Γιατί πρέπει να έρθει ο Bruce Springsteen στην Αθήνα

Facebook Twitter
26

 

 

 

Το No Surrender, το ελληνικό community του Μπρους Σπρίνγκστιν στην Ελλάδα, μετρά πλέον 10 χρόνια και εκατοντάδες μέλη. Τον τελευταίο μήνα βομβαρδίζει τα social media στην προσπάθειά του να φέρει τον αμερικανό ρόκερ για μία συναυλία στην Ελλάδα (δείτε το σχετικό Facebook Page).

Η εικόνα του «Αφεντικού» στη χώρα μας είναι στην καλύτερη περίπτωση παρεξηγημένη και στη χειρότερη γραφική. Ποιος μπορεί να μας αλλάξει γνώμη; Κανείς. Ίσως όμως ένα μέλος του no surrender να μπορέσει να μας βάλει στην μουσική του από άλλη πόρτα - αυτήν ενός αυτοκινήτου που τρέχει κυριολεκτικά, συμβολικά, πεισμωμένα.

Από την BeTrue

Το παρακάτω κείμενο είναι προσωπικό, γιατί είναι αδύνατον να γράψει κανείς “δημοσιογραφικά” για κάτι που είναι κομμάτι του. Ας μιλήσουν λοιπόν τα ίδια τα κομμάτια του Μπρους, ή ένα μικρό δείγμα από αυτά. Δώστε τους μια ευκαιρία...

  

 «The River»

Όταν ήμουν μικρό παιδί, σε προεφηβική ηλικία, ένας ξάδελφός μου μού χάρισε το «The River». Το 1983 τα ελληνικά βινύλια δεν είχαν στίχους και ούτε εγώ ήξερα ακόμα τόσο καλά αγγλικά για να εκτιμήσω τι μου έλεγε αυτός ο μελαγχολικός ρόκερ του εξωφύλλου. Κάτι όμως χτύπησε κατευθείαν στο στομάχι.

Όπως ο «Αταίριαστος» του Φράνσις Φορντ Κόπολα την ίδια ακριβώς εποχή μου άνοιξε το παράθυρο στη σκέψη ότι σινεμά δεν είναι μόνο entertainment, έτσι και ο Μπρους Σπρίνγκστιν με έφερε αντιμέτωπη με όσα φοβόμουν, όσα ονειρευόμουν και όσα βαθιά μέσα μου ήξερα ότι δε θα πραγματοποιηθούν ποτέ. Όσο κι αν μεγάλωνα. Και μεγάλωσα. Και βρέθηκα το 2007 στην πρώτη σειρά, 5 μέτρα από το μικρόφωνο του.

  

Όταν ακούστηκε η φυσαρμόνικα της αρχής του «River» με έπιασαν λυγμοί. Όχι όμως για λόγους που ένας τρίτος, αυστηρά και περιπαιχτικά, θα με έκρινε εκείνη την ώρα. Δεν φόρεσα ποτέ τον Μπρους κονκάρδα, δεν τον κρέμασα στον τοίχο μου αφίσα, δεν τον «ερωτεύτηκα» ως αναγκαίο βοήθημα στην εφηβεία. Δεν υστερίασα ξαφνικά, μπροστά στο «είδωλό μου».

Ο Μπρους ήταν/έγινε η φωνή μου, σε όσα δεν είχα καταφέρει ποτέ να ξεστομίσω, η ορμή μου σε όσα δεν έμαθα ποτέ να διεκδικώ, ο ορίζοντάς μου όταν η ζωή μου σήκωσε οδοφράγματα. Οπότε, μπροστά στην ακόμα αναπάντητη στα 35 μου χρόνια ερώτηση «Is it a dream a lie if it don’t come true or is it something worse?», λύγισα. Έσπασα σαν κλαράκι. Κι επίσης ντράπηκα.

Φαινόμουν σαν τρελή θαυμάστρια πρώτης σειράς. Σαν «τρελή». Μπορούσαν να με δουν οι φίλοι μου, οι άγνωστοι γύρω μου, τα μέλη της E Street Band, μπορούσε να με δει εκείνος. Τι ξεφτίλα Θεέ μου. Στο τέλος του κομματιού δάγκωσα τα χείλια, σκούπισα άτσαλα τα δάκρυά μου και σήκωσα το βλέμμα για να χειροκροτήσω. Με κοιτούσε και έκλαιγε κι αυτός.

 «Τhunder Road»


Το τραγούδι που ανοίγει το «Born to Run», κατάφερε να ξεπεράσει σε αντίκτυπο και τον ομώνυμο ύμνο του δίσκου στις συνειδήσεις των φαν του Μπρους παγκοσμίως. Σαν να υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει μία μυστική συνωμοσία: όποιον ρωτήσεις για το αγαπημένο του τραγούδι θα σου πει το «Thunder Road».

Ίσως γιατί όλοι, κάπου κάποτε, τρομάξαμε, συμβιβαστήκαμε και κλειδωθήκαμε σπίτια μας, ενώ υπάρχει ένας ανοιχτός δρόμος εκεί έξω που υπόσχεται να μας οδηγήσει (με τίμημα) στο όνειρό μας. Ίσως γιατί όλοι θέλουμε να πιστεύουμε ότι πάντα θα υπάρχει κάποιος να μας περιμένει με αναμμένη την μηχανή για όταν θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το άλμα.

Όταν θα τα τινάξουμε όλα στον αέρα. Και δεν έχει καμία σημασία που γεράσαμε. Show a little FAITH there’s magic in the night / you ain’t a beauty but hey you’re alright…

 «Badlands»




O Μπρους είναι ο ρόκερ που θα πάρει το απόλυτο κοινωνικό μήνυμα και θα στο κάνει προσωπικό. Δεν «ανησυχείς» θεωρητικά για τις πολιτικές, οικονομικές και προσωπικές εξελίξεις της ζωής σου. «You wake up in the night with a fear so real / that you've spent your life waiting for a moment that just WON’T come». Μπουμ. Head on collision. Κλωτσιά στα σωθικά.

Όμως, περίμενε μισό λεπτό, σε καθησυχάζει. Ο «βρωμότοπος» που γεννήθηκες και ζεις δεν σε καθορίζει. Δεν είσαι εσύ. Εσύ είσαι αυτός που αγωνίζεται με φιλότιμο, που επιλέγει ακόμα και τώρα να μην αδικεί τον διπλανό του, που συνεχίζει να ονειρεύεται, να αγαπάει και να πιστεύει. Εσύ είσαι αυτός που χοροπηδά και ξελαρυγγιάζεται σ’ ένα αέναο «ohohohohohohoh» παγκόσμιο όρκο, ενώνοντας τη φωνή, την αγκαλιά και τις δυνάμεις του με 80.000 ακόμα ρομαντικούς, γραφικούς μαλάκες που όμως δε θα γίνουν ποτέ λαμόγια.

Για αυτό και το «Badlands» είναι ύμνος, είναι το «Πιστεύω», είναι μυστική χειραψία.

 «Jungleland»


To επιλέγω τυχαία. Θα μπορούσε στη θέση του να είναι το «Racing in the Street», ή το «Backstreets», ή το «Incident on 57th Street», ή το «New York City Serenade». Οποιοδήποτε από τα επικά κομμάτια του Μπρους που έχουν σενάριο, χαρακτήρες με ηθικά διλήμματα, πλοκή με ανατροπές και τραγικό τέλος. Τραγούδια που... σχεδόν τα βλέπεις.

Η βελόνα ακουμπάει στο βινύλιο και ταυτόχρονα ανοίγει το φως μιας φανταστικής οθόνης που κατοικείται από ένα μωσαϊκό ηρώων με ονόματα, παρατσούκλια, ιδιοσυγκρασίες. Μυθικές φιγούρες που αλωνίζουν στο boardwalk του Asbury Park, κρύβονται στις σκιές των backstreets της Νέας Υόρκης, εγκληματούν και χάνονται στις χωμάτινες στέπες της Νεμπράσκα, μετανοούν και αναβαπτίζονται σε «ποτάμια».

Ονειρεύονται, ερωτεύονται, πληγώνονται, πληγώνουν και πάντα, μα πάντα, πληρώνουν το τίμημα. To «ξυπόλητο κορίτσι» και ο «Maximum Lawman που ζουν σε μία αδίστακτη μητρόπολη, η Puerto Rican Jane και ο Spanish Johnny της που περπατάνε μέχρι το ξημέρωμα ψάχνοντας τα χαμένα τους όνειρα, o Billie και η Diamond Jackie που ακούνε τις τζαζίστικες σερενάτες του μεταμεσονύχτιου Μανχάταν, η Madame Marie που ξέρει καλύτερα τις μοίρες των ανθρώπων, κορίτσια που χτενίζονται στα καθρεφτάκια των αυτοκινήτων, αγόρια που περπατάνε με σκληρό ύφος...

Ήρωες ή μάλλον αντιήρωες μικρόκοσμων που από μόνοι τους δεν είναι τίποτα το σπουδαίο (όποιος έχει επισκεφτεί το Νιου Τζέρσεϊ.. ξέρει), αλλά κάτω από το ηλεκτρισμένο βλέμμα του παρατηρητή τους γίνονται μαγικοί - λούζονται με τα φώτα του Λούνα Παρκ της προβλήτας, ντύνονται με καλοκαιρινή υγρασία, παίρνουν φωτιά με τα πυροτεχνήματα της 4ης Ιουλίου και πλημμυρίζουν με επικές μουσικές. Γιατί το «σάουντρακ» κάθε τέτοιας «ταινίας» είναι υπερπαραγωγή.

Εισαγωγές με υποβλητικό πιάνο που περνάει από την κλασσική μουσική στην τζαζ και καταλήγει σε μπαλάντα, στοιχειωμένα πλήκτρα, ταξιδιάρικα σαξόφωνα, τσιτωμένες χορδές και μια φωνή που συνήθως επιλέγει να ... ψιθυρίσει τις ιστορίες της. Να σκύψει στο αυτί σου και να στις διηγηθεί προσωπικά.

 «Tenth Avenue Freeze Out»


Είναι όλα μαύρα, είσαι αποκλεισμένος στην κίνηση, βρέχει ένα σύννεφο μόνιμα πάνω από το κεφάλι σου; Νιώθεις ότι ακόμα κι αν βγεις από το αμάξι και βάλεις τις φωνές δε θα σ’ ακούσει κανείς; Είσαι μόνος και δεν αντέχεις να γυρίσεις στο άδειο σου σπίτι; Βάστα γερά! Έρχονται funky πνευστά να σε αναγκάσουν να χαμογελάσεις και να κουνήσεις τους γοφούς σου σ’ έναν ύμνο στη ζωή, την μουσική και, πάνω απ' όλα, τη φιλία.

O Big Man (Κλάρενς Κλέμονς) joined the band, ο Bad Scooter (Μπρους) βρήκε τον κολλητό του κι εσύ το τραγούδι που δεν σου σερβίρει την καθημερινότητά σου ουτοπικά, αλλά σου δίνει ελπίδα, ρυθμό και … κόρνα για τα μποτιλιαρίσματα!

[Η τραγική εξέλιξη της ζωής είναι ότι από το 2011 που χάθηκε ο σαξοφωνίστας Big Man, αυτό το κομμάτι είναι πολύ δύσκολο να το ακούς στις συναυλίες. Είναι η στιγμή που τα πάντα σταματούν για ενός λεπτού σιγή, για ένα μαζικό μνημόσυνο όπου στην σκηνή, για όσο σου επιτρέπει να τον κοιτάξεις, ένας φίλος αποχαιρετά τον φίλο του.]

 «Twist and Shout»



Υπάρχει όμως κι ένας άλλος Μπρους. Και είναι αυτός των live συναυλιών. Είναι τυχαίο ότι το Rolling Stone τον (ξανα)ψήφισε Νο1 performer όλων των εποχών - αφήνοντας πίσω του τους Rolling Stones και τους U2, ή οποιοδήποτε σύγχρονο με μεγάλο following γκρουπάκι που έρχεται στην Ελλάδα, παίζει 1 ώρα και 20 λεπτά και φεύγει;

Ο 63χρονος πλέον ρόκερ ,όλη του τη ζωή, αλλά ιδιαίτερα ξανά τα τελευταία χρόνια, ανεβαίνει στη σκηνή και… ξεχνά να κατέβει. Παίζει πάνω από 3 ώρες και το καλοκαίρι έσπασε το φράγμα των τεσσάρων. Χωρίς διάλειμμα, βγαίνει μπροστά στον κόσμο και μοιράζεται την ηλεκτρισμένη του ευαισθησία με μπαλάντες που σου υποβάλλουν μία μαζική βροντερή σιωπή, ή ξεσηκώνει κερκίδες και αρένα με επικές μουσικές σ’ ένα ενεργειακό παραλήρημα.

Σοβαρεύει, συγκινεί, καταγγέλλει ή… γίνεται παιδάκι. Κατεβαίνει μέσα στη βροχή μαζί σου μετά από 3 ½ ώρες υγρής «ταλαιπωρίας» και σου κάνει πάρτι, πλατσουρίζοντας με ένα σκανταλιάρικο χαμόγελο. Κανένας δε φεύγει, που να πάει, αυτά είναι τα χρόνια της αιώνιας νιότης μας, αυτό είναι το υλικό που φτιάχνονται οι glory days.

 «Drive All Night»




Κι εδώ τελειώνουν τα λόγια. Δεν έχω άλλα. Αυτό είναι το τραγούδι μου. Δεν είναι το καλύτερο, δεν είναι το χειρότερο. Αλλά είναι το δικό μου. Γιατί αν κατάλαβες πολύ νωρίς ότι η ζωή θα σου φέρει θύελλες, χιόνια και καταιγίδες, έχεις πολύ μεγάλη ανάγκη να ελπίσεις ότι κάποιος είναι αποφασισμένος να οδηγεί όλη την νύχτα , κόντρα στον καιρό και την κακουχία, κόντρα στην κυριολεκτική και συμβολική θεομηνία, και να χτυπήσει ξημερώματα την πόρτα σου.

Γιατί αν μεγαλώνεις στις απαξιωτικές εποχές μας που όλα ισοπεδώνονται και όλοι (σε) εγκαταλείπουν, έχεις ανάγκη να πιστέψεις… σε κάτι. Σε μία αγάπη που θα σε καθορίσει, θα σε ξεβολέψει, σε μία αγάπη ακλόνητη, παντός καιρού. Μπορεί να μη χρειάζεσαι «πρίγκιπες» ή «ήρωες». Αλλά ένας Θεός ξέρει πόσο χρειάζεσαι συνοδηγό. Through the wind and through the rain.

 «Born to Run»

Θα τελειώσω με παρόμοιο τρόπο που το ξεκίνησα. «Όταν ήμουν μικρή...», στην εφηβεία πια, ο Μπρους έγινε μόδα και τον έμαθε και η συμμαθήτριά μου. Ήταν η «Born in the USA» εποχή του και το «Μουσικόραμα» αλλά και το «Μουσικό Καλειδοσκόπιο» έπαιζαν βίντεο κλιπ του. Ένα από αυτά ήταν το επίσημο βίντεο του «Born to Run» – στην ουσία μία συρραφή από τις 80ς live εμφανίσεις του (τότε που ήταν ακόμα νέος και γκρέμιζε τα στάδια). Με θυμάμαι να γυρνάω ξανά και ξανά rewind στην βιντεοκασέτα που το είχα γράψει, για να δω και να ξαναδώ και να ξαναδώ τη σκηνή «με τα χέρια».

Εκεί που μία λαοθάλασσα ανθρώπων στην αρένα με τα χέρια ψηλά, κουνώντας τα αριστερά δεξιά, δήλωνε το παρών. Με κομμένη την ανάσα σκεφτόμουν ότι «αυτό δε θα το ζήσω ποτέ». Δε θα έρθει ποτέ στην Ελλάδα, δε θα με ακολουθήσει κανένας φίλος μου σε καμία συναυλία στο εξωτερικό, δε θα προλάβω. Το έχασα. Ποτέ μην λες ποτέ. Ο Μπρους άντεξε στο χρόνο, δεν απογοήτευσε, συνεχίζει ακάθεκτος και με νέα ορμή τις περιοδείες. Κι εγώ μεγάλωσα, αλλά ευτυχώς δεν ωρίμασα ποτέ. Το καλοκαίρι του 2003, γνώρισα τα παιδιά του nosurrender.gr (του ελληνικού community του Αφεντικού – γιατί αρνούμαστε πεισματικά τον όρο fan club) και βρήκα συνοδοιπόρους σε ταξίδια στην Ευρώπη και… μέσα μου.

Εχω βρεθεί 15 φορές ανάμεσα σ’ αυτά τα χέρια. Ανήκαν σε Ιταλούς, Ισπανούς, Γάλλους, Άγγλους, Ιρλανδούς, Αμερικάνους, Σουηδούς, Βέλγους, Ολλανδούς. Κι αν κάτι εύχομαι είναι ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι ελληνικά. Εμπιστευτείτε μας λοιπόν Έλληνες διοργανωτές. Μη διστάζετε. Κάντε το «leap of faith» και φέρτε τον Μπρους στην Αθήνα. Αφήστε το εισιτήριο χαμηλό (όπως και στις άλλες χώρες της Ευρώπης), μην προσπαθήσετε να επιβάλετε VIP sections, δώστε τον τόνο της λαϊκής προσέλευσης, και ... θα πλημμυρίσει το στάδιο. Ο Μπρους Σπρίνγκστιν πρέπει να έρθει στην Ελλάδα. Τώρα. Σ’ αυτή την πολιτική και κοινωνική στιγμή στην Ιστορία.

O τελευταίος του δίσκος μιλάει για την παγκόσμια οικονομική κρίση, για τη διαφθορά ενός πανίσχυρου 1% που ισοπέδωσε τα πάντα και άφησε τον κόσμο χωρίς στήριγμα, χωρίς όνειρο. Και τι μπορείς να κάνεις; Now get yourself a song to sing and sing it ’til you’re done / Yeah, sing it hard and sing it well / Send the robber baron’s straight to hell / The greedy thieves that came around / And ate the flesh of everything they’ve found / Whose crimes have gone unpunished now / Walk the streets as free men now...

Για αυτό σας λέμε. They brought «Death to Our Hometown», we need Bruce to bring his «Wrecking Ball» to Greece.

*Αν είστε κι εσείς «αλήτες που γεννήθηκαν να τρέχουν» γραφτείτε στη σελίδα μας στο facebook https://www.facebook.com/events/305518429564016/ κι ενώστε τις φωνές και… τα χέρια σας μαζί μας.

26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

14 σχόλια
μαρια, εσυ που ξερεις απο μουσικη, τεχνες και κυριως ορθογραφία, δε μου λες, ο πηρύνας που αναφερεις, ειναι συγγενης του πηρούνα? ασε ρε κοπελιά, που μπηκες να μας το παιξεις ψαγμενη κι εναλλακτικη και καλα.. ωραια στο λεει ο φιλος, για πες μας τι σ αρεσει εσενα να κανουμε ωραια συζητηση, να βρουμε τα υπερ και τα κατα, να το ψαξουμε λιγο. μεχρι τότε, αν εχεις τα κοτσια να βγαλεις τις παρωπιδες, ψαξε στο γιουτιουμπ βιντεακια απ οποια περιοδο του μπρους θες κι ελα πες μας. αν παλι το μονο που μπορεις να προσφερεις στην κουβεντα ειναι αρνηση χωρις επιχειρηματα, καλυτερα κατσε πιες τη φραπεδια σου, ακου αγγελλλλάκα κι οταν ερθει ο "μπαρμπας" στην αθηνα, έλα να δεις τι κανει ο μπαρμπας σ οποιον τον υποτιμησει. καλο θα σου κανει.
MariaThessaloniki @ : βελτιώνεσαι... (χωρίς πλάκα μου άρεσε η απάντησή σου)Θα ήθελα για να συμπληρώσω το πάζλ να μας έγραφες και για την δική σου αγαπημένη μουσική, μουσικό, γκρούπ κ.λ.π.Έτσι ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη αποψη.Γιατί πιθανόν να μην υπάρχει και λόγος αντιπαράθεσης
Μαλλον δεν διαβαστηκε η τελευταια παραγραφος που αναφερεται στην τωρινη του δουλεια και αφορα την οικονομικη κριση...Οκ! Δεν εχουμε ολοι την ιδια αποψη !!Η κοινοτητα μας ειναι ανοιχτη σε οσους γουσταρουν τη μουσικη του Μπρους κι οσους τους εκφραζει !Δεχτη επισης και καθε ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ κριτικη και δεκτοι και οσοι θελουν να μαθουν κατι γι'αυτον!Αν τους αρεσει αυτο που θα δουν εκει,μενουν...Αλλιως ψαχνουν αλλου...
νταξ, νόμισα είναι ανοιχτό το φόρουμ, δε κατάλαβα ότι αφορά μόνο στο σκληρό πηρύνα. Εσείς λοιπόν οι σχετικοί που προφανώς γεννηθήκατε στο Τζέρσευ, δουλεύατε στα ορυχεία ή στις φάρμες τις Νεμπράσκα, οδηγείτε κάντιλακ και γυρίσατε τραυματισμένοι (ευτυχώς μόνο ψυχικά!) από το Βιετνάμ, εσείς δηλαδή που ταιριάζετε σε λέω, ...σπεύσατε!! Μικρή υποσημείωση: εγώ η άσχετη που εκφέρω γνώμη παρατήρησα ότι στην παραπάνω αγιογραφία (δυστυχώς αναγκάστηκα να τη διαβάσω...) ο σούπερ νούμερο ένα φαν συγγραφέας αναφέρεται αποκλειστικά σε τραγούδια γραμμένα, βαριά-βαριά μέχρι τα 90s. Κατα τ΄αλλα o μπάρμπας βελτιώνεται με τα χρόνια. Μήπως στα λόγια του αγίου υπάρχει και η απάντηση για το αίτημα συναυλίας στην Αθήνα;; it's a town full of losers and I'm pulling out of here to win (google it, σας ξέφυγε).
Πω πω έχεις πρόβλημα!! ούτε το εντάξει δεν έμαθες να γράφεις ακόμα!!Σε κάθε περίπτωση άσε εμάς λοιπόν να σπεύσουμε, εσύ σπεύσε να κοιτάξεις το πρόβλημα μισανθρωπισμού που έχεις έντονο.Get a life!!
Βρε Μαρία, βρε Μαρία. Καταρχάς, η συγγραφέας αναφέρεται σε κομμάτια που την έχουν αγγίξει προσωπικά, δεν κάνει ανασκόπηση της καριέρας του. Επίσης, ναι μεν αναφέρεται σε κομμάτια προ 90', οι μισές αναρτημένες εκτελέσεις όμως είναι από εμφανίσεις μετά το 2009. Απλά, ένα σημάδι που δείχνει ότι κάτι κάνει ο ακόμα ο τύπος. Επίσης, στην τρέχουσα περιοδεία του έχει παίξει συνολικά περίπου 200 τραγούδια. Ας αναλογιστούμε τι σημαίνει αυτό. 200 διαφορετικά τραγούδια. Επιπλέον, από τα τραγούδια δικιάς του παραγωγής* που έχει παίξει το 49.5% τοποθετούνται μετά το 2001! Σε μια βιομηχανία που το βινύλιο και η κασσέτα έχουν πεθάνει, που η βραχνή και συναισθηματική φωνή δεν φτουράει μπροστά στο lip-sync και τα β*ζιά ή τους κοιλιακούς, επιμένω, πως ναι, με τα χρόνια βελτιώνεται! Και επειδή το πιστεύω ακράδαντα, σου παρέθεσα και τα σχετικά στατιστικά στοιχεία.Αν και γίνομαι κουραστικός, συνεχίζω, λέγοντας πως κανείς δεν δουλεψε σε ορυχεία ή πολέμησε στο Βιετνάμ, κάποιοι όμως ξυπνάνε κάθε πρωί με το φόβο της απόλυσης, το φόβο της μείωσης του μισθού τους, το φόβο της εφορίας κλπ. Ευχαριστώ* Οι δίσκοι του περιέχουν τραγούδια 100% δικά του. Μη "δικιάς του παραγωγής" είναι τα λεγόμενα "cover songs".
Επειδή τα εξυπνακίστικα hipster απαξιωτικά λόγια είναι πολύ εύκολα, ας μιλήσουν τα στοιχεία. Από εκεί και πέρα απολύτως σεβαστό να μην αρέσει ένας καλλιτέχνης σε κάποιον. Αλλά επειδή δεν τον ακούτε στα ελληνικά media και δεν τον διαβάζετε στα alternative blogs που συχνάζετε (και ειρωνεύεστε ακόμα κι αυτά που σας αρέσουν γιατί είναι πιο cool έτσι), μην πετάτε ασυναρτησίες. Εκτίθεστε. Περιοδικό Uncut (τεύχος που κυκλοφορεί τώρα): Artist of the year 2012 http://www.uncut.co.uk/sites/default/files/2012/11/u188-bruce-cover-rgb.jpgRolling Stone: Rolling Stone Readers Pick the Top Ten Live Acts of All TimeRead more: http://www.rollingstone.com/music/pictures/rolling-stone-readers-pick-the-top-ten-live-acts-of-all-time-20110309#ixzz2Elg7oQ7j Follow us: @rollingstone on Twitter | RollingStone on FacebookBillboard Magazine: Bruce Springsteen's 'Wrecking Ball' Tops UK Charts. The Boss beats Adele and Lana Del Rey across the pond, moving 74,000 copies in its first week http://www.hollywoodreporter.com/news/bruce-springsteen-wrecking-ball-uk-charts-new-album-298624
Φίλη MariaThessaloniki εγώ πιστεύω ότι ευθύνεται για πολλά δεινά των Ελλήνων και το γεγονός ότι εκφέρουμε γνώμη για πράγματα που δεν έχουμε διαβάσει (όπως ομολογείς μόνη σου) και για θέματα που δεν γνωρίζουμε!! Και όχι για το αν κάτι γράφεται με ένα λου ή δύο λου και ήτα.Είναι απολύτως εντάξει να μην έχεις άποψη για όλα - χαλάρωσε!!Α και που είσαι!! εντάξει όχι νταξ είναι η λέξη.
Δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς άποψη για θέματα που δεν τον ενδιαφέρουν και δεν τα γνωρίζει. MariaThessaloniki@: δεν χάλασε ο κόσμος, μην πάς να τον δείς αν έρθει. Άσε τον "μπάρμπα" για τους υπόλοιπους που τον παρακολουθούν. Είμαι βέβαιος, δεν ταιριάζεται σου λέω.Υ.Γ.1 Μακάρι να ήξερες και την rock όσο την γραμματική και το συντακτικό.Υ.Γ.2 Αλήθεια, που τραγουδάει ο Παντελίδης ?
Ετσι ακριβως ΤakisP!!!! Μην παει κανεις που δεν του αρεσει η μουσικη του Μπρουσαρα !Ο "μπαρμπας" μπορει να κανει ανετα ενα 4ωρο και χωρις αυτους και μαλλον πολυ καλυτερα!!!!! Ας λειψουν ομως τετοιου ειδους σχολια που απλα επιβεβαιωνουν αγνοια του θεματος ...Ευχαριστω.
3 1/2 ωρες καταρακτωδους βροχης στη Φλωρεντια για καποιους θα ηταν αδιανοητο...Οχι ομως οταν προκειται για εναν 63χρονο και ενα πληθος απο 45000 παθιασμενους φιλους!!Ενα ονειρο που εγινε πραγματικοτητα με τον πιο αξεχαστο τροπο !!Ετσι ειναι μια συναυλια του Μπρους!!!!O Bruce Springsteen ,μπορει να σε κανει να γελασεις,να κλαψεις,να χορεψεις, να ουρλιαξεις, να χοροπηδησεις, να αγαπησεις,να θυμηθεις ,να ξεχασεις,να χαρεις και να θυμωσεις κι ολα αυτα μεσα σε τρεις η' τεσσερις ωρες!Εστω κι αν γινεται υπο αντιξοες καιρικες συνθηκες!!!!Αξιζει τα λεφτα που θα πληρωσει καποιος για να τον δει!!Κανεις αλλος καλλιτεχνης και μαλιστα πολυ νεωτερος του, δεν κανει πανω απο δυο ωρες συναυλια!!! Εχει τρομερη επαφη με το κοινο του !!Δεν παιρνει απλα το μικροφωνο και τραγουδαει!!Θελει να σε αγγιξει και να τον αγγιξεις!!! Θελει να σε αγκαλιασει και να τον αγκαλιασεις!!!!Μας χρειαζεται για να ακουσει την ιστορια της ζωης μας και τον χρειαζομαστε για να μας πει την ιστορια της ζωης μας με στιχους και μουσικη...Να γιατι μεσα σε λιγες μερες μαζευτηκαν σχεδον 2000 ατομα (μαζι με τους "ισως", 2400) και συνεχιζουν... http://www.facebook.com/events/305518429564016/ Ο Bruce ειναι απλα ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ !!!!!! Ο κοσμος τον θελει !!!!Λοιπον κυριοι διοργανωτες,μπορειτε να τον φερετε... αρκει να το θελετε κι εσεις...!
Είδα τον Springsteen το 88 στη συναυλία της Διεθνούς αμνηστίας στην Αθήνα και το 99 στο εξωτερικό σε συναυλία 2.5 ωρών. Δεν νομίζω οτι υπάρχει άλλος σε αυτο το επίπεδο που να μπορει να κάνει τοσο συγκλονιστικέs συναυλίες. Oι Έλληνεs δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τετοια και αν έλθει τελικα θα δημιουργήσει νέους οπαδούς αλλα φοβάμαι οτι το Ολυμπιακό δε θα το γεμίσει. Απλά δεν είναι αρκετά "pop" για τουs πολλουs και πολυ παρεξηγημενος απο πολλούς που ακούν ροκ. Μακάρι να κάνω λάθος γιατι ο άνθρωπος είναι μύθος
νταξ, δε διάβασα το άρθρο, φλύαρο μου φάνηκε. Αλλά βασικά: και βέβαια να έρθει ο Μπρους. Τώρα που καλοπάτησε τα 50 και που τα τελευταία του πονήματα ψιλοπάτωσαν, ε ναι, ήρθε η ώρα για την περίφημη συναυλία στην Ελλάδα.
παρ'ολη την καταγωγή μου, δε πιστεύω στο χαλάρωμα. Πιστεύω μάλιστα ότι ευθύνεται για πολλά δεινά των Ελλήνων, άρα θενκς μπατ νο θενκς. Επίσης: πολλή χολή. Δύο λου ήτα. Επί του θέματος: ε όχι ρε παιδιά, δε γίνεται όλο και καλύτερος ο μπάρμπας έλεος.
Κοίταξε, καταρχάς δεν έχει καλοπατήσει τα 50, έχει καλοπατήσει τα 60, και από τη στιγμή που κάθε δεκαετία που "πατάει" γίνεται όλο και καλύτερος (δεν είναι προσωπική άποψη) ε αυτό μόνο καλό είναι. Τώρα, όταν αναφέρεσαι στα τελευταία πονήματα που ψιλοπάτωσαν δεν θέλω να διαφωνήσω αμέσως - πες μας σε πια αναφέρεσαι συγκεκριμένα.ΥΓ: Μέχρι στιγμής η 9μηνη περιοδεία του έχει κάνει τζίρο 200 εκατομμύρια. Και συνεχίζει το 2013...
'ε όχι ρε παιδιά, δε γίνεται όλο και καλύτερος ο μπάρμπας έλεος.' Μάλλον δεν έχεις ψάξει καθόλου για bruce. Δες κανένα video στο youtube. Ψάξε footage από isle of wight 2012 και Pinkpop 2012 που είναι και hd αν δεν κάνω λάθος. Επίσης στο Helsinki πέρσι έπαιξε πάνω από 4 ώρες. Αν δε σου αρέσει η μουσική του δεκτό, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που είναι αντικειμενικά. Ο Bruce στα live μόνο μπάρμπας δεν είναι και αν βελτιώνεται η όχι φαίνεται στα video. Δες τα για να διασκεδάσεις λιγάκι ρε παιδί μου
Φίλε MaRouli σίγουρα αυτό δεν ισχύει για τον Springsteen!!Σε όποια χώρα και να εμφανιστεί το λιγότερο που παίζει είναι 3,5 ώρες!!Είμαι σίγουρος ότι αν τελικά τον δούμε στην Αθήνα θα το επιβεβαιώσεις και εσύ!! Κάτι που στο εύχομαι γιατί ο Springsteen είναι γνήσιος, τίμιος και μιλάει στην ψυχή σου.Είχα την τύχη να τον δω φέτος το καλοκαίρι στην Φλωρεντία κάτω από καταρρακτώδη βροχή σε συναυλία 3,5 ωρών στην οποία ενώ κάλλιστα μπορούσε να καθίσει κάτω από την στεγασμένη σκηνή και να μη φάει σταγόνα ήταν συνέχεια έξω δίπλα στο κοινό δίνοντας την ψυχή του. Φυσικά κανείς από το κοινό δεν διανοήθηκε να φύγει- και μιλάμε για πραγματική καταιγίδα.Στο τελευταίο άλμπουμ του Wrecking Ball μιλάει για την κρίση όπως νομίζω κανείς άλλος και πραγματικά νομίζεις ότι γράφει για τους Έλληνες.Μην τα ισοπεδώνουμε όλα και τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι, ο Springsteen είναι ξεχωριστός και πραγματικά σε ικετεύω να πας να τον δεις αν τελικά έχουμε την τύχη να παίξει στην Αθήνα - θα κάνεις μεγάλη χάρη στον εαυτό σου!!
Προσωπικά θεωρώ τη συναυλία μια μαγική, μοναδική εμπειρία και προσπαθώ να παρακολουθώ όσο το δυνατόν περισσότερες. Η Madonna δε μου είναι καν συμπαθής, αλλά το συναίσθημα που είχα στη συναυλία της στο ΟΑΚΑ απλά δεν μπορώ να το περιγράψω. Και αν έρθει ο Bruce Springsteen θα είμαι πανευτυχής, αν μπορέσω να κατέβω (γιατί προφανώς Αθήνα θα γίνει η συναυλία) και να τον δω από κοντά. Παρόλα αυτά μπορώ να έχω άποψη, νομίζω, και να θεωρώ ότι, παρόλο που για μένα η συναυλία των Depeche Mode το 2006 ήταν μια εμπειρία ζωής, ωστόσο είναι άλλο το feeling να τους παρακολουθήσεις στο Rock Am Ring από ότι στο Terra Vibe. Ειδικά αν σου αρέσουν οι συναυλίες, αντιλαμβάνεσαι ότι αλλιώς να είσαι σε συναυλία 50.000 ατόμων, από τους οποίους οι μισοί ήρθαν για να δούνε και να πούνε ότι ήταν εκεί, και αλλιώς να είσαι σε μια συναυλία με 100.000 φανατικούς θαυμαστές του καλλιτέχνη/συγκροτήματος. Και επίσης, εξέφρασα το παράπονο, ότι με ενοχλεί όταν ένας καλλιτέχνης έρχεται στην Ελλάδα μετά από 30 χρόνια καριέρας και δεν το λέω αυτό για τον Springsteen. Αυτά.
Δυστυχώς, ακόμα και τον καιρό που οι αγελάδες ήταν παχιές και μουγκανίζαν δυνατά, μας αντιμετώπιζαν σα χωριό, και όπως και να το κάνουμε μια συναυλία στην καλύτερη περίπτωση με 50.000 κόσμο, για παράδειγμα στο ΟΑΚΑ, για τέτοιου βεληνεκούς καλλιτέχνες είναι σα να τραγουδάνε σε χωριό. Ούτε αγορά έχουμε για να επενδύσει κάποια εταιρεία οργάνωσης και να μας συμπεριλάβει εύκολα στις λίστες των περιοδειών τους, ούτε τα έσοδα αγγίζουν τους στόχους τους. Και όσοι έρχονται (με ελάχιστες εξαιρέσεις) αδυνατούν να ικανοποιήσουν το μέσο θεατή - τους φανατικούς θαυμαστές τους ίσως, που ικανοποιούνται με τα 70-80 λεπτά παράστασης. Να θυμηθώ τη Madonna? Τους Bon Jovi? Τους Placebo πρόπερσι στη Θεσσαλονίκη? Τους Depeche Mode to 2009 που μας κρεμάσανε? Αν συγκρίνεις τις playlists τους στις ίδιες περιοδείες σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θα διαπιστώσεις τουλάχιστον ένα σκόντο μισής ώρας, για να μη μιλήσουμε για τον ενθουσιασμό των καλλιτεχνών μπροστά στο ελληνικό κοινό. Και δε το μιζεριάζω, γιατί προσωπικά μου αρέσει να πηγαίνω πολύ σε συναυλίες, έστω κι αν δεν είμαι φανατικός θαυμαστής κάποιου καλλιτέχνη ή συγκροτήματος. Αλλά δεν είναι τυχαίο ότι σε άλλες χώρες που τους έχω δει, είναι κάτι επίπεδα παραπάνω σε απόδοση. Με διαφορά.
(Αυτό που λες δεν έχει πάντως σχέση με τον Springsteen. Επίσης το περί κουτσουρεμένου setlist δεν ισχύει για τη Madonna -τουλάχιστον. Μπορείς να συγκρίνεις τα setlist καλλιτεχνών στις ελληνικές συναυλίες τους και στις έξω συναυλίες τους στο setlist.fm. Επίσης οι Depeche Mode δεν "μας κρέμασαν". Ο τραγουδιστής τους διαγνώστηκε με καρκίνο - για όνομα του θεού!)
Αυτό που είπα, το είπα γενικά Άρη, όχι ειδικά για τον Bruce Springsteen και αν πιστεύει κάποιος ότι στην Ελλάδα γίνονται οι συναυλίες, όπως γίνονται στο Wembley για παράδειγμα, εγώ δε συμμερίζομαι την ίδια άποψη. Αν ήταν η Ελλάδα ένα καλό προϊόν για τους καλλιτέχνες, δε θα ερχόταν στα 60 τους για να κάνουν συναυλία. Η setlist που είπα αφορούσε τους Placebo στη θεσσαλονίκη (Θέατρο Γης) που ήταν κατά 4 τραγούδια μικρότερη και αν θυμάσαι είχε γίνει χαμός από τα μπουκάλια που πετούσε ο κόσμος. Κατά την προσωπική μου άποψη η Μadonna βαριόταν στο δεύτερο μισό της συναυλίας της και φάνηκε όταν μας ειρωνεύτηκε που δεν την ακολουθούσαμε στο Ούα ούα που έκανε. Για τους Depeche Mode, επειδή είμαι φανατική θαυμάστρια και τους απόλαυσα το 2006 στο Terra Vibe, σέβομαι φυσικά το όποιο πρόβλημα υπήρχε (τότε κυκλοφόρησε ότι ο λόγος που αναβλήθηκε η συναυλία ήταν το γνωστό πρόβλημα του Dave Gahan με τις ουσίες). Η άποψη που εξέφρασα αφορούσε γενικά το πώς βλέπουν οι εταιρείες οργάνωσης την Ελλάδα και θεωρώ λογικό να μην τους αποδίδει τα χρήματα που μπορεί να κερδίζουν σε άλλες χώρες. Αλλά η άποψη του καθενός είναι σεβαστή.
Ότι δεν υπάρχει αγορά στην Ελλάδα για συναυλίες είναι γεγονός. Αλλά δεν φταίνε οι καλλιτέχνες, φταίει το κοινό που θα πάει μόνο σε συγκεκριμένους καλλιτέχνες. Υπάρχει ο παράγοντας της ελληνικής μουσικής σκηνής, την οποία προωθεί η εγχώρια βιομηχανία, με πολλούς καλλιτέχνες τρίτης διαλογής και πολύ χαμηλού επιπέδου. Ο κόσμος λοιπόν δεν έχει ακούσματα και δεν γεμίζει εύκολα μεγάλους χώρους εάν δεν έχει εκτεθεί στη μουσική του καλλιτέχνη. Αλλά αυτό το 'αδυνατούν να ικανοποιήσουν το μέσο θεατή' πρώτη φορά το ακούω. Έχουν γίνει και θρυλικές συναυλίες στην Ελλάδα, από πολύ γνωστά ονόματα. Σε όλες τις χώρες γίνονται καλές και κακές συναυλίες. Έχω πάει και έξω σε κακές συναυλίες με πραγματικά νεκρό κοινό και ανύπαρκτη επικοινωνία ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το κοινό από κάτω. Εδώ στην Ελλάδα όμως δεν ικανοποιήθηκαν όσοι ήταν στους U2,Roger Waters, Santana, Dead Can Dance, Sonics, Lynyrd Skynyrd, AcDc, Pulp, ZzTop, Solomon Burke, Aerosmith(με μισογεμάτο στάδιο δυστυχώς ,σε μία από τις καλύτερες συναυλίες της περιοδείας τους) ? Η ακόμη και στους Bon Jovi (που έπαιξαν πάνω από 2 ώρες)? Και κάτι άλλο. Το ΟΑΚΑ χωριό? Συγνώμη αλλά αν μια συναυλία μαζέψει 50000 κόσμο είναι ένας αξιοπρεπέστατος αριθμός για οποιονδήποτε καλλιτέχνη του βεληνεκούς που περιγράφεις. Δες τις στατιστικές στα στάδια του εξωτερικού και θα δεις ότι δεν υπάρχει διάφορα. Αυτό βέβαια πάντα για την περίπτωση που θα μαζευτούν 50k. Όσον αφορά τον Bruce είναι μία περίπτωση από μόνος του. Εάν έρθει θα είναι από τις σημαντικότερες συναυλίες των τελευταίων ετών. Ντελίριο 3 ωρών τουλάχιστον. Μακάρι.