Έπειτα από την προ ημερών δήλωση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπιρτζή περί πιθανής νέας συμφωνίας για την επανεκκίνηση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η έναρξη των εργασιών μοιάζει πια θέμα χρόνου και η ολοκλήρωση τους αναμένεται έως το 2020.
Το προσεχές διάστημα εκτιμάται ότι θα βρεθεί λύση για την οριστικοποίηση της συμφωνίας για την κύρια γραμμή, η οποία εκτείνεται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, οι εργασίες της οποίας είχαν «παγώσει» τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας προβλημάτων στην εξεύρεση χρηματοδότησης.
Το έργο της επέκτασης είναι μία υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χλμ και περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, οι οποίες θα διέρχονται από τους πέντε σταθμούς και θα συνδέονται με την κύρια γραμμή και άλλους 13 σταθμούς σε μήκος 9,6χλμ. Σύμφωνα με τον διευθυντή κατασκευής Παναγιώτη Κορακίτη, η γραμμή της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 άτομα σε ημερήσια βάση. Η αρχιτεκτονική όψη της επέκτασης αυτή θα μοιάζει με τους σταθμούς της Αθήνας, στο επίπεδο των οδών θα γίνει μία σχετική διαρρύθμιση, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, όπως τόνισε στο ΑΠΕ η διευθύντρια του έργου Σπυριδούλα Πετροπούλου, η επέκταση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018 βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της σύμβασης, η οποία έχει συναφθεί με την 'Ακτωρ Α.Ε., και στα οποία, προς το παρόν δεν παρουσιάζεται καμία καθυστέρηση.
Αυτή τη στιγμή το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό μόλις 10%, ενώ το μέχρι στιγμής εργασίες φτάνουν στα 30 εκατομμύρια ευρώ (το συνολικό κόστος κατασκευής έχει ορισθεί στα 312 εκατομμύρια ευρώ). Τέλος, όπως επισημαίνουν οι επικεφαλείς του έργου, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα κατά την πρόοδο των εργασιών της επέκτασης, κάτι που μπορεί να διασφαλίσει την ομαλή πρόοδο των εργασιών.
σχόλια