Αλαλούμ και αντιδράσεις για το νέο μέτρο ελέγχου των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Αλαλούμ και αντιδράσεις για το νέο μέτρο ελέγχου των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
23

Την είσοδο όλων των επιβατών από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και τρόλεϊ και τον έλεγχο των εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών από τον οδηγό του οχήματος σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με το Έθνος, το μέτρο θέλει να "χτυπήσει" την εισιτηριοδιαφυγή, το κόστος της οποίας για το σύστημα των συγκοινωνιών της Αθήνας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Αυτή η πρακτική αναμένεται να εφαρμοστεί για περίπου ένα χρόνο, μέχρι να γίνει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και φιλοδοξεί να καλύψει το κενό που άφησε η κατάργηση των εθελοντών»-ελεγκτών στον έλεγχο κομίστρου των λεωφορείων που γινόταν από οδηγούς εκτός βάρδιας που λάμβαναν το μισό των προστίμων που βεβαίωναν.

Στελέχη του υπουργείου αναφέρουν στο Έθνος πως "στόχος δεν είναι η βεβαίωση προστίμων αλλά να πείσουμε τους επιβάτες να ακυρώνουν εισιτήριο" και πως η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών θα έχει οφέλη για όλους.


Το μέτρο του ελέγχου εισιτηρίων από οδηγούς είχε επιχειρηθεί να εφαρμοστεί και παλαιότερα. Ωστόσο «πάγωσε» εξαιτίας των μεγάλων αντιδράσεων από τους οδηγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους. Ειδικά σε γραμμές «υψηλού κινδύνου», στις οποίες υπάρχουν αλλεπάλληλα κρούσματα επιθέσεων σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, σε βαθμό που ορισμένα δρομολόγια τροποποιούνται τους χειμερινούς μήνες ή ενίοτε γίνονται με τη συνοδεία περιπολικών.


«Δεν καλυπτόμαστε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο. Κανένας οδηγός δεν θα το κάνει», σημειώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος επισημαίνει ότι «ο επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να επιδείξει τίποτα σε κάποιον που δεν διαθέτει κάρτα ελεγκτή με πλήρη στοιχεία».


Προσθέτει μάλιστα ότι εκτίθενται σε κινδύνους οδηγοί και επιβάτες υπενθυμίζοντας ότι τα τουρνικέ και από τα πέντε λεωφορεία, στα οποία είχε εφαρμοστεί πιλοτικά η είσοδος από την μπροστινή πόρτα έχουν ήδη βανδαλιστεί.


Την αντίθεσή του δηλώνει και το μέλος του Συνδικάτου, Αποστόλης Κασιμέρης, υπογραμμίζοντας πως «δεν μπορεί ένας οδηγός να παίζει τον ρόλο του... εισπράκτορα της τρόικας, είναι απαραίτητη η δημιουργία τακτικού σώματος ελεγκτών».

πηγή: Έθνος

Ελλάδα
23

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό»

Ελλάδα / Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό»

Ο πρώτος διαγωνισμός επαναξιολογήθηκε και ακυρώθηκε, οι προτάσεις που κατατέθηκαν στον δεύτερο δεν μας ικανοποιούσαν και οι προθεσμίες λειτουργίας του μετρό μας υποχρέωσαν σε απευθείας ανάθεση, υποστηρίζει η «Ελληνικό Μετρό»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
Στην Πάτρα αυτό το μέτρο εφαρμόζεται εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι κουραστικό, ωστόσο καταπολεμά το φαινόμενο της μη ακύρωσης εισιτηρίων. Βέβαια, στην Πάτρα τα λεωφορεία τα έχει ιδιώτης. Φωνάζουμε και γκαρίζουμε όταν δημόσια αγαθά (όπως οι μεταφορές) περνάνε σε ιδιώτες αλλά τελικά (και δυστυχώς) επιβεβαιώνεται πως χρειαζόμαστε κάποιον μπάστακα από πάνω μας να μας ελέγχει γιατί από μόνος του ο κόσμος θα επιλέξει να μην χτυπήσει εισιτήριο (το βλέπω συνέχεια όταν έρχομαι Αθήνα και χρησιμοποιώ τα μέσα).
Τι θυμήθηκα τώρα! Επί Σαμαροβενιζέλων (όταν είχαμε κρίση, όχι όπως τώρα), που ένας από την Αθήνα πήδηξε από το λεωφορείο για να αποφύγει ελεγκτή και σκοτώθηκε! Τότε ήταν αυτή η κυβέρνηση που δήλωνε πως θα έπρεπε να είναι δωρεάν όλα τα ΜΜΜ, ότι οι ελεγκτές είναι φασίστες και πως ο ελεγκτής ήταν ο ηθικός αυτουργός του θανάτου του εν λόγω βλάκα. Ο πατέρας του θανόντος μάλιστα είχε δηλώσει στα κανάλια πως ο 18χρονος δεν αδυνατούσε να πληρώσει εισιτήριο απλά "κανένα παιδί δεν κόβει εισιτήριο για να πάει στην παραλία εδώ κοντά"...
Σε καθε περίπτωση, μήπως θα έπρεπε να είναι ανοικτές οι λεωφορειολωρίδες. Με διπλάσια ταχύτητα κάνεις διπλάσια δρομολόγια και έχεις διπλάσιους επιβάτες. Λιγοστεύουν και τα ταξί.
Τώρα που είπες για λεωφορειολωρίδα, έτυχα στην Λ. Αλεξάνδρας ταξιτζή να συλλαμβάνεται στην λεωφορειολωρίδα από μπάτσο της παλιάς σχολής (όχι τους νέους που είναι όλο ευγένειες) που του είπε με αγριάδα "γιατί δεν σέβεσαι την λεωφορεολωρίδα; Κάνε στην άκρη!" Δεν στάθηκα να δω την συνέχεια, αλλά το ευχαριστήθηκα και μέχρι εκεί!
Ηράκλειο και Χαλκίδα πάντως το κόβει το εισιτήριο ο οδηγός όμορφα και ωραία.Γιατί δεν έχει γίνει ποτέ τέτοιος ντόρος?Δεν έχεις εισιτήριο...??σε κατεβάζει λίγο παρακάτω στο περίπτερο το αγοράζεις και ξανά μέσα....(ανάλογα με τα κέφια του,αν είναι ζοχάς δεν σε ανεβάζει και καθόλου!!).Το μόνο κακό είναι το χασομέρι μέχρι να μπούν όλοι μέσα.Και αν βρέχει κιόλας....
Όταν πριν από είκοσι χρόνια είχε γίνει απόπειρα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα οι ίδιοι οι οδηγοί έλεγχαν τα εισιτήρια των επιβατών, γιατί ήταν μέτοχοι στην τότε ΕΑΣ. Τότε δεν τους ένοιαζε, ενώ τώρα που καθαρίζουν €2.000+ τον μήνα τους πονάει ο κώλος να κάνουν κάτι που εξασφαλίζει ότι η υπηρεσία που εργάζονται δεν θα έχει τέτοια ζημιά. Αλλά βλέπετε, η νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου καλά κρατεί. Αν μία ιδιωτική επιχείρηση είχε καθημερινά ζημιά €40.000.000/365 ~ €110.000, όχι μόνο οι υπάλληλοι αλλά και οι διευθυντές οι ίδιοι θα ασχολούνταν για την εξάλειψη της.
Προσωπικά, σε όσες πόλεις του εξωτερικού εχω επισκεφτεί, το μέτρο αυτό ισχύει. Είναι πολύ πιο δύσκολο να μη κόψεις εισιτήριο και δε σημαίνει οτι δε γίνονται και κανονικοί ελεγχοι τακτικά. Οι οποίοι συνήθως δε γίνονται από έναν-δύο ελεγκτες σε κάθε λεοφορείο, αλλα από καμια δεκαρια μαζί σε ένα λεοφορείο τη φορά για μην υπάρχει κίνδυνος και για αυτούς και για τον οδηγό. Προφανως ο οδηγός δε θα μάθει Krav Maga για να συλλάβει κάποιον που δεν κόβει, αλλά σιγουρα αυτοι που δεν κόβουν εισιτήρια θα μειωθουν κατα πολύ. Επίσης το γεγονός οτι οι επιβάτες απο άλλη πόρτα μπαινουν και από άλλη πορτα βγαίνουν ευνοεί το να μη γίνεται πανικός σε κάθε στάση και ποτέ δεν έχω νιώσει οτι η διαδικασία αυτή καθυστερει σημαντικά. Τέλος, επιχειρηματολογία τύπου "η πληρωμή εισιτηρίων γίνεται μόνο για χάρη της τροίκας", ιδίως όταν ξεστομίζεται απο οδηγούς, νομίζω ξεπερνά τα όρια της λογικής και χρήζει ενδελεχούς έρευνας απο ειδικούς.
Δε χρήζει έρευνας. Καν τους το μισθό 500 ευρώ, για να μην πληρώνουμε εμείς με φόρους τα ελλείματα της εταιρίας του, να δεις αν θα συμμορφωθεί!
Το συγκεκριμένο μέτρο είναι απλώς ηλίθιο. Για να είμαι ειλικρινής δε περίμενα κάτι διαφορετικό από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση και εξηγούμαι ευθύς αμέσως. Όσοι χρησιμοποιούν λεωφορεία στη καθημερινότητα τους (όσοι το σκέφτηκαν αυτό απορώ και εάν ξέρουν τη χρώμα έχουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ) γνωρίζουν ότι αρκετά από αυτά γεμίζουν σε συγκεκριμένες στάσεις με πολύ κόσμο (π.χ. τερματικοί σταθμοί του μετρό ή σταθμοί με μεγάλη κίνηση όπως ο Ευαγγελισμός). Εάν ανέβουν 30-40 άτομα σε μία στάση ο οδηγός εάν χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα να ελέγξει σωστά το εισιτήριο ή τη κάρτα (και όχι απλώς να ρίξει μία γρήγορη ματιά) τότε πρακτικά ο οδηγός χρειάζεται 5-6 λεπτά για να τους ελέγξει. Εάν αυτό επαναληφθεί σε 4-5 στάσεις στη διαδρομή του λεωφορείου τότε ο χρόνος του δρομολογίου αυξάνεται γύρω στα 30 λεπτά επιπλέον. Οπότε ενώ τα περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων είναι γύρω στη 1 ώρα ξαφνικά θα αυξηθεί ο χρόνος κατά 50% οπότε ένα ήδη αργό μέσο μεταφοράς προσπαθούν να το κάνουν ακόμα πιο αργό. Επιπλέον όταν ο οδηγός θα ανοίγει τις πόρτες για να κατέβουν οι επιβάτες τι θα εμποδίζει τους λαθρεπιβάτες να ανέβουν; Τελικά η κοινή λογική δεν είναι όσο κοινή θέλουμε να πιστεύουμε στο Υπουργείο Μεταφορών.
Δες το στην πραξη κ μετα βγαλε γνωμη για το αν ειναι ηλιθιο....Εγω που το εχω δει στην πραξη, μπορω να σου εγγυηθω οτι ειναι μια χαρα. Δεν δημιουργιόταν ποτέ πρόβλημα ακομα κ σε ωρες αιχμης που εμπαιναν 50 ατομα με τη μια. Επισης προφανως κ δε θα καθεται να κοιταει ο οδηγος το εισιτηριο ενα - ενα...Λογικα θα τροποποιηθουν τα εισιτηρια...Στην Κρητη κραταγες το εισιτηριο απο τη μια, ο οδηγος απο την αλλη, κ το εσκιζε. Ενα δευτερολεπτο μετα βιας δουλεια. Σκεψου λιγο...
Επειδή το σκέφτηκα σου αναφέρω ότι στην Αθήνα το εισιτήριο είναι για πολλαπλά Μ.Μ.Μ. Έχει χρονικό όριο και δεν το ακυρώνεις μόνο με τη διαδρομή. Εάν ο οδηγός αρχίζει να σκίζει τα εισιτήρια όπως περιγράφεις τότε δε θα μπορεί να χρησιμοποιεί άλλα μέσα ο χρήστης. Στην Αθήνα οι ελεγκτές ελέγχουν προσεκτικά τα εισιτήρια και δεν τα σκίζουν διότι υπάρχει το φαινόμενο των πλαστών εισιτηρίων και κάποιες περιπτώσεις που σβήνουν με γόμα το μελάνι για να τα ξαναχρησιμοποιήσουν. Επειδή στη πράξη χρησιμοποιώ καθημερινά ήδη τα Μ.Μ.Μ. στην Αθήνα ξέρω ότι ήδη υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις σε στάσεις με πολύ κόσμο. Π.χ. ένα λεωφορείο μπορεί να κάνει και πέντε λεπτά να γεμίσει και να κλείσουν οι πόρτες χωρίς έλεγχο. Στην επαρχία τα πράγματα με τα λεωφορεία είναι πιο απλά. Στη πράξη το θεωρώ ένα χαζό ημίμετρο που δεν έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η καλύτερη λύση τη αναφέρει ο χρήστης χλόη που λέει για ηλεκτρονικές μπάρες. Εάν χρησιμοποιήσεις ποτέ γραμμές λεωφορείων ή τρόλεϊ με πολυκοσμία στην Αθήνα θα με θυμηθείς.
Th_nikos, ειναι για πολλαπλα μεσα τωρα...Προφανως μια τετοια αλλαγη, θα γινει μαζι μια αλλαγη στα εισιτηρια!Μιλας για κατι διαδικαστικο και απλο να εμποδιζει στο να γινει μια τετοια αλλαγη! Μ'αρεσει που θιγεις και κοινη λογικη...
Και btw Αθηνα μενω, κ χρησιμοποιω μεσα καθε μερα...Κρητη εμενα παλια, κ ο τροπος που λειτουργουσαν τα μεσα ηταν πολυ πιο αποτελεσματικος απο οτι εδω...Και παντα ελεγα οτι ειναι ηλιθιο που δεν εφαρμοζεται και στην Αθηνα.
Και πολύ σωστό μέτρο.Σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης, αυτό είναι αυτονόητο...Και πολύ απλά, αν κάποιος επιβάτης είναι "ζόρικος" ο οδηγός σταματά το λεωφορείο και καλεί την αστυνομία (αυτό ισχύει στο Βέλγιο)... πολύ απλό δεν είναι;
Μην τους βαλεις μια παραπανω δουλεια, αμεσως να αντιδρασουν! 4 χρονια Ηρακλειο που εμενα παντως, ετσι ηταν. Απο την μπροστινη πορτα ολοι, κ ο οδηγος ελεγχε το εισιτηριο. Ουτε βανδαλισμοι γινοντουσαν ουτε τιποτα. Κ αν χρειαστει μπορειτε να βγαλετε μια καρτα ελεγκτη...Παντως δε θελετε να τραβηξετε τα μαλλια σας ουτε ακουτε απο ατομα ευθυνης, αποψεις οπως "δεν μπορεί ένας οδηγός να παίζει τον ρόλο του... εισπράκτορα της τρόικας..." ΔΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ! Ετσι μπορει εσεις να μη δανειζεστε κ αλλα λεφτα για να καλυπτεται το κενο των 40 εκατομμυριων ΑΧΡΗΣΤΟΙ!
Στο Ηράκλειο το πρόβλημα δεν ήταν ελεγκτικό, ήταν οδηγικό αν θυμάμαι καλά! Κάποιος πρέπει να φροντίσει αυτοί οι οδηγοί να πάρουν δίπλωμα κάποια στιγμή..
Άλλο ένα μέτρο που εφαρμόζεται με επιτυχία ακριβώς έτσι ή με παραλλαγές στο εξωτερικό, στην ελληνική μπανανία δεν μπορούμε να το κάνουμε και αντιδρούμε.... Επίσης η δήλωση περί εισπράκτορα της τρόικας (αν έγινε έτσι) δείχνει ότι μετά από τόσα χρόνια κρίσης ακόμα αρνούμαστε κατηγορηματικά να αλλάξουμε νοοτροπία! Τι ωραία.....
Δεν είμαι σίγουρη αν αυτό μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα αλλά σε άλλες χώρες όπως στην Ουγγαρία όπου διαμένω τα τελευταία 2 χρόνια ανεβαίνουμε στο λεωφορείο μόνο από την μπροστινή πόρτα και στο μετρό υπάρχει πάντα ελεγκτής στα ακυρωτικά μηχανήματα. Μόνο στο τραμ δεν ελέγχει κάποιος, εννοώ σε τακτική βάση. Τουλάχιστον οι άνεργοι μπορούν να κυκλοφορούν δωρεάν και πλέον η κάρτα για όλα τα μέσα έχει μια λογική τιμή για κάποιον που μετακινείται κάθε μέρα. Το εισιτήριο όμως θα έπρεπε να μειωθεί ή να υπάρχει τιμή ζώνης, άλλο να πάω από Κυψέλη στο Σύνταγμα κι άλλο από Ακαδημίας στην Βούλα.
Την αντίθεσή του δηλώνει και το μέλος του Συνδικάτου, Αποστόλης Κασιμέρης, υπογραμμίζοντας πως «δεν μπορεί ένας οδηγός να παίζει τον ρόλο του... εισπράκτορα της τρόικας, είναι απαραίτητη η δημιουργία τακτικού σώματος ελεγκτών». Πηγή: www.lifo.grΔεν πάμε καλά σε αυτή τη χώρα ρε, δεν πάμε καλά. Που κολλάει η Τρόικα; Μήπως δεν πρέπει να ελέγχονται τα εισιτήρια στις συγκοινωνίες;Άλλος πάλι, απο πάνω, λέει ότι οι επιβάτες πρέπει να δείχνουν το εισιτήριο μόνο στον ελεγχτή, ενώ σε όποιο λεωφορείο και να μπεις αναγράφεται πως είσαι υποχρεωμένος να δείξεις το εισιτήριο και στον οδηγό, αν στο ζητήσει.Πιστεύω πως μια καλή λύση για την καθυστέρηση θα ήταν κάτι σαν την Oyster (το σύστημα που εφαρμόζουν και στην Αγγλία), αλλά όταν υπάρχει τέτοια άρνηση και τέτοια συμπεριφορά απο το προσωπικό, ότι και να εφαρμόσεις είναι σίγουρο πως θα αποτύχει.
Εδω βαριουνται να αλλαξουν οτιδηποτε αγαπητη k_vi. Για την oyster ιδιαιτερα θα σ παραταξουν το ακλονητο επιχειρημα "Ελα μωρε πως θα μαθει η γιαγια να κανει top up την καρτα". Πρεπει να μεινουμε στην εποχη των πιθηκων προφανως για να μην ξεβολευτουν καποιοι. Τα ιδια και με τις ηλεκτρονικες αιτησεις, τη μηχανογραφηση αρχειων κλπ κλπ η λιστα ατελειωτη.
τι τριτοκοσμικα ειναι αυτα; στην τουρκια το2009 που πηγα τα ΜΜΜ ειχαν ηλεκτρονικη μπαρα ελεγχου εισιτηριων στην εισοδο του τραμ ,λεωφορειου και ετσι γινοταν μια χαρα ο ελεγχος, εδω αδυνατον να το κανουμε;
Προταση 1: Αφού υπάρχουν καμερες στις πορτες των λεωφορειων πια, απλα αναζητηση των βανδαλων (εχει παραπαει αυτη η ιστορια του "σπαω οτι βρισκω και το εξαργυρωνων σε πολιτικη καριερα") και μαστιγωμα τους στο συνταγμα απο δημοσιο υπάλληλο δημιο εισαγομενο απο την Σιγκαπουρη (εχουν αυτοι, ξερουν). Μετα κληση των εκαστοτε γονεων και κηδεμονων, και αφου αυτοι εξοφλησουν την ζημια, παραδοση του νεαρου τεκνου. Αλλοιως καταναγκαστικη εργασια το νεαρο τεκνο.. Προταση 2 (πιο ευκολο αυτο): Επαναφορα του εισπρακτορα, με φοιτητες/μαθητες/ανεργους νεους σε αναγκη γενικα με βασικο μισθο. Ετσι και κοινωνικο εργο θα επιτευχθει αλλα και μειωση της εισητηριοδιαφυγης. Τα εσοδα θα καλυψουν σιγουρα τα εξοδα..