Κανείς δεν αγαπά τους «γλείφτες» (σε κάποιες περιπτώσεις ούτε καν οι εργοδότες).
Κανείς δεν θέλει στο διπλανό γραφείο και έναν κακομούτσουνο και κακότροπο τύπο.
Ναι, αλλά και πώς βρίσκεις τη χρυσή τομή σε μια δουλειά γεμάτη διαφορετικούς χαρακτήρες;
Οι ειδικοί του HR (που 9 στις 10 προτείνουν ανέφικτα πράγματα περί εργασιακής ευτυχίας και ειρήνης) επιμένουν ότι τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι λίγα και συγκεκριμένα.
Το οποίο σημαίνει ότι:
1. Μένουμε μακριά από το «κουτσομπολιό γραφείου». Μπορεί να κάνει λίγο πιο «πικάντικες» τις εργατο-ώρες, αλλά δημιουργεί κακό προηγούμενο, τύπου σήμερα ο στόχος είναι η κακοντυμένη προϊσταμένη, αύριο εσύ.
2. Συμπεριφερόμαστε γενναιόδωρα στους συναδέλφους. Μια γλυκιά κουβέντα, ένα χαμόγελο, μια χείρα βοηθείας τη σωστή στιγμή πάντα κάνει τη διαφορά.
3. Δεν ξεχνάμε τα περί… σεβασμού (και καλών τρόπων). Ο πληθυντικός, οι ευγενικές χειρονομίες, η μετρημένη οικειότητα δίνουν την εντύπωση ανθρώπου που γνωρίζει τον ζωτικό χώρο του και δεν θα κάνει… άλματα στον δικό σου.
4. Ενδιαφερόμαστε. Πραγματικά. Όταν ο συνάδελφος φαίνεται στενοχωρημένος, ρωτάμε διακριτικά, όχι τι έχει, αλλά αν μπορούμε να βοηθήσουμε κάπως. Όταν «σπάει» το κεφάλι του από την ημικρανία προσφέρουμε ένα αναλγητικό. Τέτοια πράγματα.
5. Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας. Είτε χαλάσαμε το φωτοτυπικό είτε γίναμε αιτία να χαθεί ένα σημαντικό project έχουμε το θάρρος να σηκώσουμε το βάρος. Και κυρίως δεν κρυβόμαστε ή «δείχνουμε» κάποιον άλλο ως υπαίτιο.
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Eric Sherman, αρθρογράφου της “Wall Street Journal” για ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη επιχειρήσεων, τα παραπάνω μαζί με τη θετική ενέργεια, την αυτοπεποίθηση και την αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε (έστω και σε καιρό κρίσης και με τα budgets «στα γόνατα») είναι ο καλύτερος δρόμος για το team bonding και για να γίνει κάποιος ο πιο δημοφιλής του γραφείου.
σχόλια