ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

5 + 1 αλήθειες που γνωρίζουν μόνο οι προγραμματιστές υπολογιστών

5 + 1 αλήθειες που γνωρίζουν μόνο οι προγραμματιστές υπολογιστών Facebook Twitter
8

Όπως είναι λογικό, οι προγραμματιστές γνωρίζουν πολλά περισσότερα για τους υπολογιστές και –φυσικά- για τον κώδικα σε σχέση με τον μέσο, μή-προγραμματιστή χρήστη. Ήρθε η ώρα λοιπόν ο «μέσος χρήστης» να μάθει μερικές αλήθειες που γνωρίζουν μόνο οι άνθρωποι που 'χτίζουν' και προγραμματίζουν τα θαυμαστά πράγματα που βλέπουμε στην οθόνη μας, είτε πρόκειται για ένα απλό app ή ολόκληρη την Google. Κάποια μπορεί να σας φανούν έως και 'τρομακτικά'. Υπεύθυνος για την παρακάτω λίστα είναι ο 17χρονος χάκερ, προγραμματιστής κι επιχειρηματίας Macleod Sawyer ο οποίος συγκέντρωσε quotes φίλων και συναδέλφων του, εκλαϊκεύοντάς τα για «όλους εμάς».

Αλήθεια #1
Κάτω από την επιφάνεια του software (δηλαδή αυτού που βλέπει ο χρήστης στην οθόνη) το οποίο χρησιμοποιούμε καθημερινά (MacOS X, Facebook) γίνεται... της κακομοίρας από χακιές και μαϊμουδιές στον κώδικα, που μόλις και μετά βίας λειτουργούν. Αλλά λειτουργούν!
Φανταστείτε να αποσυναρμολογούσατε ένα Boeing 747 και να διαπιστώνατε ότι τα μηχανήματα του πιλοτηρίου και της πλοήγησής τους είναι κολλημένα μεταξύ τους με σελοτέιπ και συρματάκια.

Αλήθεια #2
Το 25% του χρόνου που ξοδεύει ένας προγραμματιστής ή μια ομάδα στην ανάπτυξη ενός application,αφορά στο να 'μαντέψει' το τι μπορεί να κάνει λάθος ο τελικός χρήστης του. Κάθε πρόγραμμα γράφεται, σχεδιάζεται, συντάσσεται με τον τελικό χρήστη κατά νου, άρα οι προγραμματιστές εκτός από το πώς σκέφτονται οι ίδιοι, πρέπει να σκεφτούν απλά και λαϊκά, σαν να ήταν ένας απλός χρήστης.

Αλήθεια #3
Ο προγραμματιστής ή ο developer, δεν είναι ο τεχνικός που θα σου φτιάξει το PC σου. Όχι. Τελεία και παύλα. Ο προγραμματιστής είναι αυτός που πρέπει να γνωρίζει ένα PC «μέσα – έξω» αλλά δεν έπεται ότι ξέρει και να το επιδιορθώνει. Είναι αυτός που θα σκεφτεί πως θα ενορχηστρώσει τον κώδικα για να δημιουργήσει έναν αλγόριθμο, φερ' ειπείν, ώστε να εκμεταλλευτεί το hardware ενός gadget ή ενός PC. Δεν είναι ο τεχνικός των PC.

Αλήθεια #4
Οι προγραμματιστές σκέφτονται.Δεν δακτυλογραφούν.Ο προγραμματισμός έχει να κάνει με τη σκέψη.Την βαθιά, αναλυτική σκέψη και όχι με τη δακτυλογράφηση. Αντίθετα με τα στερεότυπα των media, οι προγραμματιστές ΔΕΝ κοπανάνε ολημερίς κι ολονυκτίς πληκτρολόγια.Πρώτα σκέπτονται. Σκέπτονται το πρόβλημα, κι απαριθμούν όλες τις πιθανές λύσεις του –ξεκινώντας το μέτρημα από το 0 κι όχι από το 1- και πολλές φορές κοιμούνται με αυτό ή περιμένουν να κοιμηθούν οι άλλοι για να βρεθούν στο δικό τους "Τhe Zone" το χώρο που τίποτε άλλο δεν έχει σημασία για να λύσουν το πρόβλημα ή τα προβλήματα. Πρώτα συμβαίνει αυτό και μετά βγάζουν το άχτι τους στο πληκτρολόγιο δοκιμάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις.

Αλήθεια #5
Ένας «γονιός» μπορεί να σκοτώσει τα «παιδιά» του όταν ολοκληρώσουν το έργο που τους ανέθεσε. Μια δήλωση που στον πραγματικό κόσμο ακούγεται ως θηριωδία, στον κόσμο των προγραμματιστών αποτελεί καθημερινή πρακτική αφού,στην ιεραρχία των εντολών ενός προγράμματος έχουν επικρατήσει αυτές οι ονομασίες.
Έτσι, σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού μέρος του προγράμματος που ονομάζεται Parent (γονιός) δημιουργεί ένα ή περισσότερα περισσότερα παιδιά (Child) για να του κάνουν "θελήματα" (π.χ συνδέσουμε τον Server). Όταν ολοκληρώσουν τη δουλειά η επόμενη εντολή συνήθως είναι "Kill".

+ 1 Αλήθεια Bonus
Δεν ενδιαφέρει κανέναν προγραμματιστή το πόσο «άσχετοι» είστε με τους υπολογιστές. Όπως δεν ενδιαφέρει και εσάς το πόσο γνώστες των υπολογιστών είναι οι προγραμματιστές. Οπότε –θερμή παράκληση πολλών προγραμματιστών- σταματήστε να επιδεικνύετε και να υπερηφανεύεστε για την ασχετοσύνη σας σε προγραμματιστές («Καλά δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ΑΣΧΕΤΟΣ είμαι με τους υπολογιστές»).

[via]

8

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

6 σχόλια
Η αλήθεια #1 είναι πέρα για πέρα ότι νάνε !!!Όπως και στην boeing υπάρχουν τεχνικές / πρωτόκολλα / τεχνικές, έτσι και στον προγραμματισμό υπάρχουν οι αντίστοιχες τεχνικές για την δημιουργία κώδικα "ποίημα".Το θέμα είναι ποιος και πως γράφει τον κώδικα.Αν στην boeing για παράδειγμα έδιναν την κατασκευή σε μικρές εταιρείες που δεν ακολουθούν τους κανόνες, ή αν έκαναν προσλήψεις τεχνικών με μοναδικό κριτήριο την χαμηλή μισθοδοσία, τότε και το boeing θα ήταν κολλημένο με σάλιο, ούτε καν με σελοτέιπ.Για το λόγο αυτό και οι εταιρείες λογισμικού που σέβονται την δουλειά τους προσλαμβάνουν άτομα που η τεχνογνωσία τους ακουμπά τον ουρανό και πληρώνουν ετησίως ( κατά μέσο όρο ) 50 - 80 χιλιάδες ευρό ανά υπάλληλο (αυτά όχι στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό). Γιατί οι προγραμματιστές αυτοί δεν πάνε στην δουλειά με το σελοτέιπ τους ... !!Τώρα αν κάποια εταιρεία θέλει να προσλάβει τον Γιωργάκη που ξέρει από υπολογιστές για να της γράψει ένα λειτουργικό σύστημα, τότε ας ανοίξει λίγο περισσότερο το πορτοφόλι της και να του αγοράσει επιπλέον, δεματικά, δίχαλα, ταινίες, σκοινιά, logo, UHU, κλπ.Τέλος για να επιβεβαιώσω τα όσα αναφέρω θα πρέπει να πω, πως πέρα από το ανθρώπινο μάτι, που κάνει αναγκαστικά αναθεώρηση στον κώδικα του κάθε προγραμματιστή, υπάρχουν και αυτοματοποιημένα προγράμματα που κάνουν την δουλειά του προγραμματιστή κόλαση όταν αυτός προσπαθεί να κάνει μαϊμουδιές. (JsHint / phpcs / etc )
Επίσης, κατά το πλείστον οι προγραμματιστές έχουν έχουν ενδιαφέρουσα προσωπικότητα (με την καλή έννοια). Στα "μείον", οτι υπάρχει ένα σημείο του λογισμικού τους "καμένο", (υποθέτω από την πολλή σκέψη και ανάλυση) :)