη μία Eurovision, ας ρίξουμε μια τελευταία ματιά στις trending λέξεις, που εμφανίστηκαν συχνότερα χτες βράδυ στα ελληνικά Timeline.
Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί, αναλυθεί και επεξεργαστεί με το Monitor (http://monitor.sidebar.gr), για λογαριασμό του LIFO.gr.
σχόλια